Uskotko, ettei miehesi koskaan pettäisi sinua?
Uskotko, ettei miehesi missään tilanteessa voisi olla uskoton? Vai voisiko? Millaisessa?
Otaksutko, ettei miehesi hairahtuisi, vaikka nuori, kaunis, huumorintajuinen ja keskustelutaitoinen näyttäisi vihreätä valoa? Nainen, joka täyttää ulkoisesti - miksei henkisestikin - kaikki miehesi toiveet.
En kysy piruillakseni, vaan ihan uteliaisuuttani. Itse olen nähnyt monet kerrat, kun se kunnollinen unelmamies "josta ei ikinä uskoisi" on hairahtunut vieraaseen. Jopa aktiivisesti hakenut seuraa mm. chateista.
Aika moni nainen uskoo kuitenkin, ettei se oma mies voisi ikinä pettää, vaikka tätä tapahtuukin paljon. Oma usko yksiavioiseen parisuhteeseen on koetuksella.
Kommentit (100)
Minä uskon, vaikka minua on ensimmäisessä avioliitossa petetty. Silti uskon.
Uskon kahdesta syystä. Ensinnäkin mies on selkärankainen, eikä hän koskaan retkahda mihinkään. Jos hän tekee jotain, hän valitsee sen tietoisesti.
Toisekseen tämä mies ei ole niin naisten perään. Eksä katseli sivusilmällä naisia, ja seurasi missikisoja. Suhteen alussa tietysti uuden miehen kohdalla yritin saada häntä kiinni silmäilystä, mutta koskaan en ole saanut. Tämä mies katsoo vain autojen perään.
Uskon, ettei mieheni pettäisi. Ei sen takia, että minä olisin niin hieno, vaan siksi, että miehelläni on korkea moraali itsellään muutenkin, eikä pidä itse sellaista oikeana. Kiusauksia voisi tietysti tulla, mutta uskon, että hänelle omat arvot ovat arvokkaampia kuin joku hetken huvi.
Miten sillä parisuhteella olisi pohjaa, jos luulisi toisen pettävän.
Uskon, että ihan mitä tahansa saattaa sattua lähes kenelle tahansa silloin kun tähdet ovat oikeassa asennossa ja tilanne on otollinen. Voi rakastua, voi jäädä auton alle, voi saada lottovoiton, voi saada potkut.
Voivat nuo asiat tosin ihan yhtä hyvin jäädä sattumattakin - ja oikeastaan juuri se on niin paljon todennäköisempää, ettei isoja elämänvalintoja kannata tehdä pelkästään mahdollisen sattumisen varalta.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo uskoo, että minä voisin pettää häntä, mutta hän ei ikinä pettäisi minua.
Tämä on yksi kieroimmista tavoista loukata ja alentaa toista ja ylentää itseään.
Kuinka niin? Vaimo on sinun suhteesi realistinen ja varma itsestään. Ajattelen samoin tavoin.
Tutkimuksen mukaan 100% miehistä pettäisi, jos saisi tilaisuuden riittävän viehättävän naisen kanssa ja voisi olla täysin varma ettei koskaan jäisi kiinni.
Tottakai uskon, että tilaisuus voi tehdä kenestä tahansa varkaan. Tuskin sitä sen ihmeemmin suunnittelisi tai tekisi asian suhteen mitään erityistä päätöstä, mutta jos se tilanne on edessä ja on esimerkiksi vähän alkoholia alla niin ei se mitään moraalia kysy tai muutakaan. Enkä kyllä sitä siinä tilanteessa myöskään pidä minään loukkaavana asiana. Eihän se edes liity minuun mitenkään, jos tuolla tavalla hairahtaa. Toki toivon, että sen jälkeen taas kelpaan minä.
Mies sanoo ettei koskaan petä eikä ole aiemmissa suhteissaan pettänytkään.
Sanoo ettei pystyisi eikä moraali antaisi periksi. Minusta miehessä on lieviä as-piirteitä kun on joissain asioissa hyvinkin ehdoton.
No, en nyt tietenkään voi sanoa ettei ikinä mitään silti voisi tapahtua.
Niin kauan kuitenkin luotan kun on luottamuksen arvoinen. En ole mustasukkaista tyyppiä.
Itse en myöskään pettäisi.
Exää petin mutta hän petti ensin ja maksoin potut pottuina ja sen jälkeen jätin. Kun itse petin niin rakkaus kuoli.
En lyö päätäni pantiksi, mutta miehelle on selvää mitä menettää.
Olemme molemmat aikuisia emmekä kumpikaan varmasti sanoisi, etteikö koskaan voisi tapahtua jotain tuollaista. Emme elä avoimessa liitossa vaan monogamisessa suhteessa, jossa asiasta on keskusteltu ja molemmat tiedämme toisen odottavan uskollisuutta. Silti en koskaan sanoisi "ei koskaan". En suunnittele pettäväni, en aio pettää, en ole kertaakaan edes harkinnut pettäväni (tilaisuuksia olisi vaikka kuinka paljon, koska matkustan paljon sekä työn puolesta että myös yksin lomalla) ja uskon puolisoni ajattelevan samoin. Jos hän joskus kuitenkin vieraaseen sänkyyn erehtyy, niin toivon etten koskaan saa sitä tietää.
En ylipäänsä näe mitään syytä tuhlata aikaani tuon asian miettimiseen, koska olen mieheni kanssa onnellinen ja hän osoittaa monin tavoin rakastavansa minua.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksen mukaan 100% miehistä pettäisi, jos saisi tilaisuuden riittävän viehättävän naisen kanssa ja voisi olla täysin varma ettei koskaan jäisi kiinni.
Lähde, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yksi kieroimmista tavoista loukata ja alentaa toista ja ylentää itseään.
Kuinka niin? Vaimo on sinun suhteesi realistinen ja varma itsestään. Ajattelen samoin tavoin.
Miten suurempaa meteliä on pidetty omasta uskollisuudesta ja kumppania ilman perustetia epäilty, sen huisimpia luurankoja tuntuu löytyvän kaapista.
Kaikki maailman miehet pettää ajatustasolla vaimoaan. Joskus he ajattelevat toista naista ja katselevat toisia naisia seksi mielessä. Ehkä jopa silloinkin kun panevat teitä. Ei toisen ajatuksia pysyt milloinkaan hallitsemaan. Se olisi sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pettäisi, jos on ollut sinkkunakin muutaman vuiden selibaatissa, tai elänyt seksittömässä parisuhteessa vuosia? Näin minun mieheni. En ymmärrä, miksi hän nyt alkaisi pettämään, jos ei edes sinkkuna etsi viehättäviä naisia.
Ja miehen ulkonäössä ei ole vikaa. Varsinkin kun vielä antelias ja omaa hyvät käytöstavat, niin vientiä riittäisi.
Ja kun me tapasimme, oli se veret seisauttava kokemus. Se vetovoima oli jotain uskomatonta. Silti meni viikkoja, ennen kuin mitään tapahtui.
2
En pidä uskottomuutta niin kamalana asiana että viitsisin sillä päätäni vaivata. Jättäisin jos löisi minua tai lapsia, jos olisi aina vittumainen ja ilkeä tai jos tahallaan raunioittaisi perheemme talouden. Mutta jos vaikka kännissä hairahtuisi enkä koskaan saisi tietää, mitä haittaa siitä olisi?
En usko. Jos minun miehelleni joku nuori ja nätti "näyttäisi vihreää valoa" mieheni kiusaantuisi siitä todella paljon ja luikkisi pakoon.
Miehen luonne on sellainen että ei pettäisi, mutta sen lisäksi häpeäisi itseään niin että vaikka olisi nyt sinkku, ei menisi lähellekään nuoria naisia. Häpesi itseään jo silloin 20 vuotta sitten kun minun kanssani alkoi seurustella, ja minä olen häntä 10 vuotta nuorempi. En ollut kuitenkaan niin nuori ja nätti että hän jotenkin kehtasi tulla ekan kerran mun luo. Mieheni tiedostaa hyvinkin omat vikansa ja puutteensa, eli en usko että joku nainen olisi hänelle niin paljon täydellisempi kuin minä joka olen hänen kanssaan näin kauan elänyt ja häntä rakastanut. Jos joku nuori ja nätti väittäisi olevansa hänen toiveidensa mukainen ja ihastunut häneen, niin ei mies uskoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suurempaa meteliä on pidetty omasta uskollisuudesta ja kumppania ilman perustetia epäilty, sen huisimpia luurankoja tuntuu löytyvän kaapista.
Väärin. Joillakin on ihan oikeasti vaan korkea moraali.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki maailman miehet pettää ajatustasolla vaimoaan. Joskus he ajattelevat toista naista ja katselevat toisia naisia seksi mielessä. Ehkä jopa silloinkin kun panevat teitä. Ei toisen ajatuksia pysyt milloinkaan hallitsemaan. Se olisi sairasta.
Ja naiset myös ajattelevat sängyssä toisinaan muita miehiä. Se ei käsittääkseni ole pettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde, kiitos.
Lähteettäkin selvää...