Joo. Ei kannata treffailla heti vaalien jälkeen. Tietenkin vaalit tuli puheeksi, sitten alkoi syyttely ja kaikki meni päin helvettiä
Pitihän se arvata että vaalien jälkeen käy näin. Mutta oltiin sovittu jo viime viikolla iltapäiväksi tapaaminen tinderistä tän miekkosen kanssa.
Menihän se heti tietysti vauhkoamiseksi ja syyttelyksi.
Mies: Mites vaalit meni omalta osalta, äänestitkö?
Itse: Tietenkin
Mies: Meni kyllä erittäin hyvin nämä vaalit, äänestitkö mitä puoluetta?
Itse: Pidän sen vaalisalaisuutena :)
Mies: Jaha, äänestin vihreitä ja voittohan sieltä tuli.
Itse: Okei...
Mies: Eli....? Äänestitkö persuja kenties?
Itse: Se on edelleenkin vaalisalaisuus osaltani
Mies: Eli äänestit
Mies: Miten voit äänestää heitä blaablaa ilmastonmuutos ja joka ikinen klisee öyhötys
Ei helvetti. Meni kaikki halut. Olisin etukäteen halunnut jopa seksiä mutta ei. Politiikasta ei aleta öyhöttämään heti ja syyttelemään toista ekalla tapaamisella.
Enpä taida treffailla hetkeen kun on tämä vaalihuuma nyt päällä, onneksi on omat taidokkaat sormet. Pitäkää tunkkinne politiikasta kiistelijät.
En voi tajuta mikä helvetti jakaannuttaa ihmisiä politiikassa näin, että jos on vähänkin eri ajatusmallit niin aletaan aggressiiviseksi ja syyttelemään toista.
Onneksi tämä menee ohi kohta ja pian kukaan ei jauha politiikasta, varsinkaan ensitreffeillä.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastollisesti kovin epätodennäköinen pari sattui tähän, koska perussuomalaisista 75 prosenttia on miehiä ja vihreiden kannattajista 71 prosenttia naisia (parin vuoden takainen tutkimus). Vihreiden kannattajat ovat muuten keskimäärin myös nuorempia, hyvätuloisempia ja useammin työssäkäyviä.
Ehkä Suomen syntyvyysongelma johtuu siitä, ettei vihreistä naisista ja persumiehistä oikein synny onnellisia perheitä?Mielenkiintoinen pointti tässä.
Mutta samalla voisi heittää sitä kysymystä kehiin, että missä sitten sitä suvaitsevaisuutta? Kummallakaan osapuolella toisten eriäviin mielipiteisiin?
Eikö erilaiset mielipiteet täydennä, miksi pitäisi olla samanlaisessa kaikukammiossa? Miksei voi avautua erilaiselle ajatusmallille suhteeseen, jos muuten on seksuaalista viehätystä välillä?
Mielipide-erot joo ja poliittiset näkemyserot joo, mutta jos näiden taustalla on vahvasti eroava arvopohja, niin sitten on jo hankalampaa. Joku jossain tänään taisi jo hahmotella, että näitä arvoeroja on esim. onko liberaali vai konservatiivi, ajatteleeko isänmaan vai maapallon etua ja yksilö- vai yhteisökeskeisesti.Tämän takia en itsekään pidä siitä, että poliitikan myötä jakaannutaan näin. Tämä on varmin tapa luoda omia kuppikuntia, eikä yhtenäisyyttä.
Eri poliittiset kannatkin omaavat AIKUISET ihmiset voivat olla ylimpiä ystäviä. Paino sanalla aikuiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millanen mies äänestää vihreitä :D
Villapaita cuck :)
Mäki oon piilopersu. Lähes kaikki työkaverini eräässä valtamediassa ovat vihervassareita ja täysin kykenemättömiä keskustelemaan asioista ilman henkilökohtaista lynkkausta. He jopa harrastavat tasaisin väliajoin kampanjoita, jolloin pyytävät kaikkia maahanmuuttokriittisiä tuttaviaan poistamaan heidän Facebook-kaveruutensa yms. lapsellista.
Tämäpä se juuri on. Tapahtuu yllättävän paljon, että ystävyyksiä laitetaan poikki jonkun äänestysvalinnan takia. Surullista! Tämän takia pitää olla kaappi persu, tai jopa kaappi vasemmistolainen monissa piireissä.
Sekin on yksi syy olla piilossa näiden suhteen, koska poliittinen väkivalta on todellinen asia.
Avoimen rasistiset asenteet erilaiselta näyttäviin, eri kulttuureista tuleviin ihmisiin, eri äidinkieltä puhuviin tai toisten uskontojen edustajiin oikeasti ahdistavat osaa ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millanen mies äänestää vihreitä :D
Villapaita cuck :)
Mäki oon piilopersu. Lähes kaikki työkaverini eräässä valtamediassa ovat vihervassareita ja täysin kykenemättömiä keskustelemaan asioista ilman henkilökohtaista lynkkausta. He jopa harrastavat tasaisin väliajoin kampanjoita, jolloin pyytävät kaikkia maahanmuuttokriittisiä tuttaviaan poistamaan heidän Facebook-kaveruutensa yms. lapsellista.
Tämäpä se juuri on. Tapahtuu yllättävän paljon, että ystävyyksiä laitetaan poikki jonkun äänestysvalinnan takia. Surullista! Tämän takia pitää olla kaappi persu, tai jopa kaappi vasemmistolainen monissa piireissä.
Sekin on yksi syy olla piilossa näiden suhteen, koska poliittinen väkivalta on todellinen asia.
Avoimen rasistiset asenteet erilaiselta näyttäviin, eri kulttuureista tuleviin ihmisiin, eri äidinkieltä puhuviin tai toisten uskontojen edustajiin oikeasti ahdistavat osaa ihmisistä.
No nuo kuvaillut asiat nyt taitavat lähinnä olla sinun mielessäsi. Ei minkään erityisen puolueen mielessä.
En ainakaan itse näe yhtäkään puoluetta, jolla olisi tuollaista agendaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistynyt tietää, että politiikka ja uskonto ovat aiheita, joista ei puhuta ensimmäisillä treffeillä. Etikettivirhe.
Eikö treffien tavoite oo saada selville voitaisiinko sopia yhteen eikä että edetään mahdollisimman pitkälle selvittämättä tärkeitä mielipiteitä?
Jos mahdollisen kumppaniehdokkaan poliittinen kanta tai uskonnollinen vakaumus ovat ihan kärkipäässä niitä asioita, jotka ovat tärkeitä toiseen tutustuttaessa, niin silloin asian voi toki ottaa esille vaikkapa kertomalla omista mielipiteistään ja mainitsemalla, että pitää tällaisia mielipiteitä hyvin tärkeinä myös kumppanissa. "Ketä äänestit" on minusta ihan ok, joskin aika töksähtävä kysymys, mutta jos toinen ei halua kertoa, kannattaa suosiolla siirtyä muihin aiheisiin.
Mä olen kaiketi vanha ja vanhanaikainen, mutta minusta ensimmäisellä tapaamisella toisen ihmisen kanssa ei ole tarpeellista alkaa vielä kyselemään hirmu tarkkaan asioita ja pohtimaan että onko tästä ihmisestä kaiketi loppuelämän elämänkumppaniksi. Itse tykkään että ollaan rennosti yhdessä ja katsellaan viihdytäänkö keskenämme, löytyykö jutunjuurta ihan ns. tavallisista asioista, syntyykö keskinäistä kemiaa. Niiden isompien kysymysten aika tulee minusta sitten vähän myöhemmin. Minä en haluaisi olla ekoilla treffeillä arvioitavana, ikäänkuin työhaastattelussa, jossa vastapuolella on päässään lista "vaimomateriaali: plussat - miinukset".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastollisesti kovin epätodennäköinen pari sattui tähän, koska perussuomalaisista 75 prosenttia on miehiä ja vihreiden kannattajista 71 prosenttia naisia (parin vuoden takainen tutkimus). Vihreiden kannattajat ovat muuten keskimäärin myös nuorempia, hyvätuloisempia ja useammin työssäkäyviä.
Ehkä Suomen syntyvyysongelma johtuu siitä, ettei vihreistä naisista ja persumiehistä oikein synny onnellisia perheitä?Mielenkiintoinen pointti tässä.
Mutta samalla voisi heittää sitä kysymystä kehiin, että missä sitten sitä suvaitsevaisuutta? Kummallakaan osapuolella toisten eriäviin mielipiteisiin?
Eikö erilaiset mielipiteet täydennä, miksi pitäisi olla samanlaisessa kaikukammiossa? Miksei voi avautua erilaiselle ajatusmallille suhteeseen, jos muuten on seksuaalista viehätystä välillä?
Tämän takia en itsekään pidä siitä, että poliitikan myötä jakaannutaan näin. Tämä on varmin tapa luoda omia kuppikuntia, eikä yhtenäisyyttä.
Eri poliittiset kannatkin omaavat AIKUISET ihmiset voivat olla ylimpiä ystäviä. Paino sanalla aikuiset.
Tuota, tässä ketjussa on kyse romanttisen rakkaussuhteen muodostamisesta ja viestissä, johon vastasit puhuttiin niinikään siitä, jopa perheen perustamisesta. Minä en puhuisi suvsitsevaisuudesta tai suvaitsemattomuudesta tällaisessa asiayhteydessä. Puolisonvalinnassa kuitenkin usein yhtenevä arvomaailma ja elämänkatsomus ovat merkittäviä tekijöitä ja ne saavatkin olla. Kyse on kuitenkin äärimmäisen läheisestä ja intiimistä ihmissuhteesta, jonka useimmat kai toivoisivat kestävän mahdollisimman pitkään, jopa loppu elämän. Kyllä minusta näin läheisissä ihmissuhteissa saa olla "suvaitsematon".
Olen täysin samaa mieltä kanssasi siitä, että erilaiset poliittiset näkökannat omaavat aikuiset ihmiset voivat olla ylimpiä ystäviä ja ilman muuta myös muodostaa onnellisen parisuhteen. Mutta siinä missä on lupa olla suvaitsevainen näin läheisessä suhteessa, pitää saada olla myös suvaitsematon, mikäli näitä termejä ylipäätään haluaa käyttää. On ihan eri asia ymmärtää ja hyväksyä omastaan poikkeavat mielipiteet kun kyse on työkaverista, sukulaisesta tai ystävästä, kuin silloin kun kyse on siitä ihmisestä, jonka kanssa jaat koko elämäsi; arkesi, juhlasi ja vuoteesi ja usein vielä kasvatusvastuunkin.
Itse äänestin vasemmistoliittoa ja pidän äänestyspäätökseni aina vaalisalaisuutena. Mies olisi siis minustakin vetänyt johtopäätöksen, että äänestin persuja. Ajatteleeko hän tosiaan, että jokainen, joka ei kerro, ketä äänesti, äänesti persuja? Kuulostaa aika tyhmältä mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No äänestitkö persuja?
Totta hitossa äänestin :) Mutta en kailota sitä koko maailmalle saati kerro poliittisia mielipiteitäni koko maailmalle, varsinkaan tuntemattomille.
Kerroit sen just koko maailmalle ja huomattavan monelle tuntemattomalle.
Olisit toisen kysymyksen kohdalla kysynyt että haluaako se pi**a vai keskustella politiikasta, molempia ei ole tarjolla.
Kuka on mukä noin ääliö, että ottaa ensitreffeillä politiikan puheeksi??? En usko että on oikeasti tapahtunut, tai sitten tuo treffikumppani on aidosti päästään sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on mukä noin ääliö, että ottaa ensitreffeillä politiikan puheeksi??? En usko että on oikeasti tapahtunut, tai sitten tuo treffikumppani on aidosti päästään sekaisin.
Ei mitenkään poikkeuksellista, kun vaalituloksista on käytännössä 12 tuntia. Kyllä se pakostakin on mielestä ja siitä voi alkaa jauhamaan lähes kenen tahansa kanssa.
Aikoinaan kun Trump voitti ja se tulos varmistui aamupäivällä Suomen aikaan, niin kyllä siitä alettiin puhumaan tuntemattomien kanssa jopa kaupankassalla.
Seksuaalista kipinää voi olla vaikka kenen kanssa, ja on hyvä että on erilaisia ystäviä eri puolueista (ja tietysti eri etnisistä ryhmistä, eri sukupuolista ym) Mutta kyllä itselleni vihreitä äänestävänä naisena persujen suhtautuminen ihmisoikeuksiin, ilmastonmuutokseen ja moniin muihinkin minulle todella tärkeisiin asioihin on sellainen ongelma, että en voisi ruveta syvälliseen (romanttiseen) suhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, jonka koko arvomaailma on niin päinvastainen kuin omani. Siinä ei ole enää kyse poliittisista mielipiteistä vaan elämäni perustavanlaatuisista arvoista.