Mitä sinä, aikuinen ihminen, juot ruokajuomanasi?
Kommentit (159)
Vettä, viiniä tai olutta. Useimmiten siis vettä. Maitoa en ole suostunut juomaan sitten varhaislapsuuden.
Nainen, 73 v
Tummansinistä tai punaista maitoa, piimää, vichyä, harvemmin laimennettua mehua.
N30
Vettä, Lidlin vichyä, rasvatonta maitoa (harvoin), punaviiniä. Tilanteen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vettä, Lidlin vichyä, rasvatonta maitoa (harvoin), punaviiniä. Tilanteen mukaan.
N51
Syljen imeytyminen ruokaan pureskeltaessa auttaa ruuansulatusta. Näin ei käy, jos huuhtelette joka suupalan ruokajuomalla alas.
Vettä. Tosin harvoin juon aterialla mitään, yleensä syön ensin ja juon sitten sen jälkeen. Tai siis juon pitkin päivää mutta kuitenkin. Ravintolassa joskus otan viiniä ruuan kanssa. Arkena en ikinä juon mehua, maitoa tai limsoja.
Lounaalla/päiväsaikaan yleensä hiilihapotettua vettä.
Päivällisellä/illalla joko viiniä tai olutta, ruoasta riippuen.
-- M.52
Vierailija kirjoitti:
Syljen imeytyminen ruokaan pureskeltaessa auttaa ruuansulatusta. Näin ei käy, jos huuhtelette joka suupalan ruokajuomalla alas.
No missä sanottiin, että 'joka suupala' 'huuhdellaan alas'?
Arkiruuilla yleensä vettä tai tuoremehua. Joskus piimää tai maitoa, jos ne sopivat ruuan makujen kanssa parhaiten yhteen. Viikonloppuisin, jos ns parempaa ruokaa, myös olutta tai viiniä. N 56v.
Vettä tai piimää arkena, valkkaria, roseeta tai punkkua paremman ruoan kanssa
N56
Vettä, vichyä tai viiniä.
Joskus rasvatonta maitoa tai roskaruoan kanssa limua.
Aamupalan kanssa tuorepuristettua mehua.
N35
Järkyttäviä juoppoja tässäkin ketjussa. Melkein kaikki 40-v. ylöspäin huuhtovat ateriansa alkoholilla alas ja kuvittelevat vielä samalla olevansa niin sivistyneen keskieurooppalaista että! Alkoholi ei todellakaan kuulu normaalisti yhteen ruoan=polttoaineen kanssa, vaan sen paikka on varattu korkeintaan erityistilaisuuksia ja juhlia varten max. muutamia kertoja vuodessa. Voitte selitellä juoppouttanne itsellenne ja lähipiirillenne miten lystäätte, mutta tuollaisessa jatkuvassa juomisessa ei ole mitään hyvää tai hienoa. Itse en juo enää ollenkaan, en edes juhlissa. Alkoholi vanhentaa ja kuivattaa kehoa ja aiheuttaa maksalle vain turhaa lisätyötä. Mutta siinäpähän myrkytätte itseänne!
Kahvia ja vettä. En koskaan viinejä, inhoan niitä. Ja piimää kans inhoan. N64
Vierailija kirjoitti:
Järkyttäviä juoppoja tässäkin ketjussa. Melkein kaikki 40-v. ylöspäin huuhtovat ateriansa alkoholilla alas ja kuvittelevat vielä samalla olevansa niin sivistyneen keskieurooppalaista että! Alkoholi ei todellakaan kuulu normaalisti yhteen ruoan=polttoaineen kanssa, vaan sen paikka on varattu korkeintaan erityistilaisuuksia ja juhlia varten max. muutamia kertoja vuodessa. Voitte selitellä juoppouttanne itsellenne ja lähipiirillenne miten lystäätte, mutta tuollaisessa jatkuvassa juomisessa ei ole mitään hyvää tai hienoa. Itse en juo enää ollenkaan, en edes juhlissa. Alkoholi vanhentaa ja kuivattaa kehoa ja aiheuttaa maksalle vain turhaa lisätyötä. Mutta siinäpähän myrkytätte itseänne!
No mitä hittoa se sinulle kuuluu, ja kuka pyysi sinua tänne saarnaamaan?! Itse juon alkoholia päivittäin. Ja olen todellakin 'sivistynyt keskieurooppalainen', syystä että olen asunut kohta 30 v Keski-Euroopassa, ja täällä nyt todellakin juodaan ruoan kanssa viiniä tai olutta. Kun astut sieltä Härmlandiasta suuremman maailman puolelle, niin huomaat ehkä (?) sinäkin, että se maidon juonti ruoan kanssa on lähinnä pohjoismaalaisten ja hollantilaisten juttu, mitä tulee yli viisivuotiaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaisi ottaa paukku, se rentouttaa.
Vettä. Aiemmin join maitoo, mut lopetin sen pari vuotta sitten. Oon 31-vuotias.