Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salilla käynti ja laihdutus, vyötärönympärys vain kasvaa. Missä vika?

Vierailija
15.04.2019 |

Kaksi viikkoa olen lisännyt liikuntaa ja vähentänyt herkkuja. Olen käynyt salilla joka toinen päivä ja jättänyt mehut ja välipalat pois. Vyötärönympärys oli kaksi viikkoa sitten 103 ja nyt kun mittasin, se oli 113! Onko nyt mittausvirhe ja olenko liian hätäinen vai riippuuko vuorokaudenajastakin?

Juu, tiedän, että varmasti vähän kaikkia, mutta oli nyt pakko purkaa.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko olla raskaana?

Tai joku kasvain mahassa? Tai joku loinen, niitä voi saada ihan Suomestakin ja ihan ns. tavalliset ihmisetkin?

Tai joku suolistosairaus tai ruoka-aineyliherkkyys, mikä turvottaa mahaa?

Vierailija
62/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keholla kestää kolme kuukautta tottua uuteen ruokavalioon.

Liikunnalla ei laihduteta.

10kg laihduttaakseen pitäisi salilla käydä 7000 kertaa. Seitsemäntuhatta.

Kaikki piilosokerit myös pois: ei ketsuppia, ei maitoa, ei hedelmiä, ei jugurtteja, ei muita viljoja paitsi kauraa, ei riisiä, ei palkokasveja, ei sipulikasveja. Ei mitään pannulla paistettua eikä punaista lihaa.

Näin tiputin 14kg neljässä kuukaudessa, ja ihan lääkärin määräämä ruokavalio.

Tämä on aivan liian yksinkertainen tapa ajatella asiaa.

Laihdutus on 100% ruokavaliota ja 100% liikuntaa ja 100% hyvinvointia.

Salilla käyminen parantaa lihaskuntoa ja kuluttaa kaloreita pitkään harjoittelun jälkeen. Paras tapa laihtua on kuluttaa enemmän ja siihen auttaa lihasten käyttö kuormittavasti. Toki aerobinen yms. mutta niiden kulutus loppuu pian treenin lopun jälkeen. Joogaa tai muuta venyttelyä ei myöskään kannata unohtaa.

Ruokavalio myös tärkeää mutta pelkkä kalorien rajoitus on paljon huonompi tie kuin kulutuksen nostaminen. Parasta on syödä hyvin, monipuolisesti, kasvikuntaa painottaen ja ruoasta nauttien. Nukkua hyvin ja olla stressaamatta. Eikä ajatella niin että vain syömällä vähemmän laihtuu ja sitten kytätä jotain ketsupin sokerimäärää. 

t. laihduttaja ilman kalorien laskentaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keholla kestää kolme kuukautta tottua uuteen ruokavalioon.

Liikunnalla ei laihduteta.

10kg laihduttaakseen pitäisi salilla käydä 7000 kertaa. Seitsemäntuhatta.

Kaikki piilosokerit myös pois: ei ketsuppia, ei maitoa, ei hedelmiä, ei jugurtteja, ei muita viljoja paitsi kauraa, ei riisiä, ei palkokasveja, ei sipulikasveja. Ei mitään pannulla paistettua eikä punaista lihaa.

Näin tiputin 14kg neljässä kuukaudessa, ja ihan lääkärin määräämä ruokavalio.

Tämä on aivan liian yksinkertainen tapa ajatella asiaa.

Laihdutus on 100% ruokavaliota ja 100% liikuntaa ja 100% hyvinvointia.

Salilla käyminen parantaa lihaskuntoa ja kuluttaa kaloreita pitkään harjoittelun jälkeen. Paras tapa laihtua on kuluttaa enemmän ja siihen auttaa lihasten käyttö kuormittavasti. Toki aerobinen yms. mutta niiden kulutus loppuu pian treenin lopun jälkeen. Joogaa tai muuta venyttelyä ei myöskään kannata unohtaa.

Ruokavalio myös tärkeää mutta pelkkä kalorien rajoitus on paljon huonompi tie kuin kulutuksen nostaminen. Parasta on syödä hyvin, monipuolisesti, kasvikuntaa painottaen ja ruoasta nauttien. Nukkua hyvin ja olla stressaamatta. Eikä ajatella niin että vain syömällä vähemmän laihtuu ja sitten kytätä jotain ketsupin sokerimäärää. 

t. laihduttaja ilman kalorien laskentaa

Tämän minäkin olen lukenut nyt monesta lähteestä, mutta ketjussa on näköjään monet sitä mieltä, että ainoastaan aerobinen treeni auttaa laihtumisessa. En tiedä, ovatko ne minun lukemani lähteet sitten olleen ihan huuhaata, mutta aika monessa paikassa sanotaan ihan selvästi, että lihastreeni kuluttaa tehokkaammin juuri siksi, että kulutus jatkuu vielä treenin jälkeenkin. Ja lihasmassan kasvaessa lihas itsessään kuluttaa enemmän. 

Aerobista tietysti lisään johonkin väliin, mutta en tosiaankaan mitään maratonia tässä nyt ala treenaamaan, koska se ei vain ole minulle mieluisaa ja liikunnan ilo loppuu tasan siihen. 

ap

Vierailija
64/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on paljon pudotettavaa, niin unohda hetkeksi se salilla käynti ja keskity vaan laihduttamaan ruokavaliolla. Yksi asia kerrallaan kuntoon.

Tätä en ihan tajua, miksi näitä ei voi tehdä samanaikaisesti. Olen lukenut monesta paikasta, että laihduttaessa pitää olla miinuskaloreita ja lihaskuntoa kasvattaessa pluskaloreita. Miksei se lihaskunnon kasvattaminen ota niitä kaloreita läskistä? Tämä ei mahdu tajuntaani. Miksi nämä sulkevat toisensa pois? Samoja kaloreitahan ne ovat. Kuulostaa järjettömältä, että ensin pitää olla kitudieetillä, että läskit lähtee, mutta sitten ne samat kalorit pitää kuitenkin syödä takaisin, jos haluaa lihasta. Eli ensin laihaläskiksi ja sitten vasta kunnon kohotukseen. Miksi?

Ap

Läskit ei lähde (pysyvästi) suinkaan kituuttamalla.

Koitapa etsiä tietoa ihmisen aineenvaihdunnasta, niin saat vastauksia.

No sitähän tässä juuri kritisoinkin, kun minua kehotetaan ensin äkkiä pudottamaan painoa ja muuttamaan ruokavaliota vielä enemmän, kun itse ajattelin jättää herkut pois ja tarkkailla annoskokoja.

Ap

No,jätit herkut pois,tarkkailit annoskokoja ja liikut. Painosi on kuitenkin ilmeisesti noussut? Minkälaisia ohjeita haet täältä? Jos neuvotaan pudottamaan kaloreita jättämällä turhat rasvat pois,niin miksi se ei kelpaa neuvoksi? Kuidun lisääminen ym ovat hyviä neuvoja.

Sinulla on varmasti todella korkea rasvaprosentti,ja ruokavaliosi on ollut kokonaisuudessaan pielessä.

Kolmesti viikossa salilla käyvä ei liho,ellei ruokailu ole pielessä. Simple as that.

Vierailija
65/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nainen? Tuossa voisi olla kyse hormonien aiheuttamasta turvotuksesta. Itsellä kasvaa tuo mahan ympärys 5-10 cm pms-oireiluna (turpoan myös ympäriinsä). Olen hieman pienempi ja vyötärö vaihtelee 75-85 cm.

Vierailija
66/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on paljon pudotettavaa, niin unohda hetkeksi se salilla käynti ja keskity vaan laihduttamaan ruokavaliolla. Yksi asia kerrallaan kuntoon.

Tätä en ihan tajua, miksi näitä ei voi tehdä samanaikaisesti. Olen lukenut monesta paikasta, että laihduttaessa pitää olla miinuskaloreita ja lihaskuntoa kasvattaessa pluskaloreita. Miksei se lihaskunnon kasvattaminen ota niitä kaloreita läskistä? Tämä ei mahdu tajuntaani. Miksi nämä sulkevat toisensa pois? Samoja kaloreitahan ne ovat. Kuulostaa järjettömältä, että ensin pitää olla kitudieetillä, että läskit lähtee, mutta sitten ne samat kalorit pitää kuitenkin syödä takaisin, jos haluaa lihasta. Eli ensin laihaläskiksi ja sitten vasta kunnon kohotukseen. Miksi?

Ap

Kyllä voi samaan aikaan saada lihasta ja menettää läskiä. Jos olet uusi kuntoilussa, niin etsi hyvä pt tai nettivalmennus, joka ei perustu fitness-dieetteihin tai nutraukseen. Lihastohtorin blogista löytyy hyvää vinkkiä ja perusteoriaa kropasta ja harjoittelusta (kuntoilu, treeni mielessä).

Vierailija
67/67 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyötärönympäryksen mittauksessa on helppo tehdä 10 cm virhe. Ei muuta kuin vedät vatsaa vähän enemmän sisään tai pullistat sitä.

Eroa tulee myös siitä, teetkö mittauksen seisten, istuen vai maaten.

Mittanauhaa luotettavampi mittari on housut. Jos ne alkavat puristaa, on vyötärönympärys kasvanut. Jos taas aikaisemmin sopivan kokoiset housut alkavat tippua jalasta, on vyötärönympäryksesi pienentynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän