Stockmann puksuttelee vakaasti kohti konkurssia!
https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000006081893.html
Johdossa aika nuorta sakkia:
http://www.stockmanngroup.com/fi/toimitusjohtaja-ja-johtoryhma
Jos jollain on vielä lahjakortteja, kohta alkaa olla viimeiset hetket käyttää niitä.
Kommentit (278)
Helsingin keskustassa ei ole myöskään enää yhtään kunnollista kirjakauppaa. Akateeminen on varsin irvokas nykyisin. Suomalainen on ollut sitä melko lailla aina. Rosebud on kallis halpahalli jossa ei ole yhtään fiksumpaa tietokirjaa.
Akateemisen omistavat samat tahot jotka omistavat Adlibriksen, jostain syystä nettikaupan toimintoja ei kyetä yhdistämään niin että Akateemisesta voisi tilata SAMALLA HINNALLA Adlibriksen kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin Helsingin keskustassa käymisen melkein kokonaan, heti kun se oli mahdollista. Ei ole enää viihtyisä. Yhtä romanian kerjäläisten väistelyä ja laukustaan saa pitää kaksin käsin kiinni.
Näin ne ihmiset kupautuu, vaikka eivät sitä itse huomaa. Käydään autolla automarketeissa ja keskustojen ulkopuolella ostoskeskuksessa. Siellä ei nähdä väestön huonompi osaisia, tosin ei sitä rikkaintakaan osaa. Siellä käy keskituloiset ja huonompituloiset isoine perheineen ja lastenvaunuvankkureineen. Naiset tärkeinä Espritin vaatteissa tai vähempi osaiset klassiset wt-rytkyt päällä. Sitten oletetaan, että Suomi on sellainen kun oma elämä pyörii pienissä piireissä.
Jää näkemättä ne kerjäläiset, narkkarit, rikkaat ja snobit keskustoissa.
En halua nähdä kerjäläisiä, narkkareita enkä snobeja.
Kivoja vaatteita (Hilfiger, Nike ym) ja hyviä meikkejä (Dior ym) saa ihan täältä pikkukaupungin ostaristakin tai netistä. Pitäisi olla jotain ihmeellisempää, tai todella hyvät valikoimat tunnetuilta merkeiltä. Ottaisivat tällaisen maalaisen sisäänostajaksi, jolla on tieto, mitä maaltakin jo saa, eli mitä muuta pitää sen sijaan ostaa sisään, että tekee asiakkaaseen vaikutuksen. Itse ehdottaisin jotain visuaalista mielihyvää, ja taattua laatua, pirteitä esillepanoja, siisteyttä. Ei mitään kummallisuuksia tai erikoisia viritelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin Helsingin keskustassa käymisen melkein kokonaan, heti kun se oli mahdollista. Ei ole enää viihtyisä. Yhtä romanian kerjäläisten väistelyä ja laukustaan saa pitää kaksin käsin kiinni.
Näin ne ihmiset kupautuu, vaikka eivät sitä itse huomaa. Käydään autolla automarketeissa ja keskustojen ulkopuolella ostoskeskuksessa. Siellä ei nähdä väestön huonompi osaisia, tosin ei sitä rikkaintakaan osaa. Siellä käy keskituloiset ja huonompituloiset isoine perheineen ja lastenvaunuvankkureineen. Naiset tärkeinä Espritin vaatteissa tai vähempi osaiset klassiset wt-rytkyt päällä. Sitten oletetaan, että Suomi on sellainen kun oma elämä pyörii pienissä piireissä.
Jää näkemättä ne kerjäläiset, narkkarit, rikkaat ja snobit keskustoissa.
En halua nähdä kerjäläisiä, narkkareita enkä snobeja.
Kivoja vaatteita (Hilfiger, Nike ym) ja hyviä meikkejä (Dior ym) saa ihan täältä pikkukaupungin ostaristakin tai netistä. Pitäisi olla jotain ihmeellisempää, tai todella hyvät valikoimat tunnetuilta merkeiltä. Ottaisivat tällaisen maalaisen sisäänostajaksi, jolla on tieto, mitä maaltakin jo saa, eli mitä muuta pitää sen sijaan ostaa sisään, että tekee asiakkaaseen vaikutuksen. Itse ehdottaisin jotain visuaalista mielihyvää, ja taattua laatua, pirteitä esillepanoja, siisteyttä. Ei mitään kummallisuuksia tai erikoisia viritelmiä.
