Huvila & Huussin maisemasuunnittelija
Siis en ymmärrä. Tuntuu, että tällä ei ole mitään käsitystä siitä mitä asiakkaat toivovat. Toteutus on aina samantyylinen. Mökin pihasta tehdään työmaa, jossa riittää kitkettävää ja nurminkonleikuutta. Aina jonkinlaisia kivetyksiä ja tuijia rivissä. Ruutu+ - jaksossa asiakkaat toivoivat kesäkeittiöitä niin, että maiseman saisi hyödynnettyä. Heillä oli upea kallio- ja merimaisema. Niin tottakai kesäkeittiö suunniteltiin toiselle puolelle pihaa, josta ei vahingossakaan ollut merimaisemaa. Alunperin mökin ympärystä reunusti terassi. Olihan terassi pinta-alaa ehkä vähän ylimitoitetusti mutta purkivat kaiken. Tilalle rakensivat minimaaliset terassit. Perheen äiti selkeästi harmitteli, että "tanssilava" purettiin ja vaikuttivat muutenkin pettyneiltä. Kyseessä oli Jere Lehtisen perhe.
Kukaan muu huomannut samaa?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hän ( Jere) se epäilty :O
Ohjelman voisi lopettaa. Julkkisten leikkikehä.
Mikä epäilty? :-D Taisi olla tämän kauden ensimmäinen tai ainut julkkisasiakas.
Tällä kaudella oli jo Anni Hautala ja Niko Kivelä. Ja nyt kiekkomiljonääri, hekin olisivat rempan voineet toteuttaa ilman tuotantoyhtiön tukea.
Ei ne mitään tukea saa, ainoastaan nämä "mahtavat" suunnitelmat, asiakas maksaa. Edelleen säälittää se siirtolapuutarhamökin omistaja. "Tässä sulle yksi mansikka", voi luoja, en ole enää voinut katsoa koko ohjelmaa, niin paljon inhoan kuntta-Ewaa.
On se jonkun kivankin pihan tehny. Suurin synti on mielestäni toisella suunnittelijalla siinä kotoisassa missä tuhotaan upea ja kasvirikas puutarha asiakkaan toiveiden mukaisesti.
Eva Wuite on todella tökerö tv-kasvo muutenkin. Välillä niin tylyn kuuloinen ja puhuu päälle ja joskus vähättelee. Tekee huonoja ratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Jerellä on varaa rakennuttaa sinne vielä vaikka minkäkokoinen terassi.
Mä itse tykkään noista kallioista.
Ewasta en suunnittelijana oikein tykkää, puhumattakaan siitä kikattavasta Mikko-neidistä.
Paras noista remppaohjelmista on Unelmarempat, JoJo ja ...mikäs sen mies nyt olikaan..mut on ihana koko perhe.
Et hauku Mikkoa!!! Hänbon älyttömän hyvä ja suuntautumisensa ei liity tähän mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ewasta en suunnittelijana oikein tykkää, puhumattakaan siitä kikattavasta Mikko-neidistä.
Paras noista remppaohjelmista on Unelmarempat, JoJo ja ...mikäs sen mies nyt olikaan..mut on ihana koko perhe.Et hauku Mikkoa!!! Hänbon älyttömän hyvä ja suuntautumisensa ei liity tähän mitenkään.
Minulle kelpaa neidit, mutta en silti pidä hänen maustaan.
Vierailija kirjoitti:
Eva on Suomessa syntynyt ja kasvanut. Viettänyt nuoruutensa Hollannissa ja palannut aikuisena takaisin Suomeen. On enemmän suomalainen kuin hollantilainen. Monta haastattelua on ollut ja kertonut näistä.
Ja Eva on opiskellut puutarhapuolen alaa ns vanhoilla päivillään ja oli ennen joku muu tais olla johtaja jossain.
Ei ole aivan mun makuun hänen kaikki suunnitelmat. Tiesittekö et Eva on jo täyttänyt 60v?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras noista remppaohjelmista on Unelmarempat, JoJo ja ...mikäs sen mies nyt olikaan..mut on ihana koko perhe.Et hauku Mikkoa!!! Hänbon älyttömän hyvä ja suuntautumisensa ei liity tähän mitenkään.
En siedä sen kikatusta!! Sinänsä harmittaa, hän on kuitenkin ehdottomasti paras noista suunnittelijoista. Hallitsee upeesti kokonaisuuden. Mutta se kiherrys..
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö et Eva on jo täyttänyt 60v?
no se ehkä selittääkin, miksi ne suunnitelmat on niin kasareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö et Eva on jo täyttänyt 60v?
no se ehkä selittääkin, miksi ne suunnitelmat on niin kasareita.
Ja kuitenkin hänen koulutuksensa on 2000-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eva on Suomessa syntynyt ja kasvanut. Viettänyt nuoruutensa Hollannissa ja palannut aikuisena takaisin Suomeen. On enemmän suomalainen kuin hollantilainen. Monta haastattelua on ollut ja kertonut näistä.
Ja Eva on opiskellut puutarhapuolen alaa ns vanhoilla päivillään ja oli ennen joku muu tais olla johtaja jossain.
Ei ole aivan mun makuun hänen kaikki suunnitelmat. Tiesittekö et Eva on jo täyttänyt 60v?
Ei ikä ole selitys sille, että tuhlaa asiakkaan rahat kiireeseen vedoten asioihin joita asiakas ei ole pyytänyt.
Kyse on TV-ohjelmasta, jota varten on kuvattu moninkertainen määrä materiaalia sen ulos tulevan jakson pituuteen nähden.
On ihan jakson leikkaajasta kiinni, mitä osia jaksossa painotetaan ja tuleeko edes kaikki toiveet julki. Voihan olla, että on toivottu erityisesti jotain tiettyä asia, mutta tämän toiveen kuvaamisessa meni joku asia pieleen esim valaistus tai äänitys. Tästä johtuen se jää kokonaan pois ohjelmasta.
Sitten ihmetellään, miksi jotain on tehty, vaikka sitä ei edes pyydetty tai sitä ei toiveita kasattaessa erityisesti painotettu.
Myös paljastustilannetta kuvattaessa voi mennä jotain pieleen ja se pitää uusia. Kyseessä on kuitenkin tavalliset ihmiset, joten reaktiota ei sitten välttämättä osata ottaa uusiksi.
Tai ekalla kerralla tulos oli liian valju jota pitää sitten paikata toisella otolla.
Reaktiot eivät siis aina ole niin autenttisia kuin voisi luulla, mutta täällä analysoidaan ja profiloidaan jokainen henkäys ja tulkitaan ne tukemaan katsojan omaa mielipidettä.
Nuo ko suunnittelijan pihasuunnitelmat ovat enemmän omakotitaloihin sopivia kuin mökeille. Suuria istutusalueita, isoja nurmikkoja... Tuo Jere Lehtisen mökin muutos oli turhan radikaali, miksi kulkuväylät piti poistaa, olisi kalliota saanut muutenkin esille.
Huh, juuri tuli uusintana Karalahden fiasko pihamuutos 😱 Ei voi käsittää, melko hyvin pitivät silti pokkansa..
Eikö se ole asiakkaiden tehtävä määritellä mikä on onnistunut lopputulos. Kai terassia olisi voinut karsia mutta kaikki purettiin pois. Toiseksi asiakkaat kertoivat hauavansa muutosta kulkemisiin, kun kalliot on liukkaat. Eihän tälle tehty mitään, vaan päinvastoin lisää kalliota. En muista, kun jaksosta jo viikko. Mutta eikö suunnittelija ehdottanut jonkinlaisen autokatoksenkin rakentamista. Luovuttiinko tästä hankkeesta vai mielestäni ei ainakaan näytetty mitään tällaista.