Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen psykopaatti. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
15.04.2019 |

Vastaan asiallisiin kysymyksiin.

Kommentit (606)

Vierailija
101/606 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapoitko pienenä esim. eläimiä. kuinka vanha olit kun siirryit ihmisiin. Minä olin 11.

En ole tappanut kumpiakaan, eikä ole suurin osa psykopaateista yleensäkään. Tämä on yleinen median ja tietämättömyyden aikaansaama väärä käsitys. Sadismi ja väkivaltaisuus ovat erillisiä ilmiöitä ja niitä esiintyy sekä neurotyyppisesti normaaleilla että psykopaateilla. Minulla ei ole sadismia eikä väkivaltaisuutta.

Kyllä eläinten kiusaaminen on vahva indikaattori lapsuudessa psykopatiasta. Ei tietenkään kaikki tätä harrasta, mutta huomattava yhteys on olemassa.

Vierailija
102/606 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko vankilassa vai miten olet saanut diagnoosin?

En ole vankilassa. Ei ole diagnoosia enkä aio sellaista hankkia koska se vaikeuttaisi elämää eikä hyödyttäisi minua.

Eli et taida oikeasti olla. Olet niitä wannabe-diagnoituja, jotka keksii elämästään hitusen jännempää.

En ymmärrä miksi tekisi elämästä jännittävämpää jos omaa poikkeavan aivojen rakenteen tai miksi elämän tulisi olla jännittävää, en edes koe jännitystä niin miten voisin sitä elämääni kaivata. En hanki diagnoosia koska siitä ei yksinkertaisesti olisi minulle mitään hyötyä niin miksi vaivautua, olen mitä olen riippumatta siitä onko joku todennut sen tai ei.

Et sinä mitään "hanki". Asiantuntijat arvioivat asian. Ihmeellinen käsitys, että diagnoosi olisi sinun hankittavissa. Et taida edes ottaa huomioon mahdollisuutta, että olet väärässä? Eikö sua kiinnostaisi tietää osuitko oikeaan? Vai sekö sua pelottaakin, jos ei sun omaa dignoosia tunnusteta virallisesti?

Moni psykopaatti on muuten tällaisesta meriitistä (virallinen diagnoosi) suorastaan ylpeä, sikäli mikäli suostuvat tilansa myöntämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/606 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vankilassa. Ei ole diagnoosia enkä aio sellaista hankkia koska se vaikeuttaisi elämää eikä hyödyttäisi minua.

Eli et taida oikeasti olla. Olet niitä wannabe-diagnoituja, jotka keksii elämästään hitusen jännempää.

En ymmärrä miksi tekisi elämästä jännittävämpää jos omaa poikkeavan aivojen rakenteen tai miksi elämän tulisi olla jännittävää, en edes koe jännitystä niin miten voisin sitä elämääni kaivata. En hanki diagnoosia koska siitä ei yksinkertaisesti olisi minulle mitään hyötyä niin miksi vaivautua, olen mitä olen riippumatta siitä onko joku todennut sen tai ei.

Oikeat psykopaatit etsivät Lauerman mukaan jännitystä, joten hakeutuvat esim juuri harjoittamaan väkivaltaisuukia tai palkkasoturiksi. Taidat olla vain poikkeuksellisen välinpitämätön yksilö. Se ei tee susta vielä psykopaattia.

Vierailija
104/606 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapoitko pienenä esim. eläimiä. kuinka vanha olit kun siirryit ihmisiin. Minä olin 11.

En ole tappanut kumpiakaan, eikä ole suurin osa psykopaateista yleensäkään. Tämä on yleinen median ja tietämättömyyden aikaansaama väärä käsitys. Sadismi ja väkivaltaisuus ovat erillisiä ilmiöitä ja niitä esiintyy sekä neurotyyppisesti normaaleilla että psykopaateilla. Minulla ei ole sadismia eikä väkivaltaisuutta.

Kyllä eläinten kiusaaminen on vahva indikaattori lapsuudessa psykopatiasta. Ei tietenkään kaikki tätä harrasta, mutta huomattava yhteys on olemassa.

Yhteys on faktorin 2 eli antisosiaalisuutta mittaavaan ASPD puoleen, mutta ei faktorin 1 eli psykopatiaa mittaavaan ASPD puoleen. Olen itse faktorin 1 ASPD eli psykopaatti ja ns high functioning eli älykäs ja kykenen toimimaan yhteiskunnassa menestyksellisesti.

Vierailija
105/606 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä työpaikka sulla on?

Mikä on pahin juttu mitä oot tehnyt?

Vahingoittanut henkisesti ihmisiä joita rakastan kognitiivisesti.

Miten rakastetaan kognitiivisesti? Eikö se ole silloin jotain muuta kuin rakastamista? Eikö rakastaminen ole aina sidoksissa myös tunteeseen?

Valinnan perusteella, tietoisesti ja toimimalla. Kyllä se on rakkautta, vaikka motivoiva tekijä ei ole rakkauden tunne vaan tietoinen valinta. Itseasiassa kaikki toimivat ihmissuhteet myös ns normaaleilla vaativat tämän valinnan tekemisen ja sen mukaan toimimisen jotta suhde pysyy yllä, sillä rakkauden tunteet eivät yksinään riitä ainakaan ajan kuluessa motivoimaan rakastamaan toista ihmistä. Minulta yksinkertaisesti puuttuu rakkauden tunne, mutta tapa jolla rakastan valinnan perusteella toimien ei poikkea mitenkään siitä miten normaalit ihmiset rakastavat toisiaan käytännössä.

En sanonutkaan, että rakkaus olisi pelkkä tunne. Mutta juuri tunnetekijä erottaa rakkauden muusta sille läheisistä elementeistä, kuten välittäminen, huolehtiminen, kiintyminen ym.

Esim hoitaja voi välittää ja huolehtia ja auttaa potilasta, jotka voivat tekojen tasolla olla myös rakkauden ilmetymiä esim. omalta läheiseltä. Hoitaja voi myös tuntea välittämisen ja myötätunnon tunteita. Harvemmin kuitenkaan hoitajat rakastavat potilaitaan.

Vierailija
106/606 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä mitään "hanki". Asiantuntijat arvioivat asian. Ihmeellinen käsitys, että diagnoosi olisi sinun hankittavissa. Et taida edes ottaa huomioon mahdollisuutta, että olet väärässä? Eikö sua kiinnostaisi tietää osuitko oikeaan? Vai sekö sua pelottaakin, jos ei sun omaa dignoosia tunnusteta virallisesti?

Moni psykopaatti on muuten tällaisesta meriitistä (virallinen diagnoosi) suorastaan ylpeä, sikäli mikäli suostuvat tilansa myöntämään.

En. Tiedän mikä olen enkä näe hyötyä siitä että se olisi yleisesti ihmisten tiedossa. Ei kiinnosta eikä pelota, mitä merkitystä sillä minulle on mitä joku tuntematon ihminen minusta on tai ei ole mieltä. Olen ylpeä psykopatiastani eikä sitä lisää eikä vähennä muut ihmiset lainkaan.

Vierailija
107/606 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteys on faktorin 2 eli antisosiaalisuutta mittaavaan ASPD puoleen, mutta ei faktorin 1 eli psykopatiaa mittaavaan ASPD puoleen. Olen itse faktorin 1 ASPD eli psykopaatti ja ns high functioning eli älykäs ja kykenen toimimaan yhteiskunnassa menestyksellisesti.

Joo, kaikki huippumenestyjät täällä onkin palstalla vänkäämässä "kyllä mä oon oikea psykopaatti" aamukymmeneltä tiistaina...

Vierailija
108/606 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Tiedän mikä olen enkä näe hyötyä siitä että se olisi yleisesti ihmisten tiedossa. Ei kiinnosta eikä pelota, mitä merkitystä sillä minulle on mitä joku tuntematon ihminen minusta on tai ei ole mieltä. Olen ylpeä psykopatiastani eikä sitä lisää eikä vähennä muut ihmiset lainkaan.

Yleisesti tiedossa? Kuka sen yleisesti paljastaisi?

Tuo vastauksesi kertoi kaiken. Olet rakentanut koko identiteettisi tuon psykopatian varaan etkä kestä sitä, että joku sanoisi sulle muuta.

Vierailija
109/606 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeat psykopaatit etsivät Lauerman mukaan jännitystä, joten hakeutuvat esim juuri harjoittamaan väkivaltaisuukia tai palkkasoturiksi. Taidat olla vain poikkeuksellisen välinpitämätön yksilö. Se ei tee susta vielä psykopaattia.

Jos minulla on tylsää niin epätoivottu tapani on henkinen väkivalta ja toivottu tapani on esimerkiksi älylliset keskustelut tai ns positiivinen manipulointi eli manipulointi joka johtaa toisen ihmisen kokemaan mielihyvää. Olen valinnut toimia toivotun tavan mukaan jolloin voin sanoa etten ole väkivaltainen koska en niin toimi, mutta psykopaatti olen silti eikä minulla olisi tunnetasolla vaikeutta toimia epätoivotulla tavalla ja tylsyys on kyllä turhautumisen ja satunnaisten pinnallisten emootioiden lisäksi tila jota koen usein. En silti koe jännitystä kun tylsyys poistuu vaan ainoastaan reaktion että ollut tylsyys on poistunut toimintani seurauksena. Ja tämän toiminnan voin valita ja en valitse väkivaltaa myöskään henkistä sillä sen luokittelen negatiiviseksi toimintatavaksi.

Vierailija
110/606 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikki huippumenestyjät täällä onkin palstalla vänkäämässä "kyllä mä oon oikea psykopaatti" aamukymmeneltä tiistaina...

Näin saattaa olla. Vain menestyneillä ihmisillä on käyttää aikaa toimintaan joka hyödyttää vain itseään, olettaen että tämä käytetty aika ei vaikuta negatiivisesti menestyksen tasoon esim talouteen tai ihmissuhteisiin.

Vierailija
111/606 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä työpaikka sulla on?

Mikä on pahin juttu mitä oot tehnyt?

Vahingoittanut henkisesti ihmisiä joita rakastan kognitiivisesti.

Miten rakastetaan kognitiivisesti? Eikö se ole silloin jotain muuta kuin rakastamista? Eikö rakastaminen ole aina sidoksissa myös tunteeseen?

Valinnan perusteella, tietoisesti ja toimimalla. Kyllä se on rakkautta, vaikka motivoiva tekijä ei ole rakkauden tunne vaan tietoinen valinta. Itseasiassa kaikki toimivat ihmissuhteet myös ns normaaleilla vaativat tämän valinnan tekemisen ja sen mukaan toimimisen jotta suhde pysyy yllä, sillä rakkauden tunteet eivät yksinään riitä ainakaan ajan kuluessa motivoimaan rakastamaan toista ihmistä. Minulta yksinkertaisesti puuttuu rakkauden tunne, mutta tapa jolla rakastan valinnan perusteella toimien ei poikkea mitenkään siitä miten normaalit ihmiset rakastavat toisiaan käytännössä.

En sanonutkaan, että rakkaus olisi pelkkä tunne. Mutta juuri tunnetekijä erottaa rakkauden muusta sille läheisistä elementeistä, kuten välittäminen, huolehtiminen, kiintyminen ym.

Esim hoitaja voi välittää ja huolehtia ja auttaa potilasta, jotka voivat tekojen tasolla olla myös rakkauden ilmetymiä esim. omalta läheiseltä. Hoitaja voi myös tuntea välittämisen ja myötätunnon tunteita. Harvemmin kuitenkaan hoitajat rakastavat potilaitaan.

Määrittelen rakkauden toiminnaksi joka tähtää toisen ihmisen edun toteutumiseen valinnan perusteella. Hoitajan työssä motivaatio on raha, ei valinta, joten vaikka hoitaja tekisi työnsä kuten kuuluukin niin siinä ei ole kyse rakkaudesta toisinkuin silloin on jos ko hoitaja toimii vastaavalla tavalla jotakin ihmistä kohtaan ainoastaan valinnan perusteella ilman rahallista hyötyä.

Vierailija
112/606 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, taas on Dr. Google diagnosoinu yhen psykopaatin. Tätä teettää mielenterveysongelmien romantisoiminen. Joka toinen on psykopaatti, sosiopaatti, asperger tai ahdistunut.

Jos oisit psykopaatti, et välittäis hevon ***tua siitä pysyykö joku tietty ihminen sun elämässä eikä sulla ois tarvetta pitää ketään tyytyväisenä muuttamalla omaa käytöstäs. Psykopaatille kaikki ihmiset on korvattavissa olevia, koska tunnesidettä ei ole. Se, että ees näet vaivaa olla satuttamatta on empatiakykyä, vaikka et tuntis pahaa oloa kyseisestä teosta. Ja kaikki meistä on tehny asioita, mitkä satuttaa toisia ja oltu tuntematta siitä sen kummemmin huonoa omaatuntoa.

Oon itsekkin tavallista tunneköyhempi ja enkä osaa kiintyä ihmisiin. Luultavasti tunnelukkoja niinku sullaki. Psykopatia taas on ihan toisen levelin juttuja.

Vierailija
113/606 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo vastauksesi kertoi kaiken. Olet rakentanut koko identiteettisi tuon psykopatian varaan etkä kestä sitä, että joku sanoisi sulle muuta.

Diagnoosi lukisi terveystiedoissani ja saattaisi vaikuttaa negatiivisesti esimerkiksi työelämässä eikä siitä olisi mitään hyötyä millään elämän osa-alueella, koska kyseessä on parantumaton tila. Minulla ei ole identiteettiä. Psykopatia on nimike joka kuvaa aivojeni rakennetta sekä sen tuottamaa normaalista poikkeavaa psyykkistä tilaa. En ymmärrä miksi joku haluaisi olla psykopaatti, kyse on normaalista poikkeavasta tilasta mikä on aina ennemminkin negatiivisia kuin positiivisia seurauksia tuottava tilanne.

Vierailija
114/606 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, taas on Dr. Google diagnosoinu yhen psykopaatin. Tätä teettää mielenterveysongelmien romantisoiminen. Joka toinen on psykopaatti, sosiopaatti, asperger tai ahdistunut.

Jos oisit psykopaatti, et välittäis hevon ***tua siitä pysyykö joku tietty ihminen sun elämässä eikä sulla ois tarvetta pitää ketään tyytyväisenä muuttamalla omaa käytöstäs. Psykopaatille kaikki ihmiset on korvattavissa olevia, koska tunnesidettä ei ole. Se, että ees näet vaivaa olla satuttamatta on empatiakykyä, vaikka et tuntis pahaa oloa kyseisestä teosta. Ja kaikki meistä on tehny asioita, mitkä satuttaa toisia ja oltu tuntematta siitä sen kummemmin huonoa omaatuntoa.

Oon itsekkin tavallista tunneköyhempi ja enkä osaa kiintyä ihmisiin. Luultavasti tunnelukkoja niinku sullaki. Psykopatia taas on ihan toisen levelin juttuja.

Sinulla on hyvin subjektiivinen kuva itsestäsi, toisista ihmisistä sekä maailmasta. Voi tosiaan olla että kärsit ns tunnelukoista, mutta sinun olisi hyvä ymmärtää että toiset eivät välttämättä niin tee. Tämä siksi että voisit erottaa itsesi toisista ihmisistä edes järjen tasolla.

Vierailija
115/606 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti olet psykopaatti, on syytä epäillä kaikkien näiden vastaustesi totuudenmukaisuutta. Jossain vastauksessa sanoit ettet enää valehtele, mutta mikä psykopaatti se sellainen on? Sekin vastauksesi saattoi siis olla valhetta.

Olen patologinen valehtelija, se on yksi psykopatian piirre, mutta kuten sanoin olen valinnut olla valehtelematta sillä olen ajatteluprosessin tuloksena tullut siihen lopputulokseen että valehtelu vaikuttaa elämääni negatiivisesti joten olen valinnut olla toimimatta niin.

Älä valehtele.

Vierailija
116/606 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asialliset kysymykset ovat loppuneet ja sitä myöten kiinnostukseni keskustella enempää. Väittelyt eivät onnistu tällä palstalla sillä ihmiset toimivat vielä emotionaalisemmin kuin kasvotusten, mikä tekee väittelystä ärsyttävää joten sitä en vaivaudu täällä tekemään.

Toivon että keskustelu lisäsi ymmärrystä psykopatiasta ja ainakin minulle se oli viihdyttävä ainakin asiallisten kysymysten osalta.

Vierailija
117/606 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti olet psykopaatti, on syytä epäillä kaikkien näiden vastaustesi totuudenmukaisuutta. Jossain vastauksessa sanoit ettet enää valehtele, mutta mikä psykopaatti se sellainen on? Sekin vastauksesi saattoi siis olla valhetta.

On olemassa myös hyvämoraalisia psykopaatteja. Näyttää monelta tässä ketjussa unohtuvan, että kaikki psykopaatit eivät todellakaan ole rikollisia!

Jos syntyy psykopaattina, mutta kasvaa ns. hyvässä perheessä ilman pahempaa kaltoinkohtelua tms, aikuisena tällainen ihminen ei juuri erotu joukosta, vaan ainoastaan ne läheisimmät ihmiset saattavat huomata tunne-elämän poikkeavuuden. Ne ”pahat” psykopaatit ovat yleensä epäterveen ympäristön muovaamia. Minusta aloittajan vastaukset ovat hyvin linjassa sen kanssa, että hän on oikea psykopaatti. Ei se edes ole mitenkään tosi harvinaista.

Vierailija
118/606 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä kuulostat narsistilta :D

Ohis

Vierailija
119/606 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä saakelin tietämätön ihminen, luitko ketjua ollenkaan? Itse en mt-ongelmista kärsivänä todellakaan halua tulla rinnastetuksi narsistiin tai psykopaattiin. Kaksi aivan eri asiaa. Miten on niin vaikea ottaa asioista selvää tai vaikka jättää kirjoittamatta kun ei vain nähtävästi ymmärrä. Nähdäkseni mikään ap:n kertoma ei ole ristiriidassa keskenään, vaan kaikenlaisia häiriöitä saattaa esiintyä kaikenlaisilla kombinaatioilla. Eli persoonallisuushäiriöisellä voi aivan hyvin olla mielenterveysongelmia ja toisinpäin. Ja myös olla olematta. Itsekään en välitä toisista ihmisistä juuri lainkaan, mutta se johtuu taas huonoista kokemuksistani, olen silti ystävällinen mutta en halua yleensä tehdä sen enempää tuttavuutta. En ole silti antisosiaalinen tai tunneköyhä. Ihminen on yksilö, ei mikään lokeroitava asiakirja.

Vierailija
120/606 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme