Tunteeko kukaan muu katkeruutta siitä, miten paljon helpompaa miesten elämä on?
Miesten elämän tekee helpommaksi ensinnäkin se, että miesten oikeutta omaan kehoon kunnioitetaan minkä vuoksi miesten tarvitsee murehtia oman turvallisuutensa puolesta huomattavasti vähemmän kuin naisten.
Miesten ei tarvitse pelätä että joku tulee ahdistelemaan tai raiskaamaan. Voitte matkustaa julkisissa ilman pelkoa siitä, että vieressä istuva alkaa hiplata tai että ovien luona joku tarttuisi takapuoleen kiinni. Eikä teidän tarvitse pelätä kotiin kävellessänne, että seuraako joku. Raiskauksenkin uhriksi joutuminen on miehille huomattavasti harvinaisempaa kuin naisille. Edes perään huutelua ja viheltelyä ei tarvitse kuunnella, koska kukapa nyt miehille sellaista
tekisi.
Töihinkin on miesten helpompi päästä, koska rekrytoinnissa nuoria naisia syrjitään äitiyslomien pelossa. Siis siitäkin huolimatta, että perhevapaat ovat isyys -ja äitiyslomaa lukuunottamatta sukupuolineutraaleja eli miehet voisivat ihan hyvin pitää niistä 50%. Mutta eivät pidä, ja ovat siksi työelämässä etuoikeutetussa asemassa.
Perhe-elämässä miehet saavat kaiken lähes täysin ilmaiseksi, jos vertaa siihen miten isoja uhrauksia naiset joutuvat sen eteen tekemään. Kun perheeseen syntyy vauva, mies voi usein jatkaa uraansa ja harrastuksiaan kuten aiemminkin, koska "kyllä äiti hoitaa" miehenkin osuuden lapsenhoidosta ja kotitöistä.
Miesten urakehitys ja eläkekertymä eivät kärsi lapsen takia läheskään niin paljon kuin naisten. Myöskään raskaus ja synnytys eivät aiheuta miehille minkäänlaisia haittoja tai edes epämukavuutta, joten miesten on helppo haluta tehdä lapsia kun se ei vaadi itseltä mitään.
Ottaa päähän. Onko muita jotka tuntevat samoin?
Kommentit (107)
Miehillä on vaikeampaa. Pelkästään siitä piparista ollaan valmiita jopa maksamaan. Sitten pitäs olla valmis puolustamaan maata jossa et saa edes onkia ilman lupaa. Miehillä on paljon suurempi riski saada turpiin vaikka olis tämmöinen suht kova jätkä. Aina löytyy kovempi jos oikein lähtee kokeilemaan.
Huonot paineet sen koosta. Sitten jos ja kun onnistut löytämään naisen niin saat kuulla nalkutusta niinkin turhasta että kahvikuppi oli jäänyt olohuoneen pöydälle. Oikeasti miten niin vähästä voi nalkuttaa? Eikä se värkki tosiaan parane sillä pihtaamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Päinvastoin.
Miehenä olo täytyy olla vaikeata.
Miesten täytyy tekstata meille ensin ja maksaa meidän ruuat ja aina näyttää hyvältä ilman meikkiä, omistaa hyvä auto ja olla vakituinen työpaikka sekä olla pitkä ja vieläpä tehdä vaikutus vanhempiimme ja ystäviimme sekä sisaruksiimme, ja kaiken päälle oltava vielä herrasmies aina ja ei ikinä saa olla huonotuulinen.
Onneksi en ole mies, naisena olo on paljon helpompaa jos verrataan miesten vaatimuksiin. Nainen saa myös aina muuttaa mielensä ja täten olla millä tuulella tahansa. En ole kade teille miehille, teillä on aivan mahdoton homma.
Joo ei kannatakaan olla kade, itsellä alkoi alamäki heti kun pituuskasvu pysähtyi 172 senttimetrin kohdalla ja tämän lisäksi en ole koskaan päässyt edes kokoaikatöihin. Onneksi viimeaikoina olen lopettanut pääni hakkaamisen seinään naisten suhteen ja annan olla. Elämä miehenä on kyllä täyttä helvettiä oikeasti, jollei ole pitkä ja hyvätuloinen (alapeukuttakaan vaan, mutta se ei poista sitä että tämä on fakta).
Jep, olet täysin oikeassa. Mutta onneksi nykypäivänä on vertaistukiryhmiä netin kautta, kuten esim. MGTOW ja vaikkapa Sandmanin videot youtubesta. Päivittäin saa vertaistukea ja yhteenkuuluvuutta ja hyvää tietoa.
MGTOW voi olla siunaus, lopulta.
Jep. Itse en kyllä halua kuulua näiden MGTOW-miesten joukkoon, koska kyseisestä ryhmästä on tullut "yleinen vitsi" muutamien pakottajien vuoksi. Mieluummin tituleeraan itseäni ihan vaan "oman tien kulkijaksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Päinvastoin.
Miesten täytyy tekstata meille ensin ja maksaa meidän ruuat ja aina näyttää hyvältä ilman meikkiä, omistaa hyvä auto ja olla vakituinen työpaikka sekä olla pitkä ja vieläpä tehdä vaikutus vanhempiimme ja ystäviimme sekä sisaruksiimme, ja kaiken päälle oltava vielä herrasmies aina ja ei ikinä saa olla huonotuulinen.
Onneksi en ole mies, naisena olo on paljon helpompaa jos verrataan miesten vaatimuksiin. Nainen saa myös aina muuttaa mielensä ja täten olla millä tuulella tahansa. En ole kade teille miehille, teillä on aivan mahdoton homma.
Joo ei kannatakaan olla kade, itsellä alkoi alamäki heti kun pituuskasvu pysähtyi 172 senttimetrin kohdalla ja tämän lisäksi en ole koskaan päässyt edes kokoaikatöihin. Onneksi viimeaikoina olen lopettanut pääni hakkaamisen seinään naisten suhteen ja annan olla. Elämä miehenä on kyllä täyttä helvettiä oikeasti, jollei ole pitkä ja hyvätuloinen (alapeukuttakaan vaan, mutta se ei poista sitä että tämä on fakta).
99% tasa-arvokeskustelusta keskittyy miehiin sosioekonomisen hierarkian huipulla. Tivataan miksi siellä on enemmän miehiä, ja oletetaan että he ovat siellä patriarkaatin myöntämän etuoikeuden ansiosta.
Ei siinä mietitä jotain duunaria joka painaa raskaassa ja p-skamaisessa työssä, etsii naista kymmenen vuotta sillä aikaa kun mimmit bailaa miesten huomion keskipisteinä, ja päätyy sairaseläkkeelle rikkinäisen selkänsä takia, sen jälkeen kun vaimo on ottanut eron ja hakenut Tinderistä viikonloppurakastajan.
Puhumattakaan siitä lyhyestä ja hintelästä tyypistä jota hakattiin koulussa, joka jäi masentuneeksi pitkäaikaistyöttömäksi ja joka löydettiin kiikkumasta kämpän katosta sillä välin kun masentunut nainen löysi miehen joka pelasti tämän avioliittoon. Miehenä ellet saavuta mitään, et ole mitään. Kun taas nainen on aina nainen, etenkin nuorena.
Jos miehillä on mitään etuoikeuksia, se koskee vain huipulla olevia miehiä. Ei muita. Jos muuttuisit tänään meheksi, huomaisit äkkiä että pelastajat ja turvaverkot alkavat kadota. Jos putoat, kukaan ei ole ottamassa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Päinvastoin.
HARVA YMMÄRTÄÄ tätä, että miesten täytyy näyttää hyvältä ILMAN MEIKKIÄ.
AINA.
Naisilla on tämä meikki etuoikeus. Kuvittele naisena elämääsi ilman meikkiä, eli on kuin eläisit kuin mies. Et voi piilotella huonoa ihoa, vaan sinun pitää 100% ajasta syödä hyvin ihon terveyttä tukien, koska et voi huijata.
Tämä on yksi asia, jota harva nainen ikinä ymmärtää miehistä ja miten vaikeaa se on heille. Ei voi käytännössä ikinä lopettaa, miehet pelaa aina HARD MODE päällä.
Miehenä kannattaa meikata salaa, näin itsekin olen tehnyt. Olen hankkinut iholleni sopivaa meikkivoidetta millä olen saanut finnini peitettyä, samoin arville sopivaa peitevoidetta, ja tummennan kulmakarvojani säännöllisin väliajoin. Kukaan nainen ei ole tähän mennessä huomannut, että meikkaan salaa (tietysti jonkin ripsarin ja rajaukset näkee, mutta näitä en ole tehnytkään). Elämä hymyilee ja itsevarmempi olo.
M23
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Päinvastoin.
Jep, olet täysin oikeassa. Mutta onneksi nykypäivänä on vertaistukiryhmiä netin kautta, kuten esim. MGTOW ja vaikkapa Sandmanin videot youtubesta. Päivittäin saa vertaistukea ja yhteenkuuluvuutta ja hyvää tietoa.
Jep. Itse en kyllä halua kuulua näiden MGTOW-miesten joukkoon, koska kyseisestä ryhmästä on tullut "yleinen vitsi" muutamien pakottajien vuoksi. Mieluummin tituleeraan itseäni ihan vaan "oman tien kulkijaksi".
Ei 172cm ole edes lyhyt, jos se nyt olisi syy, miksi ajattelet jääväsi ilman kumppania. Vaikutat ihan järkityypiltä, en heittäisi pyyhettä kehään.
no voi harmi, voi itku
ala sitten mieheksi, transuiluhan on muotia muutenkin tällä hetkellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
Päinvastoin.
Ei 172cm ole edes lyhyt, jos se nyt olisi syy, miksi ajattelet jääväsi ilman kumppania. Vaikutat ihan järkityypiltä, en heittäisi pyyhettä kehään.
Ei varmaan olekaan, mutta kyllä se lyhyys korostuu, varsinkin kun kaveripiirini miehet (yhtä poikkeusta lukuunottamatta) ovat yli 185-senttisiä. Lukuisia kertoja baarissa ovat tulleet tuntemattomat naiset päivittelemään, kuinka lyhyt olen. Ironista, suurinosa näistä naisista ovat vieläpä olleet korkkarit jalassa minua ainakin puoli päätä lyhyempiä :D
Joo. Perheen perustaminen on älyttömän helppoa ja kivutonta miehille. Ja onnistuu vielä vaikka viisikymppisenä.
Miehillä ei myöskään ole menkkoja, jotka AINA tulevat juuri silloin kuin niitä ei haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Perheen perustaminen on älyttömän helppoa ja kivutonta miehille. Ja onnistuu vielä vaikka viisikymppisenä.
Miehillä ei myöskään ole menkkoja, jotka AINA tulevat juuri silloin kuin niitä ei haluaisi.
Lassukoita se tuskin ilahduttaa, harva heistä tuskin selviää 50-vuotiaaksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon nainen enkä koe noista mitään, ainoa mikä häiritsee naisena on hirveet ulkonäköpaineet.
Miehilläkin on ulkonäköpaineita.
Miehenä voi kuitenkin helpommin korvata puutteet muulla tavoin vaikka rahalla, naisena ei oikein voi.
Totta, mutta vielä kun onnistuisi sitä rahaa taikomaan jostain, kun nykypäivänä töihinkin pääsy on niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
No, kaikki ei ole niin mustavalkoista: ite olen "perussöpönä" nuorena miehenä joutunut ahdistelun ja stalkkauksen kohteeksi esim. monia kertoja (pahimmillaan useita kertoja viikossa). Eikä kyllä töihinkään pääsy ole ollut helppoa itelläkään. Muuten kyllä vahvistan tämän, vaikkakin seksi- ja parisuhteiden löytäminen on perusmiehelle paljon vaikeampaa, kun taas naisille se on about yhtä helppoa kuin kengän solmiminen. Ja nykypäivänä tuntuu, että naiselle annetaan mediankin puolesta enemmän anteeksi "kauneusvirheitä" kuin miehille.
M24
Just joo, tiedätkö mitään ruman naisen elämästä? Vai että löytyy parisuhde yhtä helposti kuin kengän nauhojen solmiminen 🤣🤣 Vuoden vitsi! Olen neitsyt enkä ole koskaan ollut parisuhteessa, ikää on 25 vuotta. Kaksi yritystä on ollut yhdenillan suhteeseen, kummallakaan miehellä ei seisonut. En saa miehiä kiinnostumaan itsestäni edes seksuaalisessa mielessä eikä minua koskaan lähestytä missään, saatika että saisin parisuhteen tuosta noin vain sormia napauttamalla. Mars takaisin maanpinnalle, nuo on höpöjuttuja.
Kaikissa yhteiskunnissahan se on niin;
- mies panee
- nainen tekee työt
Juuri oltiin pääsiäisenä raflassa.
Nyt kun asiaa mietin, tajua kuinka itsestäänselvinä pidän näitä miesten etuoikeuksia.
Paikalle mentäessä minulla oli etuoikeus mennä väliin ja suojata naisia kun paikallinen hullu alkoi huutelemaan törkeyksiä heille. Olihan se toki reiluakin, olenhan sentään 173cm/65kg ja tämä linnassa taposta istunut ja usein puukkoa mukanaan kantava heppu n. 185cm/100kg. Hoidin tilanteen jäänviileästi mutta silti rennosti jottei kenelläkään menisi fiilikset pilalle.
Baarissa piti suojata paikkoja kun pari nuorempaa heppua yritti tunkea niihin liehittelemään varattuja naisia. Mieheltä - kilpailijalta - ei kysytä onko paikka hänen. Asia on ilmoitettava rohkeasti ja reippaasti, kuuluvalla äänellä. Aina pitää olla tätä. Rohkea, reipas, jämerä. Asia joka tuottaa naisille jostain kumman syystä vaikeuksia.
Illan aikana olin tietty näkymätön. Huomiota saivat seurueen naiset, ja yksi paikallinen julkkismies. En toki muuta odottanutkaan.
Rentouttava ilta kuitenkin. Miesvoittoisella työpaikalla on joskus stressaavaa. Mitään tunteita ei huomioida. On kaksi moodia, teet duunit normaalisti tai et tee ja saat potkut. Ja firmahan on kaverien omistama. Sama juttu eli pidät kiinni oikeuksistasi tai sinut jyrätään. Se ei ole naisten syrjintää, vaan tapa jolla toimitaan kun halutaan saada asiat tehdyiksi ilman turhaa vatvomista ja metasäätöä.
Kyllä meillä miehillä on helppoa!
Vierailija kirjoitti:
Mihis se sukunimi unohtu?
Ei se varsinaisesti unohtunut vaan jätin sen tarkoituksella pois. Se on kuitenkin raiskauksiin ja työsyrjintään verrattuna aika pieni asia.
Olen sitä mieltä että naimisiin mennessä olisi hyvä jos molemmat pitäisivät omat nimensä, ottaisivat yhdistelmänimen tai keksisivät kokonaan uuden nimen. Uusi sukunimilaki sallii yhdistelmänimen sekä lapsille että molemmille puolisoille.
Ja lapsille sitten joko äidin nimi tai sitten vanhempien yhteinen nimi (tai heidän yhteinen yhdistelmänimensä).
- ap
Tunteeko kukaan muu katkeruutta siitä, miten paljon helpompaa miesten elämä on?
Kauan tässä sitten pitäisi odottaa, että se elämän helppous alkaa tulla esiin? Siskoni eivät saaneet koulussa toistuvasti nyrkistä naamaan. Minä sain. Siskojani ei ole hakattu kadulla, koska "näyttävät hinteiltä". Minut on. Olin hyvä koulussa, siskoni keskitasoa. Heillä on silti normaali elämä hyvätuloisine miehineen ja omakotitaloineen. Minä olen syrjäytynyt ja työtön, vaikka olen opiskellut pitkälle, enkä käytä päihteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kaikki ei ole niin mustavalkoista: ite olen "perussöpönä" nuorena miehenä joutunut ahdistelun ja stalkkauksen kohteeksi esim. monia kertoja (pahimmillaan useita kertoja viikossa). Eikä kyllä töihinkään pääsy ole ollut helppoa itelläkään. Muuten kyllä vahvistan tämän, vaikkakin seksi- ja parisuhteiden löytäminen on perusmiehelle paljon vaikeampaa, kun taas naisille se on about yhtä helppoa kuin kengän solmiminen. Ja nykypäivänä tuntuu, että naiselle annetaan mediankin puolesta enemmän anteeksi "kauneusvirheitä" kuin miehille.
M24
Just joo, tiedätkö mitään ruman naisen elämästä? Vai että löytyy parisuhde yhtä helposti kuin kengän nauhojen solmiminen 🤣🤣 Vuoden vitsi! Olen neitsyt enkä ole koskaan ollut parisuhteessa, ikää on 25 vuotta. Kaksi yritystä on ollut yhdenillan suhteeseen, kummallakaan miehellä ei seisonut. En saa miehiä kiinnostumaan itsestäni edes seksuaalisessa mielessä eikä minua koskaan lähestytä missään, saatika että saisin parisuhteen tuosta noin vain sormia napauttamalla. Mars takaisin maanpinnalle, nuo on höpöjuttuja.
Oletko kuitenkin tehnyt minimiasiat sen eteen?
Eli olet normaalipainoinen tai hoikka ja tyyli on about kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Naiset usein pelkäävät väkivaltaa, mutta miehet saavat helpommin turpaan toisilta miehiltä.
Naisten tarvitsee pelätä lähinnä kotonaan...
Miehet ovat useammin väkivallan uhreja.
Miehet ovat useammin työpaikkatapaturman uhreja, koska kaikissa vaarallisissa ammateissa on mies-enemmistö.
Ei tarvitse mitään pehmentämistä, selittämällä missä naiset ottavat pataan. Fakta on että miehen elämä on vaarallisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M24
Ruman naisen elämä on kuin keskivertomiehen elämä, mitään ei saa ilmatteeks, kaikesta pitää taistella ja nähdä vaivaa. Jokaista sinunlaista naista kohti, löytyy vähintään viisi miestä samassa tilanteessa.
Naiset kun vertailee sukupuolia, sortuvat aina apex fallacy ajatusvirheeseen, ajattelevat vain miesten huippuja, oli sitten top20% tai top1%, riippuen yhteydestä.
HARVA YMMÄRTÄÄ tätä, että miesten täytyy näyttää hyvältä ILMAN MEIKKIÄ.
AINA.
Naisilla on tämä meikki etuoikeus. Kuvittele naisena elämääsi ilman meikkiä, eli on kuin eläisit kuin mies. Et voi piilotella huonoa ihoa, vaan sinun pitää 100% ajasta syödä hyvin ihon terveyttä tukien, koska et voi huijata.
Tämä on yksi asia, jota harva nainen ikinä ymmärtää miehistä ja miten vaikeaa se on heille. Ei voi käytännössä ikinä lopettaa, miehet pelaa aina HARD MODE päällä.