Paras ystävä on ihastunut eksääni
Olin eksäni "Pekan" kanssa yhdessä 10 vuotta. Viimeiset puolivuotta suhteesta olimme kuin yhdessä asuvat kaverit. Paras ystäväni Jutta oli aina hyvin perillä asioistani, ajatuksistani ja muusta. Jutalle luonnollisesti kerroin ero-ajatuksista ja muutenkin Jutta tiesi aina paljon minun ja Pekan väleistä koska tottakai parhaalle ystävälle uakouduin.
Minun kauttani Jutta ja Pekkakin tutustuivat ja vietimme joskus aikaa kolmisin tai muussa samassa porukassa, mutta he eivät olleet mitään ystäviä varsinaisesti vaan vain minun kauttani tekemisissä. Eivät siis koskaan viettäneet aikaa ilman että minä olisin ollut samassa seurassa tai vaihtaneet mitään kuulumisia tai viestejä.
Kun erosin Pekan kanssa muutama kuukausi sitten hän ystävystyi Jutan kanssa, alkoivat pitää siis yhteyttä itsenäisesti toisiinsa viestein ja muuta jonka tiesin ja oli ihan ok. Ja ystävystyivät ihan avoimesti.
Sain kuitenkin kuulla Pekalta, että Jutta on nyt tunnustanut Pekalle ihastuksensa tähän. Pekka myös kertoi että on tavannut Juttaa kahden kesken eromme jälkeen kaverimielessä mutta heidän välillään ei ole tapahtunut mitään "sellaista". Hän on itse kuulemma sanonut Jutalle että ystävä tahtoo olla ja Jutan ihastus häntä kohtaan ei kuitenkaan haittaa kunhan välit pysyvät vain ystävyytenä.
Minua tässä ei suinkaan kismitä eksäni. Hänen tekemisensä eivät minulle kuuku eikä ole velvollinen mulle seuraelämästään. Koen kuitenkin että paras ystäväni Jutta on tietyllä tapaa käyttäytynyt moraalittomasti minua kohtaan. Mitä mieltä olette?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Joo, niinhän se on, että vaikka sinä lemppaat poikaystäväsi pihalle, niin sinullehan jää kuitenkin ikuinen omistus- ja määräämisoikeus, eikä kukaan toinen nainen saa kundiin koskaan kajota.
juttako se siellä 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset ystävät on ihan oma lajinsa.Omassa tuttavapiirissä on yksi yleinen lohduttaja kaikille eronneille ja sitä harkitseville.On sellainen vähän säälittävä ikisinkku,joka oli nuorena kaunis ja ikääntyessä siideri alkoi maistua ja otti melkoisesti massaa.Ei löydä vapaata seuraa baareista tai Tinderistä,joten on päätynyt kaverimiesten luottopanoksi ja sellaiseksi ”hyväksi jätkäksi”,joka ei liikoja vaadi.Riittää kun vähän päätä silittää ja sopertaa ”alun perin ois pitänyt valita sut”...
Taidatte olla aika perseestä koko porukka kun miehetkin on tuollaisia hyväksikäyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet eronnut ei asia sinulle enää kuulu mitenkään.
Ei kuulu, mutta hyvältä ystävältä odottaa ehkä sen verran tahdikkuutta ja kunnioitusta, että ei juokse heti toisen exän kimppuun kun ero on tapahtunut. Jos ystävä suree edelleen eroa, on mielestäni vain törkeää alkaa hänen exäänsä iskemään.
Kyseessä on EX. Ja ystävä. Get over yourself. Ehkä ystävä huomasi, että tämä Pekka on hänelle sopiva ja ihastui. Sinulle Pekka ei ollut. En näe mitään ongelmaa heidän tapailussaan tai mahdollisessa suhteessa. Exiä ei voi eikä kannata omistaa kuitenkaan, jonkun kanssa se siirtyy eteenpäin jokatapauksessa. Ja mitä ystävään tulee niin en näe mitään moraalista ongelmaa, vaikea muutenkin löytää sopivia miehiä. Saa tosissaan käydä läpi tuhat sammakkoa, että löytyy se yksi sopiva.
