Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi ei anna vauvan syödä itse smoothiepussista

Vierailija
17.04.2019 |

Vauva syö välipalana usein tuollaista smoothieta pussista, on helppo ja vauva tykkää imeskellä ihan itse sitä mössöä sieltä. Anoppi kun huomaa että tuollainen on välipalana tulee aina julistus "minä syötän lusikalla" ja tuollainen litku ei lusikassa pysy ja lautasellekkin leviää ja hukkuu. Miten voisin tehdä selväksi, nätisti, että se lusikka h*lvettiin ja annat sen vauvan syödä itse? Ärsyttää aina se tyytyväinen ilme kun en kehtaa sanoa vastaan. Anopin tapa syöttää vauvaa on muutenkin todella agressiivinen, vauva jos parahtaa kesken syönnin niin se lusikka tungetaan sinne suuhun samantien..

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte molemmat väärässä. Lapsen paras olisi syödä hedelmiä sormiruokailemalla. 

Vierailija
22/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän anoppia.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on nyt tosissaan eikä tämä ole vitsi, niin yksinkertaisin tapa ilmaista tahtonsa on sanoa asiasta ihan normaalisti.

Esimerkiksi näin "ei, nyt lapsi syö itse välipalansa eikä sitä syötetä." Jos jostain syystä anoppi tai joku yleensäkkään alkaa väittää vastaan niin paras on vain todeta siihen jatkoksi "ei".

Vierailija
24/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootte molemmat väärässä. Lapsen paras olisi syödä hedelmiä sormiruokailemalla. 

EI VAAN PEKONIA HEDELMÄT AIHEUTTAVAT RASVAMAKSAN JA HEROIINIADDIKTION!!!!! PORTTITEORIA!!!!

Vierailija
25/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa se, miten yhden välipalan päivässä syö, vaikuttaa kehitykseen millään tavalla - vaikka sen sitten nuolisi lattialta. Mutta jos asia on Ap:lle todellakin noin suuri ongelma, miksei hän itse huolehdi välipalasta ja anna oman lapsensa syödä itse? Miksei hän sano anopilleen suoraan ja tiukasti?

Kaikenlaisten sitä annetaankin lisääntyä.

Vierailija
26/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon auttaa se, että estät anoppia syöttämästä, vaikka sitten asetut hänen ja vauvan väliin. Minä olen monta kertaa joutunut omaa anoppiani ja äitiäni fyysisesti estämään tekemästä jotakin lapselle epämieluisaa/haitallista tai hakemaan pois jostakin, kun ei uskota puhetta.

Millälailla lusikalla syöttäminen on lapselle epämieluisaa/haitallista? Eikö ihmisen, lapsenkin ole hyvä oppia syömään edes lusikalla imemisen sijaan.

En tarkoittanut nyt ihan tätä, vaan esim. olen joutunut estämään fyysisesti täytekakun antamisen kuukauden ikäiselle vauvalle, joutunut estämään tukkapöllyn antamisen tai muun kurittamisen jne. 

Tietenkin lapsen pitää oppia syömään itse, mutta pitää muistaa, että ap on loppupeleissä se, joka vauvan vanhempana päättää vauvaa koskevat asiat, ei anoppi.

Päiväkotiin tulee nykyisin usein 1v6kk ikäisiä lapsia, jotka eivät osaa syödä lusikalla, heille toivotaan annettavaksi velliä pullosta. Kun lapsi ei pidä lusikasta! Ja vanhempi on viisaudessaan päättänyt, että näin on hyvä.

Tämä on tottakai väärin, mutta vanhempien tehtävä on hoitaa asia. Ap ei oikein ole vastaillut, niin ei tiedetä kuinka usein vauva noita saa, minkä ikäinen vauva on ja aikovatko luopua noista pusseista jossain vaiheessa. En näe pahana noita pusseja, jos niitä annetaan silloin tällöin, itsekin annoin muutaan omalle vauvalleni kun oli muuttohässäkkä päällä.

Mutta vaikka miten olisi huono vanhempi jollakin lapsella, ei ole anopin homma tehdä yhtäkään päätöstä lapsen suhteen, se on sitten viranomaisten tehtävä.

Vierailija
27/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelastu pallo näitä kertakäyttömuovituotteita ostamalla. Älkää äänestäkö v...reitä jos kuluttaen kertakäyttöistä tuohon tyyliin.

Vierailija
28/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme nyt pikkuhiljaa siirtymässä sormiruokailemaan, välipala syödään pussista tai purkista lusikoidaan suuhun ja sitten vauva syö esim banaania sormiruokaillen. Thl-suositusten mukaan välipala on hedelmä/marjasosetta vielä tässä vaiheessa. Muuten lapsi syö soseita muilla ruuilla, tai sormiruokailee esim päivällisen. Että kyllä se suun motoriikka kehittyy ihan hyvin. Vaikea varmaan elää kun ei ymmärretä lukemaansa ja tehdään typeriä päätelmiä. Ap.

Vierailija
29/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon auttaa se, että estät anoppia syöttämästä, vaikka sitten asetut hänen ja vauvan väliin. Minä olen monta kertaa joutunut omaa anoppiani ja äitiäni fyysisesti estämään tekemästä jotakin lapselle epämieluisaa/haitallista tai hakemaan pois jostakin, kun ei uskota puhetta.

Millälailla lusikalla syöttäminen on lapselle epämieluisaa/haitallista? Eikö ihmisen, lapsenkin ole hyvä oppia syömään edes lusikalla imemisen sijaan.

En tarkoittanut nyt ihan tätä, vaan esim. olen joutunut estämään fyysisesti täytekakun antamisen kuukauden ikäiselle vauvalle, joutunut estämään tukkapöllyn antamisen tai muun kurittamisen jne. 

Tietenkin lapsen pitää oppia syömään itse, mutta pitää muistaa, että ap on loppupeleissä se, joka vauvan vanhempana päättää vauvaa koskevat asiat, ei anoppi.

Päiväkotiin tulee nykyisin usein 1v6kk ikäisiä lapsia, jotka eivät osaa syödä lusikalla, heille toivotaan annettavaksi velliä pullosta. Kun lapsi ei pidä lusikasta! Ja vanhempi on viisaudessaan päättänyt, että näin on hyvä.

Tämä on tottakai väärin, mutta vanhempien tehtävä on hoitaa asia. Ap ei oikein ole vastaillut, niin ei tiedetä kuinka usein vauva noita saa, minkä ikäinen vauva on ja aikovatko luopua noista pusseista jossain vaiheessa. En näe pahana noita pusseja, jos niitä annetaan silloin tällöin, itsekin annoin muutaan omalle vauvalleni kun oli muuttohässäkkä päällä.

Mutta vaikka miten olisi huono vanhempi jollakin lapsella, ei ole anopin homma tehdä yhtäkään päätöstä lapsen suhteen, se on sitten viranomaisten tehtävä.

Onko ne pakko lopettaa? Mä ostan niitä isoille lapsille joskus vieläkin esim. retkelle, ja jopa me aikuiset syömme niitä.

Vierailija
30/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelastu pallo näitä kertakäyttömuovituotteita ostamalla. Älkää äänestäkö v...reitä jos kuluttaen kertakäyttöistä tuohon tyyliin.

No kyllä tässä viestissä on taas sellainen järkeilyn kukkanen, että jonkinlainen palkinto pitäisi antaa!

Vierailija
31/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa se, miten yhden välipalan päivässä syö, vaikuttaa kehitykseen millään tavalla - vaikka sen sitten nuolisi lattialta. Mutta jos asia on Ap:lle todellakin noin suuri ongelma, miksei hän itse huolehdi välipalasta ja anna oman lapsensa syödä itse? Miksei hän sano anopilleen suoraan ja tiukasti?

