Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras ystävä on ihastunut eksääni

Vierailija
22.04.2019 |

Olin eksäni "Pekan" kanssa yhdessä 10 vuotta. Viimeiset puolivuotta suhteesta olimme kuin yhdessä asuvat kaverit. Paras ystäväni Jutta oli aina hyvin perillä asioistani, ajatuksistani ja muusta. Jutalle luonnollisesti kerroin ero-ajatuksista ja muutenkin Jutta tiesi aina paljon minun ja Pekan väleistä koska tottakai parhaalle ystävälle uakouduin.

Minun kauttani Jutta ja Pekkakin tutustuivat ja vietimme joskus aikaa kolmisin tai muussa samassa porukassa, mutta he eivät olleet mitään ystäviä varsinaisesti vaan vain minun kauttani tekemisissä. Eivät siis koskaan viettäneet aikaa ilman että minä olisin ollut samassa seurassa tai vaihtaneet mitään kuulumisia tai viestejä.

Kun erosin Pekan kanssa muutama kuukausi sitten hän ystävystyi Jutan kanssa, alkoivat pitää siis yhteyttä itsenäisesti toisiinsa viestein ja muuta jonka tiesin ja oli ihan ok. Ja ystävystyivät ihan avoimesti.

Sain kuitenkin kuulla Pekalta, että Jutta on nyt tunnustanut Pekalle ihastuksensa tähän. Pekka myös kertoi että on tavannut Juttaa kahden kesken eromme jälkeen kaverimielessä mutta heidän välillään ei ole tapahtunut mitään "sellaista". Hän on itse kuulemma sanonut Jutalle että ystävä tahtoo olla ja Jutan ihastus häntä kohtaan ei kuitenkaan haittaa kunhan välit pysyvät vain ystävyytenä.

Minua tässä ei suinkaan kismitä eksäni. Hänen tekemisensä eivät minulle kuuku eikä ole velvollinen mulle seuraelämästään. Koen kuitenkin että paras ystäväni Jutta on tietyllä tapaa käyttäytynyt moraalittomasti minua kohtaan. Mitä mieltä olette?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin myös kaverin exän aikanaan ja hetkeäkään en oo katunut. En nyt tietenkään mitenkään heti heidän eron jälkeen enkä edes tuntenut miestä vielä silloin kun he seurustelivat. Ystävä ei kestänyt sitä että ihastuin palavasti vaikka hän oli jo uuden kanssa ja minä en kestänyt ajatusta siitä että olisin unohtanut niin ihanan miehen. Sain huonon ystävyyssuhteen tilalle elämäni parhaimman parisuhteen.

En nyt muutenkaan tajua että mikä se ongelma tässä on, jos Jutta on noin kamala ystävä niin ei sun tarvi sen kanssa kaveerata enää. 

Vierailija
42/53 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä et ollut Pekan sielunkumppani, etkä Jutan sielunkumppani niin miksi Jutta ei saisi kokeilla josko se sielunkumppani löytyisi lähempää kuin hän olisi uskonutkaan.

Ei kukaan luovu omasta mahdollisuudestaan onneen jonkun kaverin mustasukkaisuuden takia.

Miksi lähteä etsimään sitä soulmatea just siitä ystävän entisestä, tuskin se ainut mies maailmassa on? Pitäisin todella kummallisena.

Niin, ei kai se ainut mies maailmassa ole, mutta entä jos se on se ainoa oikea soulmate? Ne eivät yleensä löydy etsien. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi ei kyllä pekan sanojen mukaan kuulostaa sielunkumppanuudelta... Minusta Jutta on hiukan muikku, liian pian toimii, liian pitkään kestäneen suhteen jälkeen. Ap saa tuntea olonsa inhottavaksi todellakin. Onneksi Pekkaa ei taida kiinnostaa, menee pelkkä huono ystävä eikä välit exään samalla

Vierailija
44/53 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä pitäisin outona. Heti hyökkää eron jälkeen frendin exän kimppuun? Miksi?

Ai, suhteen aikanako olisi pitänyt kokeilla Pekkaa?

Vierailija
45/53 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pekka" tykkää myös... juttaa. Mitäs moraalitonta jutta olisi tehnyt sinulle?

Kun kinkkiparturi kauhukseen kuuli toisen naisen katselleen mieaasiakastaan (entistä siis), tälle tuli ongelma ja kiire; kuten levittää kaikkea miesasiakkaasta ja tämä toinen nainen nuss.. Jotain toista miestä (kinkki huusi tätä kampin ja lapinrinteen välillä).

Sitten piti paniikissa yrittää diskosta itselleen äkkiä joku toinen "kostamaan" miesasiakaalle.

Lwvitetään herjaus, solvaus ja muuta rikoslain mukaista häirintää miesasiakkaasta (huudellaan miesasiakkaalle rautatieasemalla kunxtämä menee junaan), jne.

Vierailija
46/53 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni kysyi että mitä jos hän pyytäisi parasta kaveriani treffeille. Suutuin asiasta aivan hitosti. Hän on eromme jälkeen treffaillut jokusta tuttua naista, ja olen vain toivottanut onnea. Mutta ei helvetti, jos alkaa parasta ystävääni liehittelemään... Joku roti sentään. Vähän sama kuin vaihtaisi siskooni. 

Vierailija
47/53 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain tajua tätä juttua, että kaverin eksään ei saisi sekaantua. Toki tilanne voi tuntua oudolta, ja voi tuntua pahaltakin jos ei ole päässyt eksästä yli, mutta en tajua mikä ongelma siinä muuten on.

Vierailija
48/53 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä et ollut Pekan sielunkumppani, etkä Jutan sielunkumppani niin miksi Jutta ei saisi kokeilla josko se sielunkumppani löytyisi lähempää kuin hän olisi uskonutkaan.

Ei kukaan luovu omasta mahdollisuudestaan onneen jonkun kaverin mustasukkaisuuden takia.

Miksi lähteä etsimään sitä soulmatea just siitä ystävän entisestä, tuskin se ainut mies maailmassa on? Pitäisin todella kummallisena.

Miksi lähteä etsimään soulmatea yleensä mistään, eihän kukaan ole ainut mies maailmassa?

Vierailija
49/53 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kirjoittamaton sääntö on, että hyvän ystävän exään ei kajota.

Vierailija
50/53 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka sanotte että siinä ei ole mitään väärää että ystävä tapailee exää, vastatkaa rehellisesti yhteen kysymykseen. Teillekö olisi oikeasti ihan ok, jos olisitte juuri eronneet ehkä pitkästä suhteesta, mahdollisesti rikki asiasta ja käsittelisitte eroa ja hyvä ystävä ilmoittaisi että on alkanut tapailla exäänne? Oletteko ihan varmoja, ettei hetkeksikään tulisi sellainen olo, että ystävä toimii teitä kohtaan epäkunnioittavasti? Uskallan epäillä, että ei tuntuisi missään.

Tuossa tilanteessa olisin tietysti mustasukkainen, mutta minulle olisi oikeastaan ihan sama tapaileeko eksä kaveriani vai jotain muuta tuntemaani naista. Pahinta olisi, jos eksä tapailisi jotain inhoamaani ihmistä. Ei tulisi mieleenkään ajatella, että ystäväni on minua kohtaan epäkunnioittava, se vain olisi ihan vieras ajattelutapa. Eri asia olisi sitten, jos jostain syystä uskoisin, ettei ystäväni ole oikeasti kiinnostunut eksästäni vaan haluaa nimenomaan tuottaa pahaa mieltä minulle.

Vierailija
51/53 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka sanotte että siinä ei ole mitään väärää että ystävä tapailee exää, vastatkaa rehellisesti yhteen kysymykseen. Teillekö olisi oikeasti ihan ok, jos olisitte juuri eronneet ehkä pitkästä suhteesta, mahdollisesti rikki asiasta ja käsittelisitte eroa ja hyvä ystävä ilmoittaisi että on alkanut tapailla exäänne? Oletteko ihan varmoja, ettei hetkeksikään tulisi sellainen olo, että ystävä toimii teitä kohtaan epäkunnioittavasti? Uskallan epäillä, että ei tuntuisi missään.

Tuossa tilanteessa olisin tietysti mustasukkainen, mutta minulle olisi oikeastaan ihan sama tapaileeko eksä kaveriani vai jotain muuta tuntemaani naista. Pahinta olisi, jos eksä tapailisi jotain inhoamaani ihmistä. Ei tulisi mieleenkään ajatella, että ystäväni on minua kohtaan epäkunnioittava, se vain olisi ihan vieras ajattelutapa. Eri asia olisi sitten, jos jostain syystä uskoisin, ettei ystäväni ole oikeasti kiinnostunut eksästäni vaan haluaa nimenomaan tuottaa pahaa mieltä minulle.

Eihän ihmisten ajatuksenjuoksusta ikinä tiedä mitta tuo pahan mielen tuottaminen tuli minulla heti ensimmäisenä mieleen.

Vierailija
52/53 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ihmisten ajatuksenjuoksusta ikinä tiedä mitta tuo pahan mielen tuottaminen tuli minulla heti ensimmäisenä mieleen.

*mutta

Vierailija
53/53 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksäni kysyi että mitä jos hän pyytäisi parasta kaveriani treffeille. Suutuin asiasta aivan hitosti. Hän on eromme jälkeen treffaillut jokusta tuttua naista, ja olen vain toivottanut onnea. Mutta ei helvetti, jos alkaa parasta ystävääni liehittelemään... Joku roti sentään. Vähän sama kuin vaihtaisi siskooni. 

Joo ja siskon jälkeen olisi sitten luontevaa siirtyä äitiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme