Salilla käynti ja laihdutus, vyötärönympärys vain kasvaa. Missä vika?
Kaksi viikkoa olen lisännyt liikuntaa ja vähentänyt herkkuja. Olen käynyt salilla joka toinen päivä ja jättänyt mehut ja välipalat pois. Vyötärönympärys oli kaksi viikkoa sitten 103 ja nyt kun mittasin, se oli 113! Onko nyt mittausvirhe ja olenko liian hätäinen vai riippuuko vuorokaudenajastakin?
Juu, tiedän, että varmasti vähän kaikkia, mutta oli nyt pakko purkaa.
Kommentit (67)
Ei salilla käynti juuri laihduta. Kävelyä, juoksua, pyöräilyä, uintia
Vierailija kirjoitti:
Syöminen pielessä?
Olen syönyt täsmälleen samalla tavalla kuin aiemminkin, mutta ruokajuomaksi olen vaihtanut veden ja jättänyt välipalaherkut, iltamässyt ja jälkiruoat pois. No nyt viikonloppuna otin kahvin kanssa kakunpalan. Ennen söin ihan joka päivä suklaata ja sipsejä.
Vierailija kirjoitti:
En minä mitään huipputuloksia odottanutkaan ja tiedän, että hitaasti tuloksia tulee, mutta kymmenen senttiä lisää vyötäröön! En tajua.
Ei vyötärö kyllä voi kymmentä senttiä kasvaa parissa viikossa oikein millään tavalla paitsi antaumuksellisella donitsidietillä. Osa saattaa olla nesteen kertymistä lihaksiin treenin seurauksena, etenkin jos olet tehnyt paljon vartalolihasten treeniä, mutta muuten epäilisin mittausvirhettä. Vuorokauden sisäinen vaihtelu voi olla aika suurta eli punnitus ja muut mittaukset kannattaa tehdä aina samaan aikaan päivästä, esim. heti herättyäsi.
Toivotaan että saat tulokset haluamaasi suuntaan. Kannattaa alkaa syömisten tsekkaamisesta. Itselläni auttoi kun lisäsin proteiinin osuutta ruokavaliossani ja pudotin leivän, valkoisen riisin ja pastan pois. Kasviksia ja hedelmiä syön kuin hevonen eli karppaamista tämä ei ole.
Kaksi viikkoa. Siinä vika. Ja tietenkin siinä, että olet vain tyhmä.
Suosittelen että mittaat sen vyötärön vasta kun olet harrastanut liikuntaa ja syönyt oikein ainakin puoli vuotta...
Jos haluat laihduttaa niin kuntosali ei tosiaan ole ehkä paras paikka. Ellet käytä sitten steppereitä ym reippaasti.
Turvotusta sekä liikunnan mukanaantuomaa nesteestä johtuvaa painonnousua. Sinnikkäästi nyt vaan eteenpäin!
Onko mittausvirhe? Kuinka vaikeaa on tosiaan mittailla uudelleen ja varmistua asiasta. Miltä housut tuntuu?
Kuukautisten aikaan turvottaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko mittausvirhe? Kuinka vaikeaa on tosiaan mittailla uudelleen ja varmistua asiasta. Miltä housut tuntuu?
Kuukautisten aikaan turvottaa.
No enpä oikein voi uudelleen mitata sitä kahden viikon takaista vyötäröä. Housut eivät tunnu oikein miltään.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi viikkoa. Siinä vika. Ja tietenkin siinä, että olet vain tyhmä.
Kiitos! Jos olisit malttanut lukea kommenttini ajatuksella, olisit tajunnut etten odottanutkaan suurta pienennystä vaan ihmettelin kasvua. Mietin siis onko normaalia, että se vaihtelee noin paljon, vai kuuluuko sen kasvaakin vähän aluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöminen pielessä?
Olen syönyt täsmälleen samalla tavalla kuin aiemminkin, mutta ruokajuomaksi olen vaihtanut veden ja jättänyt välipalaherkut, iltamässyt ja jälkiruoat pois. No nyt viikonloppuna otin kahvin kanssa kakunpalan. Ennen söin ihan joka päivä suklaata ja sipsejä.
Mitähän alapeukutettavaa tässä oli? En ole väittänytkään olevani millään kitudieetillä, jos siitä nyt oli kysymys. Mutta kaiken järjen mukaan herkkujen pois jättäminen ja liikunnan lisäämisen pitäisi pienentää vyötärön ympärystä (ei toki kahdessa viikossa) eikä suurentaa sitä.
Veikkaan et lihakset on alkuun sitonut nestettä, tai sit ihan vaan kuukautiskierto i hiilarit turvottaa.
Salitreeni ei muuten sit oikeasti tee siroa vyötäröä, lihakset kyllä kasvaa ja läski lähtee mutta jos odotat ampiaisvyötäröä niin se on väärä keino.
Minkälainen kehitysvamma pitää olla jos luulee liikunnan automaattisesti pudottavan läskiä kropasta kun se on 90 % siitä kiinni mitä syöt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöminen pielessä?
No, olisiko syytä muuttaa siinä syömisessä jotain?
Valitettavasti tyypillistä alkuun on erittäin raju turvotus, kun lihakset salitreenin aloittamisen jälkeen keräävät nestettä. Kroppa varmasti myös reagoi syömisen muutoksiin. Täällä on vähän kaikennäköisiä neuvoja, mutta suosittelen ihan, että kalorilaskurin avulla lasket kulutuksen ja ravinnosta saadut kalorit. Tämä lähinnä siksi, että voit asettaa hyvin tavoitteet, kuinka paljon syöt alle kulutuksen ja voit seurata, että mistä niitä kaloreita tulee. Toki tämä kannattaa tehdä vaikka vasta 6 viikon jälkeen, kun olet saanut treenaamisesta enemmän arkisen asian, sillä kaikkea ei kannata aloittaa yhtä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöminen pielessä?
No, olisiko syytä muuttaa siinä syömisessä jotain?
Juurihan sanoin, että olen muuttanut. Ennen söin joka päivä sipsiä ja suklaata ja ruokajuoman oli mehu ja kahvin kanssa pullaa tai leivos tms. Nämä olen jättänyt pois. Mitä kohtaa et ymmärtänyt?
Turvotusta. Oletko juonut vettä tarpeeksi?
Vierailija kirjoitti:
Totta kai kannattaa salilla käydä! Ettei vaan erehdyksissä laihduta lihaksiaan pois, ja silloin uudelleen lihominen on entistäkin helpompaa.
Salin lisäksi HIIT. Ja esim Vesiliikunta kuluttaa todella paljon kaloreita kun kehon lämpimänä pysyminen jo kuluttaa itsessään paljon. Tärkeintä toki että liikkuu, oli laji mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan et lihakset on alkuun sitonut nestettä, tai sit ihan vaan kuukautiskierto i hiilarit turvottaa.
Salitreeni ei muuten sit oikeasti tee siroa vyötäröä, lihakset kyllä kasvaa ja läski lähtee mutta jos odotat ampiaisvyötäröä niin se on väärä keino.
En odotakaan ampiaisvyötäröä ainakaan näin aluksi. Nimenomaan läskin lähtemistä tässä tavoittelen. Ja kuulemma parempi keino seurata edistystä on juuri vyötärönympäryksen seuraaminen kuin vaa'alla käynti, joten siksi sitä nyt mittailin.
E tiedä, miksi tässä nyt tuli se käsitys, että olen jollain pikasuperdieetillä ja tavoitteenani on fitnessvartalo. Ihan nyt vain siitä maltillisesta painonpudotuksesta ja elintapojen pysyvästä muutoksesta on kyse.
Syöminen pielessä?