Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsymykselleni paljastui sitten kamalin mahdollinen syy pään magneettikuvassa

Vierailija
12.04.2019 |

Aivokasvain sieltä löytyi... Olen sanaton...

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään, että nykyään glioblastoomasta parannutaan. Ennen oli huippujuttu jos sai 2 vuotta elinaikaa.

Onneksi lääketiede kehittyy koko ajan ja parempaan suuntaan mennään ihan kaikkien sairauksien osalta! 

Vierailija
62/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, kuljin opiskelupaikkakunnalta kotiin, taisin olla junassa (tai bussissa) kun kuulin todella fiksun oloisen tytön kertovan, että häneltä on leikattu aivokasvain. En olisi arvannut ellei hän olisi itse sanonut, oli toipunut niin hyvin.

Vierailija
64/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on aikanaan grade I aivokasvain, joku äärimmäisen harvinainen tyyppi. Leikattiin pois, leikkauksesta tuli nopeasti täyteen kuntoon, eikä sen jälkeen ole vaivannut. Parin vuoden välein on otettu magneettikuva vähäisen uusimisriskin vuoksi, mutta sittenkin kuulemma vain leikattaisiin uudestaan, jos uusisi.

Monet aivokasvaimet ovat paljon harmittomampia kuin ensi kuulemalta ajatellaan.

Vierailija
65/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäköhän sairaanhoitopiirissä saa magneettikuvauksen väsymyksen perusteella? Ai niin, Porvoon sairaanhoitopiirissä.

Eihän ap:kään saanut vaan maksoi itse.

Vierailija
66/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on leikattavissa. Ei tehostunut varjoaineella ja on tarkkarajainen. Luultavasti jäädään seuraamaan.

Ap

Nuohan ovat hyviä asioita! Siis itse kasvain ei todellakaan ole hyvä asia, varmasti ihan hirveä shokki. Mutta jo se, että on leikattavissa on hyvä asia! Se, jonka itse tunnen ja joka sai pahimman mahdollisen diagnoosin (neljännen asteen aivokasvain) selvisi. Se muutti käsitystäni ihan kaikesta; omat ongelmat eivät enää tuntuneet yhtäkkiä niin suurilta ja tajusin, miten pahasta voikaan selvitä. Saako kysyä, minkä ikäinen olet? 

Siis selvisi glioblastoomasta? Ei kai siitä voi lopullisesti selvitä? Maksimielinaika kai jotain 5v tuntumassa.

Ei pidä paikkaansa. Riippuu täysin kuinka hyvin kasvain saadaan poistettua, minkä ikäinen potilas on jne. Siitäkin voi selvitä. 

Mukava kuulla. Maallikkona, jolla ei näitä sairauksia ole ollut suvussa, olen luullut ettei tuo syöpä parane.

For adults with the more aggressive glioblastoma, treated with concurrent temozolomide and radiation therapy, median survival is about 14.6 months with a two-year median survival rate of 27%; five-year survival is 10%. However, there are case reports of patients surviving for 10-20 years.

Ennuste näyttää olevan glioblastoomassa huono, mutta osa elää pidempään. Onkohan oikeasti mitään tautia, joka varmasti tappaisi nopeasti.

Onneksi aloittajan kohdalla luvut ovat ihan toiset.

Vierailija
67/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä provoilija...

Jooh kuka menee tuloksien jälkeen vauva-palstalle kirjoitteleen :D

Kuka tahansa, joka haluaa tuulettaa hieman ajatuksiaan jollekin, mutta nimettömänä ilman läheisten tunnereaktioita. Minusta ihan luonnollista.

Vierailija
68/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on 20 vuotta sitten leikattu tosi kiemurainen meningiooma , 2 cm kooltaan. 4 kk sairauslomaa ja kaksoiskuvia näkökentässä. Olen toipunut täydellisesti, eikä ole uusinut. Kasvain oli hyvälaatuinen, mutta pahassa paikassa. Taitavia aivokirurgeja Suomessa.

Vierailija
69/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on glioblastooma 3. Vuonna 2010 tuli puskista. Leikattu kaksi kertaa. Vielä tässä mennään eikä anneta periksi. Olen laittanut kasvaimen ”narikkaan” enkä ajattele sitä enää edes viikottain. Elämässä on kuitenkin vielä kaikkea muutakin kivaa. Just varasin kesälomareissun etelään.

Vierailija
70/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikilla on kasvain. Lisäksi elämä on laiffii - ja päättyy aikanaan.

Vierailija
71/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä provoilija...

No minne sitten? Monesti on helpompi purkaa tuntemuksiaan anoyyminä esim täällä kuin läheisille ihmisille.

Vierailija
72/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän aivokasvainten hoito on mullistumassa kymmenen kertaa syöpälääkkeitä tehokkaammalla aineella. Arvaatteko jo mikä on kyseessä? Tietenkin aspiriini!

https://www.medicalnewstoday.com/articles/311306.php

Vierailija
73/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on glioblastooma 3. Vuonna 2010 tuli puskista. Leikattu kaksi kertaa. Vielä tässä mennään eikä anneta periksi. Olen laittanut kasvaimen ”narikkaan” enkä ajattele sitä enää edes viikottain. Elämässä on kuitenkin vielä kaikkea muutakin kivaa. Just varasin kesälomareissun etelään.

Mikä on glioblastoma 3? Tarkoitatko kolmosluokan astrosytoomaa, eli anaplastista astrosytoomaa?

Joka tapauksessa näyttää hyvältä, jos kasvain on näin pitkään pysynyt kurissa, etenkin kun leikkaustekniikat kehittyvät kokoajan ja glioblastomille on kokoajan tulossa uusia läpimurtohoitoja.

Vierailija
74/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista ja tuesta! Tosiaan alkujärkytyksestä kun on selvinnyt niin tajuaa, että asiat ovat sittenkin ihan hyvin. Monet on leikattu vuosikymmeniä vanhoilla leikkaustekniikoilla ja pahalaatuisetkin kasvaimet on pysyneet kurissa. Alkuun ajattelin että nyt taitaa olla kuolemantuomio.

Ap

Vierailija
75/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko pään amputoida?

Vierailija
76/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös kasvain pikkuaivoissa. Joko 1- tai 2-luokan astrosytooma, muttei sitä haluta leikata ennen kuin tulee "pakottava tarve". Se olisi kyllä leikattavissa "suhteellisen pienin riskein", mutta leikkaus ei ole tarpeellinen. Ei aiheuta oireita.

Vierailija
77/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni myös kasvain pikkuaivoissa. Joko 1- tai 2-luokan astrosytooma, muttei sitä haluta leikata ennen kuin tulee "pakottava tarve". Se olisi kyllä leikattavissa "suhteellisen pienin riskein", mutta leikkaus ei ole tarpeellinen. Ei aiheuta oireita.

Miten se sitten tuli ilmi?

Vierailija
78/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä provoilija...

Just. Tää sitten-provoilija joka jaksaa roikkua aina samantyylisillä ( lauseiden muoto ym ) kirjoituksillaan, aihe vaan vaihtuu 🤣

Vierailija
79/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä provoilija...

Just. Tää sitten-provoilija joka jaksaa roikkua aina samantyylisillä ( lauseiden muoto ym ) kirjoituksillaan, aihe vaan vaihtuu 🤣

Olet kyllä retardi. Etkö ymmärrä, että sitten on yksi suomen käytetyimpiä sanoja ja sopii eritoten otsikoihin?

Vierailija
80/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani Ap että tämmöinen diagnoosi sattui sulle :(

Mutta lohdutukseksi, sun tilanteessa on vielä hyvinkin paljon toivoa täydestä parantumisesta. Meillä Ukrainassa ei ole edes välttämättä resursseja leikkausta varten. Nyt kuitenkin keskityt itseesi ja yrität pysyä positiivisena. En ole itse uskovainen enkä tiedä oletko sinäkään mutta pyydän lähipiiriäni rukoilemaan sinulle. Hyvää pääsiäistä ja kevättä! <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi