Vanemmalta sukupolvelta puuttuu käytöstavat täysin somessa
Aivan järkyttävää muiden ulkonäön arvostelua. Milloin lävistyksistä, milloin tatuoinneista, milloin jonkun seksuaalisesta suuntautumisesta, haukutaan tyhmäksi sellaista, jonka elämä ei pyöri seksin ympärillä yms.
Ja useimmat ovat juurikin keski-iän ylittäneitä marttoja ja perttejä.
Kun huomauttaa miten idioottimaisia heidän kommenttinsa ovat ja tulisi muistaa myös ne käytöstavat netissä, loukkaannutaan syvästi, kuinka joku kehtaa heidän käyttäytymistään ja ala-arvoisia kommenttejaan arvostella :D
Erityisesti "huumoriryhmissä" näihin törmää jatkuvasti. Jotkut laittavat kuvan tyypistä joka poikkeaa valtavirrasta, vain ja ainoastaan siksi, että saa porukan kanssaan tätä kuvan tyyppiä arvostelemaan. Eikä näillä martoilla ja perteillä olisi vara sanoa mitään muiden ulkonäöstä, kun heidän omaa profiilikuvaansa katsoo. Ja joillakin ei ole edes omaa naamakuvaa tai on kuvaton profiili xD
Sitten nämä martat ja pertit odottavat nuorilta kunnioitusta heitä kohtaan;
ei ainakaan multa heru kunnioitusta ihmisiä kohtaan, jotka muita haukkuvat ja arvostelevat ties minkä asian suhteen.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen ryhmissä te oikein olette?
Minä ihmettelen samaa. Yhdestä autoryhmästä erosin, koska nuorten miesten kielenkäyttö ja asenne olivat rumia, mutta muualla en ole tuollaista nähnyt. No, yhdessä koiraryhmässä syntyy tappelu joka kevät, kun aiheeksi nousee "ajelin kultaisennoutajani turkin kymmenen millin koneella", mutta siinäkään melskeessä ei ikää katsota.
Ovatkohan tämän ketjun valittavat nuoret ottaneet itseensä siitä, että joku vanhempi on huomauttanut heille, että voisi opetella kirjoittamaan siististi? ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Huumoria joka lähtöön"
"Fb kokit"
"Sekarotuiset kunniaan"Siinä muutama keski-ikäisten paskoma ryhmä.
Facebookin huumoriryhmät (ainakin ne julkiset, joita olen vilkaissut) ovat ryhmien pohjasakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, mistä te näette toisten iät ja sukupuolet? Minä en näe täällä niitä missään. Kaikki on pelkkää oletusta, ja oletuksenne pohjautuvat lähinnä pelkoihin ja mielikuvitukseen.
Kyllä sen naamasta näkee. Tai no jotkut vanhat naiset näyttävät miehiltä.
Nythän sinä itse sorruit arvostelemaan ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen samaa. Yhdestä autoryhmästä erosin, koska nuorten miesten kielenkäyttö ja asenne olivat rumia, mutta muualla en ole tuollaista nähnyt. No, yhdessä koiraryhmässä syntyy tappelu joka kevät, kun aiheeksi nousee "ajelin kultaisennoutajani turkin kymmenen millin koneella", mutta siinäkään melskeessä ei ikää katsota.
Ovatkohan tämän ketjun valittavat nuoret ottaneet itseensä siitä, että joku vanhempi on huomauttanut heille, että voisi opetella kirjoittamaan siististi? ;)
On siis ok kommentoida jonkun ulkonäköä "hyi helvetti" ja oksennushymiö perään?
Tätä harrastaa just nimenomaan keski-iän ylittäneet, joilta itseltään mennyt parasta ennen-päiväys umpeen jo ennen 2000-lukua ja viimeinen käyttöpäivä lähestyy.
Minä huomautin käytöstavoista ja siitä, ettei ole kyllä fiksua haukkua muiden ulkonäköä yms. Ja se ei ole huumoria millään tavalla.
Mutta mistä minä mitään tiedän, kun olen vasta 33v. ;)
Huonon itsetunnon omaavat ovat niitä kovimpia arvostelijoita ;)
En tunnista itseäni, mutta mitäs minä mistään tiedän, kun olen kohta kuudenkympin ja kuoleman välissä. 😁
Mun mielestä ihmiset käyttäytyvät hyvin tai hyvin huonosti iästä riippumatta. Ja kaikki sokeina omille virheilleen.😙
Ja hymiöt on ihan oikein päin. 😎
🙊🙉🙈
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmetellään, miksi lapsetkin kiusaavat muita ja haukkuvat toisten ulkonäköä, vaatteita yms.
Mistähän se malli on oikein opittu ja saatu? ;)
Sinäkin olet jonkun vanhemman lapsi, miten sinä osaat käyttäytyä? Haukkumalla vanhempiasi keskustelupalstalla.
Ap:ltä kanssa. Yleistys on rumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä harrastaa just nimenomaan keski-iän ylittäneet, joilta itseltään mennyt parasta ennen-päiväys umpeen jo ennen 2000-lukua ja viimeinen käyttöpäivä lähestyy.
Minä huomautin käytöstavoista ja siitä, ettei ole kyllä fiksua haukkua muiden ulkonäköä yms. Ja se ei ole huumoria millään tavalla.
En ole tuo kenelle vastasit, mutta minä olen kyllä nähnyt tuollaista käytöstä m.m. 24-vuotiaalta naiselta ja 30-vuotiaalta mieheltä. Itse olen 37, ja kyllä vain nuoremmiltakin ihmisiltä näkee mitä karmeinta käytöstä. En ole koskaan nähnyt vanhemman ihmisen esimerkiksi yllyttävän toista itsemurhaan vain koska ovat jostain pop-kulttuurin ilmiöstä eri mieltä. Eilen juuri näin somessa nuorisojoukon hyökkäävän jonkun "eri mieltä olevan" kimppuun tuolla tavalla.
Saatat itsekin olla vähän sokea omalle "netiketillesi", kun luulet olevasi tuollaisen yläpuolella ja sanot silti vanhemmista ihmisistä noin rumasti ("mennyt parasta ennen-päiväys umpeen jo ennen 2000-lukua ja viimeinen käyttöpäivä lähestyy"), tajuamattasi myös niistä jotka eivät ole ikinä ketään netissä haukkuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmetellään, miksi lapsetkin kiusaavat muita ja haukkuvat toisten ulkonäköä, vaatteita yms.
Mistähän se malli on oikein opittu ja saatu? ;)Sinäkin olet jonkun vanhemman lapsi, miten sinä osaat käyttäytyä? Haukkumalla vanhempiasi keskustelupalstalla.
Koska en ole koskaan kuullut vanhempieni aevostelevan tai haukkuvan muita ihmisiä. Kotoa ne käytösmallit saadaan.
Totta on, että netissä ei ole käytöstavoilla mitään väliä. Eikä ole monilla keskustelupalstoillakaan.
Eikä netin ulkopuolellakaan.
Olen minäkin hullu, kun minulla on lävistyksiä ja olen ihoni pilannut tatuoinneilla. Olen huono ihminen.
Näitä kommentteja minä saan vanhoilta ihmisiltä päivittäin, netissä ja ihan ruokakaupassakin.
Huvittavinta on just se, että suututaan siitä, kun huomauttaa joidenkin törkeästä käytöksestä tai asiattomasta kommentista.
Itse otan joistakin julkaisuistani kommentoinnin pois käytöstä, kun ei vaan jaksa kenenkään valitusta ettei ollu hauska tms. Varsinkin just näissä huumoriryhmissä näitä tolloja riittää, joiden on vaan pakko päästä suoltamaan se ei ketään kiinnosta sinun mielipiteesi- mielipide ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko minä, että on ok sanoa noin? Rauhoitu vähän ja lue, mitä sinulle on vastattu.
Siellä huumori- eli roskaryhmissä ei kannata pyöriä. Niihin näkyy kertyvän ihmisiä, jotka soittavat suutaan kuin narikkajonossa huonon baari-illan jälkeen. Tuo sinun käyttöpäiväletkautuksesi kyllä viittaa siihen, että sinä sovit siihen joukkoon oikein hyvin, paraskin käytöstavoista huomauttelija.
Osaatteko mitenkään ajatella millaista elämä ja nuoruus oli ennen nettiä? Ennen kännyköitä, kaikilla ei ollut edes Lankapuhelinta. Tiedonkulku oli juoruilua. Mentiin toisen kotiin, kutsumatta. Iholle. Ei turvallista missään.
Ap, mihin foorumiin lähinnä viittaat? Avlla ainakin on sensuuri, liekö sitten vanhat täällä pahimpia.
Surullista on ehkä joku uusisuomen kommentointi, mutta ne on vanhempia miehiä jotka möläyttää.
Jos joku ärsyttää, ei vaan tarvi roikkua palstalla.
Netistä voi ottaa sen mitä tarvii ja jättää loput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko minä, että on ok sanoa noin? Rauhoitu vähän ja lue, mitä sinulle on vastattu.
Siellä huumori- eli roskaryhmissä ei kannata pyöriä. Niihin näkyy kertyvän ihmisiä, jotka soittavat suutaan kuin narikkajonossa huonon baari-illan jälkeen. Tuo sinun käyttöpäiväletkautuksesi kyllä viittaa siihen, että sinä sovit siihen joukkoon oikein hyvin, paraskin käytöstavoista huomauttelija.
Voi apua. Mäkin olen monesti sanonut samalla tavalla useille.
Asiattomaan kommenttiin saat asiattoman kommentin. Näin se menee.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Osaatteko mitenkään ajatella millaista elämä ja nuoruus oli ennen nettiä? Ennen kännyköitä, kaikilla ei ollut edes Lankapuhelinta. Tiedonkulku oli juoruilua. Mentiin toisen kotiin, kutsumatta. Iholle. Ei turvallista missään.
Ap, mihin foorumiin lähinnä viittaat? Avlla ainakin on sensuuri, liekö sitten vanhat täällä pahimpia.
Surullista on ehkä joku uusisuomen kommentointi, mutta ne on vanhempia miehiä jotka möläyttää.
Jos joku ärsyttää, ei vaan tarvi roikkua palstalla.
Netistä voi ottaa sen mitä tarvii ja jättää loput.
Yhteen someryhmään facebookissa. Siellä on eräänseenkin katoamista koskevaan julkaisuun kommentoitu aivan järkyttävää tekstiä. Vielä tosiaan ikäihmisiltä suurin osa.
Siis mikä ihme ihmisiä vaivaa somessa?
Ap
Vanhemmalla polvella on erilaiset tavat.
Heidän nuoruudessaan on ollut hyväksyttävää haukkua ja arvostella muita. Osa jatkaa sitä edelleen, koska eivät tiedä mistä muusta puhuisivat. Se on kuulemma keskustelua ja mielipiteiden vaihtoa. Se arvostelu ja haukkuminen on niiden ihmisten mielestä myös neuvomista ja auttamista :(
Omassa lähipiirissäni on 3 tällaista vanhempaa henkilöä. Äitini ja appivanhempani.
He pitävät minua täysin avoimesti ikävänä ja tylsänä ihmisenä kun en tykkää haukkua ja arvostella muita ihmisiä ja heidän valintojaan.
Olen itsekin jo keski-ikäinen ja saanut lapsena sellaisen opin, että muiden haukkuminen on ihan ok ja hyvää viihdettä. Onneksi olen kuitenkin päässyt siitä tavasta eroon.
"Huumoria joka lähtöön"
"Fb kokit"
"Sekarotuiset kunniaan"
Siinä muutama keski-ikäisten paskoma ryhmä.