Mies ollut pääsiäisen pyhät kännissä
Kysyin syytä, miksi aloittaa juomisen heti herättyään. Ei osannut sanoa. Voiko tota muuttaa?
Kommentit (96)
Olet asiallisesti keskustelussa. Harmi, ettette ottaneet ohjelmaa pääsiäisen ajaksi. Ehkä sovitut toiminnat olisivat pitäneet ainakin päiväsaikaan miehen selvänä.
Toimintaa tarvitsette, ettei sinun aikasi menisi miettiessä sen tössyttelijän vetelehtimistä sohvalla.
Tekeekö mies joskus kotona jotain harrasteisiin liittyvää.
Koita saada se toimimaan ja innostumaan jostain, vaikka leppuuttelu vodkan kanssa saattaa viedä voiton.
Ymmärrän tilanteesi hyvin, uskon että ottaa päähän.
Oma mies on juonut nyt pyhinä viiniä ja kaljaa joka päivä. En välttämättä huomaa hänestä selvää päihtymistä ja tehdään asioita yhdessä. Mutta mielestäni ei ole normaalia juoda päivän aikana pari viinipulloa tai esim. tänään mennyt 10 0.5 kaljaa. Itse en ota juuri mitään.
Mitä järkeä? Eikö oma terveys kiinnosta?
Vaikuttaa vaikuttaa siitä juomiesta voi tulla dementia, joka ei parane tai kyllä tasouttuu kun lopettaa.
Parempi olla ilman jos vaan tajuaisi, miten elämä on selkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä juominen johtuu vittumaisestanaisesta.
Palstamiehet kyllä perustelevat juomistaan naisettomuudella. Nytkö miehen juominen onkin muka naisen syy? Ei ole.
Minä olen lopettanut kaiken juomisen jo kauan sitten. Mies juo pari olutta illalla, luulen niin,
Tosin joskus ottaa vahvaa ja juos sitä suutuspäissään. Minä otan siltä pullon pois ja tyhjennän lavuaariin - joskus kovasti suuttuu, mutta minä sen aina yritän siten pelastaa.
Joskus kannoin miehen sänkyyn, kun oli juonut liikaa ja maksai lattialla, siitä on sitten ymmärtänyt, että minä olen tosissani.
Aina näin kirjoitti:
Ymmärrän tilanteesi hyvin, uskon että ottaa päähän.
Oma mies on juonut nyt pyhinä viiniä ja kaljaa joka päivä. En välttämättä huomaa hänestä selvää päihtymistä ja tehdään asioita yhdessä. Mutta mielestäni ei ole normaalia juoda päivän aikana pari viinipulloa tai esim. tänään mennyt 10 0.5 kaljaa. Itse en ota juuri mitään.
Mitä järkeä? Eikö oma terveys kiinnosta?
Kuulostaa tutulta. Tavoittaako sinua mitään kautta esim sähköposti/kirjeviestittelyä varten? T ap
Vierailija kirjoitti:
Syyllinen miehen juomiseen löytyy kun menet peilin eteen
Niin löytyy, kun näet sen peilistä mollistelevan pottunokkaisen harpun, niin tiedät miksi ukkos joutuu vetämään monen päivän rännejä.
Mun mies ei kännää tänä pääsiäisenä, eikä kesälomalla eikä jouluna. Se joutui ulkoruokintaan ja on nyt eksä. Se oli aina kännissä. Nyt on rauha kotona. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyllinen miehen juomiseen löytyy kun menet peilin eteen
Niin löytyy, kun näet sen peilistä mollistelevan pottunokkaisen harpun, niin tiedät miksi ukkos joutuu vetämään monen päivän rännejä.
Eikö mies saa edes eroa vireille, kun parisuhde on noin huono?
Vierailija kirjoitti:
No jopas tuli vastauksia! Syy ei kyllä tässä akassa ole.. T. Ap
Ehkä saat sellaisia vastauksia kuin ansaitset. Miksi ihmeessä olet tuollaisen miehen kanssa? Ai kun se on selvänä niiiiin ihana?
Vierailija kirjoitti:
Jeesus oli känniääliö. Edelleen joudutaan kärsimään sen "ehtoolisista", joista se kuuluisa kolmen päivän välikuolema. Olis helpompaa ilman Jeesusta.
Ei voi kuin ihmetellä kuinka tämmöinen teksti saa yläpeukkuja! Kyllä surulliseksi vetää. Jos hän on kirjoittajalle niin yhdentekevä,miksei voi vaan antaa asian olla, eikä lähteä herjaamaan. Millai helpompaa? Typerys.
Tää on hauska kun kaikki olettaa ap:n miehen olevan alkoholisti. Mitä jos se halusi vaan dokata pääsiäisen? Niin minäkin tein, aamusta iltaan. Sitten riitti, katsellaan joskus kesällä taas.
Muutaman päivän ränni ei tee kenestäkään deekua.
Vierailija kirjoitti:
Tää on hauska kun kaikki olettaa ap:n miehen olevan alkoholisti. Mitä jos se halusi vaan dokata pääsiäisen? Niin minäkin tein, aamusta iltaan. Sitten riitti, katsellaan joskus kesällä taas.
Tyyppi joka puhuu ränneistä ja deekuista... alkoholisti haluaa todellakin juoda.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap:n mies ihan tillin tallin vai tissuttelee muutamia pitkin päivää?
Kuvitteletko tuon tissuttelun olevan ok?
Jos tuo on joka viikonloppu/pyhä/loma tuollaista niin ei se muutu. Kokemusta on. Aina kun vaan vapaata niin tissuttelua aamusta iltaan. Ei mitään järkeä. Harkitse eroa.
Vierailija kirjoitti:
Miehen yksi syy, mitä sai keksittyä oli mm. Että haluaa tuntea, mitä oma isä tunsi kun joi päivät pitkät. Hänen isänsä kuoli siis viinaan.t. ap
No siinä meillä on älykäs mies.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Itse tarvitsen pari kertaa vuodessa pienen juopotteluloman 4...6 päivää. Silloin voi olla joka päivä hönössä ja ottaa vaikka kaljan heti aamupalan jälkeen. Silloin ei olla perheen parissa vaan äijäporukalla kairassa, joella kalassa tms. Kotona sitten voi tulla toimeen vain muutamilla saunakaljoilla tai vaikka ilman niitäkin pari kolme kuukautta.
Mun mies aloitti klo 5. Nytkin varmaan kännissä jossain liihottaa. Kohta on kello 9 niin pääsee ainakin ostamaan lisää kaljaa. Kehui ettei hänellä ole rutiineja, mutta oli hänellä tosi yksinkertaiset rutiinit, kaikki liikkui kaljan ympärillä. Onneksi ihan sama, koska on eksä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman päivän ränni ei tee kenestäkään deekua.Tämä on totta. Itse tarvitsen pari kertaa vuodessa pienen juopotteluloman 4...6 päivää. Silloin voi olla joka päivä hönössä ja ottaa vaikka kaljan heti aamupalan jälkeen. Silloin ei olla perheen parissa vaan äijäporukalla kairassa, joella kalassa tms. Kotona sitten voi tulla toimeen vain muutamilla saunakaljoilla tai vaikka ilman niitäkin pari kolme kuukautta.
Mikä siinä kännis olossa on hienoo? Mulle ei se oo koskaan auennu ?
Harva mies katselis juoppoa muijaa ..