Koska olen ujo enkä halua järjestää kohtausta. Usein siellä on muitakin paikalla ja tulen kiusaantuneeksi kun joudun selittämään miten joku vauva-asia on. Yleensä ollaan menty anoppilaan välipala aikaan ja anoppi omii lapsen itselleen ja julistaa syöttävänsä tämän. Ap

Vierailija
32/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sormiruokailtiin. Se oli mummun mielestä ehdottoman väärin, kuulemma eläimellistä touhua. Jos sattui ruoka-aikaan meille, niin melkein mun syliin tunki lusikan kanssa syöttämään lasta. Kirjaimellisesti joutui tönimään mummun kauemmaksi, ettei mene pilaamaan toisen ruokailuhetkeä sen enempää, kuin oli jo häirinnyt.

Nuo smoothiet ovat kyllä näppäriä reissussa, mutta en minäkään niitä joka päivä lapselle syöttäisi. 

Mutta summa summarum, jos lapsi tykkää niitä imeskellä, niin annettakoon hänelle siihen mahdollisuus, mikäli muut ateriat ovat ns. normaalia ruokaa.

Vierailija
33/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollanpas täällä nyt paheksumassa jotain perus välipalaa 😂

Noi on tosi käteviä välipaloja pitää mukana. Meillä on niitä aina mukana hoitolaukussa, ei meillä kaikissa kyläpaikoissa ole soveliaita ruokailuvälineitä vauvalle eikä reissussa tee mieli kuljetella likaisia lusikoita.

Jopa ihan mummolassa voidaan antaa lapsille pussit syötäviksi kun ruoka ei välttämättä olekaan ihan valmis sovittuna aikana.

Vierailija
34/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen ujo enkä halua järjestää kohtausta. Usein siellä on muitakin paikalla ja tulen kiusaantuneeksi kun joudun selittämään miten joku vauva-asia on. Yleensä ollaan menty anoppilaan välipala aikaan ja anoppi omii lapsen itselleen ja julistaa syöttävänsä tämän. Ap

Ihan on henkistä väkivaltaa tuo anopin käytös. Pidä nainen puolesi! Et tule katumaan sitä!

t. myös ujo ja anonpin ylikävelemä, mutta kasvatin selkärangan ja opettelin pitämään puoleni

Vierailija
35/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoäitinä olen samaa mieltä. Ei ole minun tehtäväni tehdä yhtäkään päästöstä lapsen suhteen, joten kiitos ei, en ota lasta hoitoon.

Vierailija
36/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa saa kyllä ottaa vastaan näitä ehdottomuuksia. Omakin äiti aina nyrpistelee näille pussivälipaloille, mutta kerran kun vein sitten välipalaksi sormiruokaa niin voi luoja sitä sotkusta valittamista. Itse syötän vauvalle aamu-ja iltapalalla sormiruokaa ja lounaalla/päivällisellä karkeaa sosetta lusikalla. Välipalan aikaan ollaan yleensä kaupungilla tai kylässä, joten tuo pussisose on ihanteellisen nopea eikä sotke kaverin kämppää.

Vierailija
37/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ratkeaa, kun annat jatkossa hedelmiä ja jätät smoothiepussit reissuihin.

Vierailija
38/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löräytä smoothie mukiin ja anna anopin hörpyttää se jos kerran noin kovasti vierastaa einesruokailua, kukapa aikuinenkaan tykkää pussista välipalansa imaista. Turha ottaa stressiä mummon innostuksesta syöttämiseen. Ehkä voit jopa tehdä smoothien itse anopin läsnäollessa niin näkee miten hyvä välipala se on.

Vierailija
39/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoäitinä olen samaa mieltä. Ei ole minun tehtäväni tehdä yhtäkään päästöstä lapsen suhteen, joten kiitos ei, en ota lasta hoitoon.

Jasso. Passiivis-aggressiivinen katkeromummukin on löytänyt paikalle.

Vierailija
40/70 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se smoothie pussi parempi kuin se että 2-7 v imetään.

Ä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi