Anoppi ei anna vauvan syödä itse smoothiepussista
Vauva syö välipalana usein tuollaista smoothieta pussista, on helppo ja vauva tykkää imeskellä ihan itse sitä mössöä sieltä. Anoppi kun huomaa että tuollainen on välipalana tulee aina julistus "minä syötän lusikalla" ja tuollainen litku ei lusikassa pysy ja lautasellekkin leviää ja hukkuu. Miten voisin tehdä selväksi, nätisti, että se lusikka h*lvettiin ja annat sen vauvan syödä itse? Ärsyttää aina se tyytyväinen ilme kun en kehtaa sanoa vastaan. Anopin tapa syöttää vauvaa on muutenkin todella agressiivinen, vauva jos parahtaa kesken syönnin niin se lusikka tungetaan sinne suuhun samantien..
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi sitä ja anoppi tätä. Päivästä toiseen täällä jaksetaan jauhaa huonoista anopeista jotka aina tekevät kaiken väärin. Liika lahjoja, liikaa sokeria, vääriä kasvatusohjeita, väkisin lapsen sylissä pitämistä, koteihin tuppaantumista, vääriä ruokia, vääriä juomia, suosii toisia lapsenlapsia enemmän, ei välitä lapsenlapsista ollenkaan jne jne jne jne jne jne jne . Pitäisi kieltää anopit lailla tai passittaa Siperiaan loppuelämäkseen pilaamasta miniän ja lastenlasten täydellistä elämää.
Luen just samalla ajatuksella näitä. Teki anoppi miten vaan, niin aina se on sååtanasta. Jos tekee ja auttaa niin tekee kaiken väärin, jos ei tee niin on välinpitämätön ja itsekäs mummo, ei kiinnosta lapsenlapset jne.
Joo ei kiinnostais minuakaan jos olisi tuollainen kaikesta valittava miniä. Sanoisin noihin valituksiin, että parempi kuin itse hoidat.
Parempi olisi, että turhantarkat vaatijaminiät hoitavat itse vauvansa, koska vain he osaavat. Mutta ei tarvitse sitten myöhemmin itkeä, että lasten välit isovanhempien kanssa ovat jääneet etäisiksi. Ei muuta kuin lussutuspussia suuhun vaan!
Vierailija kirjoitti:
Sen harvan kerran kun anoppi on läsnä, ei ole mitään väliä, miten syödään. Jokapäiväinen arki on kuitenkin erikseen. Anna anopin syöttää miten haluaa.
Olen tästä aivan samaa mieltä ja olen myös sitä mieltä, että mummulassa on mummulan säännöt ja kotona on toiset. Eivät ole meidän lapset menneet tästä sekaisin.
Meillä on isovanhemmat ihan täyspäivisiä ihmisiä ja luotan heidän arviointikykyynsä. Jos eivät olisi, niin lapset eivät olisi heillä hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen harvan kerran kun anoppi on läsnä, ei ole mitään väliä, miten syödään. Jokapäiväinen arki on kuitenkin erikseen. Anna anopin syöttää miten haluaa.
Olen tästä aivan samaa mieltä ja olen myös sitä mieltä, että mummulassa on mummulan säännöt ja kotona on toiset. Eivät ole meidän lapset menneet tästä sekaisin.
Meillä on isovanhemmat ihan täyspäivisiä ihmisiä ja luotan heidän arviointikykyynsä. Jos eivät olisi, niin lapset eivät olisi heillä hoidossa.
Eri
Eihän ap ole sanonutkaan, että vauva olisi mummolassa hoidossa silloin kun mummo vauvaa haluaa syöttää. Vaan ap on itse paikalla ja täten tietty itse vastuussa lapsestaan. Anoppi vain jyrää pyytämättä syöttämään.
Toki tässä tilanteessa ap on aikalailla itse syyllinen tilanteeseensa kun ei ole uskaltanut tehdä päätöksiä lapsensa syömisasiassa ja on antanut vastuun syöttämisestä muualle.
Ps. Meillä lapset eivät ole toisessa mummolassa hoidossa koskaan, hän ei vaikuta aivan täyspäiseltä. Mutta vierailemme siellä silti. Mummolassa pidetään siis suurinpiistein samat säännöt kuin kotona koska me vanhemmat olemme aina paikalla ja vastuussa lapsistamme.
Joku ihmettelee, miksi täällä puhutaan niin paljon anopeista. Ja luulee että se tarkoittaa että kaikki miniät inhoavat anoppejaan. Kannattaa kuitenkin muistaa, että samoihin ketjuihin tulee samoja ihmisiä juttelemaan ja monet valittavat myös äidistään. Eikä tosi elämässä monellakaan ole kovin raskaita ihmissuhdeongelmia appivanhempien kanssa.
Minä (en ole aloittaja) olen kyllä osallistunut useampaan tällaiseen keskusteluun ja omassa lähipiirissä ei kenelläkään muulla ole sellaisia ongelmia kuin minulla anoppini kanssa, tietääkseni. Varmaan jotain normaalia liiasta herkuista yms. hoidossa ollessa, mutta silti ei mitään vakavaa ja molemmin puolinen kunnioitus löytyy. Ap:n kohdalla tilanne on jokseenkin vakava, jos vauvaa syötetään väkisin. Tämähän on laitonta nykyään, luokitellaan pahoinpitelyksi. Ja toinen ongelma tietysti se että anoppi ei kunnioita miniän äitiyttä - tai ainakin siltä vaikuttaa.
Minä keskustelen täällä ihan siitä syystä, että asumme pienellä paikkakunnalla ja en halua mustamaalata anoppiani. Koen että moni joutuisi ikävään asemaan jos avaisin sydäntäni aiheesta. Tähän asti on siis menty netin vertaistuella ja rajojen vetämisellä. Oikeassa elämässä ei miehen kanssa näistä puhuta muille eikä meidän kavereilla ole tällaisia ongelmia ainakaan niin että olisimme huomanneet. Meidän ongelmat ovat luokkaa: anoppi kutsuu itseään äidiksi lapsille, halaa väkisin, puhuu sopimattomia lasten kehoista (en tätä avaa enempää, sillä anoppi kyllä itsensä tunnistaisi jos lukeekin täällä), on aiheuttanut lukuisia vaaratilanteita taaperolle toimillaan, ei osaa yhtään tulkita lasten tunteita esim. (No ei tämä ole sinänsä ongelma, mutta ei kyllä voi hoitoon antaa jos anoppi ei huomaa kun 1,5-vuotiaalla pelottaa tai on ikävä äitiä)
Kyllä anoppini varmaan pohjimmiltaan omaa hyvän sydämen. Hänen rakkaudennälkänsä nyt vaan menee minun (miniän) tunteiden ja lasten tarpeiden edelle. Kerta kaikkiaan haluaisi olla lasteni äiti. Hänellä on varmasti paljon kipua omasta äitiydestään ja jotain lapsuudessakin taustalla. Ja varmasti minullakin tulee olemaan omat kipuni, sillä en todellakaan ole ollut täydellinen äiti omalle 4-vuotiaalleni. Toivon silti, etten yritä korjata omia virheitäni toisten lapsilla tulevaisuudessa.
Mutta rajanvedolla ollaan pärjätty ja väleissä ollaan, siitä olen kiitollinen.
Onko täällä koskaan miesten aloittamia ketjuja, joissa haukutaan anoppia tai äitiä?
Naisten tekemiä ketjuja on useita päivässä.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitoasiat erikseen, mutta jos vanhemmat ovat mukana niin ei se noin mene. Voit leikkiä ajatusleikkiä, että lähdet vieraaksi lasten kanssa Presidentinlinnaan. Päättääkö presidentti millon lapset nukkuvat, mitä syövät ja miten syövät, ja katsovatko lapset piirrettyjä heidän televisiosta ja saavatko herkkuja? Ei päätä. Päättääkö presidentti mitä tarjoaa ja mihin aikaan kodissaan? Kyllä. Päättääkö presidentti miten hänen omaisuuttaan saa kohdella? Kyllä tietysti. Kyse on pitkälti vastuusta ja oikeudesta. Omistajalla on oikeus määrätä tavarastaan, mutta vanhemmilla ainoastaan on velvollisuus lapsistaan. Ei itse presidenttikään voi päättää, että tämä sinun lapsesi nyt syö lusikalla eikä itse imemällä, joten mitenkä mummokaan sitä voisi päättää.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä koskaan miesten aloittamia ketjuja, joissa haukutaan anoppia tai äitiä?
Naisten tekemiä ketjuja on useita päivässä.
Ohis
Täällä onkin niin paljon miehiä verrattuna naisten määrän.
Toisekseen vaikka kuinka tasa-arvoisia ollaan, niin koti ja lapset ovat pääsääntöisesti naisen vastuulla. Siksi anoppi tunkee helpommin vapaa-aika liittyvissä alueissa enemmän miniän kuin vävyn alueelle.
Ja mun miehellä on kyllä paljon ongelmia äitinsä kanssa. Ei se lue tätä palstaa vaan jauhaa niistä mulle ja kavereille.
itse asiaan kantaa ottamatta: ne smoothiepussit on jotain niin ällöttävää, maistakaapa joskus mikä makuelämys on imeä makeaa paksuhkoa hedelmämössöä suoraan muovisesta tuubista 🤮
Jos olisin anoppisi niin truuttaisin smoothiet dildoon,jossa on reikä ja pakottaisin sinut imemään reiällistä dildoa viisi minuuttia ennen kuin saisit smoothiet kurkkuusi!