XZ/Herbina/LhBeauty/Biozell/LV/Erisan/Ehs/Linna/Lumene
Yms suomalaiset kosmetiikkamerkit. Onko tullut tutuiksi jotkin näistä merkeistä sinulle? Mihin olet ihastunut ja mikä tuottaa päänvaivaa? Minkä tyyppisiä tuotteita käytät? Keskustelua Suomi kosmetiikasta.
Kommentit (170)
Biozellin syväkosteuttava hoitoaine (hopea purkki) on paras kokeilemani silikoniton hoitoaine. Kosteuttaa pitkiä, kuivia hiuksia todella tehokkaasti, mutta jättää hiukset todella kevyiksi, ilmaviksi ja puhtaan tuntuisiksi. Yleensä hoitoaineet eivät joko ole tarpeeksi hoitavia kuontalolleni tai sitten lopputulos pesun jälkeen on lähmäinen, tässä on molemmat kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan kokeillut XZ natura sarjaa? Ap
Koivunmahla-hoitoainetta olen käyttänyt. Tykkään kyllä, ohuelle tukalle sopiva eikä latista. Tuoksukin miellyttävä.
Mäkin tykkään Lumenen CC-voiteesta. Ei haise paljon hajusteelta, kuten monet muut.
Nyt on käytössä Herbinan kevyt päivävoide. Ihana tuoksu siinä ja imeytyy hyvin.
En joskus tykännyt Herbinan tuotteista ja pakkauksetkin oli kökköjä. Sampoo, hoitau ja dödö eivät toimineet.
Mutta 10 vuodessa on varmaan tuotteet muuttuneet. Tykkään kun ulkonäkö on uudistettu. Haluaisin kokeilla kasvovettä ja putsaria.
Käytin juuri sellaisen pienen merkin kuin Valkoisen langan tuotteita. Vahva suositus. Tosi luomua ja kotimaista ja ihana tuoksu. Tuotteet pohjaavat tyrniin vaikuttavana aineena. Mulla siis käytössä kasvojen puhdistusgeeli, kasvorasva ja seerumi. Rasva oli sopivasti vähän tujumpaa kevät/syksy/talvi ajalle. Etsikää siis: Valkoinen Lanka.
Kaikki eläimillä testattuja. En käytä.
Lumenelta en ole enää vuosiin löytänyt itselleni sopivia tuotteita. Aina tulee näppylää ja punoitusta. En ole siis herkkäihoinen mutta Lumenen tuotteet räjäyttää aina naaman. Herbinan tuotteista tykkään kyllä kovasti.
Herbinan luomuruusuvettä sisältävä puhdistusvaahto on loistava tuote. Vuosikaudet käytin rahaa kalliisiin tuotteisiin, onneksi uskalsin kokeilla herbinaa.
XZ rakennesuihke on loistava tuote, samoin Herbinan monet tuotteet kuten hajusteeton hiuskiinne. LV:ltä ja Erisanilta löytyy hyviä kosteusvoiteita.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Pirkan suoravärit on Suomessa tehtyjä ja edullisia ja sävyttää suht hyvin. Ap
Harmi, XZ energisoiva hedelmä hoitovoide lopetetaan valmistus :( Ap
Meillä on käytössä XZ-hiustenhoitotuotteita ja ihan toimivia ovat olleet. Käytin aiemmin paljon Lumenen ja Cutrinin tuotteita kun olin töissä Lumenella ja sain ne edullisesti. Nykyään käytössä on lähinnä meikkivoiteita. Vaikka Lumene myytiin Capmanille niin suurin osa tuotteista tehdään edelleen Suomessa (myös värikosmetiikkaa kuten huulipunia ja puutereita) ja työllistää runsaasti suomalaisia. Itsekin olisin edelleen siellä töissä ellen olisi muuttanut toiselle paikkakunnalle.
Lumenea on täällä parjattu, mutta mun iholle Lumenen kasvorasvat, seerumit, syväpuhdistavat tuotteet jne. sopii älyttömän hyvin. Asuin ulkomailla ja sinä aikana Lumenen puutteessa tuli kokeiltua vaikka mitä kalliitakin merkkejä, mutta jostain syystä juuri nuo Lumenet sopii minulle parhaiten. Mutta nämä on tosi henkilökohtaisia juttuja tietty.
Tykkään käyttää Lumenelta kosteuttavaa yövoidetta ja päivävoiteena Valo-sarjan päivävoidetta. Välillä laitan sitä oranssissa pullossa olevaa seerumia päivävoiteen kanssa, antaa kivan, kuulaan näköisen ihon meikin alle. Lumenella on myös ihana Primer, sellaisessa vaaleanpunaisessa tuubissa.
Vierailija kirjoitti:
Lumenelta en ole enää vuosiin löytänyt itselleni sopivia tuotteita. Aina tulee näppylää ja punoitusta. En ole siis herkkäihoinen mutta Lumenen tuotteet räjäyttää aina naaman. Herbinan tuotteista tykkään kyllä kovasti.
Ne Lumenen edullisemmat markettituotteet aiheuttaa mullekin tuota, mutta kalliimmat kemppariosastolla myytävät (joista löytyy mm. Valo-, Lähde- ja Sisu-nimisiä sarjoja) on olleet tosi hyviä. Niissä markettituotteissa on monissa jotain ärsyttävää hajustetta, mutta esim. misellivesi on ihan hyvää.
Myös XZ tuuheuttava herneproteiinishampoo ja hoitoaine sekä Herbina kosteuttava hiussuhke toimii loistavasti ohueen ja värjäämättömään tukkaan.
Pakko sanoa että viikko sitten ostamani Lumenen syväpuhdistava Klassikko -sarjan kasvoputsari osoittautui hyväksi (valkoinen tuubi). Pelkäsin ensin tuota syväpuhdistava -sanaa että kuivattaa liikaa, mutta ei sisällä sulfaattia ja on tuntunut oikein miellyttävältä mutta silti tehokkaalta puhdistajalta. Hyvä tuote varsinkin meikin poiston viimeistelyyn suihkussa tai sitten aamuisin pesemään rasvaisuus pois kasvoilta. Hintaa oli alle neljä euroa.
XZ miesten 2in1 rasvoittuvalle tukalle tarkoitettu shampoo on kyllä hyvä naisillekin! Esim kun tarvii pesevämpää lopputulosta hiusmuotoiluaineista. Ap
Nyt on tullut uutuus shampoo ja hoitoaine XZ pihlajanmarja plex
Ap
Joskus 60-luvulla, kun Lumene oli uusi, ostin sen vaaleansinistä kasvovettä. Siinä oli niin kammo tuoksu etten voinut käyttää. Sama tuoksu myös kasvovoiteissa. Nyt tänä vuonna jonkun lehden välissä oli SISU voiteesta näyte, jota pitkin hampain kokeilin. Wau, miten hyvää ja ihana, vihreä tuoksu.
Siksi ostin heti Lumenen Sisuseerumia, enkä ikinä ole ennen saanut mistään ulkolaiseetakaan sarjasta niin vaikuttavaa ja tehokasta.
Suosittelen.
Onko kukaan käyttänyt Linna Vadelma- tai onko se mansikkashampoota ? Linna tuoteet kylöä kirvelevät mun silmiä.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Onko kukaan käyttänyt Linna Vadelma- tai onko se mansikkashampoota ? Linna tuoteet kylöä kirvelevät mun silmiä.
Minä olen käyttänyt linnan villi vadelma shampoota. Lasten shampoohan se on, pesee sopivan puhtaaksi tukan ja soveltuu hyvin päivittäiseen käyttöön. Tuoksu on sopiva. Ap
Se perus-Linna haisee aivan kammottavalle mummohajuvedelle, ja pesee narskuvan puhtaaksi. Täytyykin kokeilla tuota vadelmashampoota. Jos se olisi vähän hellävaraisempaa.
Uusin kokeiluni Lumenelta oli 2 in 1 -meikinpoistovesi, sellainen vesi-öljysekoite, joka oli tarkoitettu herkälle iholle. Ostin pikkuputelin reissuun ja hyvin pelitti. Poisti meikin todella hyvin, myös silmämeikin, eikä kirvellyt yhtään. Ehdottomasti jatkoon!
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Lumenen meikkivoiteet, korostusvärit ja poskipunat on tosi hyviä! Niillä saa luonnollisen ja kuulaan ihon, ja tasoittavat silti ihon sävyä (itselläni finniarpia ja punoitusta). Musta tärkeää meikkipohjassa on kuulas look ja luonnollisuus, en voi sietää normi arkimeikissä drag queen kasvomaskia.
Samoin se oranssi hyaluronihappo ja C-vitamiiniseerumi on tosi hyvä kosteuttaja ja heleyttäjä kasvovoiteen alle.
Myös Lumenen mutanaamio on ihan paras, pienentää minulla selkeästi epäpuhtauksia ja rauhoittaa ihoa.
Vaikka monet Lumenen tuotteet on nykyään ylihintaisia, niin nuo meikkipohjatuotteet ja muutamat ihonhoitojutut on hintansa väärtejä!