Stockmann puksuttelee vakaasti kohti konkurssia!
https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000006081893.html
Johdossa aika nuorta sakkia:
http://www.stockmanngroup.com/fi/toimitusjohtaja-ja-johtoryhma
Jos jollain on vielä lahjakortteja, kohta alkaa olla viimeiset hetket käyttää niitä.
Kommentit (278)
Stockalle käy niinkuin Ajattarelle. Eivät ymmärtäneet panostaa nettikauppaan vaan kuvittelivat että kyllä asiakkaat tulevat Helsingin keskustaan samalla tavalla kuin 70' luvulla. Parkkipaikkaa et saa mistään ja liikenneruuhkat ovat ikuisten tietöiden takia helvetillisiä. Miksi vaivautua esim paksuissa talvivaatteissaan puuskuttaa pitkin tavarataloa etsimässä jotain housuja ständiltä toiselle kun saman ostoksen voi tehdä mukavasti kotisohvalla istuen? Valikoimana koko maailman housut/ koot/ värit ja voi tilata vaikka kotiovelle toimitettuna. Hyvästi kivijalat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä meitä suomalaisia vaivaa? Itse käytän säännöllisesti Stockan palveluita. Onko se sitten se sijainti, koska eivät sijaitse näiden prismaperheiden saavutettavissa vai mikä kun ei asiakkaita riitä?
Lähinnä ihmettelen, että miksi kukaan käy Stockalla? Saan täysin saman tuotteen Tokmannilta huomattavan paljon edullisemmalla hinnalla.
Toki Stockalla on kaikkia tarpeellisia 300-500€n kaulahuiveja, mutta kenellä niihin on varaa?
Itse kävin ihan huvikseni kiertelemässä Turun Stockalla (ikinä en ostanut mitään, koska en ihan aidosti ja oikeasti löytänyt sieltä mitään, mikä olisi ollut hinta-laatusuhteeltaan järkevää hankkia) ja asiakaskunta oli niin ihanan monikulttuurista, että mieluummin asioin muissa liikkeissä.
Minä käyn Stockalla mm. laadukkaiden tuotteiden, hyvän palvelun ja (Suomen mittakaavassa) luksuksen vuoksi. Mukana on myös aimo annos nostalgiaa. Herkun ollessa vielä Stockmannin omistuksessa kävin siellä säännöllisesti loistavan ruokavalikoiman vuoksi - minulla on paljon allergioita. Olisin kiinnostunut muuten, että mihin aikaan (viikonpäivä ja suurin piirtein kellonaika) kävit Turun Stockmannilla, sillä asioin siellä useamman kerran viikossa enkä ole kiinnittänyt koskaan huomiota häiritsevään monikulttuurisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
On sääli jos vaatekaupat kuolevat. Suomessa on kyllä kapeat valikoimat, samaa mustaa ja beigeä kamaa joka puolella. En haluaisi ostaa vaatteita netistä. Se on tällä pituudella ja vartalolla aika heikkoa. Olen 155cm, normaalipainon ylärajoilla ja omenavartaloinen. Nettikauppojen katalogeissa 180cm ja 50kg malli esittelee vaatteita jotka eivät käy minulle millään tavalla. Nytkin on täysi työ löytää istuvia ja sopivanmittaisia kivoja vaatteita. Tykkään myös käydä vaatekaupoissa ihan huvikseenkin.
Voi, tunnen tuskan! Olen 153cm, normaalipainon ylärajoissa ja X-mallinen isolla rintavarustuksella ja perällä. Mikään ei mahdu päälle hyvin. Joko on teltta tai ei mene rinnasta/lanteilta kiinni. Lahkeet on liian isot jos vyötärö on hyvä ja jos rinnasta on hyvä, hihat ja hartiat ovat kuin ylisuureen toppatakkiin puetulla vauvalla.
Ainoa, mistä löydän edes jotain, on Housen joustava mallisto. Onneksi musta on lempiväri, niin pääsee melko helpolla.
Jos olisin lattarintainen ja kapealanteinen (ja laiha), mahtuisi paremmin vaatteita päälle.
Mutta kun on XS-pituus ja L-koon rinnat ja perse ja luonnostaan leveä lantio, vaikka olisin 45kg, niin pitää vaan pärjäillä.
Ehkä joskus olen rikas ja voin tilata mittatilauksena vaatteita. Sitä kohti...!
Vierailija kirjoitti:
Helsingin keskustassa ei ole myöskään enää yhtään kunnollista kirjakauppaa. Akateeminen on varsin irvokas nykyisin. Suomalainen on ollut sitä melko lailla aina. Rosebud on kallis halpahalli jossa ei ole yhtään fiksumpaa tietokirjaa.
Akateemisen omistavat samat tahot jotka omistavat Adlibriksen, jostain syystä nettikaupan toimintoja ei kyetä yhdistämään niin että Akateemisesta voisi tilata SAMALLA HINNALLA Adlibriksen kirjoja.
Itken onnesta aina, kun pääsen Englannissa Waterstonesin kirjakauppoihin.
Suomessa kirjakaupat ovat valitettavan surullisia ilmestyksiä. Rakastan historiaa, mutta 90% Suomen historiankirjoista on luokkaa ensimmäinen maailmansota, toinen maailmansota, talvisota, jatkosota, talvisota, talvisota, n*tsit, toinen maailmansota, Mannerheim, evakot, talvisota, toinen maailmansota, Karjala, toinen maailmansota, Lapin sota, evakot, n'tsit, H'tler, H'tler, talvisota, Karjala...
Onneksi nyt on tullut edes muutama kirja Suomen kulttuurihistoriasta, myyteistä, keskiajan normaalista elosta, pyöveleiden elämästä. Jeanne D'arcin oikeudenkäynnin pöytäkirjat. Noitavainoja, kuoleman kulttuurihistoriaa. Jotain muutakin kuin 1940-1950-luvun sotakauheuksia.
Tilaankin historian kirjoista 95% ulkomailta, kun suomalaisia julkaisuja ei vaan ole.
MIKSI joku menisi ostamaan jotain Stockmannilta?
Vierailija kirjoitti:
Mikä meitä suomalaisia vaivaa? Itse käytän säännöllisesti Stockan palveluita. Onko se sitten se sijainti, koska eivät sijaitse näiden prismaperheiden saavutettavissa vai mikä kun ei asiakkaita riitä?
Suurinta osaa meitä suomalaisia vaivaa köyhyys, kuten esim. minuakin.
Ja Stockmann ei ole mikään köyhien halpahalli.
Mikäs siinä olisi ostellessa huolettomasti kaikkea mukavaa, hienoa ja kallista, jos fyrkkaa olisi: itsekin tekisin niin ja muuttaisin johonkin Keski-Euroopan maahan nauttimaan sikareista, alkoholista ja liharuuasta.
Mutta kun ei niin ei - ole sitä fyrkkaa.
Sitä te hyvätuloiset ette oikein tuppaa ymmärtämään, kun teillä ei yleensä ole siitä kokemusta.
Stockmann on mielestäni nykyään vaan pelkkä kokoelma ulkomaalaisia "shop in shoppeja", ei niillä ole enää mitään omaa. Elektroniikka on Powerin, leluosasto kuuluu briteille, Musti ja Mirri hoitaa lemmikkipuolen... vaatteita ja sisustusjuttuja voisin katsellakin, mutta ne on levitetty niin oudosti pitkin eri kerroksia, ettei maksa vaivaa. Verkkokaupasta on turha edes puhua. Herkku myytiin pois ja se riitti itselleni siihen ettei siellä tarvitse enää juuri asioida. Ennen oli hyvän palvelun kauppa ja myyjät tiesivätkin jostain jotain. Nykyään siellä on nuorta porukkaa, palvelutiskit puolet entisestä eikä myyjää näy jos pitäisi ostaa jotain vitriinistä.
Suurin osa suomalaisista kuuluu lisäksi joukkoon, joka maksaa kyllä itse asumisensa ym. mutta ei todellakaan ajele Stockalle ostoksille viikonloppuisin. Kaikki ylimääräinen menee kulutukseen oman kehyskunnan Prismaan.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin stockasta en pidä, liian iso
Niin, pitäisi olla rautakauppa, kangaskauppa, laadukkaita tuotteita, huonekaluja, monia eri vaatemerkkejä.. Mutta sitten ei saa olla liian iso. Kaikki pitäisi saada pieneen kivijalkaliikkeeseen, pitäisi olla halpaa ja samalla laadukasta ja luksuksen tunnetta, ja saada elämys siitä halvasta tuotteesta.
Eli se ilmastointiteippi pitäisi sijoittaa siihen Burberryn takkien viereen, jotta asiakas voi kerran vuodessa tai kahdessa vuodessa ostaa sen jesarin, jos sattuu sellaista tarvitsemaan.
Ei sellaisia tuotteita ylipäänsä kannata kriisiyhtiön myydä, joiden varastokiertonopeus on kerran vuodessa.
Kuinka monta kertaa ihmiset täällä teettävät uudet verhot? Kerran vuodessa vai harvemmin? Sen vuoksi ei ole stokkalla omaa kangaspuolta enää.
Talvitakit myy edes kerran vuodessa. Farkut useamman kerran vuodessa. Meikit useamman kerran vuodessa.
Ei ole asiakaspalvelijoita, joten stokka vähensi kassojen määrää, jotta osa myyjistä nimenomaan tekisi pelkkää asiakaspalvelua ja olisi palvelumyyjänä. Mutta kassojen vähentäminen ei kelpaa asiakkaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sääli jos vaatekaupat kuolevat. Suomessa on kyllä kapeat valikoimat, samaa mustaa ja beigeä kamaa joka puolella. En haluaisi ostaa vaatteita netistä. Se on tällä pituudella ja vartalolla aika heikkoa. Olen 155cm, normaalipainon ylärajoilla ja omenavartaloinen. Nettikauppojen katalogeissa 180cm ja 50kg malli esittelee vaatteita jotka eivät käy minulle millään tavalla. Nytkin on täysi työ löytää istuvia ja sopivanmittaisia kivoja vaatteita. Tykkään myös käydä vaatekaupoissa ihan huvikseenkin.
Voi, tunnen tuskan! Olen 153cm, normaalipainon ylärajoissa ja X-mallinen isolla rintavarustuksella ja perällä. Mikään ei mahdu päälle hyvin. Joko on teltta tai ei mene rinnasta/lanteilta kiinni. Lahkeet on liian isot jos vyötärö on hyvä ja jos rinnasta on hyvä, hihat ja hartiat ovat kuin ylisuureen toppatakkiin puetulla vauvalla.
Ainoa, mistä löydän edes jotain, on Housen joustava mallisto. Onneksi musta on lempiväri, niin pääsee melko helpolla.
Jos olisin lattarintainen ja kapealanteinen (ja laiha), mahtuisi paremmin vaatteita päälle.
Mutta kun on XS-pituus ja L-koon rinnat ja perse ja luonnostaan leveä lantio, vaikka olisin 45kg, niin pitää vaan pärjäillä.Ehkä joskus olen rikas ja voin tilata mittatilauksena vaatteita. Sitä kohti...!
Tässähän sitä ongelmaa vähän on.
"Suomessa on kyllä kapeat valikoimat, samaa mustaa ja beigeä kamaa joka puolella."
"Onneksi musta on lempiväri, niin pääsee melko helpolla."
Helsingin keskustan Stokkalla on ompelijat, eli lahkeiden lyhennykset, kavennukset, hihojen lyhennykset on ihan perustöitä, joita tekevät.
Naisten muodissa eri merkkejä on 100.
Menispä mädättävä paska nopeasti konckaan ja tilalle tulisi kärkkäinen super-shop
Entisenä Stockan työntekijänä ei tämä nykymeno tule minään yllätyksenä. Asiakaspalvelun huonontunut taso on seurausta siitä, että työntekijöitä kohdellaan surkeasti. Stockalla on aivan liikaa suojatyöpaikoista nauttivia turhia esimiehiä, jotka vallanhimossaan kyykyttävät alaisiaan. Jatkuvasti oltiin selän takana kyttäämässä miten lisämyynti sujuu ja ettei ruokatauko vaan kestä 30 sekuntia liian pitkään. Kun täytyy toimia sellaisessa työympäristössä, ei siinä enää kellään ole erityistä motivaatiota tarjota ”odotukset ylittävää asiakaspalvelua”. Tehtiin hampaat irvessä osa-aikatöitä opiskelun ohessa ja odotettiin, milloin pääsee pois.
Ei ole varaa Stockmanin ostoksiin ja niillä kenellä on, eivät riitä sen pystyssä pitämiseen. Kannattaa köyhentää kansaa enemmän niin ei ole viimeinen mikä menee nurin.
Stockmannin tilalle voisi perustaa edullisemman ostoskeskuksen kuten Primark! tai C&A. Stockmann on liikaa samankaltainen kuin Sokos ja täynnä merkkitavaraa
Stockmann mainosti alevaatteita netissä, kävin liikkeessä ja en nähnyt/löytänyt yhtäkään niistä netissä näkyneistä alevaatteista muita rumempia olisi kyllä vielä ollut ja toki normaalihintaisia myös. Kaiken lisäksi liike on jotenkin sekava liikkua ja alakerran ruokaosasto haisee usein viemärille. Etsin myös shampoota jota en löytänyt vaikka tavallisissa ruokapuljuissa niitäkin löytää heti.
Eipä Stockan menestys tai menetys juuri tunnu missään. Parikymppisenä ostelin välillä jotain kosmetiikkaa ja joskus kävin ostamassa laadukkaita vaatteita sieltä parempiin tilaisuuksiin. Saamani asiakaspalvelu oli lähes joka kertaa törkeää. Selkeästi en ollut kohderyhmää eli minkkiturkkinen mummo, joten lähtökohtainen oletus oli ettei minulla ollut rahaa. Oli kyllä, varsinkin ennen lapsia pistin kaiken menemään mikä tulikin. Vähitellen lakkasin käymästä kokonaan. Vuosia myöhemmin olen joitain kertoja käynyt Jumbon Stockalla meikkiosastolla. Tarkoitus on ollut ostaa laadukkaita meikkejä asiantuntevan myyjän opastuksella. Toisinaan en nähnyt myyjästä vilaustakaan vaan kiertelin hyllyt läpi ja lähdin pois. Toisinaan taas pari myyjää on keskittynyt vain juoruilemaan hyllyjen välissä eikä kukaan tullut palvelemaan. Mielestäni silloin, jos asiakas pysähtyy hyllylle ja pyörittelee käsissään tuotteita, pitäisi myyjänkin aktivoitua. No, ei tarvinnut taaskaan rahaa tuhlata.
Ei vaan enää jaksa shoppailla, ei netissä eikä ostoskeskuksissa. Turhaa krääsää on muutenkin. Uskon monen tajunneen että shoppailu ilman todellista tarvetta on vaan ajan-, rahan- ja ympäristöresurssien hukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ihmettelen, että miksi kukaan käy Stockalla? Saan täysin saman tuotteen Tokmannilta huomattavan paljon edullisemmalla hinnalla.
Toki Stockalla on kaikkia tarpeellisia 300-500€n kaulahuiveja, mutta kenellä niihin on varaa?
Itse kävin ihan huvikseni kiertelemässä Turun Stockalla (ikinä en ostanut mitään, koska en ihan aidosti ja oikeasti löytänyt sieltä mitään, mikä olisi ollut hinta-laatusuhteeltaan järkevää hankkia) ja asiakaskunta oli niin ihanan monikulttuurista, että mieluummin asioin muissa liikkeissä.
Millä hinnalla Tokmannilta saa Joe Blascon meikkivoiteen? Entäs Primadonnan rintaliivit? Odotan mielenkiinnolla, jospa vaikka saisi halvemmalla.
Ei kaikki ostele PrimaDonnia.
T: PrimaDonna G-75
Primadonnat on isorintaisten ja pienivyötäröisten liivejä. Toki isommallakin vyotärölle löytyy, mutta rintojen on oltava isot. Ja hinnatkin ovat sen mukaiset eikä noin isoja kuppeja löydy mistä tahansa liikkeestä vaan erikoisliikkeistä.
Harvan tarvitsee ostella donnia.
Oulun stocka lopetettiin vaikka teki voittoa. Helsingin stockasta en pidä, liian iso ja sekava mutta Oulun yksikkö oli ihanan kompakti. Siellä oli ylellisyyden tuntua ja monesti löytyi se mitä etsi. Jos ei tiennyt mitä hankkia joulu-, tai synttärilahjaksi niin sieltä tarttui aina jotain mukaan. Harmittaa edelleen.