Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras ystävä on ihastunut eksääni

Vierailija
22.04.2019 |

Olin eksäni "Pekan" kanssa yhdessä 10 vuotta. Viimeiset puolivuotta suhteesta olimme kuin yhdessä asuvat kaverit. Paras ystäväni Jutta oli aina hyvin perillä asioistani, ajatuksistani ja muusta. Jutalle luonnollisesti kerroin ero-ajatuksista ja muutenkin Jutta tiesi aina paljon minun ja Pekan väleistä koska tottakai parhaalle ystävälle uakouduin.

Minun kauttani Jutta ja Pekkakin tutustuivat ja vietimme joskus aikaa kolmisin tai muussa samassa porukassa, mutta he eivät olleet mitään ystäviä varsinaisesti vaan vain minun kauttani tekemisissä. Eivät siis koskaan viettäneet aikaa ilman että minä olisin ollut samassa seurassa tai vaihtaneet mitään kuulumisia tai viestejä.

Kun erosin Pekan kanssa muutama kuukausi sitten hän ystävystyi Jutan kanssa, alkoivat pitää siis yhteyttä itsenäisesti toisiinsa viestein ja muuta jonka tiesin ja oli ihan ok. Ja ystävystyivät ihan avoimesti.

Sain kuitenkin kuulla Pekalta, että Jutta on nyt tunnustanut Pekalle ihastuksensa tähän. Pekka myös kertoi että on tavannut Juttaa kahden kesken eromme jälkeen kaverimielessä mutta heidän välillään ei ole tapahtunut mitään "sellaista". Hän on itse kuulemma sanonut Jutalle että ystävä tahtoo olla ja Jutan ihastus häntä kohtaan ei kuitenkaan haittaa kunhan välit pysyvät vain ystävyytenä.

Minua tässä ei suinkaan kismitä eksäni. Hänen tekemisensä eivät minulle kuuku eikä ole velvollinen mulle seuraelämästään. Koen kuitenkin että paras ystäväni Jutta on tietyllä tapaa käyttäytynyt moraalittomasti minua kohtaan. Mitä mieltä olette?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plaah, ihan turhaa pohdintaa. Jos olisit oikeasti Jutan kaveri haluaisit hänen onneaan.

Vierailija
2/53 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja jatkaa:

En oikein järkevästi osaa muotoilla asiaa, mutta minusta Jutan käytös ei ole sopivaa.

Hän on ollut vuosia paras ystäväni ja kerrotaan toisillemme aina kaikki. Ihan molemmin puolin. Jutalle olen puhunut minun ja Pekan asioista kun olimme yhdessä ja eromme jälkeen. Riidoista, omista tunteistani, asioista joita Pekka minulle sanonut.

Nyt hänestä on kuitenkin tullut parissa kuukaudessa Pekan kanssa sydänystäviä. Sen todella tiesin eikä ole minua ennen tätä haitannut millään muotoa heidän ystävyytensä. Mutta se että Jutta on ihastunut Pekkaan, ja ollut jo jonkin aikaa, on eri juttu. Minusta tuo on Jutalta moraalitonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä koskisi ystäväni entiseen.

Vierailija
4/53 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä on exä on exä.

Kuka tahansa on vapaa ihastumaan häneen.

On jo aikakin sinun parantua alakoulutyylisestä "parasystävä"-syndroomasta.

Paras ystäväkin on hyvin helposti exä.

Suuntaa tulevaisuuteen - semmoinen kai oli mielessäsi kun erosit. Miksi siis miettisit exien kohtaloita.

Vierailija
5/53 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet eronnut ei asia sinulle enää kuulu mitenkään.

Vierailija
6/53 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä lähinnä Jutan roolia, yleensä kun toiseen suuntaan kumarrat niin toiseen pyllistät.

Vierailija
7/53 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä et ollut Pekan sielunkumppani, etkä Jutan sielunkumppani niin miksi Jutta ei saisi kokeilla josko se sielunkumppani löytyisi lähempää kuin hän olisi uskonutkaan.

Ei kukaan luovu omasta mahdollisuudestaan onneen jonkun kaverin mustasukkaisuuden takia.

Vierailija
8/53 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet eronnut ei asia sinulle enää kuulu mitenkään.

Olemme eronneet pari kk sitten Pekan kanssa.

Mutta Jutan kanssa olen ollut ystävä kokoajan. Jutan osuus asiassa minua harmittaakin, ei eksäni.

Vierailija
9/53 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka ja Jutta ovat molemmat vapaita ihmisiä ihastumaan kehen haluavat. Asia ei enää kuulu sinulle. Siitäkään huolimatta, että asia saattaa tuntua kiusalliselta.

Vierailija
10/53 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä koskisi ystäväni entiseen.

En minäkään, mutta ystävieni nykyisten kanssa vehtaan täysin estoitta.

Vierailija
11/53 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä pitäisin outona. Heti hyökkää eron jälkeen frendin exän kimppuun? Miksi?

Vierailija
12/53 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa exää enää eron jälkeen nähdä? Eikö tyyliin, ero tarkoita enimmäkseen sitä että, ei tarvi toista nähdä enää.

Vierailija
13/53 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä et ollut Pekan sielunkumppani, etkä Jutan sielunkumppani niin miksi Jutta ei saisi kokeilla josko se sielunkumppani löytyisi lähempää kuin hän olisi uskonutkaan.

Ei kukaan luovu omasta mahdollisuudestaan onneen jonkun kaverin mustasukkaisuuden takia.

Miksi lähteä etsimään sitä soulmatea just siitä ystävän entisestä, tuskin se ainut mies maailmassa on? Pitäisin todella kummallisena.

Vierailija
14/53 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin pitäisi olla että kun sinä olet syönyt banaanin niin miksi kaverisi ottaisi kuoret?!! En pitäisi häntä ystävänäni, ja ainakin ajan myötä kunnioitus ja arvostus häntä kohtaan valuisi nollan puolelle. Joten se siitä ystävyydestä.

Vierailija
15/53 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha on heikko(a) aina.

Yleensä kyllä hyvät ystävät eivät halua sekaantua toisten ex:iin, mutta vannomatta paras.

Vierailija
16/53 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähteä etsimään sitä soulmatea just siitä ystävän entisestä, tuskin se ainut mies maailmassa on? Pitäisin todella kummallisena.

koska draama

Vierailija
17/53 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka on siis tosi hyvä tyyppi, kun kerran sinäkin hänen kanssaan olit vuosia. Jos sinä olet viihtynyt Pekan kanssa ja Jutan kanssa myös, niin sehän on vain ihana asia, että kaksi mukavaa ihmistä löytävät toisensa!

Vain sinulla tässä on siis se ongelma. Roikut Jutassa nyt, kun olet vapaa ja oletat, että hän olisi koko ajan käytettävissäsi. Ja se, että märiset sinun hänelle kertomia asioita, on typeryyttä ja lapsellisuutta. En usko, että he keskustelevat sinusta yhtään, et ole yksinkertaisesti kovin mielenkiintoinen aihe, päinvastoin he varmasti välttelevät sinusta puhumista viimeiseen saakka.

Av:n tapaan siis sanoisin, että hanki elämä.

Vierailija
18/53 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseenalaistaisin jo sen että onko se jutta oikeasti edes ihastunut vai onko taustalla jotain muuta ehkä. eihän se sinänsä mulle kuuluis mut en haluis sen kaveri olla enää

Vierailija
19/53 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun seuraava entinen tai miks ei nykyinenkin on varmaan myös yllättävästi sen sielunystävä. Pysyisin erossa tuosta "ystävästä"

Vierailija
20/53 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset ystävät on ihan oma lajinsa.Omassa tuttavapiirissä on yksi yleinen lohduttaja kaikille eronneille ja sitä harkitseville.On sellainen vähän säälittävä ikisinkku,joka oli nuorena kaunis ja ikääntyessä siideri alkoi maistua ja otti melkoisesti massaa.Ei löydä vapaata seuraa baareista tai Tinderistä,joten on päätynyt kaverimiesten luottopanoksi ja sellaiseksi ”hyväksi jätkäksi”,joka ei liikoja vaadi.Riittää kun vähän päätä silittää ja sopertaa ”alun perin ois pitänyt valita sut”...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä