Huvila & Huussin maisemasuunnittelija
Siis en ymmärrä. Tuntuu, että tällä ei ole mitään käsitystä siitä mitä asiakkaat toivovat. Toteutus on aina samantyylinen. Mökin pihasta tehdään työmaa, jossa riittää kitkettävää ja nurminkonleikuutta. Aina jonkinlaisia kivetyksiä ja tuijia rivissä. Ruutu+ - jaksossa asiakkaat toivoivat kesäkeittiöitä niin, että maiseman saisi hyödynnettyä. Heillä oli upea kallio- ja merimaisema. Niin tottakai kesäkeittiö suunniteltiin toiselle puolelle pihaa, josta ei vahingossakaan ollut merimaisemaa. Alunperin mökin ympärystä reunusti terassi. Olihan terassi pinta-alaa ehkä vähän ylimitoitetusti mutta purkivat kaiken. Tilalle rakensivat minimaaliset terassit. Perheen äiti selkeästi harmitteli, että "tanssilava" purettiin ja vaikuttivat muutenkin pettyneiltä. Kyseessä oli Jere Lehtisen perhe.
Kukaan muu huomannut samaa?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
En kyllä itsekään ymmärrä kallioden peittämistä lankuilla ja portaitahan voi aina rakentaa tai muita kulkuväyliä. Kalliopiha on kaunis.
Moni on varmaan tuota mieltä, mutta kyllä näissä pitäisi kunnioittaa juuri niiden asukkaiden toiveita, jotka remontin maksaakin, eikä mennä esim. suunnittelijan maun mukaan. Jos joku kaipaa isoa terassipinta-alaa eikä niin välitä siitä ettei kalliota näy paljoa, niin pitäisi toteuttaa sen mukaan.
Itse olen joskus miettinyt, että osallistuisin ohjelmaan sisustussuunnitteluasiakkaana. Minä nimittäin INHOAN valkoista, beigeä, puun väriä ja kaikkea perinteistä. Siinäpä olisi joka paikkaan sitä vaaleaa ja hillittyä ja perinteistä tyyliä laittavalla sisustussuunnittelijalla kova paikka toteuttaa toiveeni vahvoista kontrasteista ja modernista tyylistä mökillä :D
Vierailija kirjoitti:
Koska tämmöinen jakso on tullut? Miten nämä ei tule enään säännöllisesti joka viikko? Täh.
Maanantai-iltaisin tulee eli nyt kohta. Uusintoja sitten pitkin viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä itsekään ymmärrä kallioden peittämistä lankuilla ja portaitahan voi aina rakentaa tai muita kulkuväyliä. Kalliopiha on kaunis.
Moni on varmaan tuota mieltä, mutta kyllä näissä pitäisi kunnioittaa juuri niiden asukkaiden toiveita, jotka remontin maksaakin, eikä mennä esim. suunnittelijan maun mukaan. Jos joku kaipaa isoa terassipinta-alaa eikä niin välitä siitä ettei kalliota näy paljoa, niin pitäisi toteuttaa sen mukaan.
Itse olen joskus miettinyt, että osallistuisin ohjelmaan sisustussuunnitteluasiakkaana. Minä nimittäin INHOAN valkoista, beigeä, puun väriä ja kaikkea perinteistä. Siinäpä olisi joka paikkaan sitä vaaleaa ja hillittyä ja perinteistä tyyliä laittavalla sisustussuunnittelijalla kova paikka toteuttaa toiveeni vahvoista kontrasteista ja modernista tyylistä mökillä :D
Sellainen jakso olisi kiva nähdä, mutta pelkäänpä senkin pihan kasvavan noiden käsien jälkeen vain tuijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Tässä Jere- jaksossakin heillä oli iso perhe ja sai sen kuvan, että muutenkin viihtyvät mökillä isolla porukalla. Eipä sitä terassipinta-alaa, johon vaikka pitkän pöydän saisi ihan hirveästi jäänyt jäljelle. He nimenomaan painottivat, että kallion läpi on vaarallista kulkea. Niin suunnittelija laittaa kallion pääosaan, eikä minkäänlaisia kulkureittejä.
Ohjelma parani huomattavasti, kun Eva aikanaan jäi pois, ja nyt se tuholainen otettiin takaisin.
Tyyli on tosiaan hieman kummallinen. Haluaa "luonnonmuokaista", kuitenkin joka paikkaan tuodaan kivettyjä istutusaltaita tuijineen ja muine pensaineen. Jokainen mökin piha hirveän rakennettu, se luonto siirretään kauaksi. Jos se terassi Jerellä oli ylimitoitettu, niin uusi versio näytti hieman kököltä, jotkut pienet kävelyreunukset olisi ihan hyvin voinut jättää talon ympärille. Ja katselin yhden vanhan jakson jossa sisusti yhden mökin, sinne tuotiin "historiaa", siis jotain ostettua vanhaa, ei yhtään mitään perheen omaa. Miksi kukaan haluaisi omalle mökilleen vuokramökin "steriiliyttä" ja persoonattomuutta?
Voi tuota loppua, jossa perhe istua kökötti mökin seinustan penkillä - kun ei ollut muutakaan paikkaa.
Sääliksi käy maksavia asiakkaita. Jaana varsinkin vaikutti aika järkyttyneeltä. Sanoi ihan suoraan että tanssilavan puuttuminen vaatii tottumista. Ja erikseen sanoi että mikä on hyvää että "Jerelle kai ne kalliot, minulle.... uusi ovi". Enkä ole siitäkään varma halusiko se Jerekään ihan noin paljon terassia vähennettävän vaikka ohimennen mainitsikin tykkäävänsä saariston kalliomaisemista.
Itse en kyllä päästäisi tuota Ewaa lähellekään omaa kodin tai mökkipuutarhaani. Sen verran jotenkin karun ja ankean näköisiä on hänen tekeleensä että en tykkäisi, paljon runsaamman ja rehevämmän tyylin ystävänä. Tarkkarajaisia istutusalueita joilla harvassa havuja, kuorikatetta valtavasti, sitä hemmetin kunttaa... Meillä mökillä projekti että pyritään tekemään Välimeren-tyylinen puutarha antiikin kreikka vivahteella. Jos Ewan päästäisi toteuttamaan sitä, niin siellä olisi antiikin kreikkaa jossa kasvaa tuijaa ja muita havuja, olisi kestopuuterassia ja koriste-esineinä lähinnä jokunen värikäs kynttilä pöydällä.
Lehtisen mökistä tuli nyt arvokkaan näköinen. Pidin lopputuloksesta. Se oli rauhallinen. Ilmeisesti mökin rouva ei ollut kertonut, että terassia pitää olla riittävästi bileiden pitämiseen. Alhaalla portaiden juurellehan voivat tehdä biletyspaikan, niin kukaan ei tipu juhlien tuoksinnassa terassilta.
Jerellä on varaa rakennuttaa sinne vielä vaikka minkäkokoinen terassi.
Mä itse tykkään noista kallioista.
Ewasta en suunnittelijana oikein tykkää, puhumattakaan siitä kikattavasta Mikko-neidistä.
Paras noista remppaohjelmista on Unelmarempat, JoJo ja ...mikäs sen mies nyt olikaan..mut on ihana koko perhe.
Itse taas pidän todella paljon Mikosta ja hänen ideoistaan sekä lopputuloksista. Jos olisi varaa, teetättäisin hänellä remonttisuunnittelut. Hän on muistaakseni sisustussuunnittelija. Tästä pihasuunnittelijasta en oikein ole täysin varma. Pääsääntöisesti olen pitänyt lopputuloksista, mutta tätä Jere Lehtisen mökin pihan muutosta koskevaa jaksoa en ole katsonut.
Kalliot ovat todella liukkaita sateella, joten puiset kulkuväylät olisi voinut tehdä. Selvästi huomasi, että uusi piha ei ollut täysin asukkaisen mieleen. En minäkään siitä pitänyt. Vanhat terassit olisi voinut uudistaa pienentämällä niitä, mutta ei näin paljon. Ja miksi kesäkeittiö oli tontin nurkassa, tosi kaukana talosta. Eli ruokien ja tavaroiden kantamista riittää. ja mökkiin menevät rappuset todella massiiviset, erottuivat aivan liikaa luonnosta. Ihan kuin luonnon keskelle olisi tiputettu täysin sinne kuulumaton puuhökötys. Ei hyvä suunnitelma tällä kertaa. Mielestäni tämän ohjelman parasta antia ovat Mikko Vesasen suunnittelemat sisustusratkaisut sisälle mökkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Kalliot ovat todella liukkaita sateella, joten puiset kulkuväylät olisi voinut tehdä. Selvästi huomasi, että uusi piha ei ollut täysin asukkaisen mieleen. En minäkään siitä pitänyt. Vanhat terassit olisi voinut uudistaa pienentämällä niitä, mutta ei näin paljon. Ja miksi kesäkeittiö oli tontin nurkassa, tosi kaukana talosta. Eli ruokien ja tavaroiden kantamista riittää. ja mökkiin menevät rappuset todella massiiviset, erottuivat aivan liikaa luonnosta. Ihan kuin luonnon keskelle olisi tiputettu täysin sinne kuulumaton puuhökötys. Ei hyvä suunnitelma tällä kertaa. Mielestäni tämän ohjelman parasta antia ovat Mikko Vesasen suunnittelemat sisustusratkaisut sisälle mökkeihin.
Ne rappuset harmaantuu pian ja sulautuu kallioon..on kyllä turhan isot.
Tuija on muuten lähtöisin Välimereltä joten sinänsä kasvi kuuluu Välimeren puutarhaan. Tämä jollekin aiemmalle kommentoijalle.
Mutta siis tuo Eva on aivan toivoton pihan ja puutarhan tuhoaja. Kunttaevaksi kutsun. Eikä se ole kehu.
En päästäisi omalle pihalleni toteuttamaan espoolaista stereotypiaa.
Jos hän ei ihan täysin ymmärrä suomea? Puhuukin niin murtaen. Kielimuuri?
Kyllä hän on aivan suomalainen. Ymmärtäisi jos kuuntelisi asiakkaiden toiveita?
Minusta Ewa on ihan paras! Tykkään todelka hänen pihoistaan. Omaan mökkipihaankin yritin samanlaista tyyliä ja ihan hyvin onnistuinkin 😊
Veikkaan viihdearvoa. Mitä suurempi muutos ennen-jälkeen, sen parempi! Pistäkääpä merkille, jos pihassa on ennestän kunttaa, se otetaan pois ja laitetaan nurmikko. Jos pihassa on nurmikko, otetaan se pois ja tilalle huoltovapaa kuntta.