Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ollut pääsiäisen pyhät kännissä

Vierailija
21.04.2019 |

Kysyin syytä, miksi aloittaa juomisen heti herättyään. Ei osannut sanoa. Voiko tota muuttaa?

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei ole kyse siitä, onko ap:n mies alkoholisti, pahapäinen humalassa tai miten mukava hän on selvänä, vaan siitä, että pariskunnan toiveet vapaa-ajan suhteen eivät kohtaa.

Ap haluaisi, että viikonloppuina ja lomilla ollaan selvänä tai otetaan kohtuudella, ehkä keksitään yhteistä tekemistä, ap:n mies taas haluaa tissutella vapaa-ajat. Ajan mittaan kumpikin katkeroituu. Jos kompromissia, esimerkiksi että mies juo vain yhtenä päivänä ja vain sen verran, että loppuloma ei mene krapulassa, ei saada tehtyä, on kummankin parempi etsiä itselle paremmin sopiva kumppani.

Vierailija
62/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:n mies ihan tillin tallin vai tissuttelee muutamia pitkin päivää?

Miten liittyy asiaan? Molemmat on alkoholistin tapoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyllinen miehen juomiseen löytyy kun menet peilin eteen 

Heh. Mun eksä joi ennen kun tapas mua, mun aikana ja mun jälkeen. Ei johtunu musta.

Vierailija
64/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pääsìäisenä toteutui anteeksiantamus.

Vierailija
65/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi, ei kai tuohon muuta syytä voi olla. Älä syytä itseäsi, sinähän et pakota häntä juomaan ja et voi muuttaakaan. Muuttaa voit vain itseäsi tai osoitettasi. Voimia!

Vierailija
66/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin puistattaa, kun miettii omia vuosia tuollaisen miehen kanssa.

Jo se korkin sihahdus joka hiton perjantai ja juhlapäivä sai kyyneleet silmiin.

Onneksi uskalsin erota tuosta suhteesta, olen niin paljon onnellisempi!

Vierailija
67/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju kommentteineen muistutti minua siitä, miten mielikuvituksettomia alkoholin suurkuluttajat ovat. Eräs sukulaiseni vietti pääsiäisen aikaan meillä puolisonsa kanssa pari päivää, ja he juuri ovat ap:n miehen kaltaisia tissuttelijoita. Heti, kun auto oli saatu parkkiin, aukesi korkki, ja juominen jatkui lähtöpäivän aamun korjaussarjaan. He käyvät luonani aika harvoin, ja olimme yhdessä suunnitelleet vierailevamme tietyissä kiinnostavissa paikoissa ja tapahtumissa, mutta eihän suunnitelmista tullut lopulta mitään, kun vieraat olivat koko ajan joko humalassa tai krapulassa.

Samalla tyylillä he viettävät kuulemma yleensäkin viikonloput ja lomat. He ovat vastikään ostaneet loma-asunnon ulkomailta, ja käsitykseni mukaan lomat kuluvat asunnon parvekkeella viiniä lipitellessä. Tätä erityisesti en pysty ymmärtämään. Kyseisellä alueella olisi vaikka mitä nähtävää!

Olen heidän puolestaan surullinen, sillä vielä 5-10 vuotta sitten he lähtivät innokkaasti mukaan erilaisiin aktiviteetteihin, nyt ainoa, mikä heitä tuntuu kiinnostavan, on kotona istuminen ja juominen. Tykkään kyllä itsekin välillä olla humalassa, mutta se, että alkoholi menee kaiken edelle, on kyllä riippuvuutta ja mielen köyhyyttä.

Vierailija
68/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on hauska kun kaikki olettaa ap:n miehen olevan alkoholisti. Mitä jos se halusi vaan dokata pääsiäisen? Niin minäkin tein, aamusta iltaan. Sitten riitti, katsellaan joskus kesällä taas.

Muutaman päivän ränni ei tee kenestäkään deekua.

Tämä on totta. Itse tarvitsen pari kertaa vuodessa pienen juopotteluloman 4...6 päivää. Silloin voi olla joka päivä hönössä ja ottaa vaikka kaljan heti aamupalan jälkeen. Silloin ei olla perheen parissa vaan äijäporukalla kairassa, joella kalassa tms. Kotona sitten voi tulla toimeen vain muutamilla saunakaljoilla tai vaikka ilman niitäkin pari kolme kuukautta.

Mikä siinä kännis olossa on hienoo? Mulle ei se oo koskaan auennu ?

Joillakin se toimii rentouttavana asiana. Toisella saman voi saada aikaan vaikkapa rankka 3-6 päivän vaellus ja toiset eivät ymmärrä, mitä hienoa siinä sitten on. Tapansa kullakin. Olennaista lie kuitenkin, kuka sitä juopottelua joutuu katsomaan ja mitä niiden parin vuotuisen reissun välissä tapahtuu.

Vierailija
69/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu. Meillä vaimo sai ajettua tissuttelun pois. Oli kyllä viimevaiheessa ero edessä. Pikkasen ihmettelen miten osasin lopettaa. Nyt menny alkuvuosi ilman ja juotavaa on kaappi täynnä ja 10 vuotta jo näin menty. Kännäys ei kuulu arkeen. Äijäporukassa sitte kuten ennenki muutamia kertoja vuodessa tai siivosti kotosalla jos on joku erikoisempi. Tätä ennen pe klo 18 sihahti aina ja 15 vuotta vaimo sieti. Sitte mulle väännettiin rautalangasta.

Ja APlle voimia. Koita rohkeasti saada mies tajuamaan. Kerro että haluat sen mukavan miehen johon rakastuit.

Vierailija
70/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on hauska kun kaikki olettaa ap:n miehen olevan alkoholisti. Mitä jos se halusi vaan dokata pääsiäisen? Niin minäkin tein, aamusta iltaan. Sitten riitti, katsellaan joskus kesällä taas.

Tyyppi joka puhuu ränneistä ja deekuista... alkoholisti haluaa todellakin juoda.

Oletan että olet joskus kuullut molemmat sanat kun näköjään ymmärsit minua. Joo, alkoholisti haluaa juoda. Miten tämä itsestään selvyys nyt liittyi mihinkään?

Vierailija
71/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Itse tarvitsen pari kertaa vuodessa pienen juopotteluloman 4...6 päivää. Silloin voi olla joka päivä hönössä ja ottaa vaikka kaljan heti aamupalan jälkeen. Silloin ei olla perheen parissa vaan äijäporukalla kairassa, joella kalassa tms. Kotona sitten voi tulla toimeen vain muutamilla saunakaljoilla tai vaikka ilman niitäkin pari kolme kuukautta.

Mikä siinä kännis olossa on hienoo? Mulle ei se oo koskaan auennu ?

Joillakin se toimii rentouttavana asiana. Toisella saman voi saada aikaan vaikkapa rankka 3-6 päivän vaellus ja toiset eivät ymmärrä, mitä hienoa siinä sitten on. Tapansa kullakin. Olennaista lie kuitenkin, kuka sitä juopottelua joutuu katsomaan ja mitä niiden parin vuotuisen reissun välissä tapahtuu.

Alkoholi ei kyllä rentouta kuin sen hetken, kun on nousuhumala. Kumpikohan on paremmassa työkunnossa loman jälkeen, kolmen päivän vaellusretkeltä palaava reippailija vai vastaavan pituisen rännin vetänyt katkokävelijä? Turha nostaa eri ajanviettotapoja samalle viivalle tällaisilla "jokaisella on oma tapansa rentoutua" -hymistelyillä, kun on selvää, että toinen tapa on kukkarolle, terveydelle ja ihmissuhteille haitallisempi kuin toinen.

Vierailija
72/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se sinua haittaa, jos se on pääsiäisen kännissä, jos se ei ala käyttäytymään mitenkään häiritsevästi? En ymmärrä miksi juomisesta pitää nalkuttaa, vaikka möllöttäis vain television ääressä ja sit menis nukkumaan.

Niinpä. Eihän ne ihmissuhteet muuta toki tarvitsekaan, kuin möllötystä sikakännissä television ääressä... Kunhan ei räyhää. Huoh.

Vierailija
73/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että nää ketjut opettaa vielä enemmän arvostamaan omaa kumppania. Ei ryyppää oik. Koskaan. Vaan herää ajoissa vapaillakin touhuamaan milloin mitäkin vaikkapa pihallaan...☺

Seurustelin joskus itsekin alkkiksen kanssa. Joka jumalan vklp ja lomat lähinnä ryyppäsi. Yäk. Sain niin paljon parempaa tilalle ja samaa suosittelen kaikille... uskaltakaa lähteä!

Vierailija
74/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle että voisitko tehdä kuin jeesus, poistua pitkänä perjantaina ja ilmestyä uudestaan vasta kolmen päivän päästä.

Vierailija
75/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se myös kokkaillut hyviä ruokia?

Vierailija
76/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tippa tapa kirjoitti:

Sympatiat aloittajan puolella. Tämä ketju on silti mainio vastaisku saunakaljoista nillittäville raittiina raivoille, jotka yleensä hallitsevat näitä keskusteluja. 

Sauna... mikä oiva tekosyy kännätä. Tuttava saunoo tunteja ja kaljaa uppoaa niin paljon ettei ole aamulla ajokunnossa. Tämä piti aina erikseen huomioida, kun oli joku pakollinen meno aamulla. Työpaikan saunailloissa juo niin paljon ettei pääse enää ravintolaan sisälle. Alholiongelmaa ei omasta mielestään ole...

Vierailija
77/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄTÄ SE SIKA!

Vierailija
78/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua touhua. Itse olen tajunnut, että ongelma on olemassa ja vakavasti harkinnassa jättää alkoholi kokonaan

Vierailija
79/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit toki muuttaa. Mihin olet muuttamassa?

Sinccis

Vierailija
80/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tippa tapa kirjoitti:

Sympatiat aloittajan puolella. Tämä ketju on silti mainio vastaisku saunakaljoista nillittäville raittiina raivoille, jotka yleensä hallitsevat näitä keskusteluja. 

Sauna... mikä oiva tekosyy kännätä. Tuttava saunoo tunteja ja kaljaa uppoaa niin paljon ettei ole aamulla ajokunnossa. Tämä piti aina erikseen huomioida, kun oli joku pakollinen meno aamulla. Työpaikan saunailloissa juo niin paljon ettei pääse enää ravintolaan sisälle. Alholiongelmaa ei omasta mielestään ole...

Ei nuo liity mitenkään siihen. 

Sinccis