Väsymykselleni paljastui sitten kamalin mahdollinen syy pään magneettikuvassa
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä oireita aiheutti kun sait magneettikuvauksen?
Kävin magneettikuvassa omalla rahallani, yksityiseltä sain helposti lähetteen. Lähinnä selittämätön väsymys vuosikymmenen ajan ollut ongelmana.
Ap
Jo pelkästään se, että sinulla on noin kauan ollut oireita (tai oire) kertoo siitä, että kyseessä ei ole aggressiivinen, paha kasvain. Jos olet jo kymmenisen vuotta pärjännyt ja pysynyt hengissä mahdollisesti sairauden hiljalleen kehittyessä, kasvaimen leikkaus voi parhaimmillaan mahdollistaa täyden toipumisen. Toivon sinulle kaikkea hyvää.
Kyllä sä selviät, nyt hellit itseäsi:)
1 luokan astrosytooma:
Pilocytic astrocytoma is a rare type of brain tumor that occurs mostly in children and young adults under age 20. The tumor rarely occurs in adults. In children, the condition may be called juvenile pilocytic astrocytoma.
Pilocytic astrocytoma gets its name because the tumor originates from star-shaped cells in the brain called astrocytes. Astrocytes are glial cells, which help to protect and sustain brain cells called neurons. Tumors that arise from glial cells are collectively referred to as gliomas.
A pilocytic astrocytoma is most commonly found in a part of the brain called the cerebellum. They can also occur near the brainstem, in the cerebrum, near the optic nerve, or in the hypothalamic region of the brain. The tumor is typically slow-growing and doesn’t spread. That is, it’s considered benign. For this reason, pilocytic astrocytomas are typically categorized as grade I on a scale from I to IV. Grade I is the least aggressive type.
A pilocytic astrocytoma is a fluid-filled (cystic) tumor, and not a solid mass. It’s often successfully removed by surgery, with an excellent prognosis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on leikattavissa. Ei tehostunut varjoaineella ja on tarkkarajainen. Luultavasti jäädään seuraamaan.
Ap
Nuohan ovat hyviä asioita! Siis itse kasvain ei todellakaan ole hyvä asia, varmasti ihan hirveä shokki. Mutta jo se, että on leikattavissa on hyvä asia! Se, jonka itse tunnen ja joka sai pahimman mahdollisen diagnoosin (neljännen asteen aivokasvain) selvisi. Se muutti käsitystäni ihan kaikesta; omat ongelmat eivät enää tuntuneet yhtäkkiä niin suurilta ja tajusin, miten pahasta voikaan selvitä. Saako kysyä, minkä ikäinen olet?
Siis selvisi glioblastoomasta? Ei kai siitä voi lopullisesti selvitä? Maksimielinaika kai jotain 5v tuntumassa.
Oli lapsi diagnoosin saadessaan, kasvain saatiin poistettua täysin ja päälle kaikki mahdolliset hoidot. Nyt jo useampi vuosi mennyt ja edelleen täysin terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on leikattavissa. Ei tehostunut varjoaineella ja on tarkkarajainen. Luultavasti jäädään seuraamaan.
Ap
Nuohan ovat hyviä asioita! Siis itse kasvain ei todellakaan ole hyvä asia, varmasti ihan hirveä shokki. Mutta jo se, että on leikattavissa on hyvä asia! Se, jonka itse tunnen ja joka sai pahimman mahdollisen diagnoosin (neljännen asteen aivokasvain) selvisi. Se muutti käsitystäni ihan kaikesta; omat ongelmat eivät enää tuntuneet yhtäkkiä niin suurilta ja tajusin, miten pahasta voikaan selvitä. Saako kysyä, minkä ikäinen olet?
Siis selvisi glioblastoomasta? Ei kai siitä voi lopullisesti selvitä? Maksimielinaika kai jotain 5v tuntumassa.
Ei pidä paikkaansa. Riippuu täysin kuinka hyvin kasvain saadaan poistettua, minkä ikäinen potilas on jne. Siitäkin voi selvitä.
Lapsella glioblastoma? Ihmettelen erittäin suuresti, sillä katsoin jotain tilastoa jossa näki, että melkein kaikki lapsuusajan aivokasvaimet ovat luokan 1 astrosytoomia (joita on kahdella sadastatuhannesta), glioblastomia ei ollut edes prosenttia kaikista kasvaimista. Mutta hienoa että selvisi!
Olen vajaa 40-v. nainen. Multa leikattiin hyvälaatuinen aivokasvain n. 5 vuotta sitten. Toivuin nopsaan ja jatkoin elämääni. Sen jälkeen olen opiskellut, vaihtanut työpaikkaa, löytänyt miehen, perustanut perheen, reissannut jne.
Ainoa "ulkopuolinen" joka on huomannut minun olleen leikkauksessa on kampaajani, koska arpi on hyvässä piilossa hiusten alla.
Kärsivällisyyttä ja onnea matkallesi, ap.
Ja onni, että kävit sitten kuvassa.
Rankka retki tulossa. Mutta kyllä siitä selviää
Vierailija kirjoitti:
Lapsella glioblastoma? Ihmettelen erittäin suuresti, sillä katsoin jotain tilastoa jossa näki, että melkein kaikki lapsuusajan aivokasvaimet ovat luokan 1 astrosytoomia (joita on kahdella sadastatuhannesta), glioblastomia ei ollut edes prosenttia kaikista kasvaimista. Mutta hienoa että selvisi!
No tuskin keksin päästäni näin vakavaa asiaa. Kyllä vain lapsella voi olla myös, toki harvinaista mutta eihän mikään ole mahdotonta. Siskollani ei valitettavasti ollut niin hyvä onni, että kasvain olisi ollut ensimmäisen asteen. Oli teini-ikäinen diagnoosin saadessaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen vajaa 40-v. nainen. Multa leikattiin hyvälaatuinen aivokasvain n. 5 vuotta sitten. Toivuin nopsaan ja jatkoin elämääni. Sen jälkeen olen opiskellut, vaihtanut työpaikkaa, löytänyt miehen, perustanut perheen, reissannut jne.
Ainoa "ulkopuolinen" joka on huomannut minun olleen leikkauksessa on kampaajani, koska arpi on hyvässä piilossa hiusten alla.
Paljastuiko kasvain 1- vai 2-luokan kasvaimeksi? Oliko kyseessä astrosytooma? Mitä oireita koit? Miten nopeasti toivuit leikkauksesta? Seurataanko kasvaimen uusiutumista vielä tiheästi?
Siis apn kasvain on nestekeräytymä eikä kiinteä solumassa??
En tiennytkään, että nykyään glioblastoomasta parannutaan. Ennen oli huippujuttu jos sai 2 vuotta elinaikaa.
Ot, mutta minua ärsytti suuresti Karita Aaltosen blogi. "Uskon, että mieli on kaikkein tärkein!" ja näitä viherruokia söin.. olisiko kumminkin niin, että hän parani enimmäkseen hyvän tuurin ja onnistuneen hoidon takia.
Jo muinaiset egyptiläiset leikkasivat menestyksellä aivoja useimpien jäädessä henkiin.
5g siirtymisen myötä aivokasvaimet tulevat lisääntymään entisestään. Who ei kuunnellut tiedemiesten vetoomusta verkkojen käyttöönoton viivyttämiseksi, jotta saadaan lisätietoa 5g:stä.
Vierailija kirjoitti:
5g siirtymisen myötä aivokasvaimet tulevat lisääntymään entisestään. Who ei kuunnellut tiedemiesten vetoomusta verkkojen käyttöönoton viivyttämiseksi, jotta saadaan lisätietoa 5g:stä.
Sinä olet näitä, jotka sanovat aspartaamin olevan "aivokasvainepidemian" takana..?
Tämä on loistava uutinen. Aivokasvain sanana on kamala, mutta tuo luokka 1 on suuri suuri helpotus. Itse olen nähnyt taistelun pahalaatuista aivokasvaimesta vastaan läheisellä, joten olen aikanaan lukenut paljonkin asiasta. Kaikki menee hyvin ja elämä jatkuu mahdollisen leikkauksen jälkeen hyvänä!