XZ/Herbina/LhBeauty/Biozell/LV/Erisan/Ehs/Linna/Lumene
Yms suomalaiset kosmetiikkamerkit. Onko tullut tutuiksi jotkin näistä merkeistä sinulle? Mihin olet ihastunut ja mikä tuottaa päänvaivaa? Minkä tyyppisiä tuotteita käytät? Keskustelua Suomi kosmetiikasta.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vähän huonompia kuin ulkomaiset samaa hintaluokkaa olevat brändit.
Uimarille XZ:n uimareille tarkoitettu hiuksista klooriapoistava shampoo on huippu! Samoin myös LV:n hajustamaton saippua ja 48h-deodorantti. Dödö hakkaa apteekin dödöt mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Xz. Yksinkertaisesti tosi hyvät shampoot ja hoitoaineet mun tukalle. Lv:n kosteuttavaa kasvoseerumia olen kuullut kehuttavan laajalti, sitä kokeilen seuraavaksi.
Xz:lla on ihana hiuksiin jätettävä hoitoaine, jota olen ohuelle, kuivalle hiirenhännälleni käyttänyt jo vuosia. Ja tuo LV:n seerumi on tosiaan hyvä, riittää kosteuttajaksi näin lämpimämmillä keleillä - pakkasella tarvii jo tujumpaa. Ja tämä ei jätä ihoa kiiltäväksi. Hintakaan, eli n. 6 e, ei päätä huimaa. Lisäksi ihoni ei kestä hajusteita, joten LV:n tuotteita tulee käytettyä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vähän huonompia kuin ulkomaiset samaa hintaluokkaa olevat brändit.
Uimarille XZ:n uimareille tarkoitettu hiuksista klooriapoistava shampoo on huippu! Samoin myös LV:n hajustamaton saippua ja 48h-deodorantti. Dödö hakkaa apteekin dödöt mennen tullen.
Mikä XZ shampoista on uimareille tarkoitettu? Kiinnostaisi tietää..? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Xz. Yksinkertaisesti tosi hyvät shampoot ja hoitoaineet mun tukalle. Lv:n kosteuttavaa kasvoseerumia olen kuullut kehuttavan laajalti, sitä kokeilen seuraavaksi.
Xz:lla on ihana hiuksiin jätettävä hoitoaine, jota olen ohuelle, kuivalle hiirenhännälleni käyttänyt jo vuosia. Ja tuo LV:n seerumi on tosiaan hyvä, riittää kosteuttajaksi näin lämpimämmillä keleillä - pakkasella tarvii jo tujumpaa. Ja tämä ei jätä ihoa kiiltäväksi. Hintakaan, eli n. 6 e, ei päätä huimaa. Lisäksi ihoni ei kestä hajusteita, joten LV:n tuotteita tulee käytettyä paljon.
Jatkoa tuohon edelliseen: Erittäin hieno suomalainen lasten 2in1-shampoo on aivan ehdoton, kun kesäkeleillä en tykkää erikseen hoitoainetta lisätä, koska hikoilen paljon. Tällä on ilmeisesti paljon muitakin vannoutuneita käyttäjiä, ainakin erääässä fb-ryhmässä. Onko täällä muut ihastuneet tähän?
Mikä ihmeen "uimareille" tarkoitettu XZ shampoo? 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkoa tuohon edelliseen: Erittäin hieno suomalainen lasten 2in1-shampoo on aivan ehdoton, kun kesäkeleillä en tykkää erikseen hoitoainetta lisätä, koska hikoilen paljon. Tällä on ilmeisesti paljon muitakin vannoutuneita käyttäjiä, ainakin erääässä fb-ryhmässä. Onko täällä muut ihastuneet tähän?
Olen kuullut kanssa paljon hyvää kyseisestä tuotteesta, en ole itse kokeillut vielä.. Ap
Tarkoitan Ehs lasten shampoota siis. Ap
Käytän Lv:n hajusteetonta shampoota, mökille kuuluu ehdottomasti Linna-shampoo. Erisan on käytössä hajusteettomana pyykinpesuaineena. Herbinaa on tainnut olla hiuskiinteenä joskus käytössä.
Hyvä misellivesi, millä olisi näistä merkeistä?
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään kosmetiikkaa saa enää testata eläimillä. Valtaosa valmistusaineista on vaan joskus aikoja sitten testattu eläimillä jonkun muun kuin sen firman toimesta.
Paitsi että Kiinan markkinoille myyvät firmat ovat joutuneet maan lainsäädännön vuoksi tähän asti testauttaman tuotteensa nimenomaan eläinkokeilla. Siksi eläinkokeetonta kosmetiikkaa haluavat eivät ole käyttäneet brändejä, jotka myyvät Kiinassa. Tämä on ilmeisesti lopulta muuttumassa ensi vuonna: https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/ae13693b-5ccb-4c3c-94de-e84c196cf299
Vierailija kirjoitti:
LV:n misellivesi on hyvä. Mulla ollut käytössä jo pari vuotta.
Lisäksi tykkään Erisanin voiteista. Täyteläinen voide sopii hieman kuivalle kasvoniholleni nappiin. Kesällä käytössä Erisanin UV-suoja voide joka on okei. Se LV:n UV-suoja sisältää alkoholia, joten en pidä siitä, hajukin on inha.
XZ:n vihreä omena hoitoainetta käytän myös, kosteuttava. Tuoksu ei liian voimakas.
LV:n ja Erisanin tuotteiden hinnat on mun kokemuksen mukaan halvimmat Tokmannilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LV:n misellivesi on hyvä. Mulla ollut käytössä jo pari vuotta.
Lisäksi tykkään Erisanin voiteista. Täyteläinen voide sopii hieman kuivalle kasvoniholleni nappiin. Kesällä käytössä Erisanin UV-suoja voide joka on okei. Se LV:n UV-suoja sisältää alkoholia, joten en pidä siitä, hajukin on inha.
XZ:n vihreä omena hoitoainetta käytän myös, kosteuttava. Tuoksu ei liian voimakas.
LV:n ja Erisanin tuotteiden hinnat on mun kokemuksen mukaan halvimmat Tokmannilla.
Kiitos vinkistä
XZ Natura -sarjasta olen kokeillut koivunmahla ja tyrni shampoita. Tyrni oli ihan hyvä, mutta siitä koivunmahlasta tuli tosi paha hilse. Ei sopinut siis minun päänahalle se. Tuoksu on molemmissa hyvä.
Lumenen se oranssi hoitovesi on huippu! Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä te teette misellivedellä?
Kasvojen puhistukseen
Rumene aihettaa heti ihottumaa, en voi käyttää eivätkä sovi nuo muutkaan.
Lh-Beautyn avokado hoitoaine on käytössä. Aion ostaa LV:ltä hiuksiin jätettävän hoitoaineen lisäksi. En ole tuoksujen ystävä, niin XZ on jäänyt ostamatta.
Pirkan pesuneste on kuin lactolinen pesuneste ja on halvempaa ja Suomessa tehty kanssa. Ap