Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät! Löytyykö työttömyysturvalaista kohtaa, josta

Virallinen ohjeistus?
22.04.2019 |

kävisi ilmi, kuinka usein työnhakijan tulisi katsoa Omat sivut? Itse katson vaihtelevasti 2-5 kertaa viikossa. Edellisen työttömyysjakson aikana virkailija kirjasi, että kerran viikossa riittäisi.

Jokin aika sitten työnhakutietoihin (ei avoimiin tehtäviin, jossa selkeästi aina määräpäivä) oli merkitty tulevaksi soitto tyyliin 20.2 klo 12-16 ja tämä tieto oli lisätty tänä samana päivänä klo 15 jälkeen. Soittoa ei kuitenkaan tullut, mutta sattumalta surffailin tiedoissani ja huomasin tämän. Eli samana päivänä max tuntia ennen (jos soitto olisi tullut klo 15-16 välillä), en välttämättä olisi ollut vastaamassa, kun en tätä tiennyt, kävin kuitenkin tietoni läpi sattumalta tuona päivänä noin klo 15 ja tällöin merkintää tulevasta soitosta ei ollut.

Sekava sepustus, mutta pointtina, useitako kertoja päivässä nuo tiedot pitäisi käydä läpi? Löytyykö työttömyysturvalaista kohtaa, jossa olisi selkeä ohje (olen sen joskus lukenut läpi kokonaisuudessaan, mutta nyt laiskottaa)?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa nyt ihan suoraan kysymykseesi vastata, mutta minulla on "työkkärintäti" aina lähettänyt joko sähköpostin tai tekstiviestin jos en ole vastannut/ehtinyt vastata hänen puheluunsa. Ja järjellä jos ajattelee, niin eihän ketään voi pyytää kirjautumaan sinne sivuille jokaisena päivänä montaa kertaa, itse katson 2krt/kk.

Vierailija
2/5 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä ole ohjetta, koska tässä tapauksessa noudatetaan lakia julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta ja sen tekstiä työttömän velvollisuuksista.

Soitoista ei tarvitse ilmoittaa etukäteen, koska olet hyväksynyt sen, että sinuun saa ottaa yhteyttä ja että olet työmarkkinoiden käytettävissä. Jos et vastaa, saa tekstiviestin ja jos et vastaa uuteen  (yleensä seuraavana päivänä) puheluun, saat kutsun te-toimistoon.

Miksi oletat, että soitosta tulee sopia kanssasi? Ei ne työnantajatkaan tiedä, että sinulla on vain tietty soittoaika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ole ohjetta, koska tässä tapauksessa noudatetaan lakia julkisesta työvoima- ja yrityspalvelusta ja sen tekstiä työttömän velvollisuuksista.

Soitoista ei tarvitse ilmoittaa etukäteen, koska olet hyväksynyt sen, että sinuun saa ottaa yhteyttä ja että olet työmarkkinoiden käytettävissä. Jos et vastaa, saa tekstiviestin ja jos et vastaa uuteen  (yleensä seuraavana päivänä) puheluun, saat kutsun te-toimistoon.

Miksi oletat, että soitosta tulee sopia kanssasi? Ei ne työnantajatkaan tiedä, että sinulla on vain tietty soittoaika.

En oleta mitään, yleensä soittoaika on kerrottu joitakin päiviä (tai jopa kuukausia) etukäteen, onhan se ihan hyvä siinäkin mielessä, että voi varautua keskustelemaan omista asioistaan olemalla paikassa, jossa tämä on mahdollista. 

Vierailija
4/5 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vastaa puheluun, niin lähettävät viestin koska soittavat seuraavan kerran.

Vierailija
5/5 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmoittanut työkkäriin, ettei minulla ole tietokonetta, ja että minun ei tarvi käydä omilla sivuilla ollenkaan. 

Soitto on se millä yhteyttä pidetään yllä.