Tunteeko kukaan muu katkeruutta siitä, miten paljon helpompaa miesten elämä on?
Miesten elämän tekee helpommaksi ensinnäkin se, että miesten oikeutta omaan kehoon kunnioitetaan minkä vuoksi miesten tarvitsee murehtia oman turvallisuutensa puolesta huomattavasti vähemmän kuin naisten.
Miesten ei tarvitse pelätä että joku tulee ahdistelemaan tai raiskaamaan. Voitte matkustaa julkisissa ilman pelkoa siitä, että vieressä istuva alkaa hiplata tai että ovien luona joku tarttuisi takapuoleen kiinni. Eikä teidän tarvitse pelätä kotiin kävellessänne, että seuraako joku. Raiskauksenkin uhriksi joutuminen on miehille huomattavasti harvinaisempaa kuin naisille. Edes perään huutelua ja viheltelyä ei tarvitse kuunnella, koska kukapa nyt miehille sellaista
tekisi.
Töihinkin on miesten helpompi päästä, koska rekrytoinnissa nuoria naisia syrjitään äitiyslomien pelossa. Siis siitäkin huolimatta, että perhevapaat ovat isyys -ja äitiyslomaa lukuunottamatta sukupuolineutraaleja eli miehet voisivat ihan hyvin pitää niistä 50%. Mutta eivät pidä, ja ovat siksi työelämässä etuoikeutetussa asemassa.
Perhe-elämässä miehet saavat kaiken lähes täysin ilmaiseksi, jos vertaa siihen miten isoja uhrauksia naiset joutuvat sen eteen tekemään. Kun perheeseen syntyy vauva, mies voi usein jatkaa uraansa ja harrastuksiaan kuten aiemminkin, koska "kyllä äiti hoitaa" miehenkin osuuden lapsenhoidosta ja kotitöistä.
Miesten urakehitys ja eläkekertymä eivät kärsi lapsen takia läheskään niin paljon kuin naisten. Myöskään raskaus ja synnytys eivät aiheuta miehille minkäänlaisia haittoja tai edes epämukavuutta, joten miesten on helppo haluta tehdä lapsia kun se ei vaadi itseltä mitään.
Ottaa päähän. Onko muita jotka tuntevat samoin?
Kommentit (107)
Miesten ei tarvitse myöskään käyttää hormoniehkäisyä, joka altistaa esim. aivotapahtumille. Naisilla on myös isompi riski ylipäätänsä esim. aivoinfarkteille, maksasairauksille ja auralliselle migreenille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset usein pelkäävät väkivaltaa, mutta miehet saavat helpommin turpaan toisilta miehiltä.
Naisten tarvitsee pelätä lähinnä kotonaan...
Ja tämäkin johtuu vain naisten itsensä tekemistä valinnoista.
Niin, tokihan se miesten väkivaltaisuus on naisten vika :D
ohis
On se yleensä, monellakin tapaa. Mutta sinua tuskin kiinnostaa rehellinen keskustelu aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen menee tinder-treffeille, hän joutuu valitsemaan paikan sillä silmällä että raiskataanko tai tapetaanko hänet jos hän valitsee huonon paikan. Miestä huolettaa, tekeekö nainen oharit.
Tai saako hän seksiä. Tämä kertoo jotain miesten pinnallisuudesta. Kaikki pyörii seksin ympärillä.
Niin pyörii naisillakin, kunnes alkavat miettiä enemmän rahaa ja statusta.
Hyvä pointti oli tuo että naiset keskittyvät aina niihin muutamiin yksilöihin hierarkian huipulla. Mistään muusta ei puhuta kuin pörssiyhtiöiden toimitusjohtajista ja pitkistä/komeista alfoista.
Juu siellä huipulla on erikoisoikeuksia, jos pystyy taistelemaan tiensä sinne. Ja se onkin vähän kovempaa kuin naiset luulevat, koska muutkin miehet haluaa sen ison palkan ja missin näköisen naisystävän. Jos yksi nousee hierarkiassa, toinen menettää paikkansa.
Jos ei ole huipulla, niin entäs sitten?
Mitään miehen erityisoikeuksia ei ole. Velvollisuuksia kyllä, eikä kukaan ole ottamassa vastaan tai pelastamassa parisuhteeseen jos et pärjää, siksi syrjäytyneistä enemmistö on miehiä.
Mitä sanoisin naiselle joka haluaisi olla mies? Ole 101% varma että sulla riittää kyvyt ja kovuus nousta hierarkian huipulle. Koska jos ei riitä, niin edessä on raju pudotus todellisuuteen.
En kyl haluais olla mies, en osaa yhtään kuvitella itseäni miehenä.
Ihmetyttää myös noi ap:n luettelemat jutut, en koe yhtään mitään tollasta. Tuntuu uskomattomalta että jollain noi ois arkipäivää.
Miehet ovat itse keksineet itselleen armeijan, eli miehet IHAN ITSE, OMASTA TAHDOSTAAN SINNE MENEVÄT. Voi luoja miten naista alistavia, MIESTEN KEKSIMIÄ tapoja perustellaan naisen vapaudella, mutta sitten miehet ovat muka sorrettuja kun he ITSE YLLÄPITÄVÄT ja mahdollistavat itselleen armeijan. Ihan oma vikanne. Se ei ole mikään tasa-arvokysymys.
Sen sijaan miehet saavat aina sukunimensä jatkumaan, ja sukuja lasketaan miesten kautta. Itsekkäälle lehmälle ei riitä että jokainen maailman lapsi saa isän nimen, vaan se nimi pitää tunkea vaimollekin. Tämä johtaa lähes koko naispopulaation nimenvaihtoihin, mikä on merkittävä ongelma uralla. Miesten kohdalla nimenvaihdon kaikki haitat myönnetään heti, myönnetään myös miten noloa se on VAIKKA SE KEKSITTIIN ALISTAMAAN NAISIA.
Miehet saavat puolestani vastaisuudessakin mennä armeijaan ja mielellään myös sotiin kaatumaan. Oma valinta, oma vika :) Kukaan ei teitä sinne pakota, korkeintaan muut miehet.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Väärin meni heti ensimmäisessä lauseeessa.
-Suurin osa väkivaltarikosten uhreista on miehiä
-Miehillä on asevelvollisuus, naisilla aseoikeus
-Poikien ympärileikkaus on "esteettistä" ja "saattaa ehkäistä sairauksia", mutta tytön lievempi operaatio on "silvontaa", vaikka sekin voi ehkäistä sitä ja tätä; laki ei ole sama kaikille sukupuolille
-naisen rintaa pitää varoa enemmän kuin miehen ja miestä vaaditaan paljastamaan rintansa enemmän kuin naisen. Pienikin hipaus naisen rintaan voi olla jopa jonkinlainen "seksuaalirikos" ja johtaa satojen eurojen kärsimyskorvauksiin
-miehen keholta vaaditaan suurempia ponnisteluja saman palkan ja aseman eteen eli ensihoitajilla, poliiseille, merivartijoilla yms. on kovemmat fyysiset pääsykriteerit miehille
Mitä sä nyt höpiset? Naisten ympärileikkaus ei ole mikään "lievempi operaatio" vaan erittäin vaarallinen ja väkivaltainen toimenpide jossa kli tta leikataan jollain partaveitsellä pois ilman puudutusta. Tämän jälkeen naisen koko tunto on mennyt.
Naisten kipuja ja sairauksia vähätellään terveydenhuollossa enemmän kuin miesten
Veikkaan että olisin t*ppanut itseni jos olisin mies. Koska mies ei saa olla heikko ja mies ei varsinkaan saa itkeä ja puhua. Avun hakeminen katsotaan heikkoutena. Minulla taustalla vaikeaa koulukiusaamista ja mielenterveysongelmia, mua ei oltais hyväksytty intiinkään tai jos olisin mennyt niin "hullun papereilla" ulos. Ja nuo hullun paperit tuhoaa monen miehen uran. Sitten minusta tuli taiteilija, joka on miesten keskuudessa "homojen" ja kommarisivareiden ammatti".
Kyllä monesti olen miettinyt, että olisivatko vanhempani niin suvaitsevaisia minua kohtaan jos olisin syntynyt pojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat itse keksineet itselleen armeijan, eli miehet IHAN ITSE, OMASTA TAHDOSTAAN SINNE MENEVÄT. Voi luoja miten naista alistavia, MIESTEN KEKSIMIÄ tapoja perustellaan naisen vapaudella, mutta sitten miehet ovat muka sorrettuja kun he ITSE YLLÄPITÄVÄT ja mahdollistavat itselleen armeijan. Ihan oma vikanne. Se ei ole mikään tasa-arvokysymys.
Sen sijaan miehet saavat aina sukunimensä jatkumaan, ja sukuja lasketaan miesten kautta. Itsekkäälle lehmälle ei riitä että jokainen maailman lapsi saa isän nimen, vaan se nimi pitää tunkea vaimollekin. Tämä johtaa lähes koko naispopulaation nimenvaihtoihin, mikä on merkittävä ongelma uralla. Miesten kohdalla nimenvaihdon kaikki haitat myönnetään heti, myönnetään myös miten noloa se on VAIKKA SE KEKSITTIIN ALISTAMAAN NAISIA.
Miehet saavat puolestani vastaisuudessakin mennä armeijaan ja mielellään myös sotiin kaatumaan. Oma valinta, oma vika :) Kukaan ei teitä sinne pakota, korkeintaan muut miehet.
Sinä tästä keskustelusta vielä puutuitkin.
naisten elämä on paijon helpompaa
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että olisin t*ppanut itseni jos olisin mies. Koska mies ei saa olla heikko ja mies ei varsinkaan saa itkeä ja puhua. Avun hakeminen katsotaan heikkoutena. Minulla taustalla vaikeaa koulukiusaamista ja mielenterveysongelmia, mua ei oltais hyväksytty intiinkään tai jos olisin mennyt niin "hullun papereilla" ulos. Ja nuo hullun paperit tuhoaa monen miehen uran. Sitten minusta tuli taiteilija, joka on miesten keskuudessa "homojen" ja kommarisivareiden ammatti".
Kyllä monesti olen miettinyt, että olisivatko vanhempani niin suvaitsevaisia minua kohtaan jos olisin syntynyt pojaksi.
No, mä olen taiteilija-mies ja ihan hyvin on vanhemmat hyväksyneet, jopa kannustaneet tähän, vaikka työllisyystilanne on paikoitellen mitä on. Onnekseni vanhempani ovat avarakatseisia ja älykkäitä ihmisiä. Itse itken ja puhun jos haluan enkä anna hittojakaan vaikka joku pitäisi heikkona. Ei ole tosin mt-ongelmia ja inttikin tuli omasta mieltymyksestä käytyä. Toki olisi voinut käydä huonompi mäihä vanhempieni suhteen, mutta onneksi ei. Muuten en olisi varmaan jaksanut.
-M24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset usein pelkäävät väkivaltaa, mutta miehet saavat helpommin turpaan toisilta miehiltä.
No mieluummin ottaisin kyllä kioski jonossa turpaan kun joutuisin raiskatuksi.
Jos nyt tuolle linjalle lähdetään, niin tilastojen valossa sinun pitäisi ottaa ainakin 20 kertaa turpaa, ennen kuin se vastaisi raiskausta.
No, tosiasiassa miesten kohtaamaan väkivalta muiden miesten taholta on hyvin usein (ei aina) vältettävissä omalla käytöksellä. Naisten raiskatuksi joutuminen harvemmin ei (ellei kotona pysymistä lasketa)
Vierailija kirjoitti:
Naisten kipuja ja sairauksia vähätellään terveydenhuollossa enemmän kuin miesten
Naiset juoksevat siellä enemmän kuin miehet, ja pienimimstä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mieluummin ottaisin kyllä kioski jonossa turpaan kun joutuisin raiskatuksi.
Jos nyt tuolle linjalle lähdetään, niin tilastojen valossa sinun pitäisi ottaa ainakin 20 kertaa turpaa, ennen kuin se vastaisi raiskausta.
No, tosiasiassa miesten kohtaamaan väkivalta muiden miesten taholta on hyvin usein (ei aina) vältettävissä omalla käytöksellä. Naisten raiskatuksi joutuminen harvemmin ei (ellei kotona pysymistä lasketa)
Oho, aika aivopesty olet. Nykyään ei saa enää puhua siitä, mitä nainen olisi voinut tehdä välttyäkseen raiskatuksi tulemisesta, mutta ei se tarkoita etteikö mitään olisi ikinä tehtävissä. Kuten vaikkapa että älä mene yksin vokkiin miesten seuraksi...
Ei mies ole yhtään vähemmän uhri, koska on mies. Aivan yhtä hyvät ja huonot edellytykset on selvitä jotumatta uhriki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset juoksevat siellä enemmän kuin miehet, ja pienimimstä syystä.
'
Ihan syystä useimmat siellä käyvät. Taas pitää vähätellä :D
Joo. Kyllähän tää ongelma näkyy työttömyys-, sairaus-, mielenterveys-, päihdevamma-, vankila- ja itsemurhatilastoissa. Siis että naisilla paljon ankeempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämäkin johtuu vain naisten itsensä tekemistä valinnoista.
Niin, tokihan se miesten väkivaltaisuus on naisten vika :D
ohis
On se yleensä, monellakin tapaa. Mutta sinua tuskin kiinnostaa rehellinen keskustelu aiheesta.
Millä tavalla?
t. eri kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Väärin meni heti ensimmäisessä lauseeessa.
-Suurin osa väkivaltarikosten uhreista on miehiä
-Miehillä on asevelvollisuus, naisilla aseoikeus
-Poikien ympärileikkaus on "esteettistä" ja "saattaa ehkäistä sairauksia", mutta tytön lievempi operaatio on "silvontaa", vaikka sekin voi ehkäistä sitä ja tätä; laki ei ole sama kaikille sukupuolille
-naisen rintaa pitää varoa enemmän kuin miehen ja miestä vaaditaan paljastamaan rintansa enemmän kuin naisen. Pienikin hipaus naisen rintaan voi olla jopa jonkinlainen "seksuaalirikos" ja johtaa satojen eurojen kärsimyskorvauksiin
-miehen keholta vaaditaan suurempia ponnisteluja saman palkan ja aseman eteen eli ensihoitajilla, poliiseille, merivartijoilla yms. on kovemmat fyysiset pääsykriteerit miehille
Mitä sä nyt höpiset? Naisten ympärileikkaus ei ole mikään "lievempi operaatio" vaan erittäin vaarallinen ja väkivaltainen toimenpide jossa kli tta leikataan jollain partaveitsellä pois ilman puudutusta. Tämän jälkeen naisen koko tunto on mennyt.
Sivistäisit itseäsi ennen kuin tulet puhumaan typeriä. Naisten ympärileikkauksia tehdään monella tapaa, yleensä tavat jaetaan kolmeen alaluokkaan. Tavallisimmassa ei poisteta klitorista, vaan huppu, joka vastaa hyvin miesten ympärileikkausta, eli esinahan poistoa. Sitä muuten tehdään myös repäisemällä esinahka pois suulla. Amerikassakin kuolee poikavauvoja tähän, kuinka paljon kuolee Afrikassa, sitä ei tiedä kukaan.
https://www.psychologytoday.com/intl/blog/moral-landscapes/201109/myths…
https://www.theguardian.com/commentisfree/2014/aug/25/male-circumcision…
Mielestäni elämäni on helpompaa kuin miehillä. Saan seksiä milloin haluan. Naapurin mies tekee pienet korjaukset asunnossani tietysti korvausta vastaan. Reissussa mulle tullaan juttelemaan, joten on tosi helppoa tutustua uusiin ihmisiin. Valmismatkoilla minusta pidetään erityishuolta, koska matkustan yksin naisena. Mulla on hyvä palkka ja pomo joka tykkää minusta ja tekee kaikkensa että saan ylennyksen säännöllisin väliajoin. Onni oli syntyä naiseksi.