Mitä ajattelet ihmisestä, joka kirjoittaa "30-kymppinen"?
Kommentit (27)
ihmettelen vaan miten voi olla niin laiska, että ei jaksa kirjoittaa sanaa kolme. Tosin laiskuus ja tyhmyys kulkee usein käsikädessä.
Ensimmäinen ajatukseni on, että "vajaa", ja lukeminen lopahtaa siihen.
Ainakin on selvää, että sellainen ihminen ei lue ikinä omaa tekstiään läpi.
Liisan täyttäessä 60-vuotta... tätä näkyy lehdissäkin ihan toimittajien kirjottamana 😤
Samapa tuo lopulta on, jos ei ole muuten mikään tyhjäpää. Isompi kuva ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
ihmettelen vaan miten voi olla niin laiska, että ei jaksa kirjoittaa sanaa kolme. Tosin laiskuus ja tyhmyys kulkee usein käsikädessä.
Kun kirjoittaa "30-kymppinen" vrt. "kolmekymppinen", säästäähän siinä kaksi näppäystä. Ja saa samaan hintaan hömelön maineen.
Heh, kakkonen ja vitonen eivät edes tajua mikä ap:n esimerkissä on ongelma.
No itse taas ajattelen että kirjoitusvirhe/ajatuskatko enkä automaattisesti tyhmä tai vajaa. Virheitä kaikki tekee eikä se tee kenestäkään tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
30-kymppinen = kolmekymmentäkymppinen
Vierailija kirjoitti:
Heh, kakkonen ja vitonen eivät edes tajua mikä ap:n esimerkissä on ongelma.
Etkä siä vitosen ironiaa
En ajattele sellaisesta ihmisestä mitään mutta tälläisten aloituksien tekijöistä ajattelen etten voisi sietää tuollaista nipottajaa.
Ihmettelen hieman ja uskonpa, että kirjoittaa myös "kumpa", "niimpä" ja "empä".
Ajattelen, että hänelle on sattunut lapsus. Olen joskus saanut itseni kiinni samasta erheestä. Olen ilmeisesti ajatellut lähteä kirjoittamaan 30-vuotias mutta muuttanut mieltäni kesken kirjoittamisen. Huomaan toisinaan myös käyttäväni pilkkua lauseenvastikkeen yhteydessä, vaikka aivan hyvin tiedän, ettei se siihen kuulu. Tässäkin tapauksessa ilmeisesti ajattelen ensin kirjoittavani sivulauseen ja muutan mieltäni ja menen sekaisin. Kaikki tekevät virheitä. On sitä pahempiakin asioita maailmassa.
T. Äikänope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30-kymppinen = kolmekymmentäkymppinen
No shit, Sherlock.
Hämmästyn kerta toisensa jälkeen, että sellaisia ihmisiä tosiaan on.