Tekosyysi olla tekemättä rairuoho-tipu-asetelmaa kotiisi pääsiäiseksi?
Kommentit (128)
Ei ole rahaa ja koen sen turhana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö jos laittaa brolerinkoiven viherkasvin päälle?
Tuolle linjalle minäkin lähtisin. Broilerinleike salaattipedillä edustaa symbolisella tasolla tipu- rairuohoasetelmaa.
Ei ole sama asia. Senkin tonttu.
En ole tonttu. Tonttuja esiintyy jouluna. Olen pääsiäistrolli. Taidat olla sinäkin.
Minä en ole tonttu enkä trolli. Minä olen huolissani teidän pääsiäisestä.
Arvostan huolenpitoasi, mutta se on tarpeetonta. Kiitokset huolenpidosta kuitenkin.
Se broilerisalaatti alkoi kiinnostaa. Lähdenpä tekemään. Romainesalaattia alle, vähän muuta vihreää ikkunalaudalta, kirsikkatomaatteja ja pinjansiemeniä. Oliiviöljyä ja balsamicokastiketta. Ja se broilerinleike. Lasi viiniä. Nam!
Kitkerältä maistuu salaatti jos kodista puuttuu pääsiäisenä rairuoho-tipu-asetelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolle linjalle minäkin lähtisin. Broilerinleike salaattipedillä edustaa symbolisella tasolla tipu- rairuohoasetelmaa.
En ole tonttu. Tonttuja esiintyy jouluna. Olen pääsiäistrolli. Taidat olla sinäkin.
Mikä on Pääsiäisen sanoma?
(vinkki: se ei ole rairuoho)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan huolenpitoasi, mutta se on tarpeetonta. Kiitokset huolenpidosta kuitenkin.
Se broilerisalaatti alkoi kiinnostaa. Lähdenpä tekemään. Romainesalaattia alle, vähän muuta vihreää ikkunalaudalta, kirsikkatomaatteja ja pinjansiemeniä. Oliiviöljyä ja balsamicokastiketta. Ja se broilerinleike. Lasi viiniä. Nam!
Kitkerältä maistuu salaatti jos kodista puuttuu pääsiäisenä rairuoho-tipu-asetelma.
Makuasia. Salaatissa saakin olla vähän kitkeryyttä. Laitan suolaheinää joukkoon. Ja mietin sitten syödessäni tipujen ja rairuohon merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin, mutta ei itänyt. Vinkkejä, mistä voisi ostaa?
Sitä olisi pitänyt kastella. Nyt on myöhäistä.
Sinun ja läheistesi osaksi koituu nyt rairuoho-tipu-asetelmaton pääsiäinen. Miten meni noin niin kuin omasta mielestä?
Kastelin, ei itänyt. Haluatko vain ilkeillä vai vastaatko kysymykseeni?
Niitä ei voi ostaa valmiina, eikä se ole sama asia. Rairuohon siemenet pitää muistaa ostaa ajoissa ja kylvää ainakin viikkoa ennen pääsiäistä. Vain siten syntyy oikea rairuoho-tipu-asetelma.
En jaksaisi kuunnella selityksiä, olen viimeistään tämän ketjun myötä täysin väsynyt niihin. En olisi uskonut rairuoho-tipu-asetelmien tilanteen olevan näin huono.
Sinä saatoit pihiyksissäsi ostaa alelaarista kehnot siemenet, tai olet saattanut säästää ikivanhan perinnöksi saamasi tai jostain löytämäsi (tai varastamasi) siemenpussin eikä sellaiset tietenkään idä. Sama se sille mikä oli syy. Oli mikä oli, sinun kannattaisi kohdata edes totuus kuin mies: sinä olet muninut pääsiäisen.
Ei ole sama asia eikä tarvitse olla. Olen nähnyt valmiita rairuohoasetelmia myynnissä, joten kyllä niitä on. Tottakai ostin ja kylvin siemenet ajoissa. Kastelin. Tein kaiken oppikirjan mukaan. Ei tulosta. En käynyt alelaarissa ostoksilla tai tietenkään pihistänyt mitään (oletko ihan sekaisin). Multa oli uutta ja tuoretta. Eivät vain itäneet. Sinun tarkoituksesi on näköjään vain ilkeillä ja trollailla. Huvinsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa ja koen sen turhana.
Siihen ei tarvita rahaa. Tiput voi askarrella itse luonnosta löytyvistä materiaaleista ja siemenet ruohoa varten voi kerätä edellisenä kesänä kadunvarren heinikosta.
Uskomatonta että sanot kokevasi rairuoho-tipu-asetelman turhana kun kuitenkin koko muu ihmiskunta katsoo sen kuuluvan pääsiäiseen.
Meinasin askarrella-paskarrella päästäiskoristeet jouluna, vaan kaupoissa ei ollut matskuja. Ei ees erikoiskaupoissa. Sitten meni into ja lopulta jäi ruohokin kylvämättä, koska paskat koristeet. Syytän siis saamattomuudestani kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun ja läheistesi osaksi koituu nyt rairuoho-tipu-asetelmaton pääsiäinen. Miten meni noin niin kuin omasta mielestä?
Niitä ei voi ostaa valmiina, eikä se ole sama asia. Rairuohon siemenet pitää muistaa ostaa ajoissa ja kylvää ainakin viikkoa ennen pääsiäistä. Vain siten syntyy oikea rairuoho-tipu-asetelma.
En jaksaisi kuunnella selityksiä, olen viimeistään tämän ketjun myötä täysin väsynyt niihin. En olisi uskonut rairuoho-tipu-asetelmien tilanteen olevan näin huono.
Sinä saatoit pihiyksissäsi ostaa alelaarista kehnot siemenet, tai olet saattanut säästää ikivanhan perinnöksi saamasi tai jostain löytämäsi (tai varastamasi) siemenpussin eikä sellaiset tietenkään idä. Sama se sille mikä oli syy. Oli mikä oli, sinun kannattaisi kohdata edes totuus kuin mies: sinä olet muninut pääsiäisen.
Ei ole sama asia eikä tarvitse olla. Olen nähnyt valmiita rairuohoasetelmia myynnissä, joten kyllä niitä on. Tottakai ostin ja kylvin siemenet ajoissa. Kastelin. Tein kaiken oppikirjan mukaan. Ei tulosta. En käynyt alelaarissa ostoksilla tai tietenkään pihistänyt mitään (oletko ihan sekaisin). Multa oli uutta ja tuoretta. Eivät vain itäneet. Sinun tarkoituksesi on näköjään vain ilkeillä ja trollailla. Huvinsa kullakin.
En ilkeile. Yritän opettaa sinulle realismia. Ja tehdä asian niin selväksi, että sama ei sinulla toistuisi ensi pääsiäisenä. Ihan liikaa kuulee tuota "siemenet eivät itäneet"-tekosyytä.
Siksi halusin vain ravistella sinua tuolla pihistämis-heitolla. Sen verran voin ottaa takaisin, etten hetkeäkään oikeasti uskonut sinun pihistäneen ne siemenet.
Olen säästänyt kuukausia jo koko perheen ulosteet ja levitellyt ne parvekkeen lattialle.
Siemenet paiskasin perään niin saadaan perheen pienimmille oma futisnurtsi koko kesäksi.
Rouva kun siinä tepastelee niin on sitten kanakin.
Oli vielä nätti tipu ennen papin aamenta.
Ohra on kissojen suosikki, joten sitä on meillä koko ajan kasvamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tekosyysi, ap, tehdä tällaisia ylimielisiä aloituksia?
Tämä on ensimmäinen aloitukseni tänä vuonna. Teen aloituksen vain, jos asia on tarpeeksi painava. Enkä ole ylimielinen, olen huolestunut.
Huolestuminen mokomasta indikoi mielenterveysongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin askarrella-paskarrella päästäiskoristeet jouluna, vaan kaupoissa ei ollut matskuja. Ei ees erikoiskaupoissa. Sitten meni into ja lopulta jäi ruohokin kylvämättä, koska paskat koristeet. Syytän siis saamattomuudestani kauppoja.
Se nyt on selvää, että tiput menevät mönkään jos niitä alkaa jouluna askarrella. Eivät kuulu jouluun. Tonttu.
Vierailija kirjoitti:
Olen säästänyt kuukausia jo koko perheen ulosteet ja levitellyt ne parvekkeen lattialle.
Siemenet paiskasin perään niin saadaan perheen pienimmille oma futisnurtsi koko kesäksi.
Rouva kun siinä tepastelee niin on sitten kanakin.
Oli vielä nätti tipu ennen papin aamenta.
Tähän en tiedä mitä sanoa.
Lähden nyt ihailemaan rairuoho-tipu-asetelmaani. Hyvää pääsiäistä kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ilkeile. Yritän opettaa sinulle realismia. Ja tehdä asian niin selväksi, että sama ei sinulla toistuisi ensi pääsiäisenä. Ihan liikaa kuulee tuota "siemenet eivät itäneet"-tekosyytä.
Siksi halusin vain ravistella sinua tuolla pihistämis-heitolla. Sen verran voin ottaa takaisin, etten hetkeäkään oikeasti uskonut sinun pihistäneen ne siemenet.
Olet sekaisin ja ilkeä. Sinun ei tarvitse opettaa minulle, tuntemattomalle ihmiselle, yhtään mitään. Ei ole vastaava toistunut aiempina vuosina, joten riski on epätodennäköinen. Minua eivät kiinnosta mielipiteesi, mutta jos joku voi vinkata, missä on nähnyt rairuohoasetelmia myynnissä, niin olisin kiitollinen.
Minulla on ohraruohoa, olisko olleet demarit, jotka lahjoittivat osana vaalikampanjaansa näitä "kasvun siemeniä". Totesin tässä muutama päivä sitten, että se rairuoho on huomattavasti kauniimpaa kuin tuo paksu ohraruoho, mutta miksipä olisin ostanut, kun sain ilmaiseksi eri lajiketta.
Tipuja en raaski ostaa. En haluaisi käyttää niihen rahaa, ja toisaalta jos käyttäisin en luonnon kannalta raaskisi heittää niitä roskiin, mutta toisaalta tipujen säilöminen ensi vuoteen saakka jossain laatikossakaan ei kiinnosta.
Pelkällä ohraruoholla siis mennään tällä kertaa!
Jos se on tekosyy, niin koskaan en ole ymmärtänyt miksi jotkut kylvävät edes rairuohoa/heinää, kun se vaatii tasaisen kosteuden, valoa ja on lyhyt ikäinen näyttääkseen kauniilta.
Paljon kauniimman ja kestävämmän pääsiäisasetelman saa ohrasta ja sokeriherneestä.
Meidän tiput ovat vuosikymmenien aikana varaston laatikossa muuttuneet hirviötipuiksi. Nokat sojottavat niskaan, silmät roikkuu tai osin pudonneet, jalat vänkyränä ja eripituisia. mutta ei niitä raaski hävittää, ajavat asiansa.
Minä laitoin broilerinkoiven pullojukan päälle. Olen ikuisesti kiitollinen sille henkilölle, joka vinkkasi, kuinka tipu ja elävä vihreä järjestetään rairuohon tilalle sen jäätyä siemenasteelle. Nyt koira saa raakaruokaa ja kissa lempivihreäänsä, ja minulla on sekä pullo että mies yhdessä ja samassa pullojukassa. Yksinhän olisin vain muuten ollut ja kuivin suin, ja sentään on pääsiäinen.
Voi pyhä pääsiäinen mitä puhetta.