Olen psykopaatti. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (606)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistit ja psykopaatit ovat ainoastaan tylsiä. Huonoja.
Teitä ei kaivata missään.Narsistit ja psykopaatit pääsevät kyllä korkeisiin virkoihin ja he saavat myös toisilta ihmisiltä ihailevaa käytöstä. Mutta ne, jotka tajuavat millainen henkilö on kyseessä, eivät paljasta sitä vaan myötäilevät. En tiedä mistä ilmiö johtuu, ja teen sitä itsekin, mutta nämä narsku-psykot eivät tiedä sitä.
Tiedämme kyllä. Kyseessä suojamekanismi.
Kumpaa siinä suojellaan mielestäsi. Itse haluan toimia niin että toinen säilyttää kasvonsa. En pidä myöskään myötähäpeän tunteesta. Toisaalta minusta olisi oikein että sanottaisiin asioita ääneen. Nykymeno on kyllä sellaista että ihmiset tekee julkisesti ihan mitä vaan. Narsistiset piirteet ja psykopaattiset piirteet on varmaankin lisääntyneet. Ainakin jossain yliopistotutkimuksessa niin todettiin. Häpeä ei enää estä ihmisiä toimomasta moraalittomasti tai väärin. Jos joku pomo jää kiinni jostain paskasta niin se jatkaa vaan pokerina. Potkut jos tulee, niin siirtyy sitten seuraavaan huippuvirkaan. Sultan Al-Jaberin nimitys YK:n ilmastokokouksen puheenjohtajaksi on ihan luontevaa.
Ap sinulla ei ole mitään huolta ura-asioihin liittyen, ala menä tekemään tästä psykopaattien perseilystä loppu. Ainoa asia mistä sinun tarvitsee olla huolissaan on tuo musta sielusi.
Anteeks ihan kauheesti kirjoitusvirheitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut oikeuspsykiatrian erikoislääkäriltä psykopaatti luonnehdinnan. Hän pitää minua hengenvaarallisena. Kuitenkin, koska kyseessä on vain persoonallisuushäiriö olen täysin työkykyinen ja vapaa, koska tätä ei katsota sairaudeksi. Luonnekuvauksessa mainitaan myös: pelottavan älykäs. Uskaltaisitko seurustella kanssani?
Jatkuvat roolileikkisi netissä on kyllä aika säälittäviä. Sinulla ei taida paljon muuta elämää olla.
Vierailija kirjoitti:
Psykopaateilla ja narsisteilla on sellainen harha, että muut ihmiset eivät tiedä heidän olevan psykopaatteja. Jotkut, jotka ovat älykkäitä, tietävät, mutta eivät välitä siitä. Aloittaja ei kuulu tähän joukkoon. Pelottavaa hänessä ei ole älykkyys, vaan pelkkä luonne, se, että valitsee tehdä pahaa. Viisautta arvostan paljon enemmän, en tiedä on ko viisasta psykopaattia olemassakaan.
Aivan. Ei ole mitään intressiä kiinnittää näihin ihmisiin sen kummempaa huomiota tai koettaa heitä häiriköidä yrittämällä "raottaa maskia". Se kun ei johda mihinkään. Mieluummin teeskentelen tällaisten ihmisten kanssa vähän tyhmempää kuin olen ja annan heille sen käsityksen että saavat pysyä maskinsa takana.
Nuorempana olin jollain tapaa kiinnostunut näistä yksilöistä ja ehkä yritin aloittaa keskustelua, koska sain sen vaikutelman, että olisivat jollain tapaa muita älykkäämpiä. Olen kuitenkin jo sittemmin ymmärtänyt että tuo vaikutelma syntyy lähinnä stereotypioista liittyen tietynlaiseen tyyliin kommunikoida tai "ilmaista itseään", ei todellisesta älykkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykopaateilla ja narsisteilla on sellainen harha, että muut ihmiset eivät tiedä heidän olevan psykopaatteja. Jotkut, jotka ovat älykkäitä, tietävät, mutta eivät välitä siitä. Aloittaja ei kuulu tähän joukkoon. Pelottavaa hänessä ei ole älykkyys, vaan pelkkä luonne, se, että valitsee tehdä pahaa. Viisautta arvostan paljon enemmän, en tiedä on ko viisasta psykopaattia olemassakaan.
Aivan. Ei ole mitään intressiä kiinnittää näihin ihmisiin sen kummempaa huomiota tai koettaa heitä häiriköidä yrittämällä "raottaa maskia". Se kun ei johda mihinkään. Mieluummin teeskentelen tällaisten ihmisten kanssa vähän tyhmempää kuin olen ja annan heille sen käsityksen että saavat pysyä maskinsa takana.
Nuorempana olin jollain tapaa kiinnostunut näistä yksilöistä ja ehkä yritin aloittaa keskustelua, koska sain sen vaikutelman, että olisivat jollain tapaa muita älykkäämpiä. Olen kuitenkin jo sittemmin ymmärtänyt että tuo vaikutelma syntyy lähinnä stereotypioista liittyen tietynlaiseen tyyliin kommunikoida tai "ilmaista itseään", ei todellisesta älykkyydestä.
Sama jakauma psykopaateilla kuin yleisestikin väestössä älykkyysosamäärän suhteen. Minun mitattu ÄO 140.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama jakauma psykopaateilla kuin yleisestikin väestössä älykkyysosamäärän suhteen. Minun mitattu ÄO 140.
Aijaa, millä tavalla se menee? Ootko sinä Ap? Minulla on matala ÄO
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, millä tavalla se menee? Ootko sinä Ap? Minulla on matala ÄO
Olen. Osa on älykkäitä, osa ei. Voi olla että high functioning psykopaateilla on keskimääräistä korkeampi ÄO.
No onnittelut ÄO:sta, on varmaan hauskaa olla älykäs. Ainiin, on tietysti varmaan muutenkin hauskaa olla psykopaatti. Minusta ei ole kivaa olla näin tyhmä, haluaisin olla älykäs, mutta minkäs teet, näillä mennään. Onneksi on muita älykkäitä ja lahjakkaita joiden tuotoksista me tyhmätkin saadaan nauttia. Taivaassa ei sitten enää älyn puuttuminenkaan harmita. Jos pääsen sinne, en ole varmaan kovin vahvoilla.
Voisit välillä varmaan oma-aloitteisestikin kertoa mitä tuumit psykopatiasta. Mutta laitetaan nyt sitten kysymys. Mitä haluaisit kertoa psykopatiasta meille?
Vierailija kirjoitti:
No onnittelut ÄO:sta, on varmaan hauskaa olla älykäs. Ainiin, on tietysti varmaan muutenkin hauskaa olla psykopaatti. Minusta ei ole kivaa olla näin tyhmä, haluaisin olla älykäs, mutta minkäs teet, näillä mennään. Onneksi on muita älykkäitä ja lahjakkaita joiden tuotoksista me tyhmätkin saadaan nauttia. Taivaassa ei sitten enää älyn puuttuminenkaan harmita. Jos pääsen sinne, en ole varmaan kovin vahvoilla.
Voisit välillä varmaan oma-aloitteisestikin kertoa mitä tuumit psykopatiasta. Mutta laitetaan nyt sitten kysymys. Mitä haluaisit kertoa psykopatiasta meille?
Turha kadehtia ominaisuuksia.
Ehkä sen että pelottavasta, aiheellisesti ja ei, nimestä huolimatta psykopatia (tai antisosiaalinen persoonallisuushäiriö) on vain psykiatrinen häiriö muiden joukossa ja että mekin ollaan vain ihmisiä. Sekä sen että osa psykopaateista on rikollisia, väkivaltaisia ym mutta osa on yhteiskuntaan sopeutuneita ja häiriö ilmenee lähinnä lähisuhteissa jos niissäkään.
Kuinka älykkäänä ihmisenä selität kristillisen vakaumuksesi?
Olet oletettavasti tietoinen esimerkiksi siitä, kuinka raamattu on koottu nykyiseen muotoonsa. Osaatko suututtamatta muita kristittyjä jollain tavalla selittää sitä kuinka olet perustellut oman uskosi itsellesi?
Asia ei varsinaisesti liity ainoastaan psykopatiaan vaan myös muihin korkean älykkyysosamäärän omaaviin yksilöihin. Kuvittelisin kuitenkin että psykopatia toisi vielä jonkinlaisen ylimääräisen twistin tähän asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistit ja psykopaatit pääsevät kyllä korkeisiin virkoihin ja he saavat myös toisilta ihmisiltä ihailevaa käytöstä. Mutta ne, jotka tajuavat millainen henkilö on kyseessä, eivät paljasta sitä vaan myötäilevät. En tiedä mistä ilmiö johtuu, ja teen sitä itsekin, mutta nämä narsku-psykot eivät tiedä sitä.
Tiedämme kyllä. Kyseessä suojamekanismi.
En usko suojamekanismiin. Nuorempana olin yksinkertaisesti vain hämilläni siitä, miksi ihmiset harrastavat tuota myötäilyä ja lähdin siihen itsekin mukaan, ikään kuin sosiaalisena laumaeläimenä.
Nyt aikuisena en enää ole niin kiinnostunut muiden ihmisten tekemisistä, että minua huvittaisi aiheuttaa noloa tilannetta sosiaalisessa ympäristössä.
Olen lisäksi oppinut, että nämä kaikkien hiljaisesti omaksumat sosiaaliset käytöstavat ovat ihmisille tärkeitä. Olen huomannut, että suurimmalle osalle on tärkeää, ettei asioihin puututa. Ihmiset eivät halua joutua puhumaan oikeista asioista. Kaikki tuntuvat inhoavan tilanteita, joissa pitäisi olla kosketuksissa jonkin aidon asian kanssa. Ihmiset eivät halua joutua tilanteisiin, jotka he kokevat vaivaannuttavina. Ainakin täällä Suomessa suurin osa on mieluiten vaiti.
Annan ihmisten olla sellaisia kuin ovat, koska tiedän ettei minun tarvitse olla heidän kanssaan tekemisissä mikäli en halua. Voin lähteä pois paikalta. Ehkä sillä tavalla suojamekanismi toimiikin. Säästän itseäni kaikelta siltä vaivalta.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka älykkäänä ihmisenä selität kristillisen vakaumuksesi?
Olet oletettavasti tietoinen esimerkiksi siitä, kuinka raamattu on koottu nykyiseen muotoonsa. Osaatko suututtamatta muita kristittyjä jollain tavalla selittää sitä kuinka olet perustellut oman uskosi itsellesi?
Asia ei varsinaisesti liity ainoastaan psykopatiaan vaan myös muihin korkean älykkyysosamäärän omaaviin yksilöihin. Kuvittelisin kuitenkin että psykopatia toisi vielä jonkinlaisen ylimääräisen twistin tähän asiaan.
Usko onkin monelta osin järjen vastaista. Toisaalta usko antaa selityksen sille mitä ei voi järjellä selittää. Varsinaisen uskoontulon mulla aiheutti Jumalan kohtaaminen, vaikea kieltää jotain jonka on todeksi todennut kohtaamalla sen. Sain toki valita haluanko olla Jumalan kanssa vai en ja haluan, enkä ole katunut. Päinvastoin en ymmärrä miksei joku halua uskoa. Siinähän kieltää itseltään jotain hyvää. En usko että sinällään mun usko on erilaisempi kuin muiden kristittyjen, Jumala on kaikille sama.
Meriläinen M/S Psykopaatti 9m vene myynnissä Turussa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ajaisit autolla ja pitäisi valita ajatko mummon, lapsen vai kissan päälle niin minkä valitsisit?
Kissan.
Väärin meni ! Et ole psykopaatti kuten minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ajaisit autolla ja pitäisi valita ajatko mummon, lapsen vai kissan päälle niin minkä valitsisit?
En ole ap, mutta tämä on helppo: Mummon.
Lapsi on vasta elämänsä alkutaipaleella, kissat on parhaita ja mummeli on jo elänyt elämänsä.
Psykopaatti ajaisi kissan tai lapsen päältä.
Vierailija kirjoitti:
kädetönVatkaaja kirjoitti:
Sanoisin aloittajalle, vaikka hauskasti kuittasitkin jonkun tollon viestiin että et koe menettäneesi paljon, niin olen sitä mieltä että valitettavasti olet menettänyt paljon. Psykopaateille tunteelliset ihmiset helposti esiintyy heikkona, objekteina tai miten vain välinpitämättöminä hahmoina. Normaalitunteisilla ihmisillä tosin menee aivokapasiteetista iso siivu toisen tunneasioiden huomioimiseen. Se ei ole sama kuorma mitä kongnitiivisti tilan analysointi kuormittaa, ei lähellekkään. Itse pidän rakastamisen tunteesta eniten. Vaikka kyse on aivokemiasta ja sitä kautta täysin kemiallismekaanisesta ilmiöstä on sen selittäminen robotille tai psykopaatille yhtä hedelmällistä kun ultravioletin värin selittäminen sokealle.
Siinä aloittaja on mielestäni oikeassa että psykopaatin ei tarvitse olla lähtökohtaisesti paha. Aidolle psykopaatille pahanteko on vain todella paljon helpompaa kun kaikennäköisiä tunteellisia ja moraalisia esteitä ei ole haittaamassa toimintaa. Siksi heitä kerääntyy helposti tilastoitavaan paikkaan kuten vankilaan.
Kysyisinkin vielä että mikä sinun elämässä on motivoiva tekijä? Suoritatko arkea kunnes kuolema tulee? Onko tilanteita missä pelkäisit oikeasti? Onko sinulla ollut erittäin lähellä hengenlähtö, esim että sinua olisi uhattu aseella? Käsittääkseni tämmöisissä tilanteissa myös psykopaatit voivat kokea voimakasta pelkoa. Ja jos jotain tunteita koet, niin voitko vaimentaa niitä pelkästään tahdonvoimalla, tai blokkaamalla tunteen? Onko tunteet ylipäätään tiellä, vai tuntuuko myös pelon tunne kiinnostavalle?
Selitätkö vielä syvemmin minkä takia seksi ei tunnu palkitsevalta? Se on nimittäin rakkauden ohella ainakin itselle hyvin täydentävä kokemus, eikä pelkästään orgasmin kautta, vaan koen että yhteys kumppaniini on vahvempi. Varmaan senkin takia että kun molemmat on tavallaan haavoittuvaisia ja avoimia tunnekokemuksesta niin se dopamiini, endorfiini, oksitosiiniryöpyn kanssa muokkaa kokemusta ja aivoja.
Millaiset ihmiset koet mielenkiintoiseksi, vai koetko? Miten mittaat älykkyyttä, tai millainen ihminen on mielestäsi älykäs? Jos joku puhuu tunteista niin onko kokemus tälläisestä ihmisestä automaattisesti vähemmän älykäs, vai voitko nähdä että hänen henkisestä kapasiteetista on osa käytössä muuhun? Ymmärrän osaltani mitä tarkoitat narsistien ja sosiopaattien typeryydellä, mutta avaatko osaltasi sitä vielä. Kuvaile mikä heissä on tyhmintä, se yksinkertainen mielenmaisema joka pyörii oman navan ympärillä vai joku muu?
Käytätkö alkoholia, huumeita tai päihteitä. Jos käytät tai olet käyttänyt, niin saako niistä mielihyvää? Veikkaan muuten että et käytä... Niin ja oletko mies vai nainen ja minkä ikäinen.
Tämän kirjoittaja OLETTAA että ap on älykäs.
Miten lähiö yhoo mittaa muiden älyä?
Ihminen voi olla umpityhmä ja tunnekylmä.
Suurin osa onkin..mutta ei siitä siellä lähiössä oo erityistä haittaa.
Vartijaksi vain töihin:)
Kommentin kirjoittaja olettaa virheellisesti että oletan hänen olevan älykäs. En oleta. Oletan hänen pitävän itseään älykkäänä, kuten monet psykopaatit tekevät. Hän taitaa jossain kohtaa niin itse todetakkin. Pidän häntä kuitenkin mielenkiinnottomuuden ohella melko keskinkertaisena, eikä oikein mitenkään harvinaislaatuisena. Kirjoitusten perusteella aika tavallisena. Hän suoltaa lähes virheetöntä tekstiä. Lauseet ovat lyhyitä, sisältäen yhden asian per lause. Ulosanti on rajoittunutta, tuskin kuitenkaan ainoastaan psykopatian takia. Hänen kaltaisia kohtaan töitteni takia aika paljon. Menetän heihin nopeammin mielenkiinnon kuin useampiin, sillä sisällä ei ole tarjota mitään mitä en esimerkiksi tietokoneelta tai chatGPT:ltä pystyisi saamaan. He ovat kaikesta huolimatta omasta neroudestaan vakuuttuneina minulle jokseenkin ennustettavia.
Hän ei esimerkiksi vastannut esittämiini kysymyksiin joko ollenkaan tai edes välttävästi sillä tasolla joka minua olisi kiinnostanut. Lähinnä ehdotti että keskittyisin johonkin muuhun. Käytin kuitenkin häneen keskittymiseen, tämän palstan nopeaan selailuun noin 15 minuuttia kuluneesta viikosta ja sekin taisi olla hänelle liikaa.
En itseasiassa edes odottanut että hän vastaisi noihin kysymyksiini, koska olin niiden kirjoitusvaiheessa aika varma ettei kapasiteetti riitä analysoimaan ilmeisien havaintojen ulkopuolelta mitään, tai tekemään itsereflektiivistä analyysiä siitä miten oma psyyke on rakentunut. Olin hetken innostunut jäädessäni odottamaan vastausta, mutta kuten lähes jokakerta, eli oikeastaan aina kuitenkin pettynyt vastausta lukiessani. Psykopatia on tosiaan luonnehäiriö, ei sairaus. Häiriö on vähän kuin roska silmässä - diagnoosi on nopea samoin lääke. Psykopaatti tietää omat rajoittuneisuutensa, joko pinnallisesti tai hyvinkin tarkasti, mutta harvemmin paljastaa niitä. Sairaudet ovat mielenkiintoisempia sillä niiden syntymekanismit ovat monimuotoisempia ja ei niin ilmeisiä.
En tiedä olenko itse älykäs. Viihdyn itseni ja ajatusteni kanssa mainiosti, mutta olen elämäni aikana tavannut kahdesti todella älykkään ihmisen. Toinen heistä oli kaikin puolin täysin normaali, toinen psykopaatti. Psykopaatin sielunmaisema oli huomattavasti raadollisempi, tunnekylmä. Vastauksia oli enemmän kuin kysymyksiä. Tämän ns normaalin kohdalla avoimia kysymyksiä riitti kaikesta mahdollisesta filosofiasta tieteeseen, taiteeseen kaikkeen. Sama kaava on seurannut kyllä muidenkin ihmisten kohdalla kehen nyt voi omatekoisia diagnooseja soveltaa.
Se että psykopaatteja pidetään yleisesti älykkäänä on mielestäni totaalinen virhearvio.
Kiva kun joku kirjoittaa tänne, minulla on niin tylsää. Älykkyys on mielenkiintoinen aihe, samoin psykopatia ja usko. Olen miettinyt paljon tuota älykkyyttä, ehkä siksi kun itselläni sitä ei ole niin paljon kuin toivoisin. Olisin voinut toteuttaa niin paljon fantasioitani jos minulla olisi ollut riittävästi älykkyyttä. Olen tavannut useita älykkäitä ihmisiä, mutta kaikki ovat olleet erilaisia. Osa on menestynyt, osa ei. Joillakin on ollut vähän psykopaattisia piirteitä. Minuun sattuu aina kun nään miten jonkun älykkyys valuu hukkaan, sitä ei saada käyttöön. Silti arvostan näitä ihmisiä, paljon enemmän kuin monia muita. Muutamilta älykkäiltä ihmisiltä olen kysynyt ärsyttääkö jutella tyhmän kanssa, yksi vai oliko kaksi vastasivat kyllä. Minulla on ollut elämässä sekä älykkäitä, että ilmeisesti vähemmän älykkäitä ihmisiä, ja kaikki ovat tykänneet minusta tosi paljon. Tämä ei ollut kehu itsestäni, sillä yleensä ihmiset inhoavat minua.
Mitä psykopaatti tekee lomalla jos se ei saa kiksejä matkailusta, lukemisesta, elokuvista, musiikista, kulttuurista tai harrastuksista? Ja jos on päättänyt lopettaa ilkeilyn.
Vierailija kirjoitti:
Onko psykopaatissa perämoottori vai keskimoottori vai vain purjeet?
Teinijonne
Vierailija kirjoitti:
Mitä psykopaatti tekee lomalla jos se ei saa kiksejä matkailusta, lukemisesta, elokuvista, musiikista, kulttuurista tai harrastuksista? Ja jos on päättänyt lopettaa ilkeilyn.
Kyllä pidän joistakin mainitsemistasi ajanvietteistä, mutta voin myös olla tekemättä mitään.
Kumpaa siinä suojellaan mielestäsi. Itse haluan toimia niin että toinen säilyttää kasvonsa. En pidä myöskään myötähäpeän tunteesta. Toisaalta minusta olisi oikein että sanottaisiin asioita ääneen. Nykymeno on kyllä sellaista että ihmiset tekee julkisesti ihan mitä vaan. Narsistiset piirteet ja psykopaattiset piirteet on varmaankin lisääntyneet. Ainakin jossain yliopistotutkimuksessa niin todettiin. Häpeä ei enää estä ihmisiä toimomasta moraalittomasti tai väärin. Jos joku pomo jää kiinni jostain paskasta niin se jatkaa vaan pokerina. Potkut jos tulee, niin siirtyy sitten seuraavaan huippuvirkaan. Sultan Al-Jaberin nimitys YK:n ilmastokokouksen puheenjohtajaksi on ihan luontevaa.
Ap sinulla ei ole mitään huolta ura-asioihin liittyen, ala menä tekemään tästä psykopaattien perseilystä loppu. Ainoa asia mistä sinun tarvitsee olla huolissaan on tuo musta sielusi.