Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ollut pääsiäisen pyhät kännissä

Vierailija
21.04.2019 |

Kysyin syytä, miksi aloittaa juomisen heti herättyään. Ei osannut sanoa. Voiko tota muuttaa?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu yhdessä kännissä kaikki pääsiäispyhät ja hauskaa on ollut:)Tänään täytyy himmata,kun huomenna töihin.Harmin paikka!

Kiva tehdä puutarhahommia ym.pienessä sievässä:)

Vierailija
82/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan oltu yhdessä kännissä kaikki pääsiäispyhät ja hauskaa on ollut:)Tänään täytyy himmata,kun huomenna töihin.Harmin paikka!

Kiva tehdä puutarhahommia ym.pienessä sievässä:)

Ihmisessä on joku vika,kun se ei kestä vapaa aikaa selvin päin, kannattaa antaa pikkusormi pian vie koko käden ja sen jälkeen ei ookkaan enää yhtään hauskaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isä teki tuolla tavalla kaikki juhlapyhät. Ei häirinnyt millään tavoin meitä, ryyppäili vain itsekseen. Kykeni hoitamaan työt täysin ja oli töissä myös selvä. Mutta minuun se on jättänyt syvän inhon tissuttelua kohtaan. En pysty sietämään yhtään. Juon hyvin vähän. Juhlissakin usein vasta kuin tuputtamalla tuputetaan. Juomaton on Suomessa ilonpilaaja. Mun neuvoni on, että jos et kestä kattoo, niin lähde. Selvänä on paljon mukavampaa, ainakin minulla.

Vierailija
84/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun isä teki tuolla tavalla kaikki juhlapyhät. Ei häirinnyt millään tavoin meitä, ryyppäili vain itsekseen. Kykeni hoitamaan työt täysin ja oli töissä myös selvä. Mutta minuun se on jättänyt syvän inhon tissuttelua kohtaan. En pysty sietämään yhtään. Juon hyvin vähän. Juhlissakin usein vasta kuin tuputtamalla tuputetaan. Juomaton on Suomessa ilonpilaaja. Mun neuvoni on, että jos et kestä kattoo, niin lähde. Selvänä on paljon mukavampaa, ainakin minulla.

Eikö oo kumma kun juomattomuutta pitää selitellä,juomista pidetään normaalimpana.

Vierailija
85/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on niin kipiä olo niin kipiä olo.

Aloitin juomisen kiirastorstaina töiden jälkeen. Hirveä tutina ja horkka.

Enhän voi mennä huomenna toimistolle?

Vierailija
86/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekasta kerrasta kun pitää rokulipäivän niin ei vielä pitäisi tulla potkuja. Eikös vasta kolmannesta rokulipäivä-kerrasta voi saada potkut?

Vierailija
87/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa .... Jaksaa taas painaa kun on akut ladattu ...tyhmästä päästä kärsii koko kroppa !

Vierailija
88/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapularyyppy on kohtuukäytön raja.

Vierailija
89/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän nerokas exäni väitti, että joku riippuvuushan ihmisellä kuuluu olla. No ei kuulu, riippuvuus on aina oire henkisestä sairaudesta.

Vierailija
90/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun eläkeikä koittaa tuon tyyppinen juominen karkaa usein käsistä, kun vapaa-aikaa on rajattomasti. Samaan aikaan iän myötä viinan sietokyky huononee. Siinä sitten ollaan ihmeessä juovan isoisän kanssa.

Vierailija
91/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on hauska kun kaikki olettaa ap:n miehen olevan alkoholisti. Mitä jos se halusi vaan dokata pääsiäisen? Niin minäkin tein, aamusta iltaan. Sitten riitti, katsellaan joskus kesällä taas.

Muutaman päivän ränni ei tee kenestäkään deekua.

Tämä on totta. Itse tarvitsen pari kertaa vuodessa pienen juopotteluloman 4...6 päivää. Silloin voi olla joka päivä hönössä ja ottaa vaikka kaljan heti aamupalan jälkeen. Silloin ei olla perheen parissa vaan äijäporukalla kairassa, joella kalassa tms. Kotona sitten voi tulla toimeen vain muutamilla saunakaljoilla tai vaikka ilman niitäkin pari kolme kuukautta.

Mikä siinä kännis olossa on hienoo? Mulle ei se oo koskaan auennu ?

Joillakin se toimii rentouttavana asiana. Toisella saman voi saada aikaan vaikkapa rankka 3-6 päivän vaellus ja toiset eivät ymmärrä, mitä hienoa siinä sitten on. Tapansa kullakin. Olennaista lie kuitenkin, kuka sitä juopottelua joutuu katsomaan ja mitä niiden parin vuotuisen reissun välissä tapahtuu.

Alkoholi ei kyllä rentouta kuin sen hetken, kun on nousuhumala. Kumpikohan on paremmassa työkunnossa loman jälkeen, kolmen päivän vaellusretkeltä palaava reippailija vai vastaavan pituisen rännin vetänyt katkokävelijä? Turha nostaa eri ajanviettotapoja samalle viivalle tällaisilla "jokaisella on oma tapansa rentoutua" -hymistelyillä, kun on selvää, että toinen tapa on kukkarolle, terveydelle ja ihmissuhteille haitallisempi kuin toinen.

Höpsis. Katkokävely tulee vuosien jatkuvasta ja rajusta juomisesta. Ei kolmen vuotuisen kosteamman eräreissun seurauksena. Jotain suhteellisuudentajua kielteiseen suhtautumiseesi. Koskaan ei krapula noiden reissujen seurauksena ole riesana ollut. Kun pitää itsensä kovassa kunnossa eikä muuten varsinaisesti ryypiskele, voi mainiosti elää näin. Käyttöannokset / vuosi ovat varsin pienet.

Vierailija
92/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyllinen miehen juomiseen löytyy kun menet peilin eteen 

Syyllinen juomiseen löytyy aina siitä juomarin edessä olevasta peilistä. Ei kannata syyttää itseään, alkoholistia et voi pelastaa, pelastaa voit vain itsesi (lähtemällä).

Vierailija
93/96 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rapularyyppyjä nyt niin vapinat lakkaa ja saa hyvät yöunet.

Vierailija
94/96 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri on ainoa vaihtoehto.

Vierailija
95/96 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

:///

Vierailija