Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syke sarja ja lähihoitajan mollaaminen ja ala-arvostaminen

Hannele
21.04.2019 |

Syke sarjassa mollataan ja ala-arvostetaan lähihoitajia.
Ei ihme, että hoitajien ammatti ei kiinnosta nuoria.
Todellisuudessa , monessa sairaalassa tuo työkiusaaminen/aliarvostus on todellista 😣

Kommentit (188)

Vierailija
1/188 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajaksi pääsee kuka vaan. Sinne menee just nämä, ketkä ei pääse mihinkään muualle. Miehen juopale siskokin pääsi.

Vierailija
2/188 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajaksi pääsee kuka vaan. Sinne menee just nämä, ketkä ei pääse mihinkään muualle. Miehen juopale siskokin pääsi.

Oletpas sinä harvinaisen ilkeän oloinen ihminen:/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/188 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Eipä roskakuskikaan mikään arvostettu ammatti ole, mutta kitisevätkö he siitä?

Jos et ole tyytyväinen ammattiisi tai sen arvostukseen, opiskele parempi ammatti.

Vierailija
4/188 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Eipä roskakuskikaan mikään arvostettu ammatti ole, mutta kitisevätkö he siitä?

Jos et ole tyytyväinen ammattiisi tai sen arvostukseen, opiskele parempi ammatti.

Ei roskakuski joka päivä tarvitse lukea esim tältä palstalta kuin surkea typerä mitään osaamaton on ja jonka arvostus on kaikkien mielestä nolla.

Vierailija
5/188 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin jo yli 50v. pitkäaikaistyötön, kun työvoimaviranomainen ehdotti lähärikoulua. Hymähdin. Hän hymähti myös.

Vierailija
6/188 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli peruskoulun lopussa lukuaineiden keskiarvo 9.2. Ylioppilaskokeiden yleisarvosana e. Toimin 16 vuotta omaishoitajana lapselleni. En päässyt edes valintakokeisiin, vaan minut hylättiin suorin tein. Että ei kyllä pääse.

Vierailija
7/188 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista että jotain ihmisryhmää voidaan vielä näinä aikoina pilkata verovaroin. 

Vierailija
8/188 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli peruskoulun lopussa lukuaineiden keskiarvo 9.2. Ylioppilaskokeiden yleisarvosana e. Toimin 16 vuotta omaishoitajana lapselleni. En päässyt edes valintakokeisiin, vaan minut hylättiin suorin tein. Että ei kyllä pääse.

En usko tähän tarinaan, koska aikuisopiskelupuolelta pääsee lähihoitajaksi jopa 20v sairaslomalla olleetkin. sinne oikein yritetään saada porukkaa juuri aikuisopiskelijoista, jotta ne saadaan nopeasti koulutettua ja töihin. 

Vierailija
9/188 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut koskaan sairaalassa töissä? Kyllä toi Syke on niin kaukana oikeista sairaalan hommista, että ei voi olla nauramatta.

Vierailija
10/188 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei roskakuski joka päivä tarvitse lukea esim tältä palstalta kuin surkea typerä mitään osaamaton on ja jonka arvostus on kaikkien mielestä nolla.

No se taas johtuu siitä, että roskakuskeissa on vähän naisia. Naiset haluaa aina kiusata jotain. Painaa alas jotakuta tunteakseen itsensä paremmaksi. 

Tämä on naisten ikävimpiä piirteitä. 

Vierailija
11/188 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskakuskeille sentään maksetaan hyvin. Arvostus näkyy siinä.

Vierailija
12/188 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siinä sitten mollataan?

Vierailija
13/188 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostusta ei tule vinkumalla.

Vierailija
14/188 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tykännyt Syke-sarjasta, mutta todella ala-arvoisia kommentteja tosiaan on käsikirjoitettu sairaanhoitajien suuhun. Ensimmäisenä tulee mieleen se "Lähihoitaja ei ole ammatti, vaan diagnoosi" -kommentti.

Mitä ammatin arvostukseen tulee, niin hassua kun itse olen lasten kasvatukseen suuntautunut lähäri ja päiväkodin lastenhoitajana ammattini on aina kaikissa kyselyissä siellä ihan arvostetuimpien ammattien kärkisijoilla. Palkassa ei tuo arvostus kuitenkaan näy.

Vierailija
15/188 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä erityisesti pitäisi sitten arvostaa?

Vierailija
16/188 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko tähän tarinaan, koska aikuisopiskelupuolelta pääsee lähihoitajaksi jopa 20v sairaslomalla olleetkin. sinne oikein yritetään saada porukkaa juuri aikuisopiskelijoista, jotta ne saadaan nopeasti koulutettua ja töihin. 

Hakijoita kurssille oli yli 300. Sinun ei tietenkään tarvitse uskoa, mutta minulla ei ole mitään syytä valehdella tuntemattomille ihmisille. Olisin just halunnut sinne, ja minulla olisi ollut kokemustakin valmiiksi vammaispuolelta. Olen nyt opiskellut ja työllistynyt kouluavustajaksi erityiskouluun.

Vierailija
17/188 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sen olen ihan tämän palstan myötä oppinut että en nykyään edes mainitse olevani lähihoitaja vaan mainitsen ainoastaan ensimmäisen tutkintoni (amk-tutkinto). Opiskelin lähihoitajaksi koska eka ammattini ei enää työllistänyt taantuman myötä. Opiskelen tässä samalla töiden ohella myös avoimessa yliopistossa kiitettävin arvosanoin.

Vierailija
18/188 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis fiktiivisen tv-sarjan _hahmo_ sanoo ikäviä asioita lähäristä?

Ja tästä meni iso herne pikku nekkuun?

😀😀😀

Vierailija
19/188 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roskakuski on sen verran äijä, ettei sen tarvitse lukea tätä palstaa.

Vierailija
20/188 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sair.hoit. 35 v alalla toiminut. Lähihoitajissa on todella timantteja yksilöitä, on käytöstapoja, ammattitaitoa todella kauniisti työskenteleviä hoitajia. Seka nuorissa että myöhemmällä iällä valmistuneita. Fiksumpia kuin sht. monasti. Shn lhn työt ovat hyvin samankaltaisia, niin voisi olla vain 1 ammattinimeke, esim lähihoitaja koska töskentelemme potilaan kanssa tiiviisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan