Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En päässytkään yllättävän rahallisen menon takia kaveriporukan kanssa reissuun ja yhden kommentti "Kyllähän sillä sun miehellä on rahaa"

Vierailija
16.04.2019 |

Lemmikkini sairastui ja "jemma" rahaston käytin tietenkin sen hoitamiseen.

Ilmoitin, etten pääsekään eräälle aiemmin alustavasti sovitulle reissulle, kun rahat menivät nyt tärkeämpään tarkoitukseen.

Jonkin ajan päästä tuli viesti "Kyllä mä, *Henna ja *Mirka tiedetään että toi on tekosyy, kyllähän sillä sun miehellä on rahaa"

Selitin, että se yksi yhteinen tili joka meillä on, on ruoka- ja taloustavaroihin tarkoitettu enkä minä voi sieltä tuollaisia summia ottaa omiin huvituksiini.

Nyt minua ei ole kutsuttu enää edes elokuviin/kahville/ muihin "normaalihintaisiin" menoihin mukaan.

Olettaako oikeasti joku vielä tänä päivänä että pariskunnat voivat käyttää toistensa rahoja miten huvittaa?

Kommentit (201)

Vierailija
1/201 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut voivat, toiset eivät. Mutta se, ettei sinua enää kutsuta muihinkaan rientoihin, kertoo jostain muusta.

Vierailija
2/201 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo tekosyyksi. Pyydä sinä kavereita kahville/leffaan niin tajuavat että haluat olla heidän kanssaan tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/201 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivien välistä kirjoitti:

Jotkut voivat, toiset eivät. Mutta se, ettei sinua enää kutsuta muihinkaan rientoihin, kertoo jostain muusta.

Kertoo ainakin siitä, että tekee ap:lle hyvää viettää vapaa-aikansa paremmassa seurassa. Tuohan voi olla mitä vaan, ja jos ystävät eivät kerro mikä muu voisi hiertää niin olkoot sanon minä.

Vierailija
4/201 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivien välistä kirjoitti:

Kaverisi on idiootteja

Vierailija
5/201 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää itseäkin, että nykynainen tasa-arvon nimissä voi käydä miehensä Lompsalla.

Vierailija
6/201 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko asia jo sovittu ja varattukin jotain? Silloin muut joutuivat maksamaan yhtäkkiä enemmän. Yllättäviä menoja toki tulee joskus kaikille, mutta nyt sinun perumisesi saattoi aiheuttaa sellaisen muille.

(Jos meno oli jo sovittu, en ymmärrä miksi et voinut miehesi kanssa sopia että menet ja maksatte yhteiseltä tililtä sen).

Vierailija
7/201 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen parisuhteenkuvatus taas siellä.

Vierailija
8/201 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen osa-aikatyössä ja ystävät todellakin luulevat, että ”saan mieheltäni” rahaa mihin vaan.

Näin ei ole. Enkä halua eikä olisi reilua. Mies joutuu maksamaan kumminkin esim kaikki lasten harrastukset yms ja olen tästä kiitollinen.

Vierailija
9/201 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei parisuhteessa voi tota vertaa auttaa niin eikö olis kivempi olla yksin?

Vierailija
10/201 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellanen parisuhteenkuvatus taas siellä.

On muuten melkein yhtä ärsyttävä sanontatapa kuin "TÄMÄ". 

Ohi aiheen, sori siitä.

Vierailija
11/201 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko asia jo sovittu ja varattukin jotain? Silloin muut joutuivat maksamaan yhtäkkiä enemmän. Yllättäviä menoja toki tulee joskus kaikille, mutta nyt sinun perumisesi saattoi aiheuttaa sellaisen muille.

(Jos meno oli jo sovittu, en ymmärrä miksi et voinut miehesi kanssa sopia että menet ja maksatte yhteiseltä tililtä sen).

Tuo on hyvä huomio. Ei ole kivaa muutenkaan, jos joku peruu yhteisen jutun viime tipassa, ja jos siitä syntyy lisäkustannuksia niin se on epäreilua.

Itse olisin lainannut puolisoltani (meillä on yhteisellä tilillä vain sen verran rahaa mitä sen kuukauden menoihin on arvioitu).

Vierailija
12/201 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sevoli joku tyttöjen bilereissu niin hyvä ettet mennyt ja hoidit velvoitteesi. Eihän tuosta kukaan voi edes suuttua.

Vierailija
13/201 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Miksei edes voinut kysyä mieheltä rahaa lainaan?

Vierailija
14/201 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten välinen ystävyys on upeaa.

Vierailija
15/201 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen osa-aikatyössä ja ystävät todellakin luulevat, että ”saan mieheltäni” rahaa mihin vaan.

Näin ei ole. Enkä halua eikä olisi reilua. Mies joutuu maksamaan kumminkin esim kaikki lasten harrastukset yms ja olen tästä kiitollinen.

Kiitollinen että mies maksaa omien lastensa harrastukset?!

Vierailija
16/201 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hyvä huomio. Ei ole kivaa muutenkaan, jos joku peruu yhteisen jutun viime tipassa, ja jos siitä syntyy lisäkustannuksia niin se on epäreilua.

Itse olisin lainannut puolisoltani (meillä on yhteisellä tilillä vain sen verran rahaa mitä sen kuukauden menoihin on arvioitu).

Täh! Onpas tärkeänyhteinen juttu. Mun mielestä peruminen pitää olla mahdollista.

Vierailija
17/201 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa omien lastensa harrastukset ja koet, että sun täytyy olla kiitollinen, mit vit?

Vierailija
18/201 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh! Onpas tärkeänyhteinen juttu. Mun mielestä peruminen pitää olla mahdollista.

Vaikka muille syntyisi kustannuksia?

Vierailija
19/201 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitollinen että mies maksaa omien lastensa harrastukset?!

Kyllä. Itse en näillä tuloilla pystyisi maksamaan näitä harrastuksia. Niihin menee n 700 e kk.

Vierailija
20/201 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei kertonut mikä juttu se oli. Aika moni meno on sellainen, että jotain täytyy maksaa jo etukäteen, kuten vaikka keikkaliput tai hotelliyöt (varsinkin tarjoukset maksetaan varattaessa eikä rahoja palauteta). Jos yksi peruu, siitä aiheutuu lisätekemistä muille, eikä se aina ole niin mukavaa kaiken muun arjen keskellä.