Pois silmistä ja pois mielestä. Näinhän se kulpa tiivistyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä meitä suomalaisia vaivaa? Itse käytän säännöllisesti Stockan palveluita. Onko se sitten se sijainti, koska eivät sijaitse näiden prismaperheiden saavutettavissa vai mikä kun ei asiakkaita riitä?
Lähinnä ihmettelen, että miksi kukaan käy Stockalla? Saan täysin saman tuotteen Tokmannilta huomattavan paljon edullisemmalla hinnalla.
Toki Stockalla on kaikkia tarpeellisia 300-500€n kaulahuiveja, mutta kenellä niihin on varaa?
Itse kävin ihan huvikseni kiertelemässä Turun Stockalla (ikinä en ostanut mitään, koska en ihan aidosti ja oikeasti löytänyt sieltä mitään, mikä olisi ollut hinta-laatusuhteeltaan järkevää hankkia) ja asiakaskunta oli niin ihanan monikulttuurista, että mieluummin asioin muissa liikkeissä.
Millä hinnalla Tokmannilta saa Joe Blascon meikkivoiteen? Entäs Primadonnan rintaliivit? Odotan mielenkiinnolla, jospa vaikka saisi halvemmalla.
Netistä saa Joe Blascon meikkivoiteen 10-30e ja todennäköisesti ne primadonnaliivitkin 50e -> ilman neukkuhenkistä nyrpistelevää asiakaspalvelua. Joten jos tarvitsen niitä, tilaan ne sieltä. En tarvitse stockmannia edes noihin.
En tilaa tavaraa netistä, vaan haluan henkilökohtaista palvelua ja maksan siitä. Rintaliivejä en missään nimessä tilaa netistä ilman sovitusta.
Toi on muuten totta, että rintaliivit olisi kiva sovittaa ennen ostamista. Jos löytyisi hyvin istuvat, voisi ostaa useammatkin kerralla. Jostain syystä esim. Englannista löytyy tavarataloja, joista löytyy paljon vaihtoehtoja myös isorintaisille. Stockalla taas on paljon tarjontaa teinitisseille tai sitten jotain Anitaa mummoille. Normaalit naiset ovat väliinputoajia.
Stockmannilla oli velkaa 2018 lopussa 587 miljoonaa euroa. Vuoden 2018 tulos -43,7 miljoonaa euroa tappiota.
http://www.stockmanngroup.com/documents/10157/125020/Stockmannin+tilinp…
Vierailija kirjoitti:
Mikä meitä suomalaisia vaivaa? Itse käytän säännöllisesti Stockan palveluita. Onko se sitten se sijainti, koska eivät sijaitse näiden prismaperheiden saavutettavissa vai mikä kun ei asiakkaita riitä?
Tapiolan stokka lähellä, mutta esim. vaateosasto liian konservatiivinen ja kallis. Tulee väkisinkin mieleen, että sisäänostajalla on ollut vain Westendin daamit mielessä.
Kemppariosastolla tuntee itsensä ahdistelluksi, liian hanakasta palvelua. Joskus näinkin, mutta itse tykkään rauhassa kokeilla ja katsella ja tarpeen vaatiessa pyytää myyjältä apua. Jos olisi tarpeeksi rahaa, käyttäisin kyllä Stokkan hyvää ruokaosastoa, mutta nyt se on liian dyyris mun kukkarolle. Oletan, että moni aattelee samoin.
Viimeinen niitti oli Herkun muuttuminen S-marketiksi.
Vierailija kirjoitti:
Joskus ostin tuolta vaatteita mutta sitten valikoima muuttui laadukkaan perusvaatteen sijaan merkkiputiikki / halpisvaate ja kumpikaan ei minua kiinnosta. Muutenkin vaatekauppojen nykysysteemi jossa ei löydä esim. paitoja yhdestä paikasta vaan pitää juosta puoli kauppaa ympäri joka merkin oma osasto erikseen läpi on asiakkaalle aika per*eestä.
Palkkasivat tänä vuonna myös ennätysvähän kesätyöntekijöitä sen kokoiseksi firmaksi. Sukulaislikka sanoi että kuulemma kaksi oli valittu?! Taitavat mennä joillain palkattomilla harjoittelijoilla vainen. Likka on kertonut muitakin epäkohtia firman käytännöistä. Kuulemma henkilökuntaa vähennetään rajusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä mollataan Stockaa oikein urakalla, mutta veikkaan että moni tulisi sitä kaiholla kaipaamaan, jos toiminta loppuisi. Hyvää ja laadukasta tavaraa laidasta laitaan yhden katon alta ei muualta saa. Ulkomaisia ja kotimaisia merkkituotteita kaikilta aloilta. Useita tasokkaita tuotemerkkejä, mitä ei mistään muualta Suomesta löydy, plus tavaratalon omat brändit, joissa on loistava hinta-laatusuhde. Global, Noom, Casa ja Villa esimerkiksi. Jääkö meille sitten vain nämä överihintaiset luksusputiikit ja pohjoismaiset halpisrättiketjut jäljelle, entäs kodin tavarat, sisustus ja astiat ym.
Sääli on, jos Stocka kaatuu.Minusta on myös sääli jos ainoa kunnon tavaratalo kaatuu. Suomi on kohta ihan banaanivaltio monessakin suhteessa. Sokos ei ole samaa tasoa.
Paitsi Emotion taitaa mennä Stockan kosmetiikasta ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ihmettelen, että miksi kukaan käy Stockalla? Saan täysin saman tuotteen Tokmannilta huomattavan paljon edullisemmalla hinnalla.
Toki Stockalla on kaikkia tarpeellisia 300-500€n kaulahuiveja, mutta kenellä niihin on varaa?
Itse kävin ihan huvikseni kiertelemässä Turun Stockalla (ikinä en ostanut mitään, koska en ihan aidosti ja oikeasti löytänyt sieltä mitään, mikä olisi ollut hinta-laatusuhteeltaan järkevää hankkia) ja asiakaskunta oli niin ihanan monikulttuurista, että mieluummin asioin muissa liikkeissä.
No Tokmannilta ei saa todellakaan samoja meikkejä eikä vaatteita mitä Stockalta. Enkä nyt ruokapuolestakaan puhuisi eli... mitä samaa sieltä saikaan. Kaikki eivät valitse kauppaa pelkän hinnan perusteella. Muista se. Minä ostan laadukkaita meikkejä, jotka kestää pitkään ja tällöin hintalaatusuhde kohtaa. Myös esim. miesten puolella palvelu vaateosastolla aivan eri luokaa kuin jossain Dressamanilla.
Sinun laillasi ajattelevia ei ole paljon. Muista se. Muutenhan pulju kannattaisi.
Stockmannin viimeinen tilikausi oli kylläkin voitollinen, eli konkurssista puhuvat lähinnä taas kerran ne, jotka asioista vähiten ymmärtävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Tokmannilta ei saa todellakaan samoja meikkejä eikä vaatteita mitä Stockalta. Enkä nyt ruokapuolestakaan puhuisi eli... mitä samaa sieltä saikaan. Kaikki eivät valitse kauppaa pelkän hinnan perusteella. Muista se. Minä ostan laadukkaita meikkejä, jotka kestää pitkään ja tällöin hintalaatusuhde kohtaa. Myös esim. miesten puolella palvelu vaateosastolla aivan eri luokaa kuin jossain Dressamanilla.
Sinun laillasi ajattelevia ei ole paljon. Muista se. Muutenhan pulju kannattaisi.
Stockmannin viimeinen tilikausi oli kylläkin voitollinen, eli konkurssista puhuvat lähinnä taas kerran ne, jotka asioista vähiten ymmärtävät.
Eikä ollut. Opettele lukemaan: http://www.stockmanngroup.com/documents/10157/125020/Stockmannin+tilinp…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä meitä suomalaisia vaivaa? No, jo oli kysymys. Jos kyseinen kauppa olisi jotenkin jräkevästi saavutettavissa ja möisi kilpailukykyisesti tuotteitaan niin olisi mahdollisuus että siellä joku viitsisi käydäkin. Omalla kohdallani se tarkoittaisi sijainnin osalta Jyväskylän - Kuopion seutua sopivasti kaupunginlaidalla hyvillä tieyhteyksillä ja parkkipaikoilla varustettuna. Jokaisella ihmisellä on omat alueensa missä on näppäri kaupassa käydä. Ei nykyinen sijainti ja saavutettavuus sovellu kuin osalle ja sitten kilpailukyvyn puute karsii pois ison osan jäljellä olevista.
Totta tämäkin. Miksi ähräisin itseni Hesan ruuhkiin ja kerjäläisiin kärsimään, kun samat tavarat löytyvät helpommin Lempäälän pellolta? Ilmainen parkkipaikka ja helpot liikenneyhteydet. Saisi olla todellakin melkoinen nähtävyys ja elämys, että viitsisin nähdä matkustamisen vaivan.
Eikä Stocka ole enää sitä mitä ennen. Ennen siellä käytiin oikeasti katsomassa muodin trendit. Muistan kun sukulaisia ja tuttavia pukkasi aina jostain Pohjanmaan perukoiltakin meille kylään 80-luvulla, kun asuimme lähellä Hesaa - ja maagista Stockaa. Kun kysyttiin, mitä nähtävyyksiä haluavat nähdä, niin ainakin Stockan.
Vierailija kirjoitti:
Itsepä ostatte kaiken nettikaupoista ulkomailta. Siinähän ihmettelette, miten keskustat kuolevat ja miksi ilmasto pilaantuu.
Enpä osta netistä muuta kuin koiranruokaa. Tuovat sen kotiovelle.
Ihan kamalaa, jos näin käy.
Aion tehdä kaikki mahdolliset ostokset Stockalla tästä lähtien, toki olen jo suuren osan tehnyt tähänkin asti.
Olisi kiva käydä näyttäytymässä viikonloppuisin stokkalla ja vaikka käydä sumpilla siinä ostelun lomassa sellaisessa tyylikkäässä 1920-luvun glamouria henkivässä kahvilassa, mutta kun tarjolla on vain räkäpulsuja, tuulikaapissa hengaavia taskuvarkaita, samat muovivaatteet kuin prismassa ja henkkamaukassa ja loisteputkilla valaistu työmaakahvila jossa pertsa ja raipe röhnöttää hikipaidassaan kolmatta tuntia törkeyksistä puhuen niin eipä maksa vaivaa. Kuplaannun aivan suosiolla jos se tarkoittaa sitä ettei tarvitse katsella elämäntapatyöttömien ja muiden "olen tahallani kivi kengässä"-vapaamatkustajien lapsellista ja täysin kriittistä tarkastelua kestämätöntä mielenosoitusta.
t. toimitusjohtajan vaimo Amanda Fiini
PS. Suomen suurin ongelma ei ole köyhyys (sillä sitä ei todellisuudessa juuri ole), vaan näiden Nakki-Petejen passiivis-agressiivinen uhmakäyttäytyminen ja vaatiminen että kaikilla pitää olla yhtä kurjaa kuin heillä (koska eivät viitsi tehdä mitään sen eteen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus ostin tuolta vaatteita mutta sitten valikoima muuttui laadukkaan perusvaatteen sijaan merkkiputiikki / halpisvaate ja kumpikaan ei minua kiinnosta. Muutenkin vaatekauppojen nykysysteemi jossa ei löydä esim. paitoja yhdestä paikasta vaan pitää juosta puoli kauppaa ympäri joka merkin oma osasto erikseen läpi on asiakkaalle aika per*eestä.
Nimenomaan juuri tuo kun pitää juosta eri puolilla kauppaa etsimässä jotain paitaa tai housuja kun jokaisella oma osasto,siksi tilaan netistä ja tainnut moni sinne siirtyäkkin..ei ne mummelit pidä sitä pystyssä!
Vierailija kirjoitti:
Köyhyys vaivaa. Ei kaikki suomalaiset asu Stokkan vieressä. Taidat olla täysi ääliö.
Mua on ärsyttänyt se tila joka on ensimmäisessä kerroksessa matkalla Herkkuun, joka on AINA 'remontissa' kun rakentelevat siihen jotain uutta näytöstä taas. Tulee aina jotenkin kulahtanut ja tylsä olo siitä, hetken seisotetaan jotain pääsiäiskamaa ja sitten taas remppaliinat pystyyn ja uusi ständi kuukaudeksi. Stockmannilta odottaisi sellaista fiinimpää henkeä, haluan mennä sinne nauttimaan siististä ja hillitystä tunnelmasta, en mistään ADHD-säätämisestä.
Heikko ostovoima. Verot ja maksut nousevat jatkuvasti niin, ettei tarpeellistakaan kulutustavaraa ole varaa ostaa enää entiseen malliin. Ei Stockalta eikä muualta. Omassa perheessäni tienataan bruttona ihan hyvin, maksetaan solidaarisuusraippaveroa ja näin, mutta kun nettotulot vain pienenevät jatkuvasti se vie pois tunnetta, että on varaa kuluttaa turvallisesti. Joutumatta mierontielle.
Ostin kyllä tänä talvena Stockalta yhdet ~150€ maksaneet kengät ja yhden hintavan untuvapeitteen, mutta se on todella vähän entiseen verrattuna. Rahaa kyllä olisi, mutta halu säästää on suurempi kuin kuluttaa. Ja tarkoitan tarpeeseen ostamista, en kertakäyttökulutusta.
Kansalaisten mahdollisesti äänestämä vasemmistohallitus kun astuu toimeen, kaltaistemme säästöaste noussee edelleen. Jos taas kireämpien verojen jälkeen enää on mitä säästää.