Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin pitää ilmoittaa vuokra-asunnon vioista?

Vierailija
22.04.2019 |

Mihin ilmoitetaan, jos asuntoon tulee jotain korjattavaa? Kuten wc-pöntön kansi rikki tmv.elämää haittaavaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa on että käyt itse ostamassa uuden.

Vierailija
2/12 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asiat kuuluvat vastuujakotaulukon mukaan joko asukkaalle/vuokranantajalle tai sitten taloyhtiölle/huoltoyhtiölle. Onko se yksityisen vai jonkun muun omistama?

Vierailija
4/12 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä vuodatan niistä av:lle ja sitten sopeudun elämään vikojen kanssa.

Vierailija
5/12 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat viha- ja häpäisykampanjan omistajaa vastaan somen kaikilla kanavilla.

Vierailija
6/12 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajalle. Oletko edes lukenut vuokrasopimustasi? "Vuokralainen sitoutuu välittömästi ilmoittamaan jne."

Vierailija
7/12 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina noista vikailmoituksen huoltoyhtiölle. Viimeksi kävivät vaihtamassa kylpyhuoneen lavuaarin.

Vierailija
8/12 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajalle. Ei elämä miten aivotonta porukkaa voi olla maailmassa.

Vierailija
9/12 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilmoitin huoltoon, niin WC:n kansi kuuluu heidän heiniinsä mutta seinästä irronneet verhotangot ei. Kysyin mistä sen voi tietää mikä kuuluu mihinkin, niin kuulemma ei oikeastaan voikaan tietää. Mutta kai mä olen sitten tyhmä. Ap

Vierailija
10/12 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ilmoitin huoltoon, niin WC:n kansi kuuluu heidän heiniinsä mutta seinästä irronneet verhotangot ei. Kysyin mistä sen voi tietää mikä kuuluu mihinkin, niin kuulemma ei oikeastaan voikaan tietää. Mutta kai mä olen sitten tyhmä. Ap

Kiinteistöliitto julkaisee vastuunjakotaulukkoa, josta selviää, kenelle mikäkin korjaus kuuluu. Lisäksi siitä on tehty laajempi kirja erilaisine esimerkkeineen. Mutta se on lähinnä isännöitsijöille tarkoitettu. Sinulle riittää, kun soitat aina huoltoyhtiöön ja kysyt.

Vierailija
11/12 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisen vihamielisiä vastauksia. Olen asunut aikuisiällä 8 eri asunnossa ja joudun välillä itsekin kysymään tai tarkistamaan kenen vastuulle jotkut asiat kuuluvat. Nämä myös vaihtelevat eri taloyhtiöissä (vaikka kiinteistöliiton vastuunjakotaulukko onkin hyvä vinkki). Esimerkiksi parvekelasit saattaa kuulua osakkaalle tai taloyhtiölle, riippuen siitä miten on taloyhtiössä päätetty. 

Vierailija
12/12 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, meillä ilmoitetaan kiinteistöpalvelulle, niiden homma on korjata isommat viat. Esim. korjasivat vuotavan wc-pöntön, kun soitin. Soita siis teille osoitettuun huoltoyhtiöön ja kysäise kuuluuko tämä homma heille vai onko niin että sinun tulee korjata itse.