Missä välissä pitäisi ehtiä pestä pyykkiä???
Jos kotona on muksujen kera viiden maissa, koneen perus pesuohjelma kestää 4,5h ja lapset ovat sängyssä iltayhdeksältä? Kone on lastenhuoneen seinän takana. Per--le näitä nykyisiä ekosäästöhihhulikoneita!
Kommentit (88)
Mikä ohjelma kestää 4 tuntia ? Ei meillä kone pese kuin 2h maksimissaan.
Osta parempi kone. Meillä puuvilla 60 kestää 2,5 tuntia ja sekapyykille tarkoitettu 40 astetta 1 h 10 min.
Katsokaapa netistä uusia alk. 9 kilon koneita, niiden pesuaikoja... lähemmäs viittä tuntia. Pakko olla iso tilavuus, muuten joutuisi pyörittää jopa kaksi koneellista päivässä, täysi mahdottomuus.
--ap
Jaa, mä pesin tänään kolme koneellista. Ihan hyvin ehti, kun kone pyörittää ohjelmaa n. 1,5 tuntia. Onneksi ei ole tuollaista konetta, jossa ohjelma kestää noin kauan.
Onko mukamas kaikki ohjelmat 4,5 tuntia? Ihmeellistä, jos on. Mutta viikonloppuna sitten, jos ei arkena ehdi.
Miten se on enää edes ekologista jos siinä kestää noin kauan? Kuluuhan siinäkin energiaa
Vierailija kirjoitti:
Mikä ohjelma kestää 4 tuntia ? Ei meillä kone pese kuin 2h maksimissaan.
Meillä ainakin hygienia- ja tahranpoisto-ohjelmat kestävät noin 3,5 tuntia.
Onpa hidas kone! Sun on pakko sitten vaan pyykätä viikonloppuisin. Sulla tai miehellä ei varmaan ole etäpäiviä?
Vaihda konetta. Meillä Samsung ja seuraavanlaisia pesuaikoja ihan puuvillapyykille:
15-20 minuuttia kylmä, 20-30-40 astetta (pikapesu)
noin 1 tunti 40 ja 60 astetta (ohjelman pituus riippuu esim. huuhtelujen määrästä ja linkouskierroksista)
2 tuntia 60 astetta
2h45 min 40 astetta
3h 90 astetta
Kaikkiin ohjelmiin saa itse valita huuhtelut (1-4), linkouskierrokset jne.
Eniten käytetään tietty noita tunnin ohjelmia. Jos on likaista pyykkiä tms. niin sitten 2h.
Ohoh, aika pitkä. Meillä on pesukoneessa asteista ja pyykin määrästä riippuen tuo aika. Yleensä on 2h, joskus jos oikein paljon pyykkiä niin 3h ja joitain minuutteja.
Meillä on aina 65min ohjelma, voi valita 40 tai 60 astetta. Puhdasta tulee. Sen jälkeen 35 min kuivaajassa, kuivat pois, muille 5-10 min. lisää. Helppoa.
Ongelmanahan on juuri se että vanha kone (jolla kerkeää pesemään kaksi koneellista illassa) on hajoamassa ja JOUDUN ostamaan sen tässäkin ketjussa suositellun uuden koneen :/
--ap
Mun 8kg koneessa pisin ohjelma on 2:40 pitkä. Esipesun kanssa 3:05. Sama ohjelma pikana 1:06 ja "ekoversiona" 4:20.
Ihan en ymmärrä, kuinka todella paljon pitempi ohjelma olisi jotenkin ekologisempi....
Mutta ihan perusohjelmat, joilla t-paidat, farkut sun muut tulee pestyä, kestää 1:45.
Mitä sitten vaikka pesukone pyörii puoli tuntia lasten nukkumaanmenon jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa netistä uusia alk. 9 kilon koneita, niiden pesuaikoja... lähemmäs viittä tuntia. Pakko olla iso tilavuus, muuten joutuisi pyörittää jopa kaksi koneellista päivässä, täysi mahdottomuus.
--ap
Siis valitat, ettet ehdi sillä isolla koneella pestä yhtään koneellista, mutta pienempi ja nopeampikaan ei kelpaa, vaikka sillä ehtisi pesemään joka päivä? Taidat tykätä valittamisesta?
Joo, meilläkin uusi kone, jolla 60 asteen ohjelma kestää jotain yli kolme tuntia. Onneksi koneessa on pika-toiminto, joka lyhentää 60 ohjelman 1h55min ja 40 ohjelman 1h40min, pestään käytännössä aina pika-toiminnon kanssa.
Halvat uudet koneet ovat tuollaisia. Itse ostin saman tien kalliimman koneen, jolla pesuajat järkeviä.
Vierailija kirjoitti:
--ap
Eikö koneessa ole ajastinta. Itse laitan pyykit ajastimella ja saan kuivumaan just siihen aikaan, kun haluan.
Minulla ei ole edes mikään luxuskone, mutta ajastin on parasta, mitä olla voi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten vaikka pesukone pyörii puoli tuntia lasten nukkumaanmenon jälkeen?
Meidän kone on linkousvaiheessa varsin äänekäs ja jymisee. Ap taisi sanoa, että kone on lastenhuoneen vieressä.
Onneks mulla ei ole ollut tuollaisia pesukoneita. Perus 1,5 tuntia on ihan hyvä.