Missä välissä pitäisi ehtiä pestä pyykkiä???
Jos kotona on muksujen kera viiden maissa, koneen perus pesuohjelma kestää 4,5h ja lapset ovat sängyssä iltayhdeksältä? Kone on lastenhuoneen seinän takana. Per--le näitä nykyisiä ekosäästöhihhulikoneita!
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa netistä uusia alk. 9 kilon koneita, niiden pesuaikoja... lähemmäs viittä tuntia. Pakko olla iso tilavuus, muuten joutuisi pyörittää jopa kaksi koneellista päivässä, täysi mahdottomuus.
--ap
Siis valitat, ettet ehdi sillä isolla koneella pestä yhtään koneellista, mutta pienempi ja nopeampikaan ei kelpaa, vaikka sillä ehtisi pesemään joka päivä? Taidat tykätä valittamisesta?
Pienemmän ja nopeamman koneen pesuaika olisi minimissään n.3,5h... Et pesepä siinä kaksi koneellista illassa.
--ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa netistä uusia alk. 9 kilon koneita, niiden pesuaikoja... lähemmäs viittä tuntia. Pakko olla iso tilavuus, muuten joutuisi pyörittää jopa kaksi koneellista päivässä, täysi mahdottomuus.
--ap
Eikö koneessa ole ajastinta. Itse laitan pyykit ajastimella ja saan kuivumaan just siihen aikaan, kun haluan.
Minulla ei ole edes mikään luxuskone, mutta ajastin on parasta, mitä olla voi.
Elikä kone latinkiin ed. iltana, edellisen pesun kosteus ei kerkeä koneesta koskaan haihtumaan, ajastuksella käynnistymään ennen kuin kotiutuu töistä, hanat auki koko päivän, eikä ketään vahtimassa... Vesivahinko -> vakuutus ei korvaa.
--ap
Ja vaatteet ei riitä, jos peset viikonloppuisin?
Meillä on ihan uusi kone, edullinenkin oli. 60 asteen perusohjelma kestää 2h 30min pikanspills se kestää 1h15min. Samasuuntainen on ajaltaan 40 ohjelma. Joskus riittää jopa 20 min pikaohjelma. Otin nuo huomioon jo valitessa konetta. Olen huoltanutnoita pitkien ohjelmien koneita., eivätkä ole sen parempia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ohjelma kestää 4 tuntia ? Ei meillä kone pese kuin 2h maksimissaan.
Meillä ainakin hygienia- ja tahranpoisto-ohjelmat kestävät noin 3,5 tuntia.
Mistä alapeukut? Eivätkö ihmiset usko tätä? Koneessa on kyllä myös ohjelmia, jotka kestävät noin tunnin tai allekin.
Koneessani puuvillaohjelma kestää oletusasetuksilla yli 1,5 tuntia, mutta kerran laitoin 60 asteella ja se kesti melkein 4 tuntia. Kyseessä on melko uusi kone, jonka painorajoitus on 7 kg.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmanahan on juuri se että vanha kone (jolla kerkeää pesemään kaksi koneellista illassa) on hajoamassa ja JOUDUN ostamaan sen tässäkin ketjussa suositellun uuden koneen :/
--ap
7 kg kone ei kuitenkaan ole kuin 2 kg pienempi kuin 9 kg kone, ja ainakin meidän koneella kerkeää hyvin pestä 2 koneellista 4,5 tunnissa, jos on vajaita koneellisia, niin kolmekin.
Meillä oli edellinen kone mielestäni tuskastuttavan hidas, kun se pesi 2,5 tuntia 60 asteista koneellista.
Suosittelen, että valitset pyykkikoneen omien ja perheesi tarpeiden mukaan, etkä sen mukaan, mitä tällä palstalla suositellaan.
Mun koneesta voi valita kuinka kauan pesee sekä lisä veden. Pisimmillään kesto on + 3h. Jos käytän lyhyitä ohjelmia, niin tuntuu ettei pyykki ei puhdistus vaikka lisä vesi on käytössä.
Ajastimella minäkin useimmiten pyykkikonetta käytän käytän. Usein ajastan koneen pyörimään aamuyöstä, ja ripustan/mies ripustaa ne kuivumaan ennen töihin lähtöä.
90 lakanpyykki 4,5 tuntia ;)
Sinccis
Koneita on monenlaisia. Osta Miele inen. Linkokin on siedettävän ääninen.
Pyykkääminen on mielestäni pikkuhomma!
Mun 5 v vanhassa 300 euron ja 7 kilon karvalakkirosenlewissa on ajastin. Puuvilla 60 astetta 2 h 15 min, 40 astetta 1h 45 min. Ei ajoitusongelmia ja käyttää riittävästi vettä. Lähtisin nytkin niistä älyttömistä malleista, mulle pesukoneen funktio on tehdä pyykki puhtaaksi...ajattelen itse, sitä sen ei tarvitse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ajastimella minäkin useimmiten pyykkikonetta käytän käytän. Usein ajastan koneen pyörimään aamuyöstä, ja ripustan/mies ripustaa ne kuivumaan ennen töihin lähtöä.
Meillä oli edellisessä koneessa ajastin. Käytin sitä juuri noin, eli latasin koneen illalla, ja ajastin sen niin, että kone olisi sopivasti valmis, kun on aika herätä. Havahduin aamuyöstä siihen kun kone käynnistyi, mutta jatkoin sitten uniani. Eräänä aamuna, vaikka olin kuullut kun kone käynnistyy, se olikin sitten pysähtynyt, ja pyykki oli likaisena ja lähes kuivana siellä koneessa kun heräsin. Sen jälkeen en ajastimeen enää luottanut.
Meillä on LG höyrypesukone. Pesen kaiken tunnin mittaisella pikaohjelmalla, valitsen siihen joko 30,40 tai 60 astetta lämpötilaksi ja haluamani linkous kierrokset joista tulee maksimilla muutama minuutti lisää ohjelmaan. Tämän jälkeen pyöritän 20min höyryohjeman pesun jälkeen. Pyykeistä tulee puhtaita, pehmeitä ihan pienellä huuhteluaine määrällä ja ollaan terveitä. Meillä pyykit on harvoin näkyvästi likaisia.
Ap on ilmeisen rakastunut tähän ongelmaan kun ratkaisut ei kelpaa ja hän haluaa välttämättä koneen jonka ohjelma kestää viisi tuntia :D
LG höyrypesukoneen omistaja lisää vielä että meillä on pyykki ja tiskikoneen hanat aina auki ja asutaan kerrostalossa. Joskus yritin laittaa kiinni käyttöjen välissä, mutta en sitten ikinä muistanut avata niitä ja sitten ihmettelin miksi koneet ei toimi.
Arkisin kun ollaan kotona noin klo 15 - 15.30, niin laitan koneen heti päälle kun kotiin pääsen. Viikonloppuna sit pyörii 1-3 koneellista päivässä (kolme kun on lakanapyykkiäkin). Kun pesee paljon viikonloppuna, ei arkena heti alkuviikosta ole pyykkiä vielä kertynyt. Itse siis viikonloppuna pesen molemmat pyykkikorit tyhjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap on ilmeisen rakastunut tähän ongelmaan kun ratkaisut ei kelpaa ja hän haluaa välttämättä koneen jonka ohjelma kestää viisi tuntia :D
Käypä etsimässä kodinkoneliikkeen sivuilta kone, 9kg täyttömäärä ja pesuaikaa 40 asteessa alle 4h!
Hintakin saisi olla alle 600.
Näin kolmivuorotyöläisenä ja perheellisenä ihmisenä hämmästelen kovin näiden arkityöaikaihmisten ajankäyttö"ongelmia". Vihreitä ovat varmaan? Ei kukaan muu noin saamaton, jankkaava tollo voi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ohjelma kestää 4 tuntia ? Ei meillä kone pese kuin 2h maksimissaan.
Meillä ainakin hygienia- ja tahranpoisto-ohjelmat kestävät noin 3,5 tuntia.
Mistä alapeukut? Eivätkö ihmiset usko tätä? Koneessa on kyllä myös ohjelmia, jotka kestävät noin tunnin tai allekin.
Koneessani puuvillaohjelma kestää oletusasetuksilla yli 1,5 tuntia, mutta kerran laitoin 60 asteella ja se kesti melkein 4 tuntia. Kyseessä on melko uusi kone, jonka painorajoitus on 7 kg.
Kyllä minä ainakin uskon, samoin se on meillä. Hygienia ja samoin kun kuivaa valmiiksi kestää kolmisen tuntia.
Ap, tutustu pesukoneisiin ja niiden käyttöohjeisiin. Katso tarpeisiisi soveltuva kone ja opettele käyttämään sitä.
Mun uudessa koneessa on ekohihhuliohjelma 4h 35 min (jota en käytä), ja muut ohjelmat on 20 min. - 2h 20 min. Yleisimmin käytössä on n. tunnin ohjelma.