Mikä on sopiva palkka virpojille?
Lisään vielä, että itse suhtaudun virpojiin myönteisesti.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on paha kysymys, koska oikeastaan pitäisi nyt ottaa huomioon niin muoviroskan määrä kuin ilmastokysymykset. Kuitenkaan mitään pakkaamatonta ei saisi antaa eikä itsetehtyä, joten minun ilmastotekoni on se, että kieltäydyn virpomisesta. Toivoisin, että myös vanhemmat ymmärtäisivät, että se virpomisoksa on osa hiilinielua eikä pidä ajatella niin, että ei yhdellä oksalla mitään merkitystä ole. Emmehän me ajattele niinkään, että Suomen teoilla ei ole merkitystä, kun Kiina saastuttaa!
Ensimmäinen askel kohti lastemme hyvää tulevaisuutta on jättää virpominen väliin!
Se paju kyllä kasvaa paljon paremmin kun sitä vähän trimmaa. Että parempi hiilinielu siitä kesäksi tulee virpojien jäljiltä. Mutta muoviroska kieltämättä on ongelma. Yllätysmunien valmistajat vois suunnitella jotain kierrätettäviä ja/tai maatuvia leluja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on panostanut vitsan tekemiseen, saa suklaamunan, jos on vähän sinnepäin, pari koristetta siellä täällä, saa pari konvehtia, paljaalla oksalla ei saa mitään.
Ymmärrän sikäli ajatuksen, mutta kun kaikilla lapsilla ei todellakaan ole kotona mitään askarteluvälineitä tai koristeita. Itse alkoholistiäidin kanssa eläneenä sain kerran ekaluokkalaisena luvan mennä naapuriin virpomaan. Mitään koristeita meillä ei ollut, joten ripustin oksaan talouspaperin suikaleita ja pari karkkipaperia. Muistan yhä elävästi sen häpeän, kun kaverit (joilla oli hienot oksat, silkkipaperia, höyheniä yms.) saivat naapurin tädiltä hienot suuret suklaamunat, minä sain halveksuvan katseen ja nahistuneen omenan. Ei jäänyt hyvä mieli siitä päivästä.
Minustakin hassu ajatus että aikuinen vitsanhimoissaan palkitsee pajunoksista, joihin on eniten ripustettu krääsää. Joka päätyy roskiin. Ja se pieni poloinen, jolla ei ole taiteellista silmää suotu, tai ei vanhemmat auta, saa huonomman palkkion tästä mielettömän arvokkaasta ja halutusta vitsasta. Toki eri asia, jos teinipojat tulevat rahaa kerjäämään pelkkien risujen kanssa tms. Monelle ujolle lapselle on iso juttu edes virpoa tuntemattomille.
Syyte kotirauhan rikkomisesta, kerjuusta ja kaupustelusta ilman alv tunnusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on paha kysymys, koska oikeastaan pitäisi nyt ottaa huomioon niin muoviroskan määrä kuin ilmastokysymykset. Kuitenkaan mitään pakkaamatonta ei saisi antaa eikä itsetehtyä, joten minun ilmastotekoni on se, että kieltäydyn virpomisesta. Toivoisin, että myös vanhemmat ymmärtäisivät, että se virpomisoksa on osa hiilinielua eikä pidä ajatella niin, että ei yhdellä oksalla mitään merkitystä ole. Emmehän me ajattele niinkään, että Suomen teoilla ei ole merkitystä, kun Kiina saastuttaa!
Ensimmäinen askel kohti lastemme hyvää tulevaisuutta on jättää virpominen väliin!
Se paju kyllä kasvaa paljon paremmin kun sitä vähän trimmaa. Että parempi hiilinielu siitä kesäksi tulee virpojien jäljiltä. Mutta muoviroska kieltämättä on ongelma. Yllätysmunien valmistajat vois suunnitella jotain kierrätettäviä ja/tai maatuvia leluja :D
Ajatteletko siis myös niin, että avohakkuuala on parempi hiilinielu kuin kasvava metsä, koska samalla tavalla trimmattuhan se on, jäljellä on kelopuita ja lehtipuuvesakkoa.
Kiva kuulla, että muutkin antavat lakupötköja ja tikkareita. Olen itse antanut niitä, koska saa halvalla, mutta aina mietin, että pitäisikö ostaa pääsiäismunia. Toisaalta niissä halvemmissa munissa suklaa ei ole kovin hyvää. Ajattelen, että antakoot lasten omat vanhemmat kunnollisia (ja kalliimpia) suklaamunia. Nyt ostin myös Haribon minipusseja.
Voi tosin käydä niin, ettei tule yhtäkään virpojaa.
Usein lapsesta näkee oikein hyvin, mikä hän on lapsiaan. Onko köyhä ja epävarma lapsi, joka on tehnyt koristeet vaikka sitten servietin riekaleista. Vai onko nirppanokka laiska ahne rikas lapsi, jolle äiti on askarrellut tai ostanut toinen toistaan upeammat vitsat. Vai onko jotain siltä väliltä, tunnollinen askartelija, minimalisti, manieristi, virpomaan tuotu ja pakotettu vai itse virpomisesta kiinnostunut.
Eroa on myös siinä, tuleeko ovella 2-vuotias, jolla on oksassa pari kolme piippurassin pätkää, vai 8-vuotias taidokkaine koristeineen ja Halloween-noidan pukuineen.
Lapsesta näkee yleensä tällaiset asiat, ja reaktionsa voi säädellä sen mukaan.
Minulla on lapsuudesta kokemus, että menin vilpittömänä siihen jännittävään hetkeen, että soitetaan vieraan ihmisen ovikelloa. Ja tämä ihminen olikin moniongelmainen katkera erakko, joka suhtautui minuun aggressiivisesti, haukkui koristeeni, asuni, väitti, että olen tullut sinne vääränä päivänä... Muistan tämän kokemuksen vieläkin niin hyvin, että minun lapseni pääsevät virpomaan vain normaaliksi tiedettyihin taloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on panostanut vitsan tekemiseen, saa suklaamunan, jos on vähän sinnepäin, pari koristetta siellä täällä, saa pari konvehtia, paljaalla oksalla ei saa mitään.
Ymmärrän sikäli ajatuksen, mutta kun kaikilla lapsilla ei todellakaan ole kotona mitään askarteluvälineitä tai koristeita. Itse alkoholistiäidin kanssa eläneenä sain kerran ekaluokkalaisena luvan mennä naapuriin virpomaan. Mitään koristeita meillä ei ollut, joten ripustin oksaan talouspaperin suikaleita ja pari karkkipaperia. Muistan yhä elävästi sen häpeän, kun kaverit (joilla oli hienot oksat, silkkipaperia, höyheniä yms.) saivat naapurin tädiltä hienot suuret suklaamunat, minä sain halveksuvan katseen ja nahistuneen omenan. Ei jäänyt hyvä mieli siitä päivästä.
Minustakin hassu ajatus että aikuinen vitsanhimoissaan palkitsee pajunoksista, joihin on eniten ripustettu krääsää. Joka päätyy roskiin. Ja se pieni poloinen, jolla ei ole taiteellista silmää suotu, tai ei vanhemmat auta, saa huonomman palkkion tästä mielettömän arvokkaasta ja halutusta vitsasta. Toki eri asia, jos teinipojat tulevat rahaa kerjäämään pelkkien risujen kanssa tms. Monelle ujolle lapselle on iso juttu edes virpoa tuntemattomille.
Musta on kanssa jotenkin epäreilua palkita vitsojen laadun perusteella. Joistakin kyllä näkee että siinä on vanhemmat auttaneet. Tosi kiva sitten että joku on viettänyt kivan päivän äidin/isän kanssa askarrellessa ja saa hienot suklaamunat ja toinen joutunut yksin väkertämään vitsansa (ties minkä takia) ja sitten saa palkaksi jonkun pienen karkin tai omenan.
Mä annan Kinder-munia. Lapset tykkää, ja jos kaikki ei mene, kindersuklaa on sellaista, että voi itse syödä loput.
Vierailija kirjoitti:
Peruspalkka jokunen rae ja henkilökohtainen lisä suoriutumisen mukaan vaikka pikku munia.
Kai pidät vähintään puolen tunnin kehityskeskustelun per virpoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko siis myös niin, että avohakkuuala on parempi hiilinielu kuin kasvava metsä, koska samalla tavalla trimmattuhan se on, jäljellä on kelopuita ja lehtipuuvesakkoa.
Vertaatko sä nyt pajua avohakkuualueeseen? Mä en edes ymmärrä sun pointtia enää.
Kiittämättömyys on maailman palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruspalkka jokunen rae ja henkilökohtainen lisä suoriutumisen mukaan vaikka pikku munia.
Kai pidät vähintään puolen tunnin kehityskeskustelun per virpoja?
Nauroin ääneen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertaatko sä nyt pajua avohakkuualueeseen? Mä en edes ymmärrä sun pointtia enää.
Yritän opettaa sinulle, että asioilla on erilaisia mittasuhteita. Jos yksittäisen pajun voi katkoa oksiksi sillä mielellä, että samalla hiilinielu kasvaa (koska paju versoo lisää), niin vastaavasti voisi ajatella, että minkä tahansa puustoisen alueen kasvavan puuston poisto toimii samalla tavalla eli hiilinielu vain kasvaa, koska tilalle tulee uutta kasvua. Pajusta vähän, avohakkuualasta paljon.
Ne pienet teot eli pajunoksien jättäminen kasvamaan ovat lastemme tulevaisuudelle tärkeä asia. Ei voida ajatella, että vain isoilla teoilla on merkitystä ja jättämällä tukkipuut kasvamaan torjutaan ilmastonmuutos. Ilmastomielenosoituksessa lapset kysyivät, miksi aikuiset ei tehneet mitään pysäyttääkseen ilmastonmuutosta ja minä vastaan nyt niille lapsille, että ilmastonmuutos ehkäistään ensisijaisesti arjen pienillä teoilla, jopa sellaisilla kuin pajunoksien jättäminen pajuun.
Koska on virpomispäivä? Asun Porissa ja meillä ei ole koskaan käynyt virpojia.Nuutipukkeja kyllä käy Nuutinpäivänä.Käykö jollain paikkakunnalla molempia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän opettaa sinulle, että asioilla on erilaisia mittasuhteita. Jos yksittäisen pajun voi katkoa oksiksi sillä mielellä, että samalla hiilinielu kasvaa (koska paju versoo lisää), niin vastaavasti voisi ajatella, että minkä tahansa puustoisen alueen kasvavan puuston poisto toimii samalla tavalla eli hiilinielu vain kasvaa, koska tilalle tulee uutta kasvua. Pajusta vähän, avohakkuualasta paljon.
Ne pienet teot eli pajunoksien jättäminen kasvamaan ovat lastemme tulevaisuudelle tärkeä asia. Ei voida ajatella, että vain isoilla teoilla on merkitystä ja jättämällä tukkipuut kasvamaan torjutaan ilmastonmuutos. Ilmastomielenosoituksessa lapset kysyivät, miksi aikuiset ei tehneet mitään pysäyttääkseen ilmastonmuutosta ja minä vastaan nyt niille lapsille, että ilmastonmuutos ehkäistään ensisijaisesti arjen pienillä teoilla, jopa sellaisilla kuin pajunoksien jättäminen pajuun.
No sähän et sit varmaan aja nurmikkoakaan ikinä. Herraisä mikä hiilinielu siinä katoaa :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sähän et sit varmaan aja nurmikkoakaan ikinä. Herraisä mikä hiilinielu siinä katoaa :O
Hyvä kannanotto! Siksi meillä ei ole mitään järkeä säilöä vanhoja metsiä hakkaamattomina (kuten Vihreät haluavat), koska hiilinielu ei katoa minnekään, vaikka puut poistetaan.
Meillä käy joka kerta 20-30 virpojaa 🙄
Oon varannut Muumi-tikkareita, Kinder- munia ja Haribon minipusseja. Jokaiselle tollanen setti. Tykkään tästä perinteestä ja vitsat kerään isoon maljaan kuistille koristeeksi.
Omille (9 ja 13) oon ostanu Kinder-jäniksiä, piilottelen niitä kotiin ja saavat itte ettiä. Virpomaan eivät kehtaa enää mennä, kun ovat niin isoja muka 😂
Vierailija kirjoitti:
Koska on virpomispäivä? Asun Porissa ja meillä ei ole koskaan käynyt virpojia.Nuutipukkeja kyllä käy Nuutinpäivänä.Käykö jollain paikkakunnalla molempia?
Mitä ihmettä ovat nuutipukit??
Meillä on varauduttu kinder pääsiäismunilla ja suklaapatukalla. Jokainen saa samanlaisen palkan, oli sitten koko porukalta yksi oksa tai kaikilta oma. Ei väliä onko tuttu vai tuntematon lapsi eikä sillä minkänäköinen vitsa on.
Jos suklaapatukat loppuvat (niitä vähemmän kuin kindereitä) niin sitten kinderin kylkeen suklaakolikoita.
No mutta! Eihän lapsille saa sokeria, tuota insuliinimyrkkyä, antaa!
Entäs gluteenittomat, vegaani- ja laktoosi-intolerantit?