Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi ei anna vauvan syödä itse smoothiepussista

Vierailija
17.04.2019 |

Vauva syö välipalana usein tuollaista smoothieta pussista, on helppo ja vauva tykkää imeskellä ihan itse sitä mössöä sieltä. Anoppi kun huomaa että tuollainen on välipalana tulee aina julistus "minä syötän lusikalla" ja tuollainen litku ei lusikassa pysy ja lautasellekkin leviää ja hukkuu. Miten voisin tehdä selväksi, nätisti, että se lusikka h*lvettiin ja annat sen vauvan syödä itse? Ärsyttää aina se tyytyväinen ilme kun en kehtaa sanoa vastaan. Anopin tapa syöttää vauvaa on muutenkin todella agressiivinen, vauva jos parahtaa kesken syönnin niin se lusikka tungetaan sinne suuhun samantien..

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa se, miten yhden välipalan päivässä syö, vaikuttaa kehitykseen millään tavalla - vaikka sen sitten nuolisi lattialta. Mutta jos asia on Ap:lle todellakin noin suuri ongelma, miksei hän itse huolehdi välipalasta ja anna oman lapsensa syödä itse? Miksei hän sano anopilleen suoraan ja tiukasti?

Kaikenlaisten sitä annetaankin lisääntyä.

Koska olen ujo enkä halua järjestää kohtausta. Usein siellä on muitakin paikalla ja tulen kiusaantuneeksi kun joudun selittämään miten joku vauva-asia on. Yleensä ollaan menty anoppilaan välipala aikaan ja anoppi omii lapsen itselleen ja julistaa syöttävänsä tämän. Ap

No siinä se sinun virheajatus on :) ajattelet, että sinun täytyy selittää jotenkin päätöksiäsi koskien vauvaa. Ei tarvitse.

Ihan normaalisti voi sanoa, että vauva syö itse. Voit harjoitella vaikka etukäteen muillakin lauseilla ja aiheilla.

Lapsi syö itse.

Minä puen lapsen.

Ei enempää karkkia lapselle.

Lapselle ei laiteta enempää vaatteita.

Lapsi ei jää tänne yöksi.

Älä syötä lasta väkisin.

Jne.

Vierailija
42/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi haluaa osallistua. Äiti haluaa, että kaikki menee juuri niin kuin hän haluaa, eikä halua anopin tapoja. Anoppi haluaa myös määrätä , eikä kuuntele äitiä. Äiti taas ajattelee kaikessa lapsen kannalta, mutta kuulostaa vähän curling-vanhemmalta.

Anna anopille, joku muu sose syötettävä kai. Sellainen joka pysyy lusikassa. Ja muulloin lapselle pussi lutkutettavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat syöttää lapselle tuota, koska et jaksaisi siivota. Näinhän se on.

Ja tämä on väärin koska...? 😂😂😂😂

No koska mammat ovat kehittäneet ihan tolkuttomat kriteerit itsellee ja sitten vinkuvat täällä, kun pitää suoriutua jne. roskaa.

Vierailija
44/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa se, miten yhden välipalan päivässä syö, vaikuttaa kehitykseen millään tavalla - vaikka sen sitten nuolisi lattialta. Mutta jos asia on Ap:lle todellakin noin suuri ongelma, miksei hän itse huolehdi välipalasta ja anna oman lapsensa syödä itse? Miksei hän sano anopilleen suoraan ja tiukasti?

Koska olen ujo enkä halua järjestää kohtausta. Usein siellä on muitakin paikalla ja tulen kiusaantuneeksi kun joudun selittämään miten joku vauva-asia on. Yleensä ollaan menty anoppilaan välipala aikaan ja anoppi omii lapsen itselleen ja julistaa syöttävänsä tämän. Ap

No siinä se sinun virheajatus on :) ajattelet, että sinun täytyy selittää jotenkin päätöksiäsi koskien vauvaa. Ei tarvitse.

Ihan normaalisti voi sanoa, että vauva syö itse. Voit harjoitella vaikka etukäteen muillakin lauseilla ja aiheilla.

Lapsi syö itse.

Minä puen lapsen.

Älä syötä lasta väkisin.

Jne.

Kiitos, yritän pikkuhiljaa tulla rohkeammaksi sanoa vastaan ilman että nolostun koska luulen kuullostavani hysteerikkoäidiltä :s Esim jokin aika sitten anoppi yritti tarjota raakaa paprikaa vauvalle ja oli silmät ihan pyöreänä kun sanoin että pitää olla niin pehmeää että sen saa kitalakeen kielellä muussattua. Ja muut kuuntelevat pöydän ympärillä ja tuijottavat. Aivan kuin asia olisi kummallinen. Ap

Vierailija
45/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi sitä ja anoppi tätä. Päivästä toiseen täällä jaksetaan jauhaa huonoista anopeista jotka aina tekevät kaiken väärin. Liika lahjoja, liikaa sokeria, vääriä kasvatusohjeita, väkisin lapsen sylissä pitämistä, koteihin tuppaantumista, vääriä ruokia, vääriä juomia, suosii toisia lapsenlapsia enemmän, ei välitä lapsenlapsista ollenkaan jne jne jne jne jne jne jne . Pitäisi kieltää anopit lailla tai passittaa Siperiaan loppuelämäkseen pilaamasta miniän ja lastenlasten täydellistä elämää.

Vierailija
46/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa! Anna anopin syöttää lusikalla jos haluaa. Hän varmasti haluaa osallistua hoitohommiin ja luoda kontaktia vauvaan.

Tee sinä omalla tavallasi.

Vierailija
47/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon auttaa se, että estät anoppia syöttämästä, vaikka sitten asetut hänen ja vauvan väliin. Minä olen monta kertaa joutunut omaa anoppiani ja äitiäni fyysisesti estämään tekemästä jotakin lapselle epämieluisaa/haitallista tai hakemaan pois jostakin, kun ei uskota puhetta.

Millälailla lusikalla syöttäminen on lapselle epämieluisaa/haitallista? Eikö ihmisen, lapsenkin ole hyvä oppia syömään edes lusikalla imemisen sijaan.

En tarkoittanut nyt ihan tätä, vaan esim. olen joutunut estämään fyysisesti täytekakun antamisen kuukauden ikäiselle vauvalle, joutunut estämään tukkapöllyn antamisen tai muun kurittamisen jne. 

Tietenkin lapsen pitää oppia syömään itse, mutta pitää muistaa, että ap on loppupeleissä se, joka vauvan vanhempana päättää vauvaa koskevat asiat, ei anoppi.

Päiväkotiin tulee nykyisin usein 1v6kk ikäisiä lapsia, jotka eivät osaa syödä lusikalla, heille toivotaan annettavaksi velliä pullosta. Kun lapsi ei pidä lusikasta! Ja vanhempi on viisaudessaan päättänyt, että näin on hyvä.

Tämä on tottakai väärin, mutta vanhempien tehtävä on hoitaa asia. Ap ei oikein ole vastaillut, niin ei tiedetä kuinka usein vauva noita saa, minkä ikäinen vauva on ja aikovatko luopua noista pusseista jossain vaiheessa. En näe pahana noita pusseja, jos niitä annetaan silloin tällöin, itsekin annoin muutaan omalle vauvalleni kun oli muuttohässäkkä päällä.

Mutta vaikka miten olisi huono vanhempi jollakin lapsella, ei ole anopin homma tehdä yhtäkään päätöstä lapsen suhteen, se on sitten viranomaisten tehtävä.

Isoäitinä olen samaa mieltä. Ei ole minun tehtäväni tehdä yhtäkään päästöstä lapsen suhteen, joten kiitos ei, en ota lasta hoitoon.

Tää on mun äiti, joka ei ole kertaakaan hoitanut ainoita lapsenlapsiaan eikä käy muutenkaan tapaamassa heitä. Munkaan vastuulla ei ole tehdä yhtään päätöstä raihnaisen mummon vanhuudenhoivasta, mummo hoitakoon asiansa vanhana ihan itse ilman apuja. Niin metsä vastaa...

Vierailija
48/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi sitä ja anoppi tätä. Päivästä toiseen täällä jaksetaan jauhaa huonoista anopeista jotka aina tekevät kaiken väärin. Liika lahjoja, liikaa sokeria, vääriä kasvatusohjeita, väkisin lapsen sylissä pitämistä, koteihin tuppaantumista, vääriä ruokia, vääriä juomia, suosii toisia lapsenlapsia enemmän, ei välitä lapsenlapsista ollenkaan jne jne jne jne jne jne jne . Pitäisi kieltää anopit lailla tai passittaa Siperiaan loppuelämäkseen pilaamasta miniän ja lastenlasten täydellistä elämää.

Paras anoppi on kuollut anoppi, toiseksi paras sellanen josta ei ole kuulunut mitään 10 vuoteen. Mulla on tällanen toiseksi paras :)

Vierailija
49/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen just samalla ajatuksella näitä. Teki anoppi miten vaan, niin aina se on sååtanasta. Jos tekee ja auttaa niin tekee kaiken väärin, jos ei tee niin on välinpitämätön ja itsekäs mummo, ei kiinnosta lapsenlapset jne.

Joo ei kiinnostais minuakaan jos olisi tuollainen kaikesta valittava miniä. Sanoisin noihin valituksiin, että parempi kuin itse hoidat.

Vierailija
50/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi syö itse.

Minä puen lapsen.

Älä syötä lasta väkisin.

Jne.

Kiitos, yritän pikkuhiljaa tulla rohkeammaksi sanoa vastaan ilman että nolostun koska luulen kuullostavani hysteerikkoäidiltä :s Esim jokin aika sitten anoppi yritti tarjota raakaa paprikaa vauvalle ja oli silmät ihan pyöreänä kun sanoin että pitää olla niin pehmeää että sen saa kitalakeen kielellä muussattua. Ja muut kuuntelevat pöydän ympärillä ja tuijottavat. Aivan kuin asia olisi kummallinen. Ap

Jep, mullakin oli oikeat sihtikurkut molemmat lapset. Tuollaiset paksukuoriset kuten paprika ei mee vieläkään vaikka lapsi on jo täyttänyt yksi ja sillä on jo jokunen hammaskin.

(Vinkkinä, kannattaa kokeilla antaa sellaisia vauvan ruisnaksuja, ne vauva saa pureskeltua/mössättyä hyvin suussaan mutta tottuu vähitellen kovempaankin suutuntumaan, niiden avulla meillä vauva tottui "pureskelemaan" kovempaakin ruokaa eikä vain sylkenyt kaikkea pois)

Vierailija
51/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä luoja näitä vanhempia, jotka hakevat helpointa mahdollista tapaa kaikissa mahdollisissa asioissa omaa lasta koskien. Välipalan imeminen pussista, haloooo! Ajatteletko ap, että ruoan syöminen on oikeasti noin hälläväliä juttu? Voi juma, en söisi itse enkä lapselleni antaisi. Päiväkodilla kuulin, että pienten osaston vanhemmilla nää lussutuspussit on aivan hitti, aamulla tuodaan ja iltapäivällä haetaan pussi suussa...

Anna nyt ihmeessä anopin syöttää ja tarjota suun motoriikan kehityksen lisäksi se tärkein eli vuorovaikutuksellinen ruokahetki. Mitäpä itse ajattelet lapselle välittyvän tuosta pussi käteen, imaise ruoka huiviin, äkkiä eteenpäin- meiningistä?

Lussutuspussit?! LUSSUTUSPUSSIT! Ihan mahtava nimitys, kiitos tästä :D En ymmärrä todellakaan tuollaista touhua vanhemmilta, en omalle lapselle noita mössöjä tarjoaisi! Edes aikuisille suunnatut valmissmoothiet eivät ole hyviä, saatika nuo lapsille tehdyt. Ne eivät oikealle hedelmälle maistu. Kuinka vaikeata on antaa vaikka se banaani tai joku muu oikea hedelmä? No tähän on menty, kaikki pitää olla "valmiiksi pureskeltua" ettei vaan vaivaa joutuisi kukaan näkemään (ei lapsi eikä vanhemmat)

Vierailija
52/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopilla on kyllä sellainen järkeväkin pointti, että vauvan kuuluu oppia syömään joko lusikasta tai sormiruokaa. Se on tärkeää suun motoriikan kehittymiselle ja myöhemmin esim. puheenkehitykselle. Smoothiet ym. pussiruoat ovat satunnaisesti ok esim. reissussa, mutta yli puolivuotiaan vauvan kehitystehtävänä on oppia syömään muutenkin kuin imemällä. Helppoa vanhemmille, mutta ei tue vauvan kehitystä.

Mulla on lastenkodista adoptoitu lapsi. Suun lihaksistoa kehitetään juurikin imemällä ka toisaalta puhaltelemalla.

Kiireinen aggressiivinen ruokailu on mun lapsen puheongelmien syy. Ei omaehtoinen imeskely.

Vierailija
53/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä luoja näitä vanhempia, jotka hakevat helpointa mahdollista tapaa kaikissa mahdollisissa asioissa omaa lasta koskien. Välipalan imeminen pussista, haloooo! Ajatteletko ap, että ruoan syöminen on oikeasti noin hälläväliä juttu? Voi juma, en söisi itse enkä lapselleni antaisi. Päiväkodilla kuulin, että pienten osaston vanhemmilla nää lussutuspussit on aivan hitti, aamulla tuodaan ja iltapäivällä haetaan pussi suussa...

Anna nyt ihmeessä anopin syöttää ja tarjota suun motoriikan kehityksen lisäksi se tärkein eli vuorovaikutuksellinen ruokahetki. Mitäpä itse ajattelet lapselle välittyvän tuosta pussi käteen, imaise ruoka huiviin, äkkiä eteenpäin- meiningistä?

Lussutuspussit?! LUSSUTUSPUSSIT! Ihan mahtava nimitys, kiitos tästä :D En ymmärrä todellakaan tuollaista touhua vanhemmilta, en omalle lapselle noita mössöjä tarjoaisi! Edes aikuisille suunnatut valmissmoothiet eivät ole hyviä, saatika nuo lapsille tehdyt. Ne eivät oikealle hedelmälle maistu. Kuinka vaikeata on antaa vaikka se banaani tai joku muu oikea hedelmä? No tähän on menty, kaikki pitää olla "valmiiksi pureskeltua" ettei vaan vaivaa joutuisi kukaan näkemään (ei lapsi eikä vanhemmat)

XD sun lapses on siis syönyt vastasyntyneestä kiinteitä? Ihmelapsi!

Vierailija
54/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko se anoppi teillä vai miten muuten se on mahdollista? Jos se on jo sulle ongelma.

Eikös tuon ikäinen vietä suurimman osan ajastaan kotona, vanhempien hoidossa.

Ja kyllä lusikalla syöminen tai sormiruokailu on tärkeää lapsen kehityksen kannalta eli siinä mielessä anoppi on oikeassa.

Vierailija
55/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että meillä edes anoppi arvostaisi sitä sotkua mikä aiheutui hedelmien syönnistä kun vauva oli pieni. Banaanista ei vauva tykännyt muussa mielessä kuin möössättävänä leluna, sillä oli kiva pyyhkiä pöytää ja puristella sitä käsissään ja levittää sitä vaatteisiin ja hiuksiin ja lopuksi ne pienet banaanimössöpalat oli ihana heitellä sievää pihtiotetta käytellen lattialle.

Omenasta vauva taas oksensi kun ei saanut sitä tarpeeksi hienoksi, jotta olisi saanut sen nieltyä helposti.

Toisin kuin sinun lapsilla minun lapsilla ei (enkä usko, että monen muunkaan lapsilla) ollut juurikaan hampaita nelikuisena eikä vielä puolivuotiaanakaan.

Vierailija
56/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään antaisi vauvani syödä muovipussista.

Vierailija
57/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootte molemmat väärässä. Lapsen paras olisi syödä hedelmiä sormiruokailemalla. 

EI VAAN PEKONIA HEDELMÄT AIHEUTTAVAT RASVAMAKSAN JA HEROIINIADDIKTION!!!!! PORTTITEORIA!!!!

Mikä v...u sinua vaivaa?

Vierailija
58/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelastu pallo näitä kertakäyttömuovituotteita ostamalla. Älkää äänestäkö v...reitä jos kuluttaen kertakäyttöistä tuohon tyyliin.

No ei kato mamma välitä, ne on ruuhkavuodet menossa, niin maailman hukkuminen kertakäyttöiseen muoviroskaan ei koske heitä. Ei tarvii välittää. Aina voi hyvitykseksi äänestää vihreitä!

Vierailija
59/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse passittaa Siperiaan, mutta ainakin mun anoppi voisi opetella edes alkeellisimmat käytöstavat.

Vierailija
60/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lussutuspussi :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan