XZ/Herbina/LhBeauty/Biozell/LV/Erisan/Ehs/Linna/Lumene
Yms suomalaiset kosmetiikkamerkit. Onko tullut tutuiksi jotkin näistä merkeistä sinulle? Mihin olet ihastunut ja mikä tuottaa päänvaivaa? Minkä tyyppisiä tuotteita käytät? Keskustelua Suomi kosmetiikasta.
Kommentit (170)
Herbinalle on tullut uusia kasvotuotteita. Ap
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Nyt tänä vuonna jonkun lehden välissä oli SISU voiteesta näyte, jota pitkin hampain kokeilin. Wau, miten hyvää ja ihana, vihreä tuoksu.
Siksi ostin heti Lumenen Sisuseerumia, enkä ikinä ole ennen saanut mistään ulkolaiseetakaan sarjasta niin vaikuttavaa ja tehokasta.
Suosittelen.
Joo tuo Sisu-seerumi on tosiaan hyvää, vaikka tuoksu onkin aika erikoinen ja saattaa jakaa mielipiteitä. Itse kyllä tykkään, tulee mieleen sauna ja suomalainen luonto. Aiemmin käytin sitä sinistä Lähde-seerumia, mutta tää ravitsee ja kosteuttaa paljon paremmin. Tosin hintaakin on tietty vähän enemmän.
LV on hyviä tuotteita atoopikollekin, ei ole tarvinut enää apteekin voiteita ostaa. XZ:n hiustuotteista myös tykkään, suuri osa on oikeasti hoitavia eikä vain silikonilla kiiltävän näköiseksi saavia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eläimillä testattuja. En käytä.
Eikös eläinkokeet ole kiellettyjä EU-alueella? Miksi levität valheellista tietoa?
Lasten tukat harjaan pesun jälkeen XZ-"takkuaineella" (muumin kuva). Linnaa (koivu, mustikka) tulee käytettyä nyt, kun "Erittäin hieno suomalainen" shampoo ei ole nimensä veroista enää.
Vierailija kirjoitti:
EHS on ainoa shampoo, jota käytän. Pesee hyvin, ei sisällä silikonia yms eikä tee tukkaa takkuiseksi. Lisäksi hyväntuoksuinen ja edullinen.
Erittäin hieno ORKLAlainen samppoo.
Kiillon valmistavat Aisti-suihkugeelit löysin joskus vuosi sitten. Olen kokeillut kaikkia (vihr. sin. ja kelt.) ja ostan aina, kun löydän. Todella miellyttäviä tuoksuja. Suosittelut!
https://www.kiilto.com/fi/uutishuone/lehdistotiedotteet/uutta-suomalais…
Linnan syreeni suihkugeeli on hyvätuoksuinen ja ei kuivata ihoa liiakseen. Ap
Voiko millä shampoolla tahansa pestä myös vartalon?
Inhottaa, kun XZ ainakin poistaa ja lisää uusia tuotteita nopealla syklillä. Esim energisoiva hedelmä voide jäi pois ja tyrni shampoo/hoitoaine, punaherukka-raparperi sarja, mustaherukka sarja jäi pois. Ap
Aika tunkkaisen tuoksuisia on käyttää pidemmän ajan on minusta suklaa-vanilja ja vanilja-cafe sarjat. Vois ne mielummin lähteä pois merkiltä kuin hedelmä-marja tuoksut. Ap
Käytän Xz shampoita ainakin välillä, lapset lähes jatkuvasti. Suosikki on se missä on joku appelsiinin kuva tai vastaava.
LV:ltä käytän pesunestettä ja kasvovettä. LV kasvovedellä olen monesti saanut iho-ongelmia kuntoon, siinä on sopivan hapan pH. Käyttäisin mielelläni enemmänkin LV-sarjaa, mutta en ole löytänyt sopivaa päivävoidetta UV30:lla, ja yövoiteeksi haluan A-vitamiinivoiteen, heillä ei taida olla?
Lumenelta en ole löytänyt suosikkeja, paitsi pari luomiväriä.
Lactoline pesunesteellä kyykkyvatkailen haarukseni puhtaaksi, ei ole kuivattanut limakalvoja tms. Toki sillä pesee vaikka koko kropan, mutta aika tylsää olisi käyttää aina hajustamatonta siihen tarkoitukseen.
Biozellin tuotteista olen kaikista tykännyt mitä olen kokeillut.
Lumenen tuoteuudistuksen jälkeen en ole tainnut käyttää tuotteita enää niin paljon, kun meidän pitäjän tuotevalikoimaan ei kuulu juuri niitä hyviä tuotteita ja olen laiska tilaamaan. Invisible illumination sävyseerumi olisi mielestäni huippu, blur ja matte meikkivoiteet ei niinkään, tekee minun naamasta tunkkaiset. cc-voide ihan jees.
XZ-shampoista tykkään, mutta hoitoaineissa ei ole tarpeeksi ytyä ollut minun rutikuiville latvoille. En tosin ihan kaikkia ole tainnut kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös eläinkokeet ole kiellettyjä EU-alueella? Miksi levität valheellista tietoa?
Valitettavasti eläinkokeiden suhteen asia ei ole näin yksinkertainen, että koska EU-alueella ei saa testata kosmetiikkaa eläimillä, niin kaikki eurooppalaiset tuotteet olisi eläinkokeettomia. Useat valmistajat testauttaa kosmetiikkansa raaka-aineita EU:n ulkopuolella. Voivat sanoa ettei tuotetta ole testattu eläimillä, koska valmista tuotetta tosiaan ei ole, mutta uudet tehoaineet voivat silti olla.
Lisäksi, mikä tahansa firma, jos myy Kiinaan, joutuu käyttämään eläinkokeita, koska Kiina ei salli markkinoilleen kosmetiikkatuotteita ilman kattavaa eläinkokeiden tekoa turvallisuuden varmistamiseksi. Moni firma hämääkin niin että on kyllä pupunkuvat että ei eläinkokeita, mutta saattaa jopa webbisivuilta jossain löytyä pieni maininta, että kokeita voidaan tehdä jos jonkun maan lainsäädäntö niin vaatii. Eli joka tapauksessa eläimet kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti eläinkokeiden suhteen asia ei ole näin yksinkertainen, että koska EU-alueella ei saa testata kosmetiikkaa eläimillä, niin kaikki eurooppalaiset tuotteet olisi eläinkokeettomia. Useat valmistajat testauttaa kosmetiikkansa raaka-aineita EU:n ulkopuolella. Voivat sanoa ettei tuotetta ole testattu eläimillä, koska valmista tuotetta tosiaan ei ole, mutta uudet tehoaineet voivat silti olla.
Lisäksi, mikä tahansa firma, jos myy Kiinaan, joutuu käyttämään eläinkokeita, koska Kiina ei salli markkinoilleen kosmetiikkatuotteita ilman kattavaa eläinkokeiden tekoa turvallisuuden varmistamiseksi. Moni firma hämääkin niin että on kyllä pupunkuvat että ei eläinkokeita, mutta saattaa jopa webbisivuilta jossain löytyä pieni maininta, että kokeita voidaan tehdä jos jonkun maan lainsäädäntö niin vaatii. Eli joka tapauksessa eläimet kärsii.
Tuota Kiinan eläinkoepakkoa voi kiertää myymällä tuotteitaan Kiinassa vain netin kautta, esim. ELF toimii näin ja huhujen mukaan (Kauppalehdesdä tjsp. mainittiin joskus) suomalaisista Lumene.
Onko Erisanin ja lvn tuotteet ok? Hinta-laatu suhteeltaan?