Tunteeko kukaan muu katkeruutta siitä, miten paljon helpompaa miesten elämä on?
Miesten elämän tekee helpommaksi ensinnäkin se, että miesten oikeutta omaan kehoon kunnioitetaan minkä vuoksi miesten tarvitsee murehtia oman turvallisuutensa puolesta huomattavasti vähemmän kuin naisten.
Miesten ei tarvitse pelätä että joku tulee ahdistelemaan tai raiskaamaan. Voitte matkustaa julkisissa ilman pelkoa siitä, että vieressä istuva alkaa hiplata tai että ovien luona joku tarttuisi takapuoleen kiinni. Eikä teidän tarvitse pelätä kotiin kävellessänne, että seuraako joku. Raiskauksenkin uhriksi joutuminen on miehille huomattavasti harvinaisempaa kuin naisille. Edes perään huutelua ja viheltelyä ei tarvitse kuunnella, koska kukapa nyt miehille sellaista
tekisi.
Töihinkin on miesten helpompi päästä, koska rekrytoinnissa nuoria naisia syrjitään äitiyslomien pelossa. Siis siitäkin huolimatta, että perhevapaat ovat isyys -ja äitiyslomaa lukuunottamatta sukupuolineutraaleja eli miehet voisivat ihan hyvin pitää niistä 50%. Mutta eivät pidä, ja ovat siksi työelämässä etuoikeutetussa asemassa.
Perhe-elämässä miehet saavat kaiken lähes täysin ilmaiseksi, jos vertaa siihen miten isoja uhrauksia naiset joutuvat sen eteen tekemään. Kun perheeseen syntyy vauva, mies voi usein jatkaa uraansa ja harrastuksiaan kuten aiemminkin, koska "kyllä äiti hoitaa" miehenkin osuuden lapsenhoidosta ja kotitöistä.
Miesten urakehitys ja eläkekertymä eivät kärsi lapsen takia läheskään niin paljon kuin naisten. Myöskään raskaus ja synnytys eivät aiheuta miehille minkäänlaisia haittoja tai edes epämukavuutta, joten miesten on helppo haluta tehdä lapsia kun se ei vaadi itseltä mitään.
Ottaa päähän. Onko muita jotka tuntevat samoin?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Päinvastoin.
Miehenä olo täytyy olla vaikeata.
Miesten täytyy tekstata meille ensin ja maksaa meidän ruuat ja aina näyttää hyvältä ilman meikkiä, omistaa hyvä auto ja olla vakituinen työpaikka sekä olla pitkä ja vieläpä tehdä vaikutus vanhempiimme ja ystäviimme sekä sisaruksiimme, ja kaiken päälle oltava vielä herrasmies aina ja ei ikinä saa olla huonotuulinen.
Onneksi en ole mies, naisena olo on paljon helpompaa jos verrataan miesten vaatimuksiin. Nainen saa myös aina muuttaa mielensä ja täten olla millä tuulella tahansa. En ole kade teille miehille, teillä on aivan mahdoton homma.
Joo ei kannatakaan olla kade, itsellä alkoi alamäki heti kun pituuskasvu pysähtyi 172 senttimetrin kohdalla ja tämän lisäksi en ole koskaan päässyt edes kokoaikatöihin. Onneksi viimeaikoina olen lopettanut pääni hakkaamisen seinään naisten suhteen ja annan olla. Elämä miehenä on kyllä täyttä helvettiä oikeasti, jollei ole pitkä ja hyvätuloinen (alapeukuttakaan vaan, mutta se ei poista sitä että tämä on fakta).
Jep, olet täysin oikeassa. Mutta onneksi nykypäivänä on vertaistukiryhmiä netin kautta, kuten esim. MGTOW ja vaikkapa Sandmanin videot youtubesta. Päivittäin saa vertaistukea ja yhteenkuuluvuutta ja hyvää tietoa.
MGTOW voi olla siunaus, lopulta.
Jep. Itse en kyllä halua kuulua näiden MGTOW-miesten joukkoon, koska kyseisestä ryhmästä on tullut "yleinen vitsi" muutamien pakottajien vuoksi. Mieluummin tituleeraan itseäni ihan vaan "oman tien kulkijaksi".
Ei 172cm ole edes lyhyt, jos se nyt olisi syy, miksi ajattelet jääväsi ilman kumppania. Vaikutat ihan järkityypiltä, en heittäisi pyyhettä kehään.
Ei varmaan olekaan, mutta kyllä se lyhyys korostuu, varsinkin kun kaveripiirini miehet (yhtä poikkeusta lukuunottamatta) ovat yli 185-senttisiä. Lukuisia kertoja baarissa ovat tulleet tuntemattomat naiset päivittelemään, kuinka lyhyt olen. Ironista, suurinosa näistä naisista ovat vieläpä olleet korkkarit jalassa minua ainakin puoli päätä lyhyempiä :D
Itse olen myös 172cm, painoa 90kg. Ylimääräisiä kiloja jokunen, mutta pääasiassa lihasmassaa. Kukaan ei ole tullut koskaan päivittelemään että olenpa lyhyt. Luulen kyllä että naismarkkinoilla olisi ollut vientiä enemmän hieman pidempänä, mutta näinkin on pärjännyt. Luulen että itsevarmuus ja habitus vaikuttaa asiaan paljon, ei saa hävetä pituuttaan.
Itselleni pahin asia naisena elämisessä olisi varmaan se etten osaisi peruuttaa autoa, prosenttilaskuja tai ylipäätänsä tekniikkaa. Keskusteluissakaan ei menisi koskaan hermo epäloogisuuksissa, koska sellaisia ei huomaisi missään.
Miehet syrjäytyvät paljon todennäköisemmin.
- asunnottomuus
- päihdeongelmat
- itsemurhat
- huoltoriidoissa tappiot
- Useammin väkivallan ja henkirikoksen uhrina - toki tekijäkin usein mies.
Onhan miehillä monella tapaa helpompaa joo, toisaalta riippuen myös seksuaalisesta suuntautumisesta ja ihonväristä sekä sosiaalisesta statuksesta. Jollain valkoisella keski-ikäisellä heteromiehellä on aika helvetin helppoa meidän yhteiskunnassa ja missä tahansa yhteiskunnassa, jollain mustalla homomiehellä jolla ei ole penniäkään rahaa eikä mitään muutakaan sit jo aika vaikea elämä. Ja valkoisella heteronaisella on sit taas huomattavasti helpompaa kuin vaikka tummaihoisilla naisilla, transnaisista puhumattakaan.
Että vaikka aika usein ahdistaa ja vituttaa olla nainen ja kohdata yhteiskunnan ja kanssaihmisten paskaa (ahdistelua, vähättelyä) niin en mä osaani monen muun ihmisen kanssa vaihtaisi. Muutenki turha verrata kaikkien naisten elämää kaikkien miesten elämään kun naisia ja miehiä on niin monenlaisista lähtökohdista
Minua ei kyllä ota yhtään päähän olla nainen. Olen sellaisella alalla töissä, että sukupuoli ei vaikuta työmahdollisuuksiin. Olen ollut parisuhteessa oli 10 vuotta, joten ei ole tarvinnut pohtia miesten ja naisten epätasa-arvoa deittimarkkinoilla. Vaikka raskauteen, synnytykseen ja imetykseen on liittynyt paljonkin epämukavuutta, positiiviset seikat ylittävät nämä mielestäni moninkertaisesti ja olen onnellinen, että olen saanut kokea ne.
Yksi merkittävä epätasa-arvoasia nykyään on mielestäni tuo armeija-asia. Ihme ettei siitä puhuta esim. politiikan yhteydessä, kun tasa-arvosta puhuttiin mm. perhevapaa-asioiden yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet syrjäytyvät paljon todennäköisemmin.
- asunnottomuus
- päihdeongelmat
- itsemurhat
- huoltoriidoissa tappiot
- Useammin väkivallan ja henkirikoksen uhrina - toki tekijäkin usein mies.
Ihan kuin sillä olisi joku merkitys, että tekijä on mies. Sattuuko väkivalta vähemmän, selviääkö paremmin taposta, jos omaa samanlaiset sukupuolielimet kuin tappaja? Onko mur hattu, siis uhri, itse syyllinen koska omaa samanlaiset sukupuolielimet kuin mur haaja? Sitähän tuo tarkoittaisi.
Tuo on sitten argumentoinnin taso? Ignorataan todellisuus, ja jauhetaan beeässää.
Huono vastaanotto estää, ei omilla mielipiteillä ole mitään väliä, jos kohdeyleisö ei pidä siitä.