Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsymykselleni paljastui sitten kamalin mahdollinen syy pään magneettikuvassa

Vierailija
12.04.2019 |

Aivokasvain sieltä löytyi... Olen sanaton...

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5g siirtymisen myötä aivokasvaimet tulevat lisääntymään entisestään. Who ei kuunnellut tiedemiesten vetoomusta verkkojen käyttöönoton viivyttämiseksi, jotta saadaan lisätietoa 5g:stä.

Sinä olet näitä, jotka sanovat aspartaamin olevan "aivokasvainepidemian" takana..?

Tuollaisesta en ole kuullutkaan koskaan. Säteily on kuitenkin säteilyä, vahvempaa kuin 4g -verkoissa, koska tietoa siirtyy suurempia määriä. Joten epäilisin.

Vierailija
42/92 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä provoilija...

Jooh kuka menee tuloksien jälkeen vauva-palstalle kirjoitteleen :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5g siirtymisen myötä aivokasvaimet tulevat lisääntymään entisestään. Who ei kuunnellut tiedemiesten vetoomusta verkkojen käyttöönoton viivyttämiseksi, jotta saadaan lisätietoa 5g:stä.

Internet on hyvä tiedonvälitykseen mutta samalla se mahdollistaa myös akuutin hörhöilyn

Vierailija
44/92 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä ap!

Vierailija
45/92 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidot on nykyään hyvät!

Vierailija
46/92 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki järjestyy

Vierailija
47/92 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on leikattu meningeooma kasvain joka on aivokalvokasvain. Olin 42 vuotias kun leikattiin silmän takaa, eikä saatu ihan kaikkea pois. Toukokuussa tulee 21 vuotta leikkauksesta ja tässä vielä heilutaan. Magneetti kuvissa käyn noin 3-5 vuoden välein ja ihan millin kasvua tullut joka ei ole mitenkään haitannut. Jotenka tsemppiä sinne vaan jos aikovat leikata meillä on hyvät aivokirurgit, hyvin se menee👍

Vierailija
49/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisellani on sama tilanne. Hänellä kasvain löytyi toisen ison ja vaarallisen leikkauksen myötä. Vielä ei aivokasvaimelle ole voitu tehdä mitään, koska ensin täytyy yritää toipua edellisestä suuresta leikkauksesta.

Suvussani on moni sairastunut aivokasvaimeen. Samaten moni ystävä/tuttava naapuri on tuon kohtalon kokenut.

Lähin naapuri sai diagnoosin kohta 20v ja leikattiin. Selvisi  kyllä, mutta jäi sen verran häikkää, ettei enää pystynyt tekemään työtään , joka vaati hyvää muistia ja keskittymistä, joten jäi aika äkkiä eläkkeelle. 

Mutta on siis täysillä elämässä kiinni. 

Onnea sinulle hoitoihin. Toivotaan, että kaikki menee hyvin.

Vierailija
50/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on leikattavissa. Ei tehostunut varjoaineella ja on tarkkarajainen. Luultavasti jäädään seuraamaan.

Ap

Nuohan ovat hyviä asioita! Siis itse kasvain ei todellakaan ole hyvä asia, varmasti ihan hirveä shokki. Mutta jo se, että on leikattavissa on hyvä asia! Se, jonka itse tunnen ja joka sai pahimman mahdollisen diagnoosin (neljännen asteen aivokasvain) selvisi. Se muutti käsitystäni ihan kaikesta; omat ongelmat eivät enää tuntuneet yhtäkkiä niin suurilta ja tajusin, miten pahasta voikaan selvitä. Saako kysyä, minkä ikäinen olet? 

Siis selvisi glioblastoomasta? Ei kai siitä voi lopullisesti selvitä? Maksimielinaika kai jotain 5v tuntumassa.

Ei pidä paikkaansa. Riippuu täysin kuinka hyvin kasvain saadaan poistettua, minkä ikäinen potilas on jne. Siitäkin voi selvitä. 

Mukava kuulla. Maallikkona, jolla ei näitä sairauksia ole ollut suvussa, olen luullut ettei tuo syöpä parane.

Vierailija
51/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta on leikattu meningeooma kasvain joka on aivokalvokasvain. Olin 42 vuotias kun leikattiin silmän takaa, eikä saatu ihan kaikkea pois. Toukokuussa tulee 21 vuotta leikkauksesta ja tässä vielä heilutaan. Magneetti kuvissa käyn noin 3-5 vuoden välein ja ihan millin kasvua tullut joka ei ole mitenkään haitannut. Jotenka tsemppiä sinne vaan jos aikovat leikata meillä on hyvät aivokirurgit, hyvin se menee👍

Enpä olisi halunnut olla 90-luvulla aivoleikkauksessa. Onneksi meni kuitenkin hyvin!

Vierailija
52/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennuste tuossa kasvainessa näyttäisi olevan niin, että 94% on elossa 10 vuoden kuluttua. Ehkä vielä osa niistä 6% kupsahtaa johonkin muuhun?

Vierailija
53/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän sairaanhoitopiirissä saa magneettikuvauksen väsymyksen perusteella? Ai niin, Porvoon sairaanhoitopiirissä.

Vierailija
54/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäköhän sairaanhoitopiirissä saa magneettikuvauksen väsymyksen perusteella? Ai niin, Porvoon sairaanhoitopiirissä.

Ap puhui kyllä SELITTÄMÄTTÖMÄSTÄ (eli varmaan tutkittu kaikin mahdollisin keinoin) väsymyksestä... Kävi myöskin yksityisellä.

Vierailija
55/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttäkää kännyä jA WIFIN VIERESSÄ ERITYISESTI NUKKUMISTA SAMASSA HUONEESSA.

Vierailija
56/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varokaa myös alienien HYÄKKÄYSTÄ!!!

Vierailija
57/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimen säteily ei ole ionisoivaa, ja olen kuullut että se ei siksi olisi vaarallista? Kyseessä siis erilaista säteilyä kun esim röntgensäteily, joka suuremmissa määrissä voi aiheuttaa syöpää. Kännyköiden säteily siis on niin "pitkää" että se ikään kuin vaan menee ihmisestä läpi muuttamatta mitään...? 

Vierailija
58/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelimen säteily ei ole ionisoivaa, ja olen kuullut että se ei siksi olisi vaarallista? Kyseessä siis erilaista säteilyä kun esim röntgensäteily, joka suuremmissa määrissä voi aiheuttaa syöpää. Kännyköiden säteily siis on niin "pitkää" että se ikään kuin vaan menee ihmisestä läpi muuttamatta mitään...? 

Jatkan vielä, että säteilyähän on vaikka minkälaista, esim näkyvä valo. Kaikki säteily ei ole pahasta.

Mutta ap, hyvä että kyseessä on leikattavissa oleva kasvain! Paljon voimia ja valoa sinulle tulevaisuuteen, uskon, että asiat kääntyvät hyviksi <3.

Vierailija
59/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vajaa 40-v. nainen. Multa leikattiin hyvälaatuinen aivokasvain n. 5 vuotta sitten. Toivuin nopsaan ja jatkoin elämääni. Sen jälkeen olen opiskellut, vaihtanut työpaikkaa, löytänyt miehen, perustanut perheen, reissannut jne.

Ainoa "ulkopuolinen" joka on huomannut minun olleen leikkauksessa on kampaajani, koska arpi on hyvässä piilossa hiusten alla.

Paljastuiko kasvain 1- vai 2-luokan kasvaimeksi? Oliko kyseessä astrosytooma? Mitä oireita koit? Miten nopeasti toivuit leikkauksesta? Seurataanko kasvaimen uusiutumista vielä tiheästi?

Meningeooma gradus I. Leikkauksesta toivuin kokonaan n. 4 kuukaudessa ja toimistotyökuntoon 6 viikossa. Seurataan useamman vuoden välein magneettikuvauksella, enää yksi kontrollikuvaus jäljellä. Aivokasvaimia on todella paljon erilaisia ja sijainti sekä tietysti kasvaimen tyyppi vaikuttavat tosi paljon. Itse pääsin tosi helpolla ja siksi ärsyttää joidenkin ihmisten "tiedot" aivokasvaimista. Multakin lähti pari kaveria elämästä kun eivät olisi halunneet seurata kärsimyksiäni ja leikkauksen seurauksia. Harmi vaan, että mitään kärsimyksiä tai seurauksia ei koskaan ollutkaan : )

Vierailija
60/92 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on leikattavissa. Ei tehostunut varjoaineella ja on tarkkarajainen. Luultavasti jäädään seuraamaan.

Ap

Nuohan ovat hyviä asioita! Siis itse kasvain ei todellakaan ole hyvä asia, varmasti ihan hirveä shokki. Mutta jo se, että on leikattavissa on hyvä asia! Se, jonka itse tunnen ja joka sai pahimman mahdollisen diagnoosin (neljännen asteen aivokasvain) selvisi. Se muutti käsitystäni ihan kaikesta; omat ongelmat eivät enää tuntuneet yhtäkkiä niin suurilta ja tajusin, miten pahasta voikaan selvitä. Saako kysyä, minkä ikäinen olet? 

Siis selvisi glioblastoomasta? Ei kai siitä voi lopullisesti selvitä? Maksimielinaika kai jotain 5v tuntumassa.

Ei pidä paikkaansa. Riippuu täysin kuinka hyvin kasvain saadaan poistettua, minkä ikäinen potilas on jne. Siitäkin voi selvitä. 

Mukava kuulla. Maallikkona, jolla ei näitä sairauksia ole ollut suvussa, olen luullut ettei tuo syöpä parane.

Joo, siinä uskossa minäkin olin ennen kuin tuo kyseinen kasvain sattui "omalle kohdalle" eli perheenjäsenelle. Ensimmäisenä tuli se kamala shokki, järkyttävä pelko ja varmuus siitä että toisen menettää eikä mitään ole tehtävissä. Se tuntui kuolemantuomiolta. Mutta kirurgi oli aivan loistava, Suomen parhaita ja sai kaiken kerralla pois. Siihen päälle kaikki mahdolliset hoidot, on nyt ainakin toistaiseksi pysynyt puhtaana jo kolmisen vuotta. <3

Varmasti ennen olikin huonommat mahdollisuudet selvitä, mutta onneksi lääketiede kehittyy kovaa vauhtia ja sellaiset sairaudet jotka ovat automaattisesti kuolemantuomio, alkavat olla vähissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan