Minulla on ollut 3kk asunto vuokralla. Tuli sähkölasku minulle, toimitanko laskun vuokralaiselle, vai maksan ja pyydän rahat tilille?
Taloyhtiön politiikka on kuulemman laittaa sähkölasku osakkeen omistajalle. Nyt seuraa se tyhmä kysymys, mutta miten vaadin vuokralaiselta sähkön? Vienkö laskun vain hänelle, vaikka se on nimelläni. Vai laitanko vain viestiä että tuli sähkölasku, maksa summa x tilille? Mulla oli vuokranvälitysfirma käytössä joka etsi vuokralaisen, soitanko sinne?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekoa taloyhtiöllä on tässä asiassa? Sehän on sähkösopimuksen tehneen henkilön ja sähkölaitoksen välinen asia. Ja yleensähän vuokralainen tekee sähkösopimuksen omiin nimiinsä.
Toisissa kerrostaloyhtiöissä on keskitetyt sähkösopimukset ts. lasku tulee talonyhtiöltä ei sähköyhtiöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskaan kuullutkaan tällaisesta aataminaikaisesta järjestelystä, että taloyhtiö on yksi "könttä" ja sähkölasku tulee osakkaalle joka veloittaa sen vuokralaiselta maksettuaan sen ensin itse. Kovin hankalaa. Itselläni on aina ollut oma sähkösopimus haluamastani yhtiöstä ja laskut tulevat suoraan minulle.
Aatamnaikuinen eli ei, maksan sähköstä siirtoineen reippaasti vähemmän kuin nämä "vapaan markkinatalouden" sähkönkuluttajat omine sopimuksineen.
Toisekseen, taloyhttiö - se olemme me osakkaat, jotka olemme valmiita tekemään uuden sopimuksen,jos edullisemmin saamme. Katsos, joukkovoima eli suurkulutus 120 kämpän yhtiössä houkuttaa sähkönmyyjiä paljon enemmän kuin sinun yksityistaloutesi. ;-)
Eihän näitä tällaisia asioita perus suomalaiset ymmärrä jotka ei halua edes vilaukselta naapuria rappukäytävässä nähdä saati joutua puhumaan heidän kanssaan. Mistään yhteistyöstä ei ole puhettakaan ja siitä sitten maksaa jokainen kalliisti.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan kuullutkaan tällaisesta aataminaikaisesta järjestelystä, että taloyhtiö on yksi "könttä" ja sähkölasku tulee osakkaalle joka veloittaa sen vuokralaiselta maksettuaan sen ensin itse. Kovin hankalaa. Itselläni on aina ollut oma sähkösopimus haluamastani yhtiöstä ja laskut tulevat suoraan minulle.
No tämmöset tulee tutuiksi kun elää vähän pidempään ja maksaa itse omat laskunsa.
Ja vinkkinä, jos vuokralainen ei maksa niin katkaiset kämpästä sähköt ja heität loisen ulos. Pikemminkin kysymys kuuluu: miksi et selvittänyt miten persaukiselle kelarahoitettu tyypille vuokrasit?
Vierailija kirjoitti:
Ja vinkkinä, jos vuokralainen ei maksa niin katkaiset kämpästä sähköt ja heität loisen ulos. Pikemminkin kysymys kuuluu: miksi et selvittänyt miten persaukiselle kelarahoitettu tyypille vuokrasit?
Melko varmasti jos ei ole niin uusi talo että olisi etämittarit kellarissa, ei asuntokohtainen katkaisu ole toimiva ratkaisu.
Viet vuokralaiselle tietysti ja sanot että lopetat oman sähkösopimuksesi tehköön oman.Kai ilmoitit sähköyhtiöön että et sen päivän jälkeen maksa kun vuokralainen muutti.