Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekosyysi olla tekemättä rairuoho-tipu-asetelmaa kotiisi pääsiäiseksi?

Vierailija
18.04.2019 |

Niin, mikä on selitys?

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa isämmaallisena niin paljo Jussi Halla-ahon kohtelu, että jää rairuohot tänä vuona väliin, riipasen joka päivä kännit ja lapset pärjätkööön maksalaatikolla!

Meitä on monta!

Vierailija
42/128 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aina haaveilen että tänä vuonna mä teen niin upean rairuoho-tipu-asetelman, että some menee rikki mun kuvista. Mutta mulla aina jää ostamatta ne tiput. En vaan viitsi laittaa niihin rahaa. En edelleenkään tänä vuonna ostanut tipuja. Olin niin pihi. Mutta rairuohoa kasvatin kyllä, mitään koristeita siinä ei kyllä ole eikä tuu olemaan. Eli syy: olen pihi enkä halua laittaa rahaa niihin tipuihin. Ehkä joskus.

Ei mene läpi. Pelkät ruohot eivät riitä.

Tiput ovat kestävää kehitystä, ne voi valmistaa itse ilmaisista luonnonmateriaaleista ja kniitä voi äyttää monta monituista kertaa.

Elävät tiput taas voi kasvattaa aikuisiksi kanoiksi ja nauttia niiden munista päivittäin vuosikausia. Kun muninta lopulta tyrehtyy, kanat voi syödä ja niiden höyhenistä voi tehdä tyynyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä siitä. En ylipäätään koristele kotiani millään kitchillä.

Raeruohokoristeet eivät ole kitchiä!

t.mies

Molemmille tiedoksi: kitsch. Ei kitch.

Vierailija
44/128 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksin asuva 35-vuotias mies. En ole kiinnostunut mistään kausikoristeista, ja tiedän että pääsiäisen aikoihin kotonani ei tule käymään vieraita (asun eri paikkakunnalla kuin suurin osa lähipiiristäni).

Huono selitys. Rairuoho-tipu-asetelmaa ei tehdä vieraita varten, vaan oikea pääsiäisihminen tekee sen ihan itselleen. Ei tarvitse edes olla kotona, pääasia, että se asetelma on siellä.

Vierailija
45/128 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tekosyysi, ap, tehdä tällaisia ylimielisiä aloituksia?

Tämä on ensimmäinen aloitukseni tänä vuonna. Teen aloituksen vain, jos asia on tarpeeksi painava. Enkä ole ylimielinen, olen huolestunut.

Huono tekosyy.

Vierailija
46/128 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksin asuva 35-vuotias mies. En ole kiinnostunut mistään kausikoristeista, ja tiedän että pääsiäisen aikoihin kotonani ei tule käymään vieraita (asun eri paikkakunnalla kuin suurin osa lähipiiristäni).

Huono selitys. Rairuoho-tipu-asetelmaa ei tehdä vieraita varten, vaan oikea pääsiäisihminen tekee sen ihan itselleen. Ei tarvitse edes olla kotona, pääasia, että se asetelma on siellä.

En ole oikea pääsiäisihminen. Olen pääsiäistrolli.

Vierailija
47/128 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika kova kännni päällä.

Vierailija
48/128 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kutittaa.

Tiedät kyllä, että niitä tipuja ei ripusteta ihmiseen, vaan asetellaan sinne ruohoon.

Eli oikeasti unohtui vaan kylvää siemenet ajoissa?

Ei vaan ei voisi vähempää kiinnostaa pääsiäinen 😂

Tekosyy. Pääsiäisen ei tarvitse kiinnostaa vaikka rairuoho-tipu-asetelman tekeekin. Niitä ei tarvitse sekoittaa huonolla tavalla toisiinsa.

Vierailija
49/128 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö jos laittaa brolerinkoiven viherkasvin päälle?

Vierailija
50/128 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan samoin kuin edelliseen pääsiäiskyselyyn: Siksi kun on kissa. Ei jaksa aamulla sitä sotkua siivota kun kissa on levittänyt ne rairuohot multineen pitkin lattioita. 

Vierailija
51/128 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä osaisin kyllä. Kaks sellaista palloa vedetäään hammastikulla yhteen. Ja jotain pumpulia siiihen.

Vierailija
52/128 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa isämmaallisena niin paljo Jussi Halla-ahon kohtelu, että jää rairuohot tänä vuona väliin, riipasen joka päivä kännit ja lapset pärjätkööön maksalaatikolla!

Jussi Halla-Aho on tunnettu rairuoho-tipu-asetelma-ihminen. Hän ei ilahtuisi jos tietäisi pääsiäisenviettotavoistasi. 

Vierailija
53/128 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jo, sekä ohrasta että rairuohosta. Kolmatta asetelmaa en tarvitse enää, kiitos huolehtimisesta vaan.

Vierailija
54/128 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö jos laittaa brolerinkoiven viherkasvin päälle?

Tuolle linjalle minäkin lähtisin. Broilerinleike salaattipedillä edustaa symbolisella tasolla tipu- rairuohoasetelmaa.

Vierailija
55/128 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä osaisin kyllä. Kaks sellaista palloa vedetäään hammastikulla yhteen. Ja jotain pumpulia siiihen.

Voi ottaa kangasta joss on fiilis päällä mutta toisaalta voi tussilla viiimeistellä koko pskan niiin pääsee helpommallla.

Vierailija
56/128 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissat syö ruohon ja tunkee tiput jääkaapin alle tai vesikuppiin.

Samaa olin kirjoittamassa. Se on kyllä söpöä kun kisu yrittää varmaan opettaa tipuja uimaan. Ja niitä löytyy sitten kuukausien päästä kaikista ahtaista koloista kaappien alta.

Minusta tuossa ei ole mitään söpöä. Olisiko syytä harkita kissojen vaihtamista yhteistyökykyisempiin?

Vierailija
57/128 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin enkä viitsi nähdä vaivaa itseni takia.

Sitä vaivaa ei nähdä itsen takia, vaan pääsiäisen. Eli tekosyy.

Vierailija
58/128 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olin kirjoittamassa. Se on kyllä söpöä kun kisu yrittää varmaan opettaa tipuja uimaan. Ja niitä löytyy sitten kuukausien päästä kaikista ahtaista koloista kaappien alta.

Minusta tuossa ei ole mitään söpöä. Olisiko syytä harkita kissojen vaihtamista yhteistyökykyisempiin?

Ei olisi.

Vierailija
59/128 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole este rairuoho-tipu-asetelmalle. Kissat voi sulkea toiseen tilaan tai niille voi laittaa pääsiäiseksi kuonokopat. Unohtuiko todellisuudessa vaan hankkia rairuohon siemenet ja multa?

Sinä et kyllä ymmärrä kissoista yhtään mitään. Kuonokoppa??

Kyllä minä kissoista ymmärrän. Tai ainakin koirista. Mutta se on kuitenkin kaikille selvää, että kissa, joka raatelee rairuoho-tipu-asetelman tiput ei ansaitse kuonokopatonta pääsiäistä.

Vierailija
60/128 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä pääsiäistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi