##ELOkuisten ma-ti kuulumiset##
Eipä taida olla kenellekään yllätys, että yövuorossa olen kun pinon aloitan :) jatketaan vielä tällä " pari päivää kerralla" -linjalla. Kunhan pinot alkavat taasen kasvaa niin siirrytään takaisin päivä per pino-tyyliin.
Niin sitten syntyi ensimmäinen elokuinen. Vielä kerran onnittelut Erialla+perheelle. Vaikka matkaa vielä H-hetkeen onkin, tuntuu se niin paljon läheisemmltä kun miettii Erian vauvaa. Esikoista kun odotin oli mulla jo näihin aikoihin vaatteet pestyinä ja viikattuina lipastossa ja niitä sitten kävin päivittäin hypistelemässä :) Nyt kaikki on enemmän ja vähemmän vaiheessa.. hiljaa hyvää tulee. Kovasti odottelen Kelalta postia. Paperit vein henkilöstö sihteerille noin neljä viikkoa sitten. Sieltä ne menevät palkkoihin ja palkat laittavat paperit Kelaan. Tiedä sitten ovatko paperit vielä lähteneet palkoista minnekään.
Lauantaina piipahdin työkavereiden kanssa Tallinnassa. Kävimme päiväristeilyllä ja täytyy tunnustaa, että reissu oli raskas. Kaikki se käveleminen tuntui nivusissa ja lonkissa. Onneksi illalla ymmärsin ottaa särkylääkkeen ennen nukkumaan menoa. Sunnuntaina pääsin ylös suht kivuttomasti. Miehelle kyllä naurahdin että tuli elämäni halvimmat kännit: Olo on kuin krapulassa vaikka tippaakaan en ottanut.
Sitten kysymys KANTOrepuista. Useasti on ollut liinoista puhetta ja itseäni kiinostaa hug-a-bub-liina (meniköhän nimi edes lähelle). Lueskeltuani sivuja on ollut paljon puhetta myös Ergo- ja Patapum-repuista. Kovasti käyttäjät ovat kehuneet mutta mieleeni tuli kysyä myös täältä mielipidettä. Ilmeisesti kyseiset reput käyvät vasta vanhemmille vauvoille. Kovin ajankohtainen kysymykseni ei ole, kunhan uteliaisuuttani kyselen :)
Nyt takaisin töiden pariin :)
pubu ja Unski rv27+3
Kommentit (39)
juu erialle vaan paljon onnea taatelista.....voi kohta se aika koittaa meille keikille!!!!
vointeja kaikille....
minttu rv 28+1
Täällä paistaa aurinko täydeltä terältä, ihana päivä tulossa! Saapa nähdä miten tämä viikko menee, olen vielä tämän viikon sairaslomalla ja sitten katsotaan pääsenkö palaamaan töiden pariin. Kipeitä supistuksia ei onneksi ole tullut kuin tiistaina ja lauantaina, joten paremmalta näyttää. Harmittaa vaan jotenkin tämä epämääräinen olotila... Mun sijainenkin aloitti tänään työnsä ja joutuu olemaan koko viikon muiden ohjattavana ennen kuin itse toivottavasti pääsen perehdyttämään häntä töihin.
Esikoinen lähti tänään tyytyväisenä päiväkotiin, koska koko porukka lähtee Lilliputti-ajelulle. Lilliputti on siis sellainen pieni " kaupunkijuna" , joka täällä huristelee ympäri kaupunkia lapset kyydissään. Ja koko reissun kruunaa tietenkin jätskit kierroksen päätteeksi:)
Viikonloppu meni aika lailla ulkona touhutessa tai lähinnä nojaillessa ja katsoessa kun mies teki töitä:) Itse kun pitäisi ottaa ihan rennosti noiden suppareiden takia. Saatiin onneksi jonkin verran aikaiseksikin, joten eiköhän tämä pihakin vielä ihan kivan näköiseksi saada kesän aikana.
Aika kuluu todellakin huimaa vauhtia. Viikonlopun pinossa joku pohtikin sitä, että juuri valittelimme alkuraskauden pahoinvointia, sitten alkoivat epämääräiset raskausvaivat ja nyt aletaan valmistautua viimeisiin viikkoihin! Uskomatonta! Ja tosiaan Eria ehti meistä ensimmäisenä jo tositoimiinkin eli loppu alkaa lähestyä!
Nyt täytyy käydä pihalla kastelemassa kukat ja ihastelemassa eilisen työn tulosta:) Palailen minäkin myöhemmin tänne lueskelemaan muiden kuulumisia.
Pantoufle 30+0 (!!!)
Pikkuhiljaa täältä taas kirjoihin...olen ollut karmivassa vatsataudissa viime tiistaista asti, molemmat päät mukana ja kuumetta. Menin todella heikkoon kuntoon ja painoakin on pudonnut aikalailla. Edelleen siis sairaslomalla. Ja mikä pahinta, 2v-tyttömme sai eilen saman taudin. Nyt sitten parannellaan yhdessä. Voi kun hänen ei olis tarvinnut tätä käydä läpi. No, toivotaan että lapsella menis vähän nopeammin ohi ja helpommin. Olin aika huolissani vauvasta kun ei mikään tahtonut pysyä sisällä, mutta lääkärit oli sitä mieltä että kunhan nestettä menee niin kaikki ok. Kovasti onneksi potkitaan masussa.
Rupesin tuossa lukemaan viestejänne ja Opemamma kun kirjoitteli että on kaikki valmiina jo lähestulkoon, tuli itelle ihan semmonen hupsis olo. Mulla ei oo mitään vielä tehtynä. No eipä niitä pyykkejä tietenkään kauan pese ja sänkykin saadaan aika hujauksessa, mutta olishan se kohta kiva alkaa laittelemaan kaikkea kuntoon ja ehtiä rauhassa fiilistelemään pieniä vaatteita ja odottavaa sänkyä. On vaan niin kovasti hommaa tässä kodin laitossakin tällä hetkellä. Ja nämä taudit ja muut vie voimat.
Vai on täällä ehditty jo pyöräyttää yksi elokuinenkin maailmaan, täytyypä käydä lukemassa mitä tapahtui.
Aurinkoista päivää kaikille
Papuna + masukaveri 26+4
Terveisiä minilomaltamme Budapestista!!
Reissu onnistui aivan loistavasti! Kolme päivää kiersimme kaupunkia kävellen ristiin rastiin, söimme hyvin ja nautimme kahden keskisestä laatuajasta! Kyllä tuo loma teki meidän parisuhteellemme tosi hyvää. Kevään mittaan pinna on ollut aina silloin tällöin tiukilla niin esikoisen uhmailujen kun työkiireiden vuoksi. Mutta nyt tuntuu, että tuon loman jälkeen jaksamme taas paljon paremmin. Meillä on miehen kanssa oikein onnellinen parisuhde, mutta matkalla taas tajusin, miten paljon ihan oikeasti häntä rakastan ja miten tärkeä ihminen hän minulle on. Samoin tajusimme molemmat sen, että vaikka kahdestaan matkustaminen onkin kivaa, niin nämä lapsetkin (esikoinen ja masuvauveli) kuuluvat niin isona osana elämäämme, että kyllä mielellämme matkustelemme heidän kanssaan. Suunnitteilla olisi talvi- tai kevätmatka, jonne ehdottomasti lähdemme kaikki nelistään :).
Myös esikoinen oli nauttinut omasta " lomastaan" isovanhemmilla täysin siemauksin. Poika ei ollut kertaakaan kysellyt, missä me olemme tai sanonut, että hänellä olisi ikävä. Kun eilen illalla kotiuduimme, totesi poika, että joko te tulitte.
Harmittaa, että jäi EUROVIISUT näkemättä. Olen aina ollut todellinen viisu-fani ja nyt sitten tuli se kauan kaivattu voitto!
Olipas ihmeellistä huomata jo ensimmäisen elokuisen maailmaantulo!! ERIALLE paljon onnea pikkuruisen Taatelin johdosta!!! Toivottavasti voitte kaikki oikein hyvin ja Taateli kasvaa ja voimistuu!! Pitkä sairaalajakso teillä on varmasti edessä, joten jaksamista jokaiseen päivään!!!
K.h.p.:lle lämmin osanottoni ja jaksamista suureen suruun :(!
Elo22 kyseli, onko muut vielä täysillä töissä mukana. Minun täytyy myöntää, että tähän päivään saakka työmotivaationi on ollut 120 %, mutta nyt on tosi lässähtänyt olo...Tämä on viimeinen viikko ennen sijaiseni aloittamista ja tuntuu, etten millään ehdi tehdä kaikkia niitä asioita valmiiksi, jotka haluaisin. En myöskään odota lainkaan tulevaa neljän viikon perehdytysjaksoa (minusta se on aika pitkä aika istua tässä kahdestaan), joten tuskinpa tulen seuraavista työviikoista nauttimaan. Päinvastoin, minusta tuntuu, että seuraavan kuukauden ajan tulen hoitamaan työni lähinnä velvollisuuden tunnosta, en siitä oikeasta työnilosta, josta työtäni normaalisti teen.
Myös minulla on lähes kaikki valmiina vauvaa varten! Vielä pitäisi hommata rattaisiin seisomalauta sekä itkuhälytin, mutta nuo ovat sellaisia hankintoja, että alkuvaiheessa pärjättäisiin ihan hyvin ilman noitakin. Minulla on lähtökohtana, että kaikki olisi valmista viimeistään juhannuksena. En halua enää lomalla miettiä tavarahankintoja. Luultavasti ollaan sen verran reissun päällä, että parempi vain jos kaikki on kotona laiteltu valmiiksi.
PUMPULI oli jo varannut ajan Haikaranpesän synnytyssuunnitteluun. Minä en ole vielä sinne soittanut, sillä muistelen, että pyysivät soittelemaan sinne vasta noin rv 33. Mutta ehkäpä soitan sinne aikaisemmin. Haluaisin ajan mieluiten vasta juhannuksen jälkeen, jolloin olen jo äitiyslomalla. Kesken päivää Kättärille meneminen töistä on niin hankalaa. Mulla on ensi viikolla synnytyspelkokeskustelu, joten hoidettakoon se nyt ensin pois päiväjärjestyksestä.
OMA OLO on edelleen niin hyvä, ettei ole valittamista!! Tuntuu lähes ihmeelliseltä, voiko olo ollakin näin erinomainen. Masuvauveli on erittäin aktiivinen ja pitää huolen siitä, etten vahingossakaan unohda hänen olemassaoloaan :).
Iloista alkuviikkoa kaikille!!
Pepper (29+4)
Viikonlopun jäljiltä koneen kimppuun!
Ensiksi, ERIAlle aivan mielettömän suuret onnittelut pienestä pojasta! Tuntuu aivan uskomattomalta, että ensimmäinen elokuinen on jo syntynyt. Itsekin juuri eilen illalla tunsin oikein kunnon kohdunrutistus supistuksia (ei kivuliaita) ja ajattelin, että ei tosiaan ole enää pitkä matka edessä. Ja vaikka olen ollut lomalla jo kaksi viikkoa, en ole saanut vielä yhtään vauvatavaraa paikoilleen. Täytyy pistää vauhtia tekemisiin!
K.h.p. Osanottoni suuren suruun ja lämmin halaus.
Suonenvedot eivät ole vielä alkaneet vaivaamaan, mutta selkä sitäkin enemmän. Oikein hermostuttaa, kun välillä on päiviä ettei meinaa pystyä kävelemään minnekään. Taisin päästä kaksi ensimmäistä odotusta liian helpolla¿ Mutta tänään selkä tuntuu ainakin toistaiseksi hyvältä, jospa olisi yksi kivuton päivä välissä!
Kesäkuiseen tapaamiseen en pääse osallistumaan, mutta kertokaa ihmeessä miten tapaaminen meni!
Saan vielä tällä viikolla ja ensi viikolla nauttia omasta rauhasta, sitten tytöillä loppuu päiväkoti. Nuorimmainen menee uimakouluun kesäkuun alkupuolella ja juhannuksen tienoilla ollaan varmaan pari viikkoa mökillä. Saa nähdä kuinka pitkään heinäkuussa uskallan saareen lähteä, sieltä on kuitenkin aika kurjaa lähteä synnyttämään.
Nyt painelen ruoan laittoon, isäntä tulee kotiin syömään.
Kirppu ja masukki huomenna tasan 30 rv!
Meillä kuuluu kuorsaus, kun kuopus vetelee hirsiä riippumatossaan. Meillä jäi muutaman viikon takaisten sairastelujen tiimoilta matto taas tohon esille ja siihen poika välillä pyytää päästä köllimään.
ERIAlle onnittelut pojasta ja kovasti kovasti voimia jaksaa sairaalajakso! Toivotaan, että Taateli voimistuu ja pääsette aloittamaan normaalin arjen.
K.h.p:lle myös voimia suurensuureen suruun!
PEPPER, aivan ihanalta kuulosti teidän lomanne...meillä on miehen kanssa vielä ennen vauvan syntymää pari hengähdysviikonloppua, mutta ulkomaille asti emme kyllä pääse. Mutta tekee noikin hetket parisuhteelle terää. Mulle sanoivat pesässä, että varaisin keskustelun toukokuussa. Siksi sinne jo soitin. Mutta parempi sun on käydä eka se pelkokeskustelu ja sitten varaat ajan.
EUROVIISUT oli kyllä tajuntaa laajentava kokemus tällaiselle viisufriikille! Ihan uskomatonta, että voitto tuli ja vielä noin ylivoimaisesti! Mä jäin viisukoukkuun jo pikkutyttönä ja vuodesta 1988 mulla on kaikki viisut videolla ;-) No, rehellisesti, onhan iso osa kappaleista ihan järkyttäviä, mutta olen aina tykännyt viisufiiliksestä. Euroviisut ovat kevään merkki!
OMA NAPA alkaa pullahtaa jo ulos. Viikonloppuna supisteli taas ihan tiukasti ja ehdin jo panikoida. Tänä aamuna oli kyllä todella raskas olo...välillä tuntuu ettei tarvii ottaa kuin pari askelta niin jo on tukala olo. Auringon lämpö saa taas aikaan sen, ettei ruoka maistu, vaan kaikkea raikasta himoitsen. Kohta menen taas hakemaan jääkaapista kylmää ananasta. HUomenna on taas lääkäri ja kuopuksen 1v6kk-neuvola.
Mullakaan ei ole vielä mitään valmiina vauvalle, paitsi nimet ;-) Sänky odottaa varastossa ja vaatteet laatikoissa pesua. Keskiviikkona alkaa rv:t jo 3:lla, joten viimeinen loppusuora häämöttää.
Mukavaa viikonjatkoa kaikille!
Pumpuli 29+5
Kävin lukemassa viikonlopun pinon ja piti tulla vielä kirjoittamaan k.h.p:lle iso osannotto suureen suruun.
Aivan mahtavaa, että vauva oli kerennyt ottamaan tuommoiset komiat mitat jo=)
K.h.p lämmin osanotto ja kovasti jaksamista.
Itsellä on täys tohina päällä, sain jonkun kipinän Lordin voitosta, ja koko eilinen ja tää päivä on mennyt touhuteesa laulellen, olen siivonnut ja hääräillyt. Järjestänyt vauvalle tavaroita, siirrellyt (en ihan ite) huonekaluja ja vaunuja työnnelyt pitkin olkkaria=)
Taisin siis seota.
Voi olla että siihen vaikutti myös osaltaan se, että tajusin, että sitä voi tosiaan olla Erian tavoin yhtäkkiä tossa tilanteessa, ja jaksaakos sitä siinä vaiheessa mitään reerailla kun haluaa olla vauvan kanssa koko ajan.
No, nyt meen vielä hetkeksi jatkamaan. Kauhee meno vatsassakin, oltiin viikonloppuna kavereiden häissä ja siellä tuo maha veti ihan omia kuvioitaan. Kauhee meno alkoi aina kun bändi rupes soittaa =)
Lilli rv 26+0 (´vai oliko se taas väärä viikko, en enää kääk muista)
Ihana päivä tänään. Tuli ulkona niin tukalan kuuma, että oli pakko mennä varjoon hengaamaan :) Meillä on kotona ilmastointilaite jippii jolla siis normaalisti lämmitetään taloa, mutta tajusin, että sillähän voi sitten kesä-heinäkuussa tarvittaessa jäähdytellä sisätiloja, kun olo on varmaan tukalampi turvotuksen ja ison mahan takia. Hassua, että ensi viikolla on jo kesäkuu. Vielä ei ole turvotusta onneksi ilmaantunut.
Mulla tulee sitten se maaginen 7kk raja kesäkuun alussa täyteen ja samalla on meidän 5 vuotishääpäiväkin eli sitten voidaankin juhlistaa miehen kanssa :) Ja oikeastaan vielä hienompaa, että pian on oltu 10 vuotta yhdessä...Kyllä se aika tosiaan kuluu.
Olipa tosiaan hieno viikonloppu eli laulukisa ja jääkiekko menestystä!
Mulla on vauva perätilassa ja öisin se saattaa tunkea päätä ylöspäin aika korkealle. Sen takia tuntuu, että tänään aamulla tuli jotain ehkä närästys ja keuhkot tuntuu olevan ahtaalla fiiliksiä. No meni ohi ihan kivasti ja yleensä päivisin vauva tuntuisi olevan jalat alaspäin ja jotenkin ehkä enemmän poikittain kuitenkin. No toivottavasti kääntyisi tässä neljän viikon sisällä, koska muuten se on sitten se käännösyritys edessä. Mutta eiköhän sillä vielä ole aikaa. Muuten se ei vaan tunnu enää niin paljon kääntyilevän eli en ole tuntenut yhtään potkuja ylöspäin pitkään aikaan ainoastaan sivuille ja alas.
Pia rv:lla 30
Tulin taas kurkkimaan kuulumisia. Jostain kummasta sain päähäni kuurata kylpyhuoneen ja " putkimiehen" tehoamista odotellessa eksyin heti tänne..
Pubu kirjoitteli odottelevansa kelan päätöstä. Mulla vähän sama systeemi, eli viikkoja sitten vein paperit töihin, josta laittavat palkkatietoineen eteenpäin. Sellaisen käsityksen vain sain, että laittavat Kelaan " tässä jossain vaiheessa, kun eihän niillä vielä kiire ole.." Eikä kiire nyt tosiaan suunnaton olekaan, mutta vähitellen on asenne alkanut ottaa päähän. Onnekseni tänään oli paperit vastaanotettu Kelassa, kun kävin Kelan sivuilla kurkkimassa, joten eiköhän nyt ala jotain tapahtua. Käypä siis sinäkin Kelan sivuilla; kohdassa " asiointi" voi esim. nettipankkitunnuksilla katsoa omia tietojaan.
Monella on jo tulokasta varten paljon tehtynä. Meillä on lähinnä vaatteita hankittu vähitellen ja vaunut on ostettu. Muuten on vielä aika vaiheessa, mutta jospa tänään saisin miehen houkuteltua turvaistuimia katselemaan. Loppuja laittelen kuntoon sitten lomalla.
Nyt taitaa kylpyhuone taas kutsua, joten mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja voikaahan hyvin!
Terveisin Kumkwatti ja Rusina rv 27+
Aivan ihana päivä täällä pohjosemmassakin, aurinko paistaa täydeltä terältä. Aamulla käytiinkin koiran kanssa lenkkeillen kauppa-asioilla.
PEPPERILLÄ kuulosti olevan aivan ihana loma, oli varmaan huippua saadaa akut ladattua
Mä aloitan työt kesäkuun alussa ja kesäkuu pitäisi jaksaa tehdä ihan normia työpäivää. Vähän hirvittää jaksun kans, ku on tässä päässyt koko kevään niin helpolla. Mutta eiköhän sitä jotenkin jaksella. Päiväunista on kyllä tullut jokapäiväinen tapa, pitänee opetella niistä eroon ennen töiden alkamista.
Vaunut käytiin eilen ostamassa, emmaljungan yhdistelmät. Ne oli tarjouksessa ja heti kättelyssä semmoset sopivan tuntuset, niin ei kauaa sitten mietitty, varsinkin kun niitä oli vaan kahdet jäljellä. Mies ei lähtenyt ollenkaan valitsemaan, sanoi vaan että hänelle riittää ku on neljä ratasta. No, pääsihän tuo naljailemaan kun on " vaan" viime vuoden mallistoa... =) Mutta tosi tyytyväisiä oltiin kumpikin vaunuihin, kun illalla niitä tutkailtiin. Oli niissä vaan pähkinää purtavaksi meille, kun kumpikaan ei ennen vaunuja oo koonnut ja kun kaikenmaailman makuupussia sun muuta tuli mukana, et sai kaikki osat paikalleen =)
Äsken kävin postilaatikolla ja äitiyspakkaus on tullut postiin!!!! JIPPII! Saa mies käydä sen töistä tullessaan hakemassa, niin pääsee heti tutkaileen minkälaisia vaatteita siellä olikaan taas. Äitiyspäivärahat ym on myös kunnossa, joten paperisotkut on aikalailla kondiksessa. Muutenkin alkaa laitot olla hyvällä mallilla. Luulisin, että kaikki yli 100 ¿:n ostokset on jo hankittu.
Mutta mä lähden tästä ruuan laittoon... Tsau!!
Ikarus 26+6
Oh, täälläpäs on tapahtunut...
Erialle sydämelliset onnittelut pienestä pojusta! :)
Nyt on totisesti jännittävää kun alkaa pikkuisia vähitellen syntymään... ihanaa...
K.h.p:lle lämmin osanotto ja jaksamista! Halaus myös...
MrsKole 27+3
ERIALLE ensin mielettömästi onnea pikku pojasta! Tuntuu tosiaan hurjalta, että eka elokuinen on maailmassa.
KHPLLE samaan syssyyn osanottoni. Mitä tässä voi oikein sanoa: koita kuitenkin jaksaa ja pidä huolta masulaisen hyvinvoinnista!
TYÖT: täällä ollaan myös vielä täysillä töissä - varmaan aina synnärille saakka jos vain kykenen. Teen nimittäin tutkimustyötä ja se olisi tarkoitus saada valmiiksi ennen vauvan syntymää. Nyt kieltämättä kadehdin sellaisia työpaikkoja, jossa hommat voi vaan antaa toisen tehtäväksi: kukaan muu ei valitettavasti voi tulla viimeistelemään mun väitöskirjaa :/
HANKINNAT: paljon olette ehtineet jo kaikkea hommata! Tosin, kyllähän mä nyt muistan, että esikoista odottaessa esim. vaunut taisivat ilmestyä meille just näillä viikoilla. Silloin saatiin myös lähes kaikki muutkin vauvakamat jotka on edelleen odottamassa (sitteri, sänky, hoitopöytä). Olen varmaan jo kirjoitellutkin, että turvakaukalo pitää hommata ja päädytään ehkä vuokraamaan se lastentarvikeliikkeestä (kk-vuokra about 5 euroa). Muuten ollaan hankittu vauvavakuutus (viime perjantaina hain sen, kun tänään on tasan 3kk LA:han...), sit olen saanut pari kantoliinaa ja ehtinyt järkätä hieman vaippoja ja vaatteita (=erotellut vaaleanpunaiset neutraaleista). Kävin tänään KELAn sivuilla katsomassa, että pakkaus on tilattu viime perjantaina (hakemuksen jätin keskiviikkona), joten hyvällä tuurilla se on meillä ensi viikon lopulla. Alkaa tulla jo ikävä tuota vauvaa, joka vielä möyryää niin terhakkaasti masussa =)
Oltiin vkl:na reissussa pk-seudulla ja täytyy sanoa, että autossa istuminen aiheuttaa ikävästi supistuksia. Voi olla, että kesällä pitää reissut minimoida ja todennäköisesti meidän tapaaminenkin jää väliin
:( Muutoin vkl:n ohjelmassa oli täydellisesti ajoitettu tyttöjen ilta (heh, lähdettiin jopa rundailemaan kauppatorille viisujen ratkettua) ja eilinen sunnuntapäivä käytettiin vierailemalla sukulaisten luona. Mies oli tytön kanssa veljensä perheen luona ja he kävivät mm. Nalle Puh -näyttelyssä. Kellä teistä onkaan pieniä lapsia, niin suosittelen ehdottomasti tuota näyttelyä (on kaiken lisäksi ilmainen!).
Ai niin, kukas se kyseli kantorepusta? Mä olen kuullut pelkkää hyvää Ergosta ja käsittääkseni Patapum on ihan vastaava, mutta vaan edullisempi (?). Monet liinailijat siirtyvät Ergoon vauvan kasvaessa ja ainakin meidän tytön 1,5v serkku on tehnyt monet vaellukset Ergossa (nyt tosin hankkivat jo ihan kantorinkan).
Nyt taas töiden pariin.
KK ja Onni rv 26+6
k.h.p:lle voimia surun keskelle! Tällaisissa asioissa loppuvat sanat kesken. Koittakaa jaksaa.
Erialle: Isot onnittelut poikavauvasta! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääsette mahdollisimman pian kaikki kotiin. Voimia myös näihin tuleviin viikkoihin, kun poika on sairaalahoidossa.
Työstä: Täällä viedään ihan viimeisiä päiviä. Ihanaa! Enää ti ja ke ja sitten lomalle. Alkaa olla rankkaa täällä istuminen, joten odotan innolla kotiin jäämistä.
Järjestelyt kotona: Meillä ei ole tehty yhtään vauvahankintaa eikä -järjestelyä vielä. Jostain syystä en pysty siihen vielä. Haluan, että viikkoja on ainakin sellaiset 35 kasassa, ennen kuin " uskallan" alkaa mitään järjestelemään. Toisaalta esikoiselta ovat kaikki vauvakamppeet tallessa, joten niiden järjestely ei montaa päivää vie.
Pepperille: Kiva, että reissunne oli onnistunut! Ja tsemiä töihin!
Lomaa: Meilläkin miehen kanssa pieni reissu on edessä. Lähdemme ensi viikolla käymään Tukholmassa kahdestaan. Saimme onneksi viime viikon riidat sovittua ja nyt on ihana rauha maassa. Odotan todella, että pääsemme reiluksi vuorokaudeksi nauttimaan toistemme seurasta.
Mukavaa viikon alkua kaikille!
Pantteri 30+2
Moi!
Tänään tuli päätös pakkauksesta. Kieltämättä nauratti teksti, kun siinä oli niin moneen kertaan samat asiat. Mutta jotenkin mukava hetki kuitenkin, taas askeleen todempana tämä vauvan tulo meille, kun Kelakin muistaa.
Reissua on meilläkin tiedossa keskiviikolta alkaen, joten pitäisi alkaa miettiä, mitä pakkaa mukaan. Onneksi ei ole liian paljon valinnanvaraa, kun on niin vähän päälle meneviä vaatteita...
Olo on mullakin ihmeen hyvä, vaikka viime yön kieriskelin kyllä pitkästä aikaa hereillä, kun maha oli niin turvoksissa. En kyllä mitään kummallista mielestäni syönyt sunnuntaina, mutta ruoansulatuselimistöllä on ilmeisesti ollut eri käsitys asiasta.
Euroviisut - on muuten sitten helppo aina muistaa, minä vuonna se voitto tulikaan! En ole koskaan ollut mikään fiisufani, mutta nyt kyllä soi tuo Hallelujah päässä vähän väliä. Kukapa olisi uskonut, että peikot voittavat. Ei voi ainakaan vähäpukeisuudesta moittia!
Hyvää tätä viikkoa kaikille!
t. Picapica ja Peukaloinen 27+5
Niinhän se on kun lapsi tervehtyy niin mamma sairastuu... Eilen lenti laatta ja tänään on ihan TÖÖT olo....
MITÄ MITÄ MITÄ ensimmäinen ELOVAUVA on syntynyt!!!!!!! Onnittelut Erialle ja kaikkea hyvää tulevaan!
K.H.P on myös täällä ajatuksissani...
VAUVANTARVIKKEET on trikoistakantoliinaa vaille valmiina, tosin eipä se ny mikään ihme ole kun kakkonenkin on vielä alle 1,5v... muutamat villapökät jos jaksas vielä neuloa ni saa riittää... ja ehkä sitten jos saumurilla surauttasin muutaman ohuen pipon.. Mutta kaikki siis edelleen pahvilaatikoissa purkamatta ja pesemättä... ehtii kai sitä sitten joskus :)..
Onko kellään HENGENAHDISTUSTA?? Ei siis mitään astmaan liittyvää vaan semmonen tunne ettei olevinaan saa riittävästi happea... Taitaa tuo kaveri viimein nousta vähän ylemmä tuol masus ja painaa näin vatsalaukkua ja keuhkoja...
Ja niin se vaan alkaa ne meidänki viikot vähetä.... ensimmäiset taitavat jo saaneen kasaan rv 30, hui!!!!!!! Nopsaan tämä aika kyllä menee, alkaa jo välillä vähän jännittämään että miten sitä jaksaa kahden pienen kanssa, on se kuitenkin taas niin valtava elämän muutos ja miten sitä osaa taas semmosta pientä turjaketta käsitellä :)...
juuh, käydääns lukemas noita vanhempia pinoja vielä vähän tarkemmin..
hanneli ja natikka rv 29+1
Taas mennyt monta päivää niin, että en ole ehtinyt lukea kuulumisia saati sitten mitään kirjoitella.
Pikaiseen katsoin viikonlopun pinon:
ONNEA Erialle ja Taatelille kasvuvoimaa :)
KHP:lle jaksamista raskaan surun kanssa.
Onnea myös kaikille jo yli 30 rv:n päässeille!
Mekin oltiin viikonloppu reissussa. Häissä ja yövyttiin hotellissa. Oli mukava olla pitkästä aikaa kahdestaan liikkeellä, tosin mua alkoi kyllä ne humalaiset ihmiset väsyttämään aika nopeasti siellä juhlissa. Ei jotenkin yhtään jaksanut kuunnella mitään ärsyttäviä höpötyksiä. Lisäksi kun vielä supisteli välillä aika voimakkaasti niin en oikein ollut juhlatuulella. Juhla oli kuitenkin hauska ja hääpari upea, joten mitäs muuta sitä häiltä voi toivoa ;)
Mullahan oli silloin neuvolassa sokerit koholla pissassa, mutta uusintatestauksessa ei ollut mitään ongelmia, joten selvisin ainakin tällä kertaa ilman rasituskoetta. Jatkossa sitten jos jotain muutoksia tulee, niin sitten rasituskoe kutsuu minuakin.
TYÖSTÄ: Mähän vasta aloitin työt, ja töissä pitäisi jaksaa kesäkuun puoliväliin, sitten tulee 2 viikon reissu opiskeluihin liittyen (pakollinen työharjoittelu), eli käytännössä työtä sekin. Heinäkuun alussa aikaisintaan sitten pääsee rauhoittumaan (ellen vielä jatka töissä paria viikkoa), mutta sitten tietty pitää tehdä taas kaikkia opiskelujuttuja, jotka pitää valmistua ennen vauvan syntymää... Että se siitä äitiyslomasta ainakin näillä näkymin. Riippuu toki siitäkin, että miten mä jaksan ja voin.
TARVIKKEISTA: Mä en ole laittanut mitään valmiiksi. Enkä kyllä oikein ehdi vielä laittamaankaan. Enkä mä oikein uskalla edes laittaa. Esikoisesta oli jo hyvissä ajoin kaikki kunnossa, ja toisesta laitoin kun ä-loma alkoi rv33. Tällä kertaa katsellaan ehkä sitten heinäkuussa tai elokuussa. Olen kyllä ostanut pinnasuojuksen SEKÄ kaksi potkupukua. Pinnasänky on jo ennestään, tosin kellarissa palasina. Hoitotaso pitää jostain kehittää kun luovuimme hoitopöydästä viime syksynä. Rattaat tahi vaunut pitää myöskin hankkia. Mutta edelleenkin: heinäkuussa tai elokuussa. Vielä en ole tehnyt edes sitä äpvrahahakemusta. Kun en osaa sitä täyttää. Huomenna täytynee ruokkiksella rynniä Kelaan, koska yksin en sitä täytetyksi saa. No, onhan tässä vielä 3 vai 4 viikkoa aikaa...
hard rock hallelujahhh...!!
Jamssa rv28+2
Tässä just mietin, että olenko ainoa, joka ei ole saanut järkättyä vauvajuttuja mitään, mutta muitakin tuntuu olevan. On kuitenkin vielä ihan epätodellinen olo vaikka vatsa onkin ihan mieletön jo. No, esikoisen 1v5kk tavarat täällä on aika lähistöllä eli ei olla mihinkään kauas vielä sittereitä sun muita kiikutettu. Kaipa sitä pitää ruveta kantoliinaa ja seisomalautaa miettimään vaikken tiedä, miten alle 2v seisomalaudalla pysyy. On sen verran vilkas tapaus. Jotenkin ei osaa edes mitään ostella, mutta kai ne sit vauvan synnyttyä tulee hankittua ne puuttuvat tavarat. Parit vaatteet tänään ostin, kun olivat ihanan värikkäitä ja edullisiakin vielä. Ehkä, kun joskus Kelan paperit lähtee ja paketti tulee, niin on vieläkin konkreettisempaa tuo pikkuisen tulo vaikkei sitä koskaan tiedä, milloin päättää maailmaan tupsahtaa.
Air 25+2
Huh huh likomärkänä just tultiin kotiin eskarilaisen viennistä. Miksi just tänään kun ei ollut autoa käytössä niin sataa näin hirveesti vettä. Ei vaan ihan hyvä että sataa välillä. Laitoin muksuille kuumat kaakaot äkkiä mikrossa ja itse oottelen tee veden kiehumista.
air ei mullakaan oo vielä mitään valmiiksi asti laitettu. Jotenkin ei oo osannut laittaa mitään vielä. Aikasemmin pakkauksen saapuminen oli se merkki että nyt kaikki kaappiin valmiiksi. Nyt en ottanut pakkausta vaan rahan. Vaatteet on haettu siskolta mutta odottavat kaappiin pääsyä mutta ekaks pitäis siivota kaappi et sinne mahtuis taas yhden lapsen vaatteet lisää. vaunut on pyörävarastossa parhaillaan kuopuksella käytössä niin tavalliset kuin tuplarattaatkin.
Sänky on kuopuksella käytössä. Mietin juuri pitäiskö siirtää kuopus jatkettavaan sänkyyn vai ostanko kaveriltani toisen pinnasängyn. Ekaks piti ostaa toinen pinnasänky mutta nyt toi meijän kuopus on ruvennut kiipeilemään niin pelkään että tulee joku kaunis päivä pinnasängystä alas. Jatkettava sänkykin olis varastossa valmiina. Voishan sitä kokeilla miten kuopus nukkuu jatkettavassa sängyssä jos ei mee hyvin niin sit hommais sen toisen pinnasängyn.
oma olo on ihan hyvä. Mitä nyt vähän väsyttää mutta sen pistän tän huonon ilman piikkiin. muuten vointi on erin omainen. supistuksetkin ovat pysyneet pari päivää pois.
tulipas oma napainen viesti. Nyt kiiruhdan pelastaan ton meijän kuopuksen kun on kiipeemässä kerrossängyn yläsänkyyn.
puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masuasukki 27+5
Viikonvaihde vilahti ohi...Kylmyys harmittaa, mutta suonikohjuja ajatellen on tietenkin parempi ettei ole hellettä. Saisi kyllä hieman lämmetä.
Ehdin viime pinon alussa höpötellä pian syntyvistä elokuisista ja jo seuraavana päivänä oli pinossa Erian viesti Taatelin syntymisestä. Näin elokuisten syntyminen alkoi siis paljon aikaisemmin kuin kukaan varmaan osasi odottaa. Monella on enää runsaat parisen kuukautta laskettuun aikaan, toista se on tällaisella loppukuun odottajalla. Olisin todella hämmästynyt, jos tämä vauva päättäisi tehdä poikkeuksen ja syntyä ennen aikojaan.
Minulla alkaa olla kaikki vauvaa varten valmiina, vaatteita täytyy ostaa ja tietenkin niitä h-hetken tarvikkeita sitten lähempänä la.
Pubu: Käypä kurkkaamassa kantoliinakanava.net, siellä on tietoa kantorepuistakin.
Nyt on pakko mennä, palaan....Aurinkoista päivää!
Opemamma ja vimpula rv 25+6