Olemme raskaana ja miehen perhe ei ilahtunut
Olen siis 21.v ja mieheni 25.v. Olemme olleet yhdessä 5 vuotta joista 4 asuttu yhdessä. Minä valmistun nyt keväällä ja mieheni käy töissä, eli tilanne on hyvä lapselle. Tulinkin sitten raskaaksi aika nopeasti ehkäisyn pois jättämisen jälkeen ja olemme onnellisia ja innoissamme lapsesta. Kerroimme miehen perheelle eilen ja ensimmäisenä miehen sisko kysyi oliko vahinko ja aiommeko pitää lapsen. Hämmennyimme molemmat ja kysyimme, että miten niin? Kuulemma minä olen niin nuori ja kokematon, ettei meistä ole vielä vanhemmiksi. Kaikki olivat vain hiljaa ja miehen veli taisi ainoastaan onnitella. Loukkaannuin kyllä aika pahasti tuollaisesta vastaanotosta. En sitten tiedä miten tästä eteenpäin, mies on myös loukkaantunut ja emme ole ottaneet yhteyttä heihin. Asiat voivat toki muuttua, mutta varmasti isovanhemmilla ja tädillä tulee hyvät välit lapseen. Oma perheeni onnitteli ja oli innoissaan.
En koe kuitenkaan olevani liian nuori. Äitinikin sai ensimmäisen lapsensa parikymppisenä. Meillä on kuitenkin kaikki tarpeellinen lasta varten, olemme säästäneet jne. Olemme koti-ihmisiä, emme viihdy baarissa yms. En sitten vaikuttaako, että miehen perhe on tehnyt lapset lähemmäs kolmikymppisinä. Mutta paha mieli kyllä tuli.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Hmmm harmillista, mutta etteköhän pääse asiassa eteenpäin. Aina joltain tulee joku outo tai tökerö kommentti raskausuutisia kerrottaessa, mutta ei niitä kannata jäädä märehtimään. Itse raskaana 32+4 ja kaikenlaista tyhmää nuo ihmiset möläyttelee, mut mitäpä siitä :D
Iloista odotusaikaa ja nauti raskaudestasi muiden mielipiteistä välittämättä :)
Mitä tarkoittaa 32+4? Miksei voi laittaa 36? Häh?
"Olemme raskaana ja miehen perhe ei ilahtunut" ---> "Odotamme lasta eikä mieheni perhe ilahtunut".
"Ja ei" on väärin, "eikä" on oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm harmillista, mutta etteköhän pääse asiassa eteenpäin. Aina joltain tulee joku outo tai tökerö kommentti raskausuutisia kerrottaessa, mutta ei niitä kannata jäädä märehtimään. Itse raskaana 32+4 ja kaikenlaista tyhmää nuo ihmiset möläyttelee, mut mitäpä siitä :D
32 viikkoa ja 4 päivää on eri asia kuin 36 viikkoa. Tuo merkintä siis tarkoittaa raskauden tämänhetkistä kestoa.
Onko miehen suvussa yleensä asuttu omistusasunnoissa vai vuokralla? Tuossa voi olla sekin taustalla, että teillä tuskin vielä on asuntolainaa ja mahdollisesti ei vielä edes riittävästi rahaa säästössä saadaksenne asuntolainaa, joten joudutte venyttämään senttiä vielä aika monta vuotta lapsen syntymän jälkeen ennenkuin pääsette edes kiinni omaan. Ja jos lapsen vuoksi joudutte muuttamaan isompaan asuntoon vuokralle, asuntolainahaaveet karkaavat entistäkin kauemmaksi, koska vuokra on aiempaa suurempi ja säästöön jää sitäkin vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Olit siis alaikäinen kun muutitte yhteen? Ymmärrän ettei tuo elämäntyyli ole kaikkien mieleen.
Aivan. Lisäksi raskaaksi ennen kuin on edes työpaikkaa...
Pisteet siitä, että olet opiskellut ja valmistut ennen vauvan syntymää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
32 viikkoa ja 4 päivää on eri asia kuin 36 viikkoa. Tuo merkintä siis tarkoittaa raskauden tämänhetkistä kestoa.
No onpas tarkkaa.
SINÄ olet raskaana, ette TE. Ja kyllä, olet mielestäni liian nuori äidiksi. Onko vielä kyseessä ensimmäinen vakava parisuhde, ettei ole lainkaan vertailukohtaa? Eroatte kuitenkin. Onnea valitsemallesi tielle.
Onko se äijä mustaihonen ja jos on, niin en ihmettele.
Sipuli
CursedLegend kirjoitti:
Onko se äijä mustaihonen ja jos on, niin en ihmettele.
Sipuli ilmeisesti taas luopunut vanhasta nimimerkistä.
Vierailija kirjoitti:
SINÄ olet raskaana, ette TE. Ja kyllä, olet mielestäni liian nuori äidiksi. Onko vielä kyseessä ensimmäinen vakava parisuhde, ettei ole lainkaan vertailukohtaa? Eroatte kuitenkin. Onnea valitsemallesi tielle.
Onpas harvinaisen vitumainen vastaus. :)
Omasta puolestani vilpittömästi onnea teille ap, teillä menee varmasti kaikki hyvin!
Onnea teille. Olimme aika saman ikäisiä kun esikoinen syntyi. Sen jälkeen olen opiskellut lisää, ollut töissä ja ostettu talo, lapsia saatu 3 lisää eli jostainhan on aloitettava ja teillä tuntuu menevän hyvin. Ehkä miehen perhe odotti että lapset saadaan myöhemmin ja ensin tehdään uraa ja hankitaan talo. Eiköhän asenne muutu kun näkevät että teillä elämä sujuu.