Samasta kuormasta ei syödä. Maailma pullollaan miehiä ja naisia. Jotenkin tuntuu ettei ystäväsi osaa asettua asemaasi vaan näkee tilaisuutensa tulleen. Voihan kyse olla elämää suuremmasta rakkaustarinasta mutta tulee mieleen Kauniit & Rohkeat jossa miljoonakaupungissa elävät löytävät kumppaninsa työ- tai perhepiiristä ja ne muutama ihminen kiertää toiselta toiselle. Ihan kun miljoonakaupungissa ei olisi varaa valita vähän laajemmista piireistä?
Vierailija kirjoitti:
Joo, niinhän se on, että vaikka sinä lemppaat poikaystäväsi pihalle, niin sinullehan jää kuitenkin ikuinen omistus- ja määräämisoikeus, eikä kukaan toinen nainen saa kundiin koskaan kajota.
Kuka tässä mistään omistamisesta on mitään puhunut? Mielestäsi on siis ihan sama asia, tapaileeko se ex vain jotakuta vai sitten omaa parasta ystävää? Kyllä sitä sen verran voi ystäväänsä kunnioittaa ettei heti kajoa tämän exään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tässä mistään omistamisesta on mitään puhunut? Mielestäsi on siis ihan sama asia, tapaileeko se ex vain jotakuta vai sitten omaa parasta ystävää? Kyllä sitä sen verran voi ystäväänsä kunnioittaa ettei heti kajoa tämän exään.
Kyllä se näissä tietyissä piireissä on, missä harrastetaan kierrätystä.
Te, jotka sanotte että siinä ei ole mitään väärää että ystävä tapailee exää, vastatkaa rehellisesti yhteen kysymykseen. Teillekö olisi oikeasti ihan ok, jos olisitte juuri eronneet ehkä pitkästä suhteesta, mahdollisesti rikki asiasta ja käsittelisitte eroa ja hyvä ystävä ilmoittaisi että on alkanut tapailla exäänne? Oletteko ihan varmoja, ettei hetkeksikään tulisi sellainen olo, että ystävä toimii teitä kohtaan epäkunnioittavasti? Uskallan epäillä, että ei tuntuisi missään.
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset ystävät on ihan oma lajinsa.Omassa tuttavapiirissä on yksi yleinen lohduttaja kaikille eronneille ja sitä harkitseville.On sellainen vähän säälittävä ikisinkku,joka oli nuorena kaunis ja ikääntyessä siideri alkoi maistua ja otti melkoisesti massaa.Ei löydä vapaata seuraa baareista tai Tinderistä,joten on päätynyt kaverimiesten luottopanoksi ja sellaiseksi ”hyväksi jätkäksi”,joka ei liikoja vaadi.Riittää kun vähän päätä silittää ja sopertaa ”alun perin ois pitänyt valita sut”...
Apua tunnetaankohan me sama ihminen...?:DDDD
Olen saanut järkytyksekseni kuulla, että tyypit, joihin olin ammoin ihastunut tai suorastaan rakastunut, ovatkin löytäneet uusia kumppaneita ja pariutuneet, jopa oma hyvä kaverinikin on kajonnut erääseen exään (perheenkin perustaneet raunioilleni ):
On se vaan niin suuri loukkaus minua kohtaan, vaikka minulla nyt onkin perhe ja kaikkea, mutta silti! - Olisi heidän pitänyt ikuisesti palvoa muistoani ja pysyä uskollisina... vaikken heidän kanssaan olekaan enää tekemisisssä.
Kyllä minäkin odottaisin ystävältä vähän kunnioitusta eli ettei saman tien käy kiinni exään. Ei se exän elämä mulle enää kuulu, mutta yatävän kuuluu, jos ystäviä ollaan. Jos pidemmän ajan päästä törmäisivät ja tulisi sutinaa niin ok, mutta että on ihan alkanu sydänystäväksi heti eron jälkeen.... Ei.
Mutta parempi silti, että toimivat avoimesti. On sellaistakin tapahtunu, että salaa ja valehtemalla on ystävän exän kanssa alettu vehdata. Siinä meni välit ystävään kun kiinni jäivät. Eikä muuten se uusi suhdekaan pitkään kestänyt vaikka sekin oli ties mitä sielunkumppanuutta. Yksinäiseksi taisi käydä sen jälkeen.
No ainakin nyt Pekka on tyytyväinen kun saa kunnolla sängyssä kyytiä, eikä tarvitse enää sitä vanhaa lahnaa naida. Pääsee viimeinkin nauttimaan!
t: Jutta
Onnea Jutalle ja Pekalle! Ap:ta en häihin kutsuisi :D
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä pitäisin outona. Heti hyökkää eron jälkeen frendin exän kimppuun? Miksi?
kaveri kertonu että iso muna
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja jatkaa:
En oikein järkevästi osaa muotoilla asiaa, mutta minusta Jutan käytös ei ole sopivaa.
Hän on ollut vuosia paras ystäväni ja kerrotaan toisillemme aina kaikki. Ihan molemmin puolin. Jutalle olen puhunut minun ja Pekan asioista kun olimme yhdessä ja eromme jälkeen. Riidoista, omista tunteistani, asioista joita Pekka minulle sanonut.Nyt hänestä on kuitenkin tullut parissa kuukaudessa Pekan kanssa sydänystäviä. Sen todella tiesin eikä ole minua ennen tätä haitannut millään muotoa heidän ystävyytensä. Mutta se että Jutta on ihastunut Pekkaan, ja ollut jo jonkin aikaa, on eri juttu. Minusta tuo on Jutalta moraalitonta.
Tuo "molemminpuolisuus" on omassa päässäsi.
Voit puhua vain omasta puolestasi. Et todellisuudessa tiedä, kuinka suurta "kaiken jakaminen"on ollut bestiksesi puolelta.
Yleensäkin pidän epäreiluna "Pekkoja" kohtaan, jonka kaikki sanomiset valutetaan eteenpäin. Minusta sellainen jakelu on moraalitonta - vai oliko sinulla "Pekalta" lupa kertoa hänen sanomisensa edelleen?
Ap, ymmärrän sinua. Ala kysellä Pekalta hänen sinkkukavereiden kuulumisia ja ovatko vielä sinkkuja. Kysele Jutalta, mitä hänen exilleen kuuluu, mitä se komea Pauli nykyään tekee, missä vaikuttaa? Jutasta saattaisi olla tosi kiusallista, jos alkaistte tapailla Paulin kanssa.
Tai Pekan hyvän kaverin Jarmon :)
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka sanotte että siinä ei ole mitään väärää että ystävä tapailee exää, vastatkaa rehellisesti yhteen kysymykseen. Teillekö olisi oikeasti ihan ok, jos olisitte juuri eronneet ehkä pitkästä suhteesta, mahdollisesti rikki asiasta ja käsittelisitte eroa ja hyvä ystävä ilmoittaisi että on alkanut tapailla exäänne? Oletteko ihan varmoja, ettei hetkeksikään tulisi sellainen olo, että ystävä toimii teitä kohtaan epäkunnioittavasti? Uskallan epäillä, että ei tuntuisi missään.
Tsiisus... Jos minä ja mieheni nyt eroaisimme, niin kyllä olisi oikeasti aivan ihan, jos paras ystäväni löytäisi miehestäni ihanan miehen itselleen! Mieheni on ihana ja upea ihminen, mutta jos me eroaisimme, niin hän ei olisi enää minun mieheni, mutta hän olisi yhä vieläkin ihana ihminen. En todellakaan toivoisi hänelle mitään huonoa ikävää naista, vaan vain parasta ja ystäväni olisi taatusti se toinen ihana ihminen, joka voisi olla todella hyvä ja sopiva.
Ei minun exäni ja ystäväni parisuhde olisi todellakaan minulta pois mitenkään, päinvastoin olisin saattanut jopa esitellä heidät uudelleen eron myötä toisilleen. Olisin vain onnellinen ystävieni onnesta!
N44