Mitä sinä, aikuinen ihminen, juot ruokajuomanasi?
Minkä ikäinen olet?
Mä oon 38 ja juon vettä.
Kommentit (159)
Lähes joka arkiruoalla vissyä (sitä juo meillä koko perhe). Välillä hanavettä. Paremman ruoan kanssa juon siihen sopivaa viiniä. Omatekoisen pizzan kanssa juon extrakuivan omenasiiderin.
Kukaan meillä ei halua maitoa, piimää tms. ruokansa kanssa. Itselleni tosi vieras ajatus on myös kuuma juoma (kahvi tai tee) ruokajuomana.
Maitoa mieluiten, mutta nykyisellään tulee usein tehtyä ruokajuoma vitamiiniporetableteista, kun on tuo maidon haalaaminen kaupasta haastavampaa.
Mehua ja vettä inhoan ruoan kanssa.
Vettä. Joskus harvoin ravintolassa cokista tai viiniä.
Hiilihapotetuista juomista menee hampaat, myös kotona tehdyistä ja sokerittomista.
Miksi ihmiset muuten juo maitoa? Selkä vääränä jotkut lapsiperheet kantaa sitä kotiin. Meillä lapsi lopetti maidon juonnin jo 1-vuotiaana ja juo vettä.
N38
Vettä ja pizzan yms. mätön kanssa Cokis Zero. Fine dining-avintolassa joskus viiniä, yleensä sielläkin vettä. Ei oikein alkoholi maistu. M35
En tarvitse ruokajuomaa. Ruokailun jälkeen juon vettä, haluan huuhtoa suun.
Vettä. Joskus harvoin jotain sokeritonta mehua (esim. karpalo) ja vielä harvemmin Coca Colaa.
N49
En koskaan juo ruuan kanssa. Pitää pureskella niin hyvin, ettei tarvitse huuhtoa ylimääräisellä nesteellä.
D-vitaminoitua kurria lämpimän aterian kanssa sekä kahvia, teetä ja joskus kaakaota voileivän kanssa.
Vettä. Mulle ei ole Valion lobbaus uponnut ikinä, ja mehut ja limut ovat sitten spessuhetkien juomia, eivät maistu enää millekään jos koko ajan särpii menemään.
En mitään, vettä tai maitoa. Yleensä en siis juo ruokajuomana mitään. Joskus harvoin vettä tai maitoa.
Vettä aina, juhlissa voi olla toisessa lasissa viiniä.
N34