Pidätkö sellaista perhettä varakkaana ja trendikkäänä, jonka upouusi auto on viininpunainen Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 Ambition DSG Autom.?
Kommentit (125)
On muuten ruma auto eikä edes kovin tilava. En oikein tajua miksi kukaan ko. auton ostaa.
En ole koskaan pitänyt skodaa minään mutta en haluakkaan leveillä esim.mersuilla tai bemareilla.Ostan auton joka miellyttää ja on minulle sopiva.
Velkaisena. Osamaksulla, eikö? Ostan autoni käteisellä, enkä mitään itäautoja.
En tiedä varakkuudesta, mutta ainakin heillä on velkaa enemmän kuin minulla
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen miettii, mitä muut ajattelevat hänestä auton perusteella? Ihan tosissani hämmästelen. Mulla ei ole mitään hajua esim. naapureiden autojen merkeistä tai vuosimalleista. Siitäkään huolimatta, että tunnistan heidät, kun vastaan ajelevat. Että voisko joku valaista, miksi se olisi tärkeää?
Aika suurella osalla ihmisistä on auto. Henkilön, joka joskus on ostanut auton, olettaisi tietävän edes jotain automerkeistä ja -malleista, sillä halpakin auto on aika kallis hankinta. Fillaristin ei tietysti tarvitsekaan . Ihmisestä ajatellaan kaikenlaista pienempienkin hankintojen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan pitänyt skodaa minään mutta en haluakkaan leveillä esim.mersuilla tai bemareilla.Ostan auton joka miellyttää ja on minulle sopiva.
Mitenkäs jos miellyttävät autot jotka sopivat ovatkib Mersu ja Bemari.
Uskaltaako moisia ostaa vai leimautuuko sitä -hui olkoon"- leveilijäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaako moisia ostaa vai leimautuuko sitä -hui olkoon"- leveilijäksi?
Automerkeillä on maineensa. Jos ostat Bemarin, olet valmis leimautumaan todennäköiseksi kaahariksi eikä se haittaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaako moisia ostaa vai leimautuuko sitä -hui olkoon"- leveilijäksi?Automerkeillä on maineensa. Jos ostat Bemarin, olet valmis leimautumaan todennäköiseksi kaahariksi eikä se haittaa sinua.
Eihän se haittaakaan. Olen aina ajanut hyvin aggressiivisesti, ihan riippumatta siitä mikä auto on alla. Nyt on tallissa 2 autoa ja toinen on BMW.
Kun rekan takana nysvää possujuna ja kukaan ei uskalla ohittaa niin minä olen se joka tulee takaa -hih- ja nätisti & turvallisesti ohittaa kaikki vaikka yksitellen ja jatkaa matkaansa.
Nysvärit sitten kiukuttelevat ja jatkavat myöhemmin reilulla ylinopeudella kun rajoitus syystä tai toisesta tippuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaako moisia ostaa vai leimautuuko sitä -hui olkoon"- leveilijäksi?Automerkeillä on maineensa. Jos ostat Bemarin, olet valmis leimautumaan todennäköiseksi kaahariksi eikä se haittaa sinua.
Eihän se haittaakaan. Olen aina ajanut hyvin aggressiivisesti, ihan riippumatta siitä mikä auto on alla. Nyt on tallissa 2 autoa ja toinen on BMW.
Kun rekan takana nysvää possujuna ja kukaan ei uskalla ohittaa niin minä olen se joka tulee takaa -hih- ja nätisti & turvallisesti ohittaa kaikki vaikka yksitellen ja jatkaa matkaansa.
Nysvärit sitten kiukuttelevat ja jatkavat myöhemmin reilulla ylinopeudella kun rajoitus syystä tai toisesta tippuu.
Ohis, mullakin on BMW, ja pysyn sen rekan takana. En ole pystynyt ohittamaan niitä maantiellä sen jälkeen, kun viime kevään liukkailla sain yhdistelmän perääni. Ehkä vielä joskus. Sen sijaan kaltaisesi kuskin kyytiin en lähde enää ikinä, muistuttaa liikaa exmiestä, jota sai hävetä joka käänteessä.
Saahan noita autoja lainarahalla, enkä sen takia yritä päätellä auton perusteella mitään ihmisten varallisuudesta. Olen itse sen verran vanhanaikainen, että ostan autoni käteiskaupalla, tilauksessa on 50 tonnin Toyota, että sellaista pröystäilyä täällä...
En luota TSI+DSG -yhdistelmään ollenkaan... Skoda, Audi, VW ja Seat tekniikaltaan samoja. Mulla -04 Octavia vanhemmalla tekniikalla ja pelittää. Olisi mulla varaa kalliimpaankin mutta autoihin ei kannata törsätä.
No olettaisin että raha-asiat on ihan hyvällä mallilla, ei varsinaisesti siis rikas mutta keskituloisten yläpäässä kuitenkin.Trendikkyys ei liity autoiluun mitenkään,naisautoilija tosin itselleen kauppakassia hankkiessa kovasti pyrkii siihenkin vaikka omituisia värejä valkkaamalla ,Tuo Kodiak ei kyllä mielytä ainakaan meikäläisen silmää yhtään,oli halpa tai ei mutta nää on tietysti makuasioita.
Vierailija kirjoitti:
Skoda on halpa auto. En pidä varakkaana mutta ei varmaan köyhäkään perhe jos auto on oma eikä rahoitusyhtiön.
Varakas on sen verran fiksu ettei laita rahojaan kiinni autoon jos siihen saa edullisen rahoituksen. Ja auto hankitaan vain tarpeeseen. Minullakin olisi vaikka heti ostaa mikä tahansa Tesla käteisellä, mutta ajan tuolla 4 vuotta vanhalla (rahoitusyhtiön) autolla vieläkin. Miksi minä ottaisin rahaa autoon jonka arvo laskee kokoajan kun parhaiden osakkeiden realisoitunut tuotto (ei siis kurssimuutokset) pyörii siellä 16% paikkeilla vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mullakin on BMW, ja pysyn sen rekan takana. En ole pystynyt ohittamaan niitä maantiellä sen jälkeen, kun viime kevään liukkailla sain yhdistelmän perääni. Ehkä vielä joskus. Sen sijaan kaltaisesi kuskin kyytiin en lähde enää ikinä, muistuttaa liikaa exmiestä, jota sai hävetä joka käänteessä.
OK, ei siinä mitään. Nysvää ihan rauhassa.
Mutta harjoittele nyt kuitenkin lukemisen ymmärtämistä sen verran että löydät tekstistäni avainsanan TURVALLISESTI.
Joko tajuat?
Mutta kerro nyt vielä miksi häpeät jotain joka ohittaa possujunan? Itse häpeän sellaisia jotka jäävät lampaana sinne käkkimään vaikka ohikin voisi ajaa. Ethän kaupungillakaan jää hitaammman taakse kävelemmän.
Auto on tosiaan ihan äärimmäisen huono sijoituskohde. Lainarahalla tai leasing-sopparilla uuden auton voi toki ostaa melkein kuka vaan, mutta varallisuudesta se ei kerro mitään. Taas ne, joilla on varaa ostaa ihan omalla rahalla uusi auto tuosta vaan, tuskin ihan mitään Skodaa ostaisivat...
Jos on hyvin toimeentuleva perhe, on mahdollista ostaa vaikka kaksikin Skodaa ja sijoittaa järkevämpiin kohteisiin varsinaiset sijoitukset. Meillä on kaksi Skodaa, talouden vuositulot noin 180 000 eur. Kumpikin autoista toimii hyvin, on pärjännyt loistavasti testeissä eikä kuitenkaan rahaa hankintahetkellä uponnut liikaa.
Skoda Zodiac.
Kaalilavetti on nimitys, jota on helppo kuvitella käytetyn Ladasta jo 1980-luvulla. Tosin sillä romulla oli silloin muut haukkumanimet.
Mitä ihmeen väliä sillä kolarin vastapuolella on? Oma maasturi painaa tyhjänä yli 2500kg joten hyvin todennäköisesti kolarin sattuessa minulla on melkoinen massaylivoima ja se näkyy ihan suoraan sitten röntgenkuvissa. Jos minut viedään paareilla, vastapuoli peitellään viltillä ruumisautoa odottamaan ja poliisiparto lähtee viemään suruviestiä.
Ja mitä maastoon tulee niin huonommallakin mökkitiellä kelirikkoaikaankin pärjää katumaasturilla ja etenkin kaupungin surkeasti hoidetuilla kaduilla -korkean maavatran ansiosta ei jää pohjastaan kiinni.