XZ/Herbina/LhBeauty/Biozell/LV/Erisan/Ehs/Linna/Lumene
Yms suomalaiset kosmetiikkamerkit. Onko tullut tutuiksi jotkin näistä merkeistä sinulle? Mihin olet ihastunut ja mikä tuottaa päänvaivaa? Minkä tyyppisiä tuotteita käytät? Keskustelua Suomi kosmetiikasta.
Kommentit (170)
Tiedoksi, että tämä ketju on xz:n sponsoroima.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi, että tämä ketju on xz:n sponsoroima.
??ihan varmana juu XD
Pitkät, laineikkaat ja paksut hiukset pesen kerran viikossa tai joskus jatkuvastikin EHS:llä. Kotimaisista hoitoaineista en kuitenkaan pidä, enkä edes ole kokeillut näiden sarjojen naamioita, jos niitä onkaan. Minulle hiustenhoitotuotteiden pitää olla silikonittomia, mutta saa olla sulfaattia. Käytössä on toinenkin silikoniton shampoo, joka on toisaalta hiuksille vähän hellävaraisempi kuin EHS, mutta ei puhdista päänahkaa yhtä hyvin.
Hiusten selvittelyyn Muumi-suihke on loistava. Saatan käyttää sitä vain karkkituoksun takiakin. Xz:lla on aikuistenkin versioita ja tuoksutonta suihketta, mutta pidän makeasta ja marjaisesta tuoksusta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä Erisanin ja Lv:n päivävoiteissa on, kun ne ei imeydy kunnolla ihooni ja kumminkin ei kosteuta tarpeeksi? Eli ei sovi minulle jostain syystä. En osta niitä enää.
Sinä laitat niitä liikaa kerralla kasvoihin jne. Ihovoide kannattaa laittaa pesun jäljiltä kosteaan ihoon. Ei kannata jynssätä vaan taputella itsensä pyyhkeellä kuivemmaksi ja sitten rasvata.
Ongelma voi olla siinäkin,että ihon pintakerros on niin kuiva ettei mikään pääse siitä läpi. Kuori LV:n kuorinta-aineella ja käytä merkin seerumia ainakin yksi tuubi ennen rasvaa sisältävää voidetta.
Ostimpas tämän ketjun innoittamana Herbinan syväpuhdistus shampoota sekä XZ:n Niiskuneiti takunselvitys suihketta. :-)
Itse olen käyttänyt aika paljon XZ:n shampoita, oon jotenkin tyytyväinen ihan tälläsiin perus shampoisiin. Hoitoaineet voisi olla ehkä kosteuttavampia, tai sitten en käytä tarpeeksi/pidä tarpeeksi kauan.
Lumenen meikkivoide ja CC ovat hyväksi havaittuja.
Vierailija kirjoitti:
Kotimaisissa tuotteissa ei käytetä syöpää aiheuttavia tms. haitallisia aineita. Joskus oli näistä aineista luettelo lehdessä ja esim Lidlin Cien tuotteissa oli runsaasti haitallisia aineita. Herbina, xz ja Lumene eivät näitä sisältäneet kun luin kaikki kotimme purkkien tuoteselosteet.
Entä parabeeneja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eläimillä testattuja. En käytä.
Eikös eläinkokeet ole kiellettyjä EU-alueella? Miksi levität valheellista tietoa?
Valitettavasti eläinkokeiden suhteen asia ei ole näin yksinkertainen, että koska EU-alueella ei saa testata kosmetiikkaa eläimillä, niin kaikki eurooppalaiset tuotteet olisi eläinkokeettomia. Useat valmistajat testauttaa kosmetiikkansa raaka-aineita EU:n ulkopuolella. Voivat sanoa ettei tuotetta ole testattu eläimillä, koska valmista tuotetta tosiaan ei ole, mutta uudet tehoaineet voivat silti olla.
Lisäksi, mikä tahansa firma, jos myy Kiinaan, joutuu käyttämään eläinkokeita, koska Kiina ei salli markkinoilleen kosmetiikkatuotteita ilman kattavaa eläinkokeiden tekoa turvallisuuden varmistamiseksi. Moni firma hämääkin niin että on kyllä pupunkuvat että ei eläinkokeita
Jos on Leaping Bunny -sertifikaatti, esim Garnierilla ja Maria Nilalla on, niin missään vaiheessa ei ole testattu. Siitä se sertifikaatti saadaankin.
Jokainen merkki voi kirjoittaa puteleihinsa mitä vaan, mutta peta tai leaping bunny -merkit kertoo, että raaka-aineita tai valmista tuotetta ei ole testattu eläimillä.
Ostin Biozellin hajusteettoman lahjapakkauksen itselleni, kosteuttava seerumi ja shampoo, en ole vielä kokeillut. Onko näistä tuotteista kokemuksia?
Kotimaisissa tuotteissa ei käytetä syöpää aiheuttavia tms. haitallisia aineita. Joskus oli näistä aineista luettelo lehdessä ja esim Lidlin Cien tuotteissa oli runsaasti haitallisia aineita. Herbina, xz ja Lumene eivät näitä sisältäneet kun luin kaikki kotimme purkkien tuoteselosteet.