Missä välissä pitäisi ehtiä pestä pyykkiä???
Jos kotona on muksujen kera viiden maissa, koneen perus pesuohjelma kestää 4,5h ja lapset ovat sängyssä iltayhdeksältä? Kone on lastenhuoneen seinän takana. Per--le näitä nykyisiä ekosäästöhihhulikoneita!
Kommentit (88)
Meillä on ihan uusi Boschin kone, siinä on suht pitkät perusohjelmat mutta kaikkia saa nopeutettua ja melkein aina käytänkin nopeutettua, en ole huomannut mitään vikaa siinä. 90 asteen puuvillat 1 h 20 min, 60 asteen puuvillat 1 h 6 min, 40 asteen puuvillat 1 h, hienopesu 39 min.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa netistä uusia alk. 9 kilon koneita, niiden pesuaikoja... lähemmäs viittä tuntia. Pakko olla iso tilavuus, muuten joutuisi pyörittää jopa kaksi koneellista päivässä, täysi mahdottomuus.
--ap
No tämähän on sitten ihan v*tusti parempi ratkaisu, että sulla on joku teollisuuskokoluokan kone, jota et ehdi pyörittämään yhtäkään kertaa koko päivänä :'D
Jos se on moderni kone, siinä on ajastin. Laita pesemään ne pyykit niin, että kone on valmis kun tulet töistä. Itsellä pyörimässä tämän päivän 3. koneellinen, ja kävin heittämässä tuossa 5,5h reissukin kodin ulkopuolella...
Eikö ap:n pesukone ole lattiakaivollisessa tilassa? Jos joskus vettävtulisi lattialle, niin lattiakaivo vetää vedet.
E
Ajastin ei ole huvikseen koneessa.
Kysyin vakuutustarkastajalta kerran tästä ja sanoi, että äärimmäisen harvinaista on ap:n mainitsemat vaarat.
Vierailija kirjoitti:
Halvat uudet koneet ovat tuollaisia. Itse ostin saman tien kalliimman koneen, jolla pesuajat järkeviä.
Ostin halvimman mahdollisen 5kg koneen (oisko ollut 250e). Joku ekopuuvilla 60C kestää ehkä sen 4h, mutta normi ehkä reipas 2h ja 40C normipyykki ehkä reilu 1,5h. Toki on myös nappi jolla kaikki ohjelmat nopeutuu ja 30 min pikapesu sekä 20min "freesaus". Mutta joo, varmaan 2000e Mielellä pesis 7kg lakanapyykkiä vartissa.
Ei meitä pyydetty riitelemään koneista vaan ap halusi neuvoja. Ensin pitää tietää herääkö lapset linkouksen ääneen. Jos ei herää ongelma poistuu. Jos lapsi ei kestä linkouksen ääntä suosittelen täyttämään koneen aamulla ja laittamaan pesuaineen koneeseen. Sitten kun tulet töistä niin napsautat heti koneen päälle
Vierailija kirjoitti:
Halvat uudet koneet ovat tuollaisia. Itse ostin saman tien kalliimman koneen, jolla pesuajat järkeviä.
Ei ole hinnasta kiinni vaan ostajan älystä.
Mulla on päältätäytettävä Elektolux halpa ja ajat ja lämpötilat voi säätää ja ajastimella käytän aina.
Lyhin 40 asteinen pesu 50 min. Ja 60 asteinen 1.25 h.
Puhdasta tulee.
Kannattaa laittaa kone pyörii ennen töihin lähtöä tietenkin.
Meillä pestään yksi koneellinen päivässä. Meitä on vain kolme, mutta urheillaan usein ja petivaatteet ja pyyhkeet vaihdetaan parin viikon välein.
Nykykoneiden "eko" ohjelmat on kyllä sietämättömän pitkiä. En ymmärrä miten se voi olla ekologista kun kone pyörii tuntikaupalla.
Itselläni ei edes ole pyykinpesukonetta vaan käytän pyykkitupaa ja sepä vasta hauskaa lystiä on kun elää pyykkitupa-natsien taloyhtiössä. Pyykkiä ei käytännössä koskaan saa pestä, kun se häiritsee jotain, eli ne normaalit ajat kun normaalit ihmiset kotonaan pesee pyykkiä on taloyhtiössä kiellettyjä, eli illat ja viikonloput. Pyykkäys pitää aikatauluttaa etukäteen ja olla minuutilleen koneen pysähdyttyä noutamassa pyykkejä. Jos vaikka pöytäliinalle kaatuu kotona jotain, voi olla että menee päivä kun sen pääsee pesemään.
Vierailija kirjoitti:
Nykykoneiden "eko" ohjelmat on kyllä sietämättömän pitkiä. En ymmärrä miten se voi olla ekologista kun kone pyörii tuntikaupalla.
Itselläni ei edes ole pyykinpesukonetta vaan käytän pyykkitupaa ja sepä vasta hauskaa lystiä on kun elää pyykkitupa-natsien taloyhtiössä. Pyykkiä ei käytännössä koskaan saa pestä, kun se häiritsee jotain, eli ne normaalit ajat kun normaalit ihmiset kotonaan pesee pyykkiä on taloyhtiössä kiellettyjä, eli illat ja viikonloput. Pyykkäys pitää aikatauluttaa etukäteen ja olla minuutilleen koneen pysähdyttyä noutamassa pyykkejä. Jos vaikka pöytäliinalle kaatuu kotona jotain, voi olla että menee päivä kun sen pääsee pesemään.
Olen kanssa joskus elänyt samoin. Harmitti valtavasti kantaa kotiin puolimärkiä pyykkejä ja levittää niitä pitkin kämppää kuivumaan.
Jotkun Hesassa joutuu kuivattamaan pyykit sohvan vieressä, kun niillä ei ole kodinhoitohuonetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin halvimman mahdollisen 5kg koneen (oisko ollut 250e). Joku ekopuuvilla 60C kestää ehkä sen 4h, mutta normi ehkä reipas 2h ja 40C normipyykki ehkä reilu 1,5h. Toki on myös nappi jolla kaikki ohjelmat nopeutuu ja 30 min pikapesu sekä 20min "freesaus". Mutta joo, varmaan 2000e Mielellä pesis 7kg lakanapyykkiä vartissa.
Miele 90 asteen valkopyykki:2h38min
Mulla kestää 40 asteen perusohjelma 1h3min ja 60 asteen puuvillaohjelma 2h35min. Tntuu järjettömältä pyörittää jotain eko ohjelmaa yli 4h. Tosin pesen pyykkiä vain vkl
Vierailija kirjoitti:
LG höyrypesukoneen omistaja lisää vielä että meillä on pyykki ja tiskikoneen hanat aina auki ja asutaan kerrostalossa. Joskus yritin laittaa kiinni käyttöjen välissä, mutta en sitten ikinä muistanut avata niitä ja sitten ihmettelin miksi koneet ei toimi.
Letkun liitoksen irtoamisesta ehtii tulla iso vesivahinko, vaikka itse olisi kotona. Saati jos ei ole kotona.
T. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Voiko taloyhtiö kieltää noin? Viikonlopput kokonaan? Illalla mistä asti? Meillä on käytössä kaikki päivät klo 7-21.00. Ei mitään joulupoikkeuksiakaan.
Osta Samsung. Siinä tunnin ohjelmat 40 ja 60 asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LG höyrypesukoneen omistaja lisää vielä että meillä on pyykki ja tiskikoneen hanat aina auki ja asutaan kerrostalossa. Joskus yritin laittaa kiinni käyttöjen välissä, mutta en sitten ikinä muistanut avata niitä ja sitten ihmettelin miksi koneet ei toimi.
Letkun liitoksen irtoamisesta ehtii tulla iso vesivahinko, vaikka itse olisi kotona. Saati jos ei ole kotona.
T. Kokemusta on.
Tiskikoneesta puhun.
Minä menin kakaroiden kanssa kauppaan ja laitoin ostosten teon ajaksi pyykit koneeseen. Sitten kakarat vähäksi aikaa leikkimään lähistölle ja pyykit kuivausrumpuun.
Tämä palvelu on Keljon Citymarketissa Jyväskylässä.
Ihan hirveitä aikoja! Meidän Siemens pesee 40 asteessa n. 45min ja 60 asteisen satsin tunnissa. 6kg mahtuu koneeseen ja tulee hyvää jälkeä.