Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salilla käynti ja laihdutus, vyötärönympärys vain kasvaa. Missä vika?

Vierailija
15.04.2019 |

Kaksi viikkoa olen lisännyt liikuntaa ja vähentänyt herkkuja. Olen käynyt salilla joka toinen päivä ja jättänyt mehut ja välipalat pois. Vyötärönympärys oli kaksi viikkoa sitten 103 ja nyt kun mittasin, se oli 113! Onko nyt mittausvirhe ja olenko liian hätäinen vai riippuuko vuorokaudenajastakin?

Juu, tiedän, että varmasti vähän kaikkia, mutta oli nyt pakko purkaa.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on paljon pudotettavaa, niin unohda hetkeksi se salilla käynti ja keskity vaan laihduttamaan ruokavaliolla. Yksi asia kerrallaan kuntoon.

Vierailija
42/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen kehitysvamma pitää olla jos luulee liikunnan automaattisesti pudottavan läskiä kropasta kun se on 90 % siitä kiinni mitä syöt!

Millainen kehitysvamma pitää olla, jos luulee, että herkkujen pois jättäminen ja liikunnan lisääminen ei vähennä päivittäistä kalorimäärää.

Totta kai se vähentää kaloreita, mutta painonhallinnassa syömisissä tärkeää on muukin kuin vähät kalorit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vyötärö kyllä voi kymmentä senttiä kasvaa parissa viikossa oikein millään tavalla paitsi antaumuksellisella donitsidietillä.

Tai sitten kuukautisia edeltävää turvotusta.

Sorry, olen mies. Ei tullut mieleen tuollainen vaihtoehto.

Mulla ero saattaa olla yli 15 senttiä kuukauden vaiheesta riippuen... Paino voi vaihdella viisi kiloa 3-4 päivän sisällä.

Vierailija
44/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöminen pielessä?

Olen syönyt täsmälleen samalla tavalla kuin aiemminkin, mutta ruokajuomaksi olen vaihtanut veden ja jättänyt välipalaherkut, iltamässyt ja jälkiruoat pois. No nyt viikonloppuna otin kahvin kanssa kakunpalan. Ennen söin ihan joka päivä suklaata ja sipsejä. 

No, olisiko syytä muuttaa siinä syömisessä jotain?

Juurihan sanoin, että olen muuttanut. Ennen söin joka päivä sipsiä ja suklaata ja ruokajuoman oli mehu ja kahvin kanssa pullaa tai leivos tms. Nämä olen jättänyt pois. Mitä kohtaa et ymmärtänyt?

Tarkoitinkin nykyisten syömisten muuttamista. Kun kerran laihtumista ei tapahdu, niin silloin korjataan ruokavaliota.

En odottanutkaan laihtumista kahdessa viikossa. Tällä perusteella en nyt vielä ihmettele sitä, ettei paino ole pudonnut. Ihmettelin vain vyötärön ympäryksen roimaa kasvua ja odotin saavani siitä tietoa. Ja sitä kyllä sainkin. Varsinaisen laihtumisen suhteen en tietenkään vielä koe epäonnistuneeni.

Ap

Vierailija
45/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei tuo 10 cm liikunnasta ole tullut. Liikunta kannattaa pitää parissa kerrassa viikossa ja muuten hoikistella ruokavaliota säätämällä. Herkkujen jättö ei pelkästään riitä vaan kaloreita täytyy vähentää vaikkapa rasvasta.

Mulle ei ainakaan käynyt saliharjoittelu. Kunto kasvoi mutta ruuan kanssa pelaaminen kävi liian ahdistavaksi. Lisäksi hyppäsin vaa'alla jatkuvasti.

Vierailija
46/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salilla käynti lisää ruokahalua. Pitää olla tarkkana syömisten kanssa,muuten kaloreita saattaa kertyä melkoisesti. Herkuista luopuminen ei auta,jos tavallista ruokaa menee liikaa. Luulet,etä yliarvioit salikäynnin kuluttavuuden. Laihtuminen perustuu ennenkaikkea ruokavalioon,liikunnan osuus painonpudotuksessa on aika pientä.

Rasvat pois ja kuitua lisää niin näet tuloksia.

Rasvattomuus on typerää, rasva on välttämätön aine, sokeri kannattaa jättää syömättä.

Vierailija
47/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on paljon pudotettavaa, niin unohda hetkeksi se salilla käynti ja keskity vaan laihduttamaan ruokavaliolla. Yksi asia kerrallaan kuntoon.

Tätä en ihan tajua, miksi näitä ei voi tehdä samanaikaisesti. Olen lukenut monesta paikasta, että laihduttaessa pitää olla miinuskaloreita ja lihaskuntoa kasvattaessa pluskaloreita. Miksei se lihaskunnon kasvattaminen ota niitä kaloreita läskistä? Tämä ei mahdu tajuntaani. Miksi nämä sulkevat toisensa pois? Samoja kaloreitahan ne ovat. Kuulostaa järjettömältä, että ensin pitää olla kitudieetillä, että läskit lähtee, mutta sitten ne samat kalorit pitää kuitenkin syödä takaisin, jos haluaa lihasta. Eli ensin laihaläskiksi ja sitten vasta kunnon kohotukseen. Miksi?

Ap

Vierailija
48/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei tuo 10 cm liikunnasta ole tullut. Liikunta kannattaa pitää parissa kerrassa viikossa ja muuten hoikistella ruokavaliota säätämällä. Herkkujen jättö ei pelkästään riitä vaan kaloreita täytyy vähentää vaikkapa rasvasta.

Mulle ei ainakaan käynyt saliharjoittelu. Kunto kasvoi mutta ruuan kanssa pelaaminen kävi liian ahdistavaksi. Lisäksi hyppäsin vaa'alla jatkuvasti.

Anteeksi mutta en ymmärtänyt. Ruoan kanssa ahdisti, joten saliharjoittelu ei sopinut sinulle?

Ap

Vierailija
49/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en ihan tajua, miksi näitä ei voi tehdä samanaikaisesti. Olen lukenut monesta paikasta, että laihduttaessa pitää olla miinuskaloreita ja lihaskuntoa kasvattaessa pluskaloreita. Miksei se lihaskunnon kasvattaminen ota niitä kaloreita läskistä? Tämä ei mahdu tajuntaani. Miksi nämä sulkevat toisensa pois? Samoja kaloreitahan ne ovat. Kuulostaa järjettömältä, että ensin pitää olla kitudieetillä, että läskit lähtee, mutta sitten ne samat kalorit pitää kuitenkin syödä takaisin, jos haluaa lihasta. Eli ensin laihaläskiksi ja sitten vasta kunnon kohotukseen. Miksi?

Ap

Koska lihas käyttää kasvamiseen proteiinia, ei varastoutunutta rasvaa.

Vierailija
50/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Läskit ei lähde (pysyvästi) suinkaan kituuttamalla.

Koitapa etsiä tietoa ihmisen aineenvaihdunnasta, niin saat vastauksia.

Vierailija
51/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla käyminen tosiaan lisää ruokahalua. Lisäksi täytyy treenata todella kovaa, jos haluaa jonkinlaista kehitystä saada aikaiseksi, mikä puolestaan ei aloittelijalta välttämättä onnistu, jos kaloreissa mennään laihduttamisen takia kovin alas.

Liikunnan varaan ei pitäisi jättää laihduttamista. Useimmiten ihmiset myös uskovat, että liikunnassa kaloreita palaisi hirveästi, vaikka todellisuudessa määrä jää aika pieneksi. Lihaskunnon kasvattaminen on myös hirveän hidasta, mikä saattaa syödä motivaatiota ja turhauttaa.

Itse kehottaisin kuitenkin harrastamaan liikuntaa. Ei kalorien palamisen toivossa vaan siksi, että se tukee terveellistä elämäntapaa. Esimerkiksi ihan se, että jos haluaa saada salilla lisää lihasta, on pakko kiinnittää huomiota omaan ruokailuun. Se auttaa muuttamaan ruokailutottumuksia ja lisää kykyä tehdä parempia päätöksiä ruoan suhteen.

Vierailija
52/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No sitähän tässä juuri kritisoinkin, kun minua kehotetaan ensin äkkiä pudottamaan painoa ja muuttamaan ruokavaliota vielä enemmän, kun itse ajattelin jättää herkut pois ja tarkkailla annoskokoja.

Ap

Vierailija
53/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koska lihas käyttää kasvamiseen proteiinia, ei varastoutunutta rasvaa.

Eli miksei se lihas ota sitä proteiinia ruokavaliosta ja samalla pienennä sitä siihen kuluvaa energiaa läskistä? Siitähän tulee lihaksiin plussaa ja läskistä lähtisi se miinus.

Ap

Vierailija
54/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No sitähän tässä juuri kritisoinkin, kun minua kehotetaan ensin äkkiä pudottamaan painoa ja muuttamaan ruokavaliota vielä enemmän, kun itse ajattelin jättää herkut pois ja tarkkailla annoskokoja.

Ap

Tarkkaile mieluummin ruuan sisältöä, niin annoksetkin pysyy kohtuudessa.

Vierailija
55/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salilla käyminen tosiaan lisää ruokahalua. Lisäksi täytyy treenata todella kovaa, jos haluaa jonkinlaista kehitystä saada aikaiseksi, mikä puolestaan ei aloittelijalta välttämättä onnistu, jos kaloreissa mennään laihduttamisen takia kovin alas.

Liikunnan varaan ei pitäisi jättää laihduttamista. Useimmiten ihmiset myös uskovat, että liikunnassa kaloreita palaisi hirveästi, vaikka todellisuudessa määrä jää aika pieneksi. Lihaskunnon kasvattaminen on myös hirveän hidasta, mikä saattaa syödä motivaatiota ja turhauttaa.

Itse kehottaisin kuitenkin harrastamaan liikuntaa. Ei kalorien palamisen toivossa vaan siksi, että se tukee terveellistä elämäntapaa. Esimerkiksi ihan se, että jos haluaa saada salilla lisää lihasta, on pakko kiinnittää huomiota omaan ruokailuun. Se auttaa muuttamaan ruokailutottumuksia ja lisää kykyä tehdä parempia päätöksiä ruoan suhteen.

Kyllä tiedän tämän. Pointti oli nyt se, että sen salitreenin nyt aloitin samalla. En kuvitellut että se yksinään laihduttaisi. Pointti oli nyt se, että parissa viikossa vyötärön ympärys on kasvanut, vaikka energiansaanti on vähentynyt ja kulutus (hieman) lisääntynyt. Tämä kai se matematiikka on. Oli se nyt miten olematonta tahansa, eihän vyötärön ainakaan kasvaa kuuluisi.

Ap

Vierailija
56/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tiedän tämän. Pointti oli nyt se, että sen salitreenin nyt aloitin samalla. En kuvitellut että se yksinään laihduttaisi. Pointti oli nyt se, että parissa viikossa vyötärön ympärys on kasvanut, vaikka energiansaanti on vähentynyt ja kulutus (hieman) lisääntynyt. Tämä kai se matematiikka on. Oli se nyt miten olematonta tahansa, eihän vyötärön ainakaan kasvaa kuuluisi.

Ap

Ei me oikeastaan voida sitä täällä tietää. Mahdollisesti olet mitannut väärin, on turvotusta tai nestettä on kertynyt elimistöön. Jatkat vain salilla käymistä ja kiinnität hieman vielä enemmän huomiota syömiseen, niin hiljalleen hyvä tulee.

Vierailija
57/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa

#facepalm

Vierailija
58/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keholla kestää kolme kuukautta tottua uuteen ruokavalioon.

Liikunnalla ei laihduteta.

10kg laihduttaakseen pitäisi salilla käydä 7000 kertaa. Seitsemäntuhatta.

Kaikki piilosokerit myös pois: ei ketsuppia, ei maitoa, ei hedelmiä, ei jugurtteja, ei muita viljoja paitsi kauraa, ei riisiä, ei palkokasveja, ei sipulikasveja. Ei mitään pannulla paistettua eikä punaista lihaa.

Näin tiputin 14kg neljässä kuukaudessa, ja ihan lääkärin määräämä ruokavalio.

Vierailija
59/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi viikkoa

#facepalm

naamapalmut vaan itsellesi. Noin sadannen kerran sanon, etten odottanutkaan merkittävää laihtumista tänä aikana, vaan ihmettelen vyötärön kasvua. Kaksi viikkoa on tietenkin lyhyt aika laihtumiseen, mutta samalla se on lyhyt aika lihomiseen. Minulla kun ei ole tuntumaa näihin turvotuksiin ja mittausvaihteluihin,siksi tästä asiasta kysyin.

Eli rautalankaa: En ihmettele, miksen ole laihtunut. Ihmettelen, miksi vyötärön ympärys heittää ja onko näin iso heitto normaalia.

Ap

Vierailija
60/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ärtyvän suolen oireyhtymä, joskus vatsa ihan litteä, toisinaan näytän että olisin raskaana. Kyllä se keho vaan on sellainen, että joskus niitä turvotuksia tulee. Voi olla myös mittavirhe, ehkä katsoit mitan ekalla kerralla väärin. Mutta joo, katsele nyt ihan rauhassa ja jos paino ei ala pikkuhiljaa laskea ja mitat pienentyä niin tarkastele ruokavaliota tarkemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi