Kysy mitä vaan suomenruotsalaiselta
Kommentit (39)
Varför blandar du i finska ord och uttryck när du pratar svenska?
En voi sietää euroviisuja, hansson o. karlssonista en ole kuullutkaan. Täällä murteessa on tapana muutenkin sekoitella suomea ja ruotsia + kaksikieliset lapset ovat automaattisesti kolmekielisiä, englanti on tullut itsestään lisäksi.
Ihan tavallisia kansalaisia tässä ollaan. Yrittäjiä suurelta osin, itse myös kyllä palkkatöissä. Kotoa opittuna työhulluus.
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää euroviisuja, hansson o. karlssonista en ole kuullutkaan. Täällä murteessa on tapana muutenkin sekoitella suomea ja ruotsia + kaksikieliset lapset ovat automaattisesti kolmekielisiä, englanti on tullut itsestään lisäksi.
Varför svarade du inte på svenska? Man ska svara på det språket som frågan ställs.
Ottaisitko korvaimplantin, joka moninkertaistasi kuulosi, vaikka joutuisit kärsimään monta kuukautta päänsäryistä?
Olettaisin että enimmät kysyjät ovat suomenkielisiä ja siksi myös kiinnostuneita kyselemään. Meille on opetettu että jos seurassa on yksikin suomenkielinen, käytettävä kieli on suomi.
Tarkoittaako Helsingforsbanan rautatietä. (vai voiko se olla muukin tie)
Yritän lukea ikivanhaa suvustani kertovaa tarinaa.
Vierailija kirjoitti:
Olettaisin että enimmät kysyjät ovat suomenkielisiä ja siksi myös kiinnostuneita kyselemään. Meille on opetettu että jos seurassa on yksikin suomenkielinen, käytettävä kieli on suomi.
Missä noin opetetaan?
Pakkoruotsia tuskin poistetaan, ainakaan täältäpäin suomea. En tällä kertaa äänestänyt rkp:ta vaan vihreitä.
En helvetissä ottaisi mitään kuulokojeita, olen ääniherkkä ja nautin hiljaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä noin opetetaan?
Meillä kotona, käytöstavat huom.
Osseekko sine yhteen puhhu soomenkielit?
T Vaasasta.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako Helsingforsbanan rautatietä. (vai voiko se olla muukin tie)
Yritän lukea ikivanhaa suvustani kertovaa tarinaa.
Oi, suvun historia on aina mielenkiintoista. Olettaisin että tarkoitetaan rautatietä. Onko sukusi mistäpäin?
Vierailija kirjoitti:
Är du homoseksuell?
Nej. Jag är bi.
Vierailija kirjoitti:
Osseekko sine yhteen puhhu soomenkielit?
T Vaasasta.
Ei vaasassa noin puhuta
mikä suomenruotsalaisessa identiteetissä on sinulle tärkeää? suvun perinteet ja arvot vai mikä? hieno asia tuo kulttuurinen diversiteetti minä opettelen olemaan ylpeä suomalaisuudestani. täällä palstalla se on välillä vaikeaa kun tuota joo. mutta paljon on kuitenkin sitä hyvää ja hienoa. kuten kaikissa kulttuureissa. eniten minua kiehtoo länsimainen luonnontuhoaminen ja siinä Amerikka suurimpana inspiraationa. näin vuokra-asujana en vielä voi nimittää itseäni omistusasujaksi mutta aion senkin homman vielä hoitaa ja tulla aidoksi maailman omistajaksi , suomalaiseksi! sitten äänestän persuja ja vihaan ulkomaalaisia ja olen ylpeä suomalaisuudestani. Mestari puhukoon!
Mikä on yleisin suomenruotsalaisiin kohdistuva ennakkoluulo, johon törmäät?
Seuraatko Euroviisuja?