Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sinä, aikuinen ihminen, juot ruokajuomanasi?

Vierailija
17.04.2019 |

Minkä ikäinen olet?

Mä oon 38 ja juon vettä.

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä. Aiemmin join maitoo, mut lopetin sen pari vuotta sitten. Oon 31-vuotias.

Vierailija
82/159 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä, viiniä tai olutta. Useimmiten siis vettä. Maitoa en ole suostunut juomaan sitten varhaislapsuuden.

Nainen, 73 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä ja viiniä, joskus olutta.

Vierailija
84/159 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummansinistä tai punaista maitoa, piimää, vichyä, harvemmin laimennettua mehua. 

N30

Vierailija
85/159 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä, Lidlin vichyä, rasvatonta maitoa (harvoin), punaviiniä. Tilanteen mukaan. 

Vierailija
86/159 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä, Lidlin vichyä, rasvatonta maitoa (harvoin), punaviiniä. Tilanteen mukaan. 

N51

Vierailija
87/159 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syljen imeytyminen ruokaan pureskeltaessa auttaa ruuansulatusta. Näin ei käy, jos huuhtelette joka suupalan ruokajuomalla alas.

Vierailija
88/159 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä. Tosin harvoin juon aterialla mitään, yleensä syön ensin ja juon sitten sen jälkeen. Tai siis juon pitkin päivää mutta kuitenkin. Ravintolassa joskus otan viiniä ruuan kanssa. Arkena en ikinä juon mehua, maitoa tai limsoja.

Vierailija
89/159 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä tai teetä. N34

Vierailija
90/159 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaalla/päiväsaikaan yleensä hiilihapotettua vettä.

Päivällisellä/illalla joko viiniä tai olutta, ruoasta riippuen.

-- M.52

Vierailija
91/159 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syljen imeytyminen ruokaan pureskeltaessa auttaa ruuansulatusta. Näin ei käy, jos huuhtelette joka suupalan ruokajuomalla alas.

No missä sanottiin, että 'joka suupala' 'huuhdellaan alas'?

Vierailija
92/159 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. :)

Vierailija
93/159 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiruuilla yleensä vettä tai tuoremehua. Joskus piimää tai maitoa, jos ne sopivat ruuan makujen kanssa parhaiten yhteen. Viikonloppuisin, jos ns parempaa ruokaa, myös olutta tai viiniä. N 56v.

Vierailija
94/159 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä tai  piimää arkena, valkkaria, roseeta tai punkkua paremman ruoan kanssa

N56

Vierailija
95/159 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä, vichyä tai viiniä.

Joskus rasvatonta maitoa tai roskaruoan kanssa limua.

Aamupalan kanssa tuorepuristettua mehua.

N35

Vierailija
96/159 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttäviä juoppoja tässäkin ketjussa. Melkein kaikki 40-v. ylöspäin huuhtovat ateriansa alkoholilla alas ja kuvittelevat vielä samalla olevansa niin sivistyneen keskieurooppalaista että! Alkoholi ei todellakaan kuulu normaalisti yhteen ruoan=polttoaineen kanssa, vaan sen paikka on varattu korkeintaan erityistilaisuuksia ja juhlia varten max. muutamia kertoja vuodessa. Voitte selitellä juoppouttanne itsellenne ja lähipiirillenne miten lystäätte, mutta tuollaisessa jatkuvassa juomisessa ei ole mitään hyvää tai hienoa. Itse en juo enää ollenkaan, en edes juhlissa. Alkoholi vanhentaa ja kuivattaa kehoa ja aiheuttaa maksalle vain turhaa lisätyötä. Mutta siinäpähän myrkytätte itseänne!

Vierailija
97/159 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia ja vettä. En koskaan viinejä, inhoan niitä. Ja piimää kans inhoan. N64

Vierailija
98/159 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurajuomaa. Välillä vettä.

Vierailija
99/159 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttäviä juoppoja tässäkin ketjussa. Melkein kaikki 40-v. ylöspäin huuhtovat ateriansa alkoholilla alas ja kuvittelevat vielä samalla olevansa niin sivistyneen keskieurooppalaista että! Alkoholi ei todellakaan kuulu normaalisti yhteen ruoan=polttoaineen kanssa, vaan sen paikka on varattu korkeintaan erityistilaisuuksia ja juhlia varten max. muutamia kertoja vuodessa. Voitte selitellä juoppouttanne itsellenne ja lähipiirillenne miten lystäätte, mutta tuollaisessa jatkuvassa juomisessa ei ole mitään hyvää tai hienoa. Itse en juo enää ollenkaan, en edes juhlissa. Alkoholi vanhentaa ja kuivattaa kehoa ja aiheuttaa maksalle vain turhaa lisätyötä. Mutta siinäpähän myrkytätte itseänne!

No mitä hittoa se sinulle kuuluu, ja kuka pyysi sinua tänne saarnaamaan?! Itse juon alkoholia päivittäin. Ja olen todellakin 'sivistynyt keskieurooppalainen', syystä että olen asunut kohta 30 v Keski-Euroopassa, ja täällä nyt todellakin juodaan ruoan kanssa viiniä tai olutta. Kun astut sieltä Härmlandiasta suuremman maailman puolelle, niin huomaat ehkä (?) sinäkin, että se maidon juonti ruoan kanssa on lähinnä pohjoismaalaisten ja hollantilaisten juttu, mitä tulee yli viisivuotiaisiin.

Vierailija
100/159 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi ottaa paukku, se rentouttaa.