Missä välissä pitäisi ehtiä pestä pyykkiä???
Jos kotona on muksujen kera viiden maissa, koneen perus pesuohjelma kestää 4,5h ja lapset ovat sängyssä iltayhdeksältä? Kone on lastenhuoneen seinän takana. Per--le näitä nykyisiä ekosäästöhihhulikoneita!
Kommentit (88)
Meillä on uusi AEG:n pesukone. Tavallisia pesuohjelmia pystyy kätevästi lyhentämään joko n. 2 tai 1,5 tuntiin (2 eri vaihtoehtoa siis) ja sitten on vielä pikaohjelmat erikseen. Lisäksi uusi pesukone on niin hiljainen vanhaan verrattuna, että piti alkuun käydä tarkistamassa, pyöriikö se ollenkaan.. joten saattaa lapsetkin saada nukuttua seinän takana eri lailla, kun on uusi kone 😊
Mulla on uusi samsungin pesukone jossa rumpu on sellainen mikä pyörii jotenkin molempiin suuntiin yhtäaikaa eli pesee tehokkasti lyhyessä ajassa. En osaa selittää paremmin. esim. puuvillan pesuohjelma 60 asteessa kestää 1-1,5 h riippuen pyykin määrästä, kone määrittelee itse pesuajan pyykin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ohjelma kestää 4 tuntia ? Ei meillä kone pese kuin 2h maksimissaan.
Missä tahansa uudessa koneessa on neljän tunnin ohjelmat. Useimmissa on kyllä pikaohjelmat, joilla ei voi pestä kuin muutaman vaatteen ja nekin 40 asteessa. Monissa koneissa linkousvaihe on se, joka pitää suurinta meteliä. Siksi se on huono juttu, jos linkoaa juuri silloin, kun lapset ovat juuri menneet nukkumaan.
Mutta miksi ihmeessä aloituksella on niin paljon alapeukkuja?
Pesen kaikki pyykit 1h 20min ohjelmalla, voin kuitenkin säätää lämpötilaa ja veden määrää. No jotakin pesen myös 15min-45min ohjelmalla esim. verhot, kuravaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ohjelma kestää 4 tuntia ? Ei meillä kone pese kuin 2h maksimissaan.
Missä tahansa uudessa koneessa on neljän tunnin ohjelmat. Useimmissa on kyllä pikaohjelmat, joilla ei voi pestä kuin muutaman vaatteen ja nekin 40 asteessa. Monissa koneissa linkousvaihe on se, joka pitää suurinta meteliä. Siksi se on huono juttu, jos linkoaa juuri silloin, kun lapset ovat juuri menneet nukkumaan.
Mutta miksi ihmeessä aloituksella on niin paljon alapeukkuja?
Höpö, höpö! Meillä on vajaa vuoden vanha Samsung eco bubble 8kg ja sieltä olen alusta lähtien valinnut 1h4min ohjelman, johon voi valita lämpötilan 30-60 asteeseen. Kirjavat pestään 40 asteessa, liinavaatteet 60 asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on varmaan pian edessä pesukoneen osto, nykyinen antaa jo sellaisia merkkejä. Nyt vaan pelottaa jo valmiiksi lähteä kauppaan etsimään uutta konetta, jos ne on tosiaan nykyään tuollaisia ekokoneita, jotka pesee 4h. Johan tuossa vaatteet kuluu puhki!
Jostain toisesta keskustelusta luin myös, että nämä uudet koneet pesee tosi pienellä vesimäärällä ja jotkut ovat jopa lisänneet letkulla/käsisuihkulla sinne koneeseen vettä.
No, onneksi tästä on nyt ollut keskustelua. Tiedänpähän varautua jo etukäteen ja tutkin tarkkaan toiminnot.
No se Samsung. Siinä on monta ohjelmaa mistä valita sopiva. Mun versiossa voi vielä ohjelmoida itselleen mieleisen ohjelman.
Mulle tärkeintä oli korkeintaan tunnin kestävä 60 asteen ohjelma mahdollisimman hyvällä linkouksella. Samsungista sellainen löytyy.
Jokusen kerran olen oikein superlikaista pyykkiä pessyt ja laittanut siksi esipesun, liotuksen, erityisen likaisen pyykin ohjelman ja neljä huuhtelua ja silloinkin kone jauhoi vain kolme tuntia.
Lakanat ja pyyhkeet pesen normaalilla puuvilla 60 ohjelmalla, en siis sillä tunnin ohjelmalla, ja ihan täysi koneellinen kestää silläkin alle kaksi tuntia.
Eikä se pihtaa vettä!
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa netistä uusia alk. 9 kilon koneita, niiden pesuaikoja... lähemmäs viittä tuntia. Pakko olla iso tilavuus, muuten joutuisi pyörittää jopa kaksi koneellista päivässä, täysi mahdottomuus.
--ap
No nythän et saa edes yhtä koneellista päivässä sen pitkän ohjelman takia. Itsellä 7kg kone ja ohjelmaa löytyy 1h 20min 30-60 lämpötilan välillä. Siinä kerkeisi hyvin pestä vaikka ja mitä ennen kun lapset nukkuu.
Meillä Bosch jossa 40 asteen ohjelma tunnin. Hinta muistaakseni tuon 600 viime marraskuussa. Täyttömäörä 